/fotboll/osk/forum/7327.aspx/fotboll/osk/forum/7327.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro orebro.expressen.se
2008-01-23 18:24
Läs mer om Zé och Bassombeng.
Örebro Chipset
2008-01-23 18:17
Ämne: Välkomna till Örebro....
Finns ju många förkortningsvarianter. Jag kör nog på ErBa och BeNd. =)
AIK Saywee
2008-01-23 18:14
Välkomna till Örebro, Eric och Bertin!

Ska bli intressant att se hur ni, forumskribenter, kommer att förkorta kameruanernas namn i en startelva!

Örebro BabyKladde
2008-01-23 18:08
härligt med nyförvärv på plats! =)

synd att man går i skolan, annars skulle det vara roligt och se dom på plats, men förhoppningsvis får dom speltid mot Degen! =)
Örebro Gogo Vahlin
2008-01-23 17:58
känns spännande!
blir det någon uppslutning imorn vid halv tio då?
Örebro ÖSKare sedan barnsben
2008-01-23 17:18
Då har de äntligen landat...
Örebro E-A
2008-01-23 15:22
Erki//
Jo ja hade inte alla faktan rätt när ja skrev de inlägget :).. Ljungskile va de, och det stämmer att det va Uddling som skrev den artikeln. Jag syftade egentligen på den artikeln "mittåt" länkade till, men ja blanda ihop dom..
Örebro E-A
2008-01-23 15:19
Rätt intressant reportage i dagens na (pappers) om Sixten "Siku" Boström.. Där står bl.a. att han blivit erbjuden förbundskaptensjobb för Mocambique (03 eller 04?) men tackade nej då han redan jobbade för finska klubblaget Jaro. Det står även att han är väldigt konsekvent i sitt spelsystem och inte gärna ändrar sitt tänk. Han är "diplomatisk och lite väl snäll" enligt en del av utlåtandet efter han fick sluta hos div.2laget Ekenäs andra året -95. Denna artikel är dock mestadels uppbyggt på fakta baserat på en bok vid namn "Gör mål, Jaro" av Sören Bäck. Och behandlar verksamheten mellan åren 99-05, så det rör sig om ett antal år sedan..

Det är givetvis bra med en man som står för sina ideér och inte ger upp efter några nedelag men jag hoppas, och tror, att han utvecklats i sin tränarroll så det inte blir "förutsägbart" för motståndarna efter ett antal omgångar. Dessutom tror jag det kan vara mycket bra för Sixten med en "Alec" vid sin sida som kan ryta till åt spelarna när dom slöar på träningen! ;)

f ö hoppas jag få se (åtminstonde) en ÖSK-tränare i kostym vid match denna säsong!
Örebro Erki
2008-01-23 15:02
E-A// Edwin Phiri spelade i Ljungskile och jag tror att det var Uddling som skrev krönikan.
Örebro Mittåt
2008-01-23 14:23
Det står en del om resultatet 2007 och förväntningarna inför 2008 på officella (länk).

När det gäller årsabonnemang så har försäljningen så här långt varit inskränkt för att göra det möjligt för de som hade abonnemang förra året att på nytt boka sin plats. Såvitt jag vet kommer försäljningen att släppas helt fri innan den här månaden har gått till ända.

Målsättningen för detta år är att man skall sälja 2.700 - 2.800 privatplatser samt 1.800 - 2.000 företagsplatser. I båda fallen rör det sig om en ökning på ca. 30 % jämfört med fjolåret.

Antalet samarbetspartners ökade förra året till 850 och man hoppas i år lägga till 400 - 450 ytterligare. Det är ju bland annat därför det blir så trångt på Norra Läktaren. Denna försäljning (eller vad man nu skall kalla det) pågår fram till den 31 mars och det är svårt att så här mitt i säga var man står.

Det har kommit till nya partners men det kan även finnas gamla som ännu inte förnyat och som man inte vet hur de kommer att göra. Sedan är det dessutom så att samarbetspaketen varierar rätt kraftigt i pris och innehåll. ÖSK har delvis jobbat på att öka antalet partners i den "billigare" gruppen för att därigenom få en stabilare grund att stå på. Det är ju bättre att ha många mindre sponsorer än att bli altför beroende av ett fåtal stora.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-23 14:13
Ämne: Liberate tu-teme ex ....
Ok.
Örebro Sersant
2008-01-23 14:03
Ämne: Ämne: Ämne....
Jag tycker att Sveriges elit fotbollsklubbar ska dela på beloppet.
Örebro Tomten (Suck...)
2008-01-23 13:59
Liberate tu-teme ex inferis // Eller kanske kategori C?
Örebro jappel
2008-01-23 13:53
Antar att det är ungefär som det brukar vara.
Till dessa 1000 årskort kommer förhoppningsvis företagsårskorten (som brukar vara omkring 4000. eller??)
Mittåt?? Mackan??
Örebro isac
2008-01-23 13:51
Enligt Matchpuls har ÖSK sålt ca 1000 årsabonnemang hittills, någon som vet om det ligger i nivå med vad det borde? Låter lite för lite även om det återstår ett par månader.
Örebro E-A
2008-01-23 13:43
Mittåt//
Tack! Det var den artikeln jag menade. Den andra månte vart Uddlings jag skrev om isf..

-Mackan-//
Tackar! Men ja har vart med nästan hela tiden, i periferin.. ;)
2008-01-23 13:42
Hur är det med sponsorer till Ösk?har vi fått några nya?
2008-01-23 13:28
Ämne: Ämne: Liberat....Casuals förstås.
Örebro Mittåt
2008-01-23 13:26
Henrik Brändhs främsta bidrag till sin egen odödlighet i ÖSK supportrarnas ögon var nog den krönika som han skrev med rubriken:

Erkan Saglik vann min respekt

Där slant det nog till ordentligt i Brändhs tankeapparat.
Örebro Kronblom
2008-01-23 13:25
Ämne: Intresant att Poroka....
Det som impade mest på mig under helgens matcher var att att han alltid fick med sig ngt,spelade han inte fram ÖSK till läge så fick han med sig frispark eller ordnade hörna så tycker han gjorde väldig nytta med boll.Tycker inte han borde vara så dyr att lösa,spelar han i ett lag som Honka så borde väl inte prislappen vara så hög...?
2008-01-23 13:25
Vad står C:et för?
2008-01-23 13:22
Ämne: Ämne: Ämne....
Ja,undrar vem av oss som är Henrik Brändh?
Örebro E-A
2008-01-23 13:18
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Arnor da legend//
Man bör nog vara väldigt försiktigt med vad man skriver för "sanningar" på detta forum. Kan tänka mig att detta (samt andra nätforum) är en ganska stor "infokälla" för vissa lokala reportrar. Om det, som sagt, inte rör sig om ett test för skojs skull..

Nån här som har nån åsikt om hurvida fotbollssverige ska dela på betalningen av degens skatteskuld av solidaritet? se länk..
2008-01-23 13:11
Jaha.
Örebro Arnor da legend
2008-01-23 13:08
Ämne: Ämne: En lite....
Ne sen det som pratats om tidigare här inne om att NA verkar vara här inne och hämta uppslag. Sixtens tidigare fotbolsmeriter var ju rakt av kopierat härifrån vilket syntes på att man hade två kommateringar precis som inlägget här. Sen tänkte jag på uppgiften om att Roni blev framröstad som den mest tekniske spelaren av de finska kaptenerna i ligan (vilket besvara Joernys fråga det är väl godtycklingt för dessa respondenter vad som menas med teknisk då) den uppgiften fann jag i en gammal finsk artikel från en tidningssökmotor (NA kan iof ha gjort samma sökning) och sen stod den i NA, hur mycket ser man över sin källa innan man publicerar det skulle vara intressant att skrive lite felaktigheter här o se om det kommer med i tidningen oxå.
Örebro E-A
2008-01-23 12:58
Ämne: En liten avstickare ....
Satt också och funderade ett tag på vad han egentligen menade med det, inte för att det hade speciellt mkt med artikeln i övrigt att göra.. Men på villket sätt kan en person anses vara "oerhört populär i hemlandet" pga att han "bland annat fått tusentals röster i olika lokalval"?? Tusentals röster (i vad det nu handlar om för val) är väl inte att räkna som oerhört populär? Speciellt inte om man själv ställt upp i en folkomröstning..? Däremot vill jag minnas att jag själv (bland andra) varit oerhört kritisk till en del av hans tidigare arbete.. Bland annat en artikel efter en match mot J Södra (?) där den svarta backen Phiri påstods blivit häcklad av kubanerna. Villka skulle ha skrikit "apliknande" ljud så fort han rörde bollen och kastat bananskal mot honom. Det fanns ingen substans i denna artikel och ingen hade kontaktat ansvariga inom ÖSK innan den publicerades. Senare visa det sig att ingen annan, på hela arenan, uppfattat detta förutom Phiri själv och en JS funktionär.. (Denna artikel kan dock ha blivit skriven av Uddling också, är inte helt hundra..) Men avsaknaden av god journalistik hos vissa av NA:s reportrar syns tydligt i många artiklar...
Örebro Joerny
2008-01-23 12:57
Intresant att Porokara blivit framröstad som ligans mest tekniska spelare. Men vilken innebörd har egentligen ordet teknisk? Handlar det om hur många olika dragningar man kan, eller hur många gånger man dutta bollen typ.. Enligt mej är sånt inte särskilt intresanta kvalitèer om man inte kan omsätta det i "vunnen mark". Viktigare är att kunna slå bra passningar, täcka bollen, bra tryck och precision i skott osv. Nu säger jag inte att Porokara skulle sakna dom färdigheterna. Jag vill bara trycka på ordet teknisk kan ha väldigt olika innebörd beroende på vem man frågar.
Örebro Tomten (Suck...)
2008-01-23 12:48
Liberate tu-teme ex inferis // Ja det gör det
Örebro Arnor da legend
2008-01-23 12:42
Vet inte varför ni är så enormt sugna på att få hit Stellan, hoppas att ni inte tror att han platsar i 16-mannatruppen. Visst finns det en möjlighet att han kan få ett genombrott men tyvärr är väger han lite lätt, är lite för enkel i sin reppertoar, men iom sin kvickhet och inställning så är han ett ständigt hot för försvararna och iom sin ålder 23 iår (tror jag) kommer han nog inte att utvecklas så jättemycket till.

Jag bedömmer att han håller div 1-klass möjligen, att han skulle kunna prestera i supperettan men tror inte att han tar plats i Degerfors startelva i dagsläget. Men av olika anledningar tycker jag det skulle vara skoj om han ges möjlighet spela sig in i ÖSK:s trupp, en kvick inhoppare är ofta bra att ha om inte annat.
2008-01-23 12:40
Finns det en falang in om Ösk:s supportrar som kallar sig Örebro C?
Annons: