/fotboll/osk/forum/7325.aspx/fotboll/osk/forum/7325.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Joerny
2008-01-22 17:49
Jag blir lite orolig när jag ser Manswell. Jag menar, hur fungerar egentligen ÖSK:s scouting? Vad var det ÖSK såg hos killen?! Nu är det till att hålla alla tummar för att kamerunerna inte är samma flopp!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-22 17:28
Ja.
Örebro Stephan
2008-01-22 17:26
Tror att om Roni är så bra som han verkar, en värvning av Guterstam, och om våra polare från Kamerun håller bra standard, så ser det spännande ut.

Guterstam, Ja eller Nej? :)
Jag säger: JA!
Örebro Marta (hane)
2008-01-22 17:23
Ämne: hahaha...Hörde nyss ....
Han kanske kom för att spela amerikansk fotboll?

Nääädet verkar inte troligt. Borde inte Sjögren och Taaler känna igen honom? Eller skulle de mörka det?

Näää, men kul med konspirationsideér när man törstar efter besked från olika håll.
2008-01-22 17:13
Ämne: hahaha...Hörde nyss ....
Det kan fan inte vara sant???
Örebro MangeSvartAndVit
2008-01-22 16:50
hahaha...Hörde nyss ett litet rykte!!
Att provspelaren som är här inte är Manswell utan en annan kille;)Att dom har skickat hit fel!

Hörde det i spelbutiken för 10minuter sen!

Troligtvis bara ett rykte...men lite kul ändå
Örebro Hanx
2008-01-22 16:44
1000-lappen//

Ungefär såhär står det i artikeln:

Porokaras konster har orsakat en del beundran i Sverige. Honkas ytter är för närvarande på provspel hos allsvenska Örebro, men återvänder till Finland 22:a januari.

Porokaras uppvisning i två 50-minuters-träningsmatcher fick beröm i lokala medier. Han själv såg lugnare på sitt spel.

"Så speciellt bra gick det inte i matcherna, men det gick helt okej. Jag försökte själv kika i lokala tidningar, men förstod ingenting av dem", säger han.

ÖSK tränas av finländaren Sixten Boström, som tidigare jobbade på Finska Fotbollsförbundet.

"Jag och Siku pratade inte så mycket. Jag åker till Finland på tisdag, och vet inte än hur det blir. I Örebro finns det fina anläggningar och staden är lite mindre", berättar Porokara.
Örebro Anna-ÖSK
2008-01-22 16:30
Vad fan gjorde Taaler och Sjögren i USA. Undrar jag?
Örebro Rasberg
2008-01-22 16:22
Ämne: Jag kan ställa mig l....
Är inte fel på Sjögren. Bara problemet att se en spelare en enda gång. Han kan ju ha gjort sitt livs match framför ögonen på honom och Taaler.
Han har ju som sagt väldigt dåliga betyg och vitsord från säsongen.
Örebro bleke
2008-01-22 16:02
Ämne: Ämne: Jag på ....
Jag tycker faktiskt inte det är någon större skillnad. Vill han vara regelbundet ledig, oavsett anledning, så får han strunta i sin fotbollskarriär. Varför skall det vara större och viktigare när man hänvisar till ett fantasifoster...
Örebro Pencing
2008-01-22 15:53
Tycker det är starkt av honom att stå upp för sin tro. I det sekulariserade Sverige framstår det ju som väldigt märkligt. Men jag tycker det är starkt av honom. Men nackdelen är ju då att han får svårt att hitta en klubb. Antar att Örebro tackar nej nu, om han nu inte är någon kanon. Och det verkar han ju inte vara.
Örebro Mittåt
2008-01-22 15:35
Några rader om vad som händer i talangtruppen för tillfället.
Örebro Charlezzz
2008-01-22 14:52
Jag kan ställa mig lite frågande till Sjögren. Det var väl ändå han som hittade och såg Manswells talang?
Örebro Kronblom
2008-01-22 14:49
Ämne: Jag på jobbintervju:....
en viss skillnad kanske...?
Örebro 1000-Lappen
2008-01-22 14:37
Är det någon som är vass på finska, som kan översätta det som står om Roni på FC Honkas hemsida?
Örebro anderzon_
2008-01-22 13:44
Jag på jobbintervju: "Jag vägrar för övrigt jobba måndag och onsdag, men anställ mig!" :D ok ok...omoget, men jag anser att det där är ett så förlegat sätt att förhålla sig.
Örebro Kronblom
2008-01-22 13:37
Ämne: Manswell går först o....
Är inne på samma spår,tycker man ska nobba Manswell pga hans kapacitet ,inte pga av dagens artikel att han nobbar lördagsmatcher.Var och en har sin övertygelse och det respekterar jag.

Nä,efter att ha sett Manswell först i söndags och nu senast på träning så tycker jag inte Manswell ska värvas.Har varit tveksam till Guterstam men om det ska väljas mellan honom Manswell så väljer jag alternativ ett,det man längtar efter mest nu är Ronis påskrift.Signa honom nu!
Örebro anderzon_
2008-01-22 13:32
Deco/
Ja precis, de "får" (givetvis får dom, det är ett fritt land) inte jobba under sabbat, och träning för ett fotbollsproffs är ju jobb.
Örebro Marta (hane)
2008-01-22 13:32
Ämne: Jag tror Guterstam s....
Anfallare har vi gott om, men vana targetspelare finns det färre av. (Seb, i mina ögon enda alternativet idag, vet ej hur Roni skulle fungera i denna roll, har ju gjort ngra matcher där)

Jag tycker nog ändå liksom du att en allroundback egentligen är en viktigare investering, även om det alltid är intressantare med offensiva spelare.

Svårt dock att hitta en back som passar i ett 4-3-3 med offensiva kvaliteter som samtidigt ska kunna spela mittback till ett rimligt pris.

Skulle vilja se Wowwen prova som vänsterytterback. Intressant test även med JOhan P på högern. Sedan har vi ju ett gäng intressanta ungdomar som förhoppningsvis kan backa upp.

Men om man tittar på konkurrensen så är det otvivelaktigt svårare att plats offensivt än defensivt i dagens trupp.
Örebro Deco
2008-01-22 13:29
Det är inte bara två matcher om jag förstår det rätt, det är varje lördagsträning som försvinner samt möjligtvis fredagsträning om de nu sker under det han kallar fredagskväll. Det kan ju inte bara vara matcher han inte får spela, det måste väl gälla även träningar. Det är helt klart ett starkt skäl till att fundera ett par extra gånger innan man kontrakterar honom.
Örebro Mittåt
2008-01-22 13:23
Om Manswell varit tillräckligt bra, så hade hans "religiösa betänkligheter" inte inneburit några problem. Det är ju trots allt bara två matcher av trettio som skulle komma i kläm.
Örebro anderzon_
2008-01-22 12:45
Manswell, haha, han är är alltså inte bara långsam och dålig, utan han tänker inte ens spela matcherna? Vad fan gör han här? Skrattretande.
Örebro jappel
2008-01-22 12:43
Manswell går först och främst bort hos mig p.g.a. uppgifter om att han är långsam. jag skulle gärna se ett lag med 10 ben jonsons och Alven imål :-)
Örebro jappel
2008-01-22 12:41
Men det kan inte vara tal om några 3-4 miljoner för en spelare som Guterstam.
1-2 kanske...eller ska vi säga max.
Håller med om att det känns mer aktuellt med en stabil back eller en mittfältsdiregent (om nu 1-2 miljoner räcker till det.
Örebro Mittåt
2008-01-22 12:33
Jag tror Guterstam skulle bli perfekt. Men jag ser hellre än back om vi skulle hamna i en antingen/eller situation. Anfallare finns det trots allt rätt gott om i laget.
2008-01-22 12:23
Ämne: Liberate tu-teme ex ....
Tack.
Örebro Ösk-Power
2008-01-22 12:08
Min spontana känsla.. Satsa på Guterstam istället för Manswell. Något säger mig det att Manswell inte är den rätta mannen för uppgiften...
Örebro Chipset
2008-01-22 11:57
Nu händer det grejor:
Välkommen Rosendahl
Välkommen Roninho?
Välkommen Guterstam?
Örebro Johannes A.
2008-01-22 11:48
Liberate tu-teme ex inferis//
Se länk ovan.
2008-01-22 11:38
Nån som kan lägga ut eller länka spelschemat för i år?
Annons: