/fotboll/osk/forum/7358.aspx/fotboll/osk/forum/7358.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-15 08:49
Ämne: Efter att ha kikat r....
Ser ut som om kortet på Porokara är taget hos polisen.
Örebro wurpa
2008-01-15 08:05
då är det bara alvbåge kvar,ta hit honom ögonaböj!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-15 07:57
Blir det någon intervju med Wowoah?
Örebro Chipset
2008-01-15 00:33
Efter att ha kikat runt lite på Porokara får man uppfattningen om att det är lite target i honom. Ska bli kul att se honom och Manswell i Kristinehamn. Ndille-Bassombeng lär väl dock inte hinna hit till helgen?
Örebro Grohl
2008-01-15 00:29
Juha Väisänen, vilken skribent! vårdar språket bättre än många sk. "riktiga" journalister. Jag sitter bara och myser mig igenom hans texter. Hyll Hyll!

EDIT: Dock så kan jag inte riktigt förstå varför dom vill skicka hem en kille som har fast jobb här i landet, och ett så pass exponerat yrke dessutom.
Missförstå mig rätt nu, jag tycker inte att man ska skilja på folk och folk. Men en kille som bevisligen redan gör "nytta" i landet och betalar skatt som alla andra borde väl rimligen få stanna då han gynnar samhället i stort?

Är det samma hårda regler om Atlas Copco plockar in t.ex. en indisk ingenjör om dom behöver hans specialkompetens under en viss tid?
Örebro jappel
2008-01-15 00:15
Ämne: the pimp//

Nej, v....
känns det inte lite farligt med prestationsbaserade kontrakt?
är inte risken för egoism stor?
Eller är det så klurigt utformat att det ger lika mycket oavsett hur han spelar, så länge han spelar?
På plan = bonus
Avbytare = halv bonus
läktaren = ingen bonus
Vinst = bonus
Oavgjort = halv bonus
förlust = ingen bonus
Mål, målpass ingen skillnad.
Fast varför skulle Wowoah gå med på något sådant?

Detta bör kanske hela laget ha som morot istället (varför man nu ska behöva morot för att utföra sitt jobb så bra som man bara kan).
Örebro masaboy
2008-01-15 00:14
Va tråkigt det här med Yunus!
Ska väl inte behöva ta flera år för att få ur sig något beslut i ärendet?
Mycket bra artikel i alla fall, bra jobbat!
-
Välkommen hem Wowoah!
- - -
//masaboy
Örebro 0REBR0
2008-01-15 00:13
någon som vet varför westman inte tränade idag?
Örebro jappel
2008-01-15 00:07
Ämne: Ämne: Ämne....om du får Yunaus får du ju två av dessa på samma gång eller ?? en uppfylld önskning till så är han ju i stort sett ett livs levande kinderägg :-)
Örebro jappel
2008-01-15 00:06
Ämne: the pimp//

Nej, v....
now we're talking..
Det ska väl kunna peppa Wowoah att prica in mer än 22 baljor under sin tid här :-)
Örebro Chipset
2008-01-15 00:04
Ämne: Ämne: Vilken ....
Jappel// Ok då, ge mig en target och möjligtvis finnen så slipper ni neggo-närke-snacket. ;-)
Örebro Chipset
2008-01-15 00:02
Rent fotbollsmässigt så skulle Yunus bidra med extrem snabbhet. Jag skulle vilja påstå att han skulle vara snabbast i allsvenskan.
Örebro jappel
2008-01-15 00:00
Ämne: Vilken dag på svartv....så talar en sann optimist :-)

Helt rimliga krav ;-)
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-15 00:00
the pimp//

Nej, värvningen av Wowoah är faktiskt klanderfri. Förutom den lilla lagstadgade lön ÖSK måste betala så är kontraktet i övrigt prestationsbaserat.

Tänk om det bara fanns prestationsbaserade kontrakt för fotbollspelare, vilken lycka det vore.
Örebro Chipset
2008-01-14 23:59
Vilken dag på svartvitt. Artiklarna har strömmat in. Den här Yunus historien är grymt tragisk. Man glömmer nästan bort att det finns en koppling till fotboll allmänhet och ÖSK i synnerhet. Återigen ett grymt bra reportage Juha. Men passa dig för NA, skulle inte förvåna mig om de rippar hela texten. Om Yunus någon gång får dra på sig den svartvita tröjan hoppas jag alla gör Eyravallens/Behrns arenas längsta stående ovation.

Ge min nu finnen, Yunus och en riktig target så ska jag inte prata bottenplacering på resten av säsongen.
Örebro jappel
2008-01-14 23:54
75 matcher 22 mål. Ett helt ok facit för wowwen i dif, om han lyckas ordna det i ÖSK innan det bär av vidare kommer i alla fall jag vara mycket glad och nöjd.
Örebro anderzon_
2008-01-14 23:54
Undrar om det inte är dags att fira med tårta på migrationsverket? Dom har ju lyckats plåga Yunus rätt länge nu...
AIK Saywee
2008-01-14 23:53
Habari?

Msouri Sana!
Örebro Mittåt
2008-01-14 23:48
Wowoahs nordiska statistik enligt Wikipedia.

Matcher/Mål
# 2006: 16 / 1 (IFK Göteborg)
# 2005: 24 / 3 (IFK Göteborg)
# 2004: 16 / 2 (Stabæk IF)
# 2003: 19 / 4 (Djurgården)
# 2002: 5 / 0 (Halmstad) + 18 / 3 (Djurgården)
# 2001: 23 / 2 (Halmstad)
# 2000: 22 / 12 (Djurgården)
# 1999: 16 / 3 (Djurgården)

Han har ju hunnit med en hel del. Speciellt i Djurgården verkar man ha fäst sig vid honom i och med att man köpte tillbaka honom från Halmstad.

Att han lämnade IFK Göteborg påstods då det begav sig bero på en lönetvist. Han var inte nöjd med det erbjudnade han fick och hamnade i stället på Cypern.
Örebro Arnor da legend
2008-01-14 23:44
Ämne: Ämne: Ämne....
Fast kom på mig själv när jag tryckte på sänd.. Somalier har idag väldigt svårt att få uppehållstillstånd då det inte anses föreligga några stridigheter i landet (läs Mogadishu)idag enligt de rapporter som Migrationsverket använder sig av. Dock kan man väl hänvisa till andra anledningar för uppehållstillstånd då, men har Yunus tidigare förlitat sig enbart på Somalia-spåret så är jag förvånad att ett negativt besked inte redan har verkställts.
Örebro jappel
2008-01-14 23:42
Men på tal om ingenting alls känns det som att vi börjar få bra balans i truppen nu.
Det jag kan sakna är den där naturliga målskytten. (inte likt Prica med andra ord :-) Kanske finns han i Porokara....vem vet?? Och en supermålvakt.. men vi får väl ta lite i taget.
Örebro jappel
2008-01-14 23:39
Ämne: Ämne: Har näs....
ja...det var inte många rätt i mitt somalia inlägg...fel land till råga på allt. Tur att man redan tentat av afrikas geografi då jag bevisligen skulle köra rätt ordentligt :-)
Örebro Arnor da legend
2008-01-14 23:33
Ämne: Har nästan slutat ho....
Darfur ligger i västra Sudan, och problemet med Yunus är att han inte verkar vara hemmahörande i Somalia enligt de tester som genomförts med honom. Just Somalier brukar inte ha några problem att få uppehållstillstånd det är just därför man tror att det är därför han säger sig vara därifrån.
Örebro Mittåt
2008-01-14 23:33
Problemet med alltför hård medial exponering av ett fall som Yunus är att det är en stor risk att attityderna på utvisningsverket hårdnar. Plötsligt blir det ett prestigeärende där det gäller för byråkraterna att visa, att de agerat korrekt.
Örebro Gummianka
2008-01-14 23:27
Är inte Yunus något för någon journalist att skriva om? Jag har inte följt fallet så noga, NA kanske har rapporterat..
Örebro jappel
2008-01-14 23:21
Har nästan slutat hoppas.
Tråkigt nog verkar migrationsverket ha bestämt sig för att hindra somalier från att söka asyl/uppehållstillstånd i sverige. så jag är inte så säker på att det ens hjälper att stärka hans bevis på att han är från somalia. (vilket i sig är en tragedi då ett de områden som är värst att leva i just nu (dafur) ligger i just somalia)

Yunus är verkligen en gudabenådad lirare. dock har han ju tråkig nog tappat nästan två år av spel nu. men om det löser sig tidigt under våren tror jag fortfarande att han skulle bli en riktig tillgång för ÖSK
Örebro Sigges högra sax
2008-01-14 23:08
Se länk!^^
Hoppas verkligen att det löser sig för Yunus.
Örebro jappel
2008-01-14 22:48
såhär i januari ska man sticka ut hakan och säga att man vinner as :-)
Örebro jappel
2008-01-14 22:48
Låter som att Wowoah varit inställd på ÖSK hela tiden. Härligt med spelare som verkligen vill spela för ÖSK!
Tycker dock att han är för blygsam. Varför vågar ingen säga att man siktar mot toppen?
Det skiljer inte mycket. Vi kan slå alla lag det vet vi, varför inte sikta på att slå alla lag två gånger om nästa år. Då är guldet i hamn.
AIK Saywee
2008-01-14 22:46
Ämne: Ämne: Nu komm....
Då hade jag rätt, misstänkte att det var ett årtal ;-)
Annons: