/fotboll/osk/forum/7357.aspx/fotboll/osk/forum/7357.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chipset
2008-01-15 18:30
Ämne: Abgar Barsom
Du st....
Perø// Jag tror intresset för dina Barsom-länkar är ganska lågt just nu.
Örebro Chipset
2008-01-15 18:27
Det är en fördel att Porokara spelat i den roll ÖSK eftersöker. Med Guterstam halvt ute ur bilden känns Porokara hetast. Det enda som kan hindra en affär är prislappen och en formidabel insats från Manswell. Sen är det också alltid lite mer spännande med en kille som också kan "dra en gubbe" istället för att enbart att agera mottagare. Får vi se både Manswell och Porokara på Söndag nu? En match i matchen isåfall om vem som ska erbjudas kontrakt.
Örebro ErikP
2008-01-15 18:18
Stäng av norrmännen från forumet för fan
Örebro Marta
2008-01-15 17:40
Om han nu även är en framspelare så skulle jag tycka det var intressant att se hur hans speldirigentegenskaper ser ut... Antingen strax bakom, de båda yttertopparna eller som ett alternativ till Nordin. (Även om han in dagsläget inte föredrar denna plats.)
Örebro Marta
2008-01-15 17:35
Ang Porokara...
Har tänkt till lite kring det här med target som jag så varmt proklamerat för... Kanske är det inte lika viktigt i ett passnings-på-marken-spelande 4-3-3 som det var förra året med mycket längre bollar? ( Då var det, enligt mig, mycket tydligt att detta var en av de platser där vi var i djup avsaknad av något.

Visst är det viktigt att kunna variera med en och annan längre boll, som då helst inte ska kunna tas om hand av motståndare allt för lätt. Visst vill man ha någon som kan ta emot/vända upp/spela/skarva vidare. Men med ett tekniskt, spelskickligt anfall kanske det går att bygga något nytt och fräscht. Bara vi undviker valpigheten. Men kanske behövs ingen lång, stor, stark, långsam, target med dålig koordination. Det är ju samtidigt bra att kunna variera sina uppspel över hela anfallet. Att allt ska gå via en target kan nog lätt bli genomskådbart.

Min slutsats:
Kanske skulle det vara intressant att se hur en kille som P kan fungera i ett centralt anfall. Bara han är snabb så in i katten så skulle det kunna vara intressant... Någon som vet hur hans speedförmåga/acceleration ser ut?

Grymt dagsverke för övrigt Juha! Mäkta imponerad!
Örebro Sigges högra sax
2008-01-15 17:21
Kul för Näfver! Intressant med Porokara!

För övrigt är Svartvitt förmodligen en av de bästa, om inte den bästa, redaktionen på hela SvenskaFans. Håll uppe jobbet, grabbar! Alltid lika kul att läsa era artiklar.
Gefle Perø
2008-01-15 17:12
Abgar Barsom
Du stiller spørsmålene - FFKs nye svenske stjerne svarer. Onsdag klokken 12.30 er Abgar Barsom nettgjest hos f-b.no. Send inn ditt spørsmål nå!

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/netguest?Avis=FB&Dato=20080115&Kategori=NETTGJEST&GID=15845

Örebro Arnor da legend
2008-01-15 17:05
Ämne: P18/90: Läger på Bos....
Det finns många intressanta framtidsnamn i den truppen ser jag, kan nog bli ett av de starkaste lagen på ett tag. Två spelare jag tror på är:
Astrit Ajdarevic
Magnus Eriksson

Sen de lokala representanterna:
Jidsjö
Oskar Johansson
Hamad

Sen är degerfors Dejan Doslic en spelare jag hoppas att ÖSK försöker knyta till sig.
Jag ser även att Carlstad United har en representant i Fredrik Thörnqvist har ingen aning om vem det är men han kanske kan vara ett intressant namn för oss om han är bra nog för Bosön.
Örebro 100år
2008-01-15 17:01
Fan va skön han Sixten verkar. Han verkar redan lite uppgiven :)

Men jag tror han och Axén kommer bli årets bästa värvning...
Örebro Mittåt
2008-01-15 16:56
P18/90: Läger på Bosön 4-7 februari
Förbundskapten Roland Larsson har kallat 58 spelare till årets första landslagsläger som hålls på Bosön, Lidingö, 4-7 februari....

Michael Jidsjö Örebro SK FK

Tyvärr har förbundskaptenerna inte upptäckt Gustaf Lundholm än. Men det kommer nog så småningom.
Örebro Mittåt
2008-01-15 16:54
Rehabiliterad efter knäskada och tillbaka i U21-landslaget är glädjande nog Örebro SK:s Kristoffer Näfver, en spelare med en intressant vänsterfot.
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-15 16:14
jappel//

De prestationsbaserade kontrakten gäller vid spel, törs inte säga om inhopp ger lika mycket som start.

Tror på hela idén för spelare som är skadebenägna och för dem som börjar bli till åren. Spelar de som du är rädd för egoistiskt, då lär de få stå över nästa match.

Den enda som kanske med rätta gnällde förra året var Nordin, som fick stå tillbaks för Kevin W. Nordin har nämligen ett prestationsbaserat kontrakt.
Örebro Sekt. E
2008-01-15 14:10
Vilket prima tillskott i redaktionen du är Juha!
AIK Saywee
2008-01-15 14:03
Hakapelitta
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-15 13:56
Ämne: Liberate tu-teme ex ....
Kitos.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-01-15 13:45
Hoppas inte folk glömmer att det finns ett antal tusen till i byråkratisverige som behandlas precis som Yunus eller värre. De skickas fram och tillbaka mellan olika förmedlingar och har noll trygghet. Om ÖSK hade de miljoner MFF har hade man nog kunna snabba på processen lite helt klart!
AIK Saywee
2008-01-15 13:40
Ämne: Ämne: Hur mån....
Jag åker raka vägen, med kompis och utrustning.

ALLA TILL KRISTINEHAMN!
Örebro Sigges högra sax
2008-01-15 13:36
Liberate tu-teme ex inferis//
Här finns en intervju med Samuel. Se länk!^^
Örebro Arnor da legend
2008-01-15 13:35
Jag måste instämma i lovsången, en mycket intressant artikel. Och det är klart att 4 år är väldigt lång tid för en ung kille från Somalia där den förväntade livslängden för män är 47 år, att jämföras med Sveriges 78. Jag hoppas att det löser sig för Yunus, det är väl heller i.o.f. alldeles otroligt när det handlar om ett verk som har visat prov på tydlig nepotism förrut. Frebran borde kunna plocka fram sina kontakter här.
Örebro Pintorp
2008-01-15 13:35
Ämne: Hur många åker till ....
Jag sneåker.
Örebro Kronblom
2008-01-15 13:18
Ämne: Både Porokara och Gu....
Tror betydligt mer på Porokara än på Guterstam som ser ut att hamna på de brittiska öarna.Litar på Sixtens fingertoppskänsla i den här fallet!
Örebro _Adde_
2008-01-15 13:02
Tycker vi ska forsoka sno Aliaksei Kuchuk framfor nasan pa HBK! Killen oser in mal i samma klubb som Razak Omotoyossi, borde saga en del...

Kop, svartvitt kop!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-15 12:43
Hur många åker till Kristinehamn? Går det någon arrangerad resa dit?
Örebro Einar B
2008-01-15 12:39
Jaha, bara att hälsa Wowoah välkommen tillbaka till ÖSK.
Har Nedim och J Pettersson packat väskorna ännu?
AIK Saywee
2008-01-15 12:28
Ämne: Kamerun spelarna dyk....Tror det, för det är vad jag har läst ...
... av trovärdiga forumskribenter.

Kan det bli en Kameruansk (stavning) flagga på plats, det är en sådan där härlig "Rasta-färgad" med en fem-uddig gul stjärna i det mittersta röda fältet.

Love is my religion ...
... nu gungar vi taktfast mot guldet!

Varannan svart, varannan vit, det blir svartvitt!

FORZA SVARTVITT!!!

Edit hälsar ...
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-15 12:08
Kamerun spelarna dyker väl upp på Torsdag? Det är vad jag har hört!
AIK Saywee
2008-01-15 11:42
På Migrationsverket finns det troligtvis ett stort ryggdunkargäng som är rädda för media, prestige (som Mittåt nämnde) är ett av deras mål!

Hur kan tjänstemännen (tjänstekvinnorna) vara så himla korkade? Har föjlt några andra ärenden och det är under all kritik, både när det gäller förfyttning hit och/eller dit.

Avskaffa detta verk omedelbart om det finansieras via mina skattepengar.

Migration är bl.a. synonymt med "folkförflyttning" å då kan man ju fundera på vad som är folk ;-)

Sicket verk, tror att jag får värk, Folkförflyttningsverket, jo jag tackar ...

... flera av tjänstefolket borde arbeta i Sibirien för att göra lite nytta på vår planet!

Avslutar med FORZA ISMAIL!
2008-01-15 11:16
Så fort nån ska avvisas så blir det namninsamling runt om bland skolkamrater,bekanta,vafan då kan väl vi göra likadant för att vi ska få idioterna på verket att förstå att det finns folk som bryr sig om Yunus vara eller icke vara,han har ändå varit här i 4år.
AIK Saywee
2008-01-15 10:59
Liberate (stavning!)//
Kanske du missat, igår lyssnade jag på Sixten (vad cool han är) och Samuel (oxå cool) här på svartvitt.
2008-01-15 10:44
Ämne: Ämne: Blir de....
har jag missat den tro?
Annons: