/fotboll/osk/forum/7354.aspx/fotboll/osk/forum/7354.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro G.Zola
2008-01-13 21:56
Liberate// Låter skönt, kan det nog bli lite fler matcher nu än när man bodde i södra småland :)
Örebro Grohl
2008-01-13 21:53
// malge
Jag mår dåligt bara jag tänker på hallsberg, när jag åker igenom skiten gasar jag på så jag slipper se eländet. "Har allt" ja om man är EPA-raggare, 4 år gammal eller något annat som motsvarar samma mentala mognad =p Helt allvarligt så måste du så snart som möjligt flytta åtminstone till Örebro, annars är risken stor att du snart sitter med benen i kors och spelar banjo.. Vidga vyerna lite, det finns andra jobb än Ahlsell =)
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-13 21:46
Ämne:
Hej,
Jag har prec....
Du behöver inte vara orolig Zola,finns en hel del i Uppsala,jag är inte en av dom,schysst nick,G.Zola är en av de största(minsta)spelare som spelat i Parma,en sann hjälte.
Örebro G.Zola
2008-01-13 21:37

Hej,
Jag har precis flyttat upp till Uppsala och tänkte höra om det finns någon/några som brukar åka på matcher här ifrån?

Örebro jappel
2008-01-13 21:27
Dags att börja ladda upp för årets första landskamp. Ska bli kul att se spelarna lira på konstgräs, och höra dom gnälla på det. (förutom ellos trion, dom är väl vana) :-)
Örebro Robben 82
2008-01-13 21:21
Mittåt/ok tack för bra svar!
Örebro Mattias69
2008-01-13 20:10
Liberate tu-teme ex inferis// Kumla är ett perfekt ställe för barn att växa upp i, lite tråkigare att bo i som tonåring men typ dagis, låg- och mellanstadieåren är det helt perfekt (utifrån egen erfarenhet då).

Sen om kuriosa, Mattias Jonsson gick i min yngsta syrras parallell-klass i Kumla ;)
Örebro malge
2008-01-13 19:56
För f*n inte kumla, Hallsberg äger finns allt (nästan) och tåg i mängder. Jonsson har visste spelat i Ösk
Örebro Joerny
2008-01-13 19:40
ÖSK-Karl// Han har har aldrig spelat för ÖSK. Men Piere Bengtsson i AIK Solna är från Kumla.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-13 19:34
Ämne: Liberate tu-teme ex ....Nej jag är inte från Kumla,född i Örebro bland betongens kungar,vi(sambo,två barn,ett tredje som ska komma 4/2) har bara fått en tanke om att kanske flytta från örebro och då verkar Kumla vara ett av alternativen som är bäst,dels för avståndet till Behrn dels för avståndet till vänner och bekanta,därför undrar jag om det finns fler svartvita i Kumla så att man kan stråla samman och gå på pub och match men än så länge är det bara en tanke som är långt från förverkligad.
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-13 18:46
Liberate tu-teme ex inferis//

Jag har släkt i Kumla (utanför murarna)? Antar att du själv är ifrån Kumla. Vet att Mattias Jonsson kom därifrån, har för mig att Reed gör det. Vet du någon mer som spelat/spelar i ÖSK, som kommer ifrån Kumla?
Örebro Sigges högra sax
2008-01-13 18:45
Någon (Typ, Tomten) som vet någon mer info om ev. arrangerad resa till Kristinehamn?
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-13 16:30
Joerny// Tackar!
Örebro Joerny
2008-01-13 16:23
ÖSK KRILLE// På torsdag kommer han enligt expressen.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-13 16:13
När kommer Sharron Manswell provspela?
Örebro BabyKladde
2008-01-13 16:09
Ämne: Sherron Manswell del....provspelet är ju redan klart..
och jag gissar att ÖSK redan har planer på att erbjuda ett kontrakt, och Manswell vill ju spela i Europa, så chanserna är nog rätt stora ändå om ÖSK är snabba med förhandlingarna nu vid provspelet.

EDIT:
Men som sagt, chanserna blir ju något mindre i och med att bli uttagen till det där träningslägret..
Örebro Joerny
2008-01-13 15:59
Sherron Manswell deltar tillsammans med USA:s bästa tallanger i florida på ett träningsläger. Undrar om det här minskar ÖSK:s chanser att värva honom. Vi får väl hoppas att han döljer sina tallanger väl på lägret;)
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-13 14:16
Då hade jag inte fel då! :)
Örebro BabyKladde
2008-01-13 14:00
precis.. torsdag den 17:e anländer dom till Arlanda, så dom gör nog sitt första träningspass i kristinehamnscupen eller vecka 4..
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-13 13:29
Mittåt// Tack.
Örebro Mittåt
2008-01-13 13:16
ÖSK KRILLE// Du har redan blivit rättad.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-13 13:15
Robben 82//
Jag tror de dyker upp på Torsdag? Rätta mig om jag har fel!
Örebro Mittåt
2008-01-13 13:15
Robben82// Det senaste jag hörde var mot slutet av månaden. De behöver inresevisum och är således beroende av arbetstakten på det svenska konsultatet i Kamerun (det finns iofs. två - ett i Douala och ett i Yaoundé).

Normalt ligger hanteringstiden för en viseringsansökan därstädes på två veckor, men i utrikesförvaltningens värld så kan det lika gärna ta fyra veckor. Eller kanske bara en vecka om konsuln är fotbollsintresserad eller på bra humör.
Örebro Robben 82
2008-01-13 13:01
Någon som vet när kamerun spelarna kommer till örebo?
Örebro ErikP
2008-01-13 12:55
ta inlägget om bojkott med en nypa salt för fan
Örebro yx
2008-01-13 12:11
Jag har läst en del på forumet. Det absolut dummaste jag har läst måste vara "eftersom abgar inte vill spela i ösk! borde inte vi bojkotta famijen barsom företag i stan exempelvic caffe hells, babbar mm?"

Om du chilie tänkte efter innan du skrev! Man bojkottar fiender, inte hjältar! Vi skulle nog spelat i superettan med en massa skitlag under 2008 om inte abbe och urban hjälpt ÖSK! Vi kanske borde göra som Saddam och hota och tortera spelare så de spelar för just vårat lag? Eller ska vi tvinga dig och gå i dagis resten av livet? Va fan, vi lever i en demokrati där människor har en egen fri vilja!

OTACKSAMHET KALLAS DET! FY!!!!
AIK Saywee
2008-01-13 11:32
Förresten, god fortsättning på det nya svartvita födelsedagsåret alla svartvita forum skribenter!
AIK Saywee
2008-01-13 11:30
P-huset under östra, kan man sitta i bilen och beskåda en match, typ som när folk spelar "bilbingo" eller ser på storbio? ;-)

Jag har faktiskt sett på fotboll från "bilplats", Mariebergs IP vid ösregn för flera år sedan ...
AIK Saywee
2008-01-13 11:26
Apropå hockeylirare kontra fotbollslirare.

Hockeykillarna sitter ju mesta tiden på bänken, de flesta i alla fall. Blir man inte utbytt från startelvan i fotboll får man jobba i minst 90 minuter, men en paus på c:a kvarten. De slöa hockeyspelarna har två pauser, och dessutom en massa spelavbrott. Sen ska dom ju slåss lite då och då, Usch!

Det är faktiskt rätt stor skillnad.
Örebro Mattias69
2008-01-13 10:50
Ämne: eftersom abgar inte ....
Och på vilket sätt skulle en sådan bojkott gynna ÖSK? Det du beskriver är ju en ren hämndaktion som det inte finns någonting positivt i.
Annons: