/fotboll/osk/forum/7351.aspx/fotboll/osk/forum/7351.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2008-01-16 23:02
Saywee// Fast det var nog en väldig tur att Magnus Pehrsson hoppade av i sista sekunden. Det tror i alla fall jag.
AIK Saywee
2008-01-16 22:45
Här kommer några Saywee-funderingar som ni kan kommentera eller noncha ...

1. Detta med konkurrens är något som jag själv faktiskt gillar, men det gäller nog inte alla, ta Nedim som exempel förra året, när han sprungit offside tillräckligt mycket för att bli bänkad och träna lite i de vackra svenska skogarna - då blev han sned och sjukskriven. Några kanske inte klarar av detta mentalt, vilka dessa kan tänkas vara vet vi inget om, eller?

2. De bästa placeringarna brukar erhållas då man inte behövt experimentera alltför mycket med startelvan (har jag skrivit tidigare). Minns den gång (80-talet?) då Djurgården hade SM-guld på papperet innan start med ett nytt starkt gäng på papperet - de åkte ur! Fotboll är ett lagspel och det blev nog för många stjärnindividualister för DIF. Men å andra sidan är det säkert bra att ha en bred trupp eftersom skador och avstängningar brukar höra till säsongen.

3. Vi har inte fått som vi ville i början (höstas), utan oftast 3:e, 4:e eller 5:e alternativet när det gäller nytillskott och behållande av vissa spelare eller tränare. Det verkar senfärdigt, slumpartat men otroligt spännande.
Det har helt enkelt varit ganska rörigt på flera håll i organisationen. Eftersom jag gillar spänning så känns det faktiskt riktigt spännande 2008. Kan dessutom bli hur bra som helst!

4. Lite tabellplaceringsgissning ...
Den realistiske Saywee placerar ÖSK i mitten av tabellen när Allsvenskan är klar i höst "med dagens trupp" och den positive Saywee har inga förluster eller oavgjorda matcher för de svartvita eleganterna i sikte under kommande säsong!

Önskar två bra nyförvärv till, sedan kan vi kanske debattera "europaplatser"!

Dock, som alltid, vad som än händer, ÖSK kommer att få mitt 100%-iga stöd hemma som borta och där emellan!

FORZA SVARTVITT!
Örebro Erki
2008-01-16 22:24
Ämne: Om någon av en hände....
Då kontrar väl jag med min video från 2007, ifall någon skulle ha missat den ;)
Örebro Bjornloven
2008-01-16 22:05
Vill ha Mirza tillbaka!!!

Tittade lite grann på filmklipp från 2006. Man saknar nästa Mirza lite. Tror han skulle kunna göra ett ganska ok arbete om topp i mittfältstriangel, och även som mittforward.
Örebro jappel
2008-01-16 21:38
Ämne: Jappel//Samma sak me....
nice.. då är det bara för ÖSK att leverera lite då, så ska vi nog kunna bli överrepresenterade i media i år :-)
Brommapojkarna Conrad
2008-01-16 21:36
Jappel//Samma sak med Sveriges ledande TV-kanal vad gäller fotboll.
Örebro ErikP
2008-01-16 21:25
Om någon av en händelse har missat sammanfattningen av året -07 så finns det en video på youtube som finns till allmän beskådning!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-01-16 20:43
Jag plus två svartvita till ska nog dit!
Örebro Mittåt
2008-01-16 20:40
- Bästa dribbler är Honkas Roni Porokara.

Det ansåg de 14 lagkaptenerna i den finska ligan i höstas.
Örebro BabyKladde
2008-01-16 20:27
Liberate:
ingen anordnad..
..men ett par som ska åka ner, bara att leta upp dom =)
(i kubanernas forum är det ett par i alla fall)
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-16 20:14
Blir det någon klack i Kristinehamn på söndag?
Örebro jappel
2008-01-16 20:02
Ämne: Sportbladet kanske h....
Ja det är ju inte varje dag som Sveriges största sporttidning leds av en Örebro SK supporter!! Det här kommer att bli riktigt bra!
2008-01-16 19:47
Rätt länk kommer här..
2008-01-16 19:43
Har M.Bengtsson åkt på en psykos?
Örebro rirobban
2008-01-16 16:57
Sportbladet kanske höjs några nivåer nu:)
Lite mera om landsortslagen kan det väl bli? Tycker i alla fall jag...
Örebro Mittåt
2008-01-16 16:29
Den uppmärksamme lyssnaren noterade förmodigen i den senaste Matchpulsepisoden att det höjdes på ett eller annat ögonbryn alternativt örsnibb, när FC Zurichs vintervärvningar kom på tal. Dit har ju både Vasquez och Djuric gått och panelen konstaterade att märkligt nog så har de båda samma agent.

Vad panelen inte verkar ha noterat är att FC Zurichs tredje svenska nyförvärv/lån även han betjänas av Oliver Cabrera, som uppenbarligen ser det som något av en livsuppgift att placera svenska spelare i den schweiziska klubben.
Örebro Pintorp
2008-01-16 14:51
Jag tackar för hjälpen med vägbeskrivning. Det verkar vara överkomligt att ta sig dit. Ses där!
Örebro Kronblom
2008-01-16 14:11
Ämne: Nedim har säkert myc....
Tror helt klart att Nedim kommer lysa av revanschlusta i år och att han börja näta igen,så jag tror att Nedim tillsammans med Nordin blir årets utropstecken i ÖSK.Expertisen(riksmedia)har redan början placerat ÖSK långt ner i tabellen,är bara Porokara och Manswell så pass bra som man hoppats på så kommer man överraska i år!
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-16 12:50
Mittåt//

Det som talar för Nedim är att hans kontrakt går ut och han måste prestera för att slippa flytta hem till Bosnien. Får ÖSK ett hyggligt bud borde de nog sälja i sommar.

Hoppas de nöter offsideregeln hårt med honom nu bara.
2008-01-16 12:27
Dom finns överallt;)
Örebro Mittåt
2008-01-16 12:24
Vägvisning, Environiq Arena

En snabb uppmätning hos Eniro indikerar att det verkar att vara ca. 1,5 km från Resecentrum till arenan. Om det nu är så att Resecentrum och Järnvägsstationen ligger på samma plats.
Örebro Arnor da legend
2008-01-16 12:18
Ämne: Angående söndag, är ....
Nu var det några år sen jag gjorde lumpen så min avståndsbedömning är kanske inte helt tillförlitlig, men uppsakattar till ca 1 km och det är åt samma håll som regementet så det kan vara skyltat antingen regemente el. presterud misstänker jag.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-16 12:10
ÖSK testar nya spelare!
Örebro Pintorp
2008-01-16 11:59
Angående söndag, är det någon som vet hur långt det är från busstationen i Kristinehamn till Environiq arena och om det är svårt att hitta?
Örebro Mittåt
2008-01-16 10:26
Nedim har säkert mycket mer att ge och kan bli något av årets överraskning. Han passar säkert mycket bättre i en 4-3-3 uppställning än att ligga mer eller mindre ensam och jaga på topp.
Örebro Arnor da legend
2008-01-16 10:14
Jag tycker fortfarande folk är för snabba att kritisera Nedim han har visat innan vilken bra spelare han är, att förra året blev något av ett misslyckande var för mig ganska väntat. Tycker att det finns många exempel på utländska spelare som har svårt att hämta sig från sin första allsvenska försäsong. om Nedim kan ta sig i kragen och jöbba sig in i laget nu så tror jag att vi får se en bättre och hungrigare spelare än han var i SE
Örebro Bjornloven
2008-01-16 08:08
Ämne: Jag förstår inte var....
Håller med. Seb har varit det största offensiva vapnet vi haft senare år. Han har alltid levererat när han fått spela forward. Antingen med att vinna förstabollen som target eller ganska självsvådligt forcerat mot mål.

Jag är övertygad om att om Nedim får komma i djupled och inte som förra året komma hem för att möta, så är han en bra mycket bttre avslutare än Rodevåg.

Tycker att Rodevåg gör ett bra arbete defensivt, men missar 9 av 10 lägen. Han borde verkligen gjort 10 mål förra säsongen. Tycker därför att det ser spännande ut när det kommer rapporter från träningarna att han ser "het" ut.

För min del så är Seb den enda #9 dvs mittforward som ÖSK har idag. Jag skulle därutöver välja Nedim före Rode, med tankepå vad de visade förra året, under förutsättning att Nedim ska gå i ljupled, in bakom backlinjen, på skarv från Seb...
Örebro jappel
2008-01-16 07:12
Ämne: Jag förstår inte var....
Och för Kamerun!! :-)
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-16 00:22
Jag förstår inte varför så många dissar Seb, tycker han visat att han är minst en klass bättre än Nedim.

Förövrigt vore det mycket illa om inte killarna från Kamerun går direkt in i startelvan, både för ÖSK och Spelarinvest.
Örebro Marta
2008-01-15 23:15
Ämne: Ämne: Undrar ....
Och jag håller HELT med i dina tankebanor... :-)
Annons: