/fotboll/osk/forum/7339.aspx/fotboll/osk/forum/7339.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Brus-Nilsson
2008-01-21 16:01
Ämne: Ämne: Har ni ....ÖSK lånade ut Samuel till Motala, kontraktet gick ut strax efter säsongsavslutningen. Motala sålde honom till Djurgården, inte en krona fick ÖSK! Hade Motala visat en endaste liten gnutta samarbetsvilja så hade man väl åtminstone förhandlat om vart övergångspengarna skulle gå???
Örebro roaring j
2008-01-21 15:35
vad gäller ett eventuellt samarbete med Motala AIF så skulle det nog kunna bli ganska bra. Laget är nykomlingar i div1 och har skaffat sig ett par ganska hyfsade nyförvärv. Deras målsättning är att ta sig till superettan inom ett par år. Det beror väl antagligen på att en stad av Motalas storlek (ca 42000 inv i kommunen) bör kunna vara med o konkurrera i toppen av div1 samt att div1 är en väldigt dyr serie att spela i. Att ha MAIF som utvecklingsplats för våra unga, lovande spelare ser jag som ett alldeles utmärkt alternativ till Degerfors och Forward.
Hittills har alla klubbar legat på ungefär samma sportsliga nivå, div 3 och 4 samt MAIF en eller två divisioner högre upp. Vid varje säsongsslut har klubbarna roffat åt sig spelare från de andra klubbarna och pga detta har ingen klubb kunnat utvecklas till någon högre nivå. Det har varit ett revirpissande som får ÖSK's historiska trät med Forward att framstå som den sandlådehistoria den faktiskt är. Maif har sedan ett par veckor försökt ändra på detta och för nu samtal med IFK Motala och LSW om ett farmaravtal. Jag är totalt övertygad om att detta kommer stärka alla inblandade klubbar och att fotbollen i Motala kommer lämna sin plats i skymundan för en någolunda ljusare tillvaro. Av den anledningen kanske det kan vara bra för ÖSK att binda upp MAIF i ett avtal redan nu och på så sätt bli en naturlig framtid för de lovande spelare som faktist finns här i västra Östergötland.
Kan väl också påpeka att vi faktiskt är ett gäng ÖSKare här nere som inte missar många matcher per år. Vi blir dock gärna fler.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-21 15:21
Ämne: Har ni redan glömt h....
ja,hur var det med den affären?knappt några minnen.
Örebro Brus-Nilsson
2008-01-21 15:16
Har ni redan glömt hur Motala drev affären Samuel Wowoah? Inget mer samarbete med den klubben, tack!
//Edit, stavningen//
Örebro Mittåt
2008-01-21 15:01
Om det är några målvakter som vill ta sig in bakvägen i ÖSKs trupp så är det nog bara att ringa till ÖSK Söder. Där verkar man sakna en bra målvakt och därifrån ligger sedan vägen öppen för avancemang mot A-truppen.

När det gäller ÖSK Ungdom/Talangtruppen är nog målvaktsbehovet tillgodosett om Peter Rosendal kommer. Victor Crona finns som back-up. Däremot skulle det inte sitta fel med någon eller några försvarare. Gärna en högerback som även kan spela centralt skulle vara populärt, tror jag.
AIK LirarenOSK
2008-01-21 15:00
Ämne: Ämne: Målvakt....
Lagbilden är 2 år gammal, och det är Johan till vänster och Mattias till höger, ja. Fredrik har gjort en mycket bra säsong och har börjat året strålande. Jag har även talat med hans föredetta tränare Svennis och han säger att Fredrik är duktig men aldrig fick chansen i Nora och tröttnade lite på fotbollen, men jag vet egentligen inte. Jag har sett honom under 07 både på träning och match och jag är imponerad. Jag har hört talas om humöret också, men jag har inte sett honom bli arg en enda gång faktiskt, men det kan bero på att det gått bra för honom också. Johan har varit strålande han också. Lugnt och säker, men snackar lite för lite, annars en riktigt duktig målvakt. Tycker ÖSK ska bjuda in dom till någon vecka var.
Örebro Gogo Vahlin
2008-01-21 14:56
Ämne: Målvakten till vänst....
Målvakten till vänster är Johan Olsson. Målvakten till höger är Mattias Fermby som numer spelar i IFK Örebro tror jag?
Örebro Gogo Vahlin
2008-01-21 14:55
Kommer det komma några träningsbilder idag? Vore kul att se hur Manswell klarar sig nu när han fått sova några timmar. Dessutom vore det kul att se Porokara lite mer.
Örebro ErikP
2008-01-21 14:53
Det är inte Fredrik i alla fall, han är inte med på bilden övh av någon anledning. Troligen Johan Olsson alltså.
Örebro Mittåt
2008-01-21 14:35
Målvakten till vänster på lagbilden. Vilken av dem är det? Honom har jag sett utomhus några gånger och han är riktigt bra.
Örebro ErikP
2008-01-21 14:28
Ämne: Jag undrar varför ÖS....
Vet ingenting om Johan Olsson, men Fredrik har jag spelat med under flera år i Nora, och jag tror han behöver fler säsonger i Eker innan han ens är beredd att gå vidare eftersom han knappt var ordinarie i Noras B-lag. Men han är helt klart talangfull och behöver bara tygla sitt humör så kommer han bli riktigt bra!
AIK LirarenOSK
2008-01-21 14:15
Jag undrar varför ÖSK inte väljer att bjuda in någon, eller kanske båda, IF Ekers målvakter. Dom är riktigt lovande båda två. Johan Olsson, 22 år, tidigare i Forward. Och Fredrik Krok, 18 år, tidigare i Nora. Båda har en grym säsong bakom sig och jag såg dom i Cramo Cup och där imponerade dom verkligen på mig. Ta hand om länets talanger, och dom här två är verkligen två av dom!
Örebro Sersant
2008-01-21 14:10
Ämne: verkar intressant me....
DIF är inte så mycket närmare än Motala 40minuter till degen och 1 timma till Motala. Tycker motala är en utmärkt klubb.

(Hoppas så klart på både DIF o BKF o MAIF :))
Örebro jappel
2008-01-21 13:53
Fast det ökar även risken för sjukdom :-)
Örebro lollo_homeboy
2008-01-21 13:50
anledningar till motala sammarbete är ju också så ösk an gradera sig med kristofer jonsson och stellan om du båda väljer att gå dit för att de ska kunna plocka tillbaka dessa spelare längre fram.. ett bra tecken att ösk kmmit på att de måste ta hand om sina talanger iofs är ju jonsson östgöte så han kanske inte räknas in då. Såg för honom i övrigt tränades med forward i veckan någon som vet vad han valt?
Örebro Marta (hane)
2008-01-21 13:38
Ämne: Marta// Det ena behö....
Jonte/Du har rätt... Desto fler partners, desto fler möjligheter.
Örebro Jonte R
2008-01-21 13:19
Marta// Det ena behöver inte utesluta det andra. Idén tror jag är rätt, ÖSK har stora möjligheter att inom en tiomilaradie bli områdets lag.
Örebro Marta (hane)
2008-01-21 13:15
verkar intressant med Mottala... Vet dock inte om det kan bli ett problem att det ligger på ett sådant avstånd att det kan avskräcka tallanger från att välja ÖSK. Kanske vore bättre att välja något mer lokalt. Vad hände med DIF? Andreas Andersson var ju här någon gång förra året. (Kanske snackade man dock Samuelsson då.)
Vet att det är lite som att svära i Kölnerdomen, men tycker nog ändå att DIF är ett bättre alternativ. Nivån ligger ju även närmare den allsvenska (Även om det fortfarande skiljer mil:-).

Samtidigt vore det ju juste att bli storebror mer officiellt.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-21 12:51
Ämne: Intressant med det d....
Låt han snyfta,ang Porokara så måste det bara vara formaliteter innan han är svartvit.
Örebro Chipset
2008-01-21 12:51
En snyftande Medin i detta läge skulle vara stor (lokal) humor. =-)
Örebro Chipset
2008-01-21 12:50
Ämne: Chipset// ÖSK visste....
Jo, det är just det jag oroar mig för. Vill gärna se en renodlad i target i truppen också. Det saknades förra året. Frågan är hur mycket det behövs med en mer framskjuten mittfältare i Nordin som vågar hålla bollen?
Örebro Mittåt
2008-01-21 12:49
Intressant med det diskuterade samarbetet med Motala AIF. Det skulle inte förvåna mig om vi har en snyftande Medin i NA i morgon som beklagar sig över hur svårt det är att samarbeta med ÖSK och hur ont det gör i hans själ när han ser hemvävda talanger hamna i Östergötland.
Örebro Mittåt
2008-01-21 12:47
Chipset// ÖSK visste redan innan Roni kom hit vad han skulle kosta. Så han ryms nog inom budgeten. Frågan är sedan om pengarna räcker till Guterstam också.
Örebro Chipset
2008-01-21 12:45
Efter en natts betänketid är jag säker: Värva Roninho! Utmärkt anfallare och utmärkt backup för Nordin. Kan han spela target också är det en bonus. Dock är jag lite orolig över prislappen.
Örebro Kronblom
2008-01-21 12:44
Signa Porokara hur det än går med Guterstam,det man såg av finnen så visade han att besitter en bra teknik,i Manswells fall avvaktar jag ngt;han var inget vidare i går men han var väl trött efter resan.Kul att se att Stellan tog för sig!
Örebro affeman
2008-01-21 11:32
Måste tacka för bevakningen och interjuverna från cupen!
AIK Saywee
2008-01-21 11:24
Ämne: jag älskar tränarnas....
Det härliga närkegnället kommer väl dialektalt från Alec eftersom Sixten pratar muminsvenska?

Igår kändes det lite som Jönsson-ligan, Sickan (Sixten) "jag har en plan" Alec (Vanhenden) "lysande Sickan" och en bit därifrån fanns dynamit Arvi Taaler.

Detta är redan nu mycket spännande och kan bli hur bra som helst. Vi skall chocka övriga Gnäll-Sverige!
Örebro Mattias69
2008-01-21 11:24
Ämne: Motala är intressera....
Varför inte. Det kanske kan bli så att folk från Motala är intresserade av att åka till Örebro och gå på fotboll då också.
Örebro Jonte R
2008-01-21 11:23
Saywee//
"Kung Nordahl" har varit tränare för Motala det stämmer. Hurvida det är han eller någon annan som har tipsat Motala vet jag inte. En tanke kan förstås vara att den nya scoutingverksamheten med en tiomila radie kan vara en anledning till dessa tankegångar.
AIK Saywee
2008-01-21 11:11
Ämne: Motala är intressera....
Intressant intresse ...

... har inte "Kung Nordahl" något med Motala att göra?
Annons: