/fotboll/osk/forum/7322.aspx/fotboll/osk/forum/7322.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Hertig_Karl
2008-01-25 15:35
Erki du var lite snabbare=)
Örebro Hertig_Karl
2008-01-25 15:34
Ämne: finns det ingen hems....
Du kanske menar denna sida?
Örebro Erki
2008-01-25 15:33
E-A// http://www.transfermarkt.de/ ??
Örebro E-A
2008-01-25 15:19
Ämne: Skippa Guterstam och....
LÄTT!!! spelarinvest har möjlighet att göra sig en riktig hacka här, och vi har möjlighet att få skåda ett riktigt guldkorn.. JOBBA INVEST!!! kanske kan man tjäna nån mille på Guten med men ändå..
Örebro Chipset
2008-01-25 15:17
Man känner sig minst sagt kluven. Behovet av en target är större än behovet av en ytter. Ändå vill jag ha Roni i första hand. Det var något med hans karaktär och profil som kändes rätt. Får vi båda utropar jag Saywees paket som inslaget och klart. Då kan vi stänga fönstret. Någon back verkar inte komma. Allround-Glenn får väl spela där det blir lucka.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-25 15:17
Bäst att vår ledning sköter sig;)
Örebro E-A
2008-01-25 15:15
finns det ingen hemsida vart det finns beräknat ett ungefärt värde på elitspelare?

Mittåt//
vet/minns du vad den där tyska transfersidan(spelarinfosidan?) hette?
Örebro Erki
2008-01-25 15:10
Skippa Guterstam och lägg pengarna på Roni isåfall!
2008-01-25 14:53
Undrar just hur hög prislapp det var på Roni och hur mycket det har höjts/höjs innan/OM affären blir klar.
Örebro Mittåt
2008-01-25 14:40
E-A// Nej, det tror jag inte. Jag tror inte att någon klubb skulle binda upp sig på det viset. Det kan ju dyka upp nya friare under resans gång.

Dessutom var ju detta "bara ett påstående" i NA. Ingen vet hur förvanskat det blivit på vägen från källa till tidning.
Örebro E-A
2008-01-25 14:27
Mittåt//
dom hade ju redan hört sig för om en övergångssumma innan provträningen..? går det inte att hänvisa till nått muntligt avtal eller liknande nu i slutförhandlingarna?
Örebro Mittåt
2008-01-25 14:23
Att Porokaras klubb försöker trissa upp övergångssumman är nog inte så märkligt. Rapporterna härifrån var ju rätt positiva. Frågan är dock inte hur mycket de säger att de vill ha utan hur mycket de är nöjda med att få.

Så länge som det inte är andra klubbar med och bjuder och så länge som spelaren själv vill iväg, så tror jag inte att förutsättningarna ändrats speciellt mycket. ÖSK får kanske betala några kronor ytterligare, men knappast så mycket mer att affären blir ointresssant.
Örebro E-A
2008-01-25 14:21
Liberate tu-teme ex inferis//
vore ju skit om vi skulle missa båda.. speciellt Roni..
men Gutens pris e ett skämt! tror dock han kommer till oss, för runt en mille..
Örebro Marta (hane)
2008-01-25 14:13
Worldfarm/
Hoppas, hoppas , hoppas att du har lika dåliga tillförlitliga källor som många andra här :-)
Örebro Marta (hane)
2008-01-25 14:12
Ämne: Farsen//
jo det stä....
E-A/ Fram för allt så är det ju näst intill omöjligt att krava att Nordin skulle etablera en lägsta nivå av hög klass. Första året får man nog räkna med att det kan svaja lite, även om det går bra.
2008-01-25 14:11
Ämne: Hörde just ett rätt ....
Ja,vi får väl varken Guterstam eller Roni till sportklubben.
Örebro worldfarm
2008-01-25 13:59
Hörde just ett rätt tillförlitligt rykte om att Ronis prislapp stigit och att han är en bra bit från Sportklubben … Lås oss hoppas att detta inte stämmer, men jag är rädd för att vi inte kommer att se honom i den svartvita tröjan.
Örebro Robben 82
2008-01-25 13:44
Skönt att Manswell har åkt hem trodde inte en sekund på honom...Nej nu lägger vi all energi på Guterstam för att sedan"stänga butiken".Som jag ser det just nu så klarar vi oss med dom backarna vi har,kanske kan bli att förstärka truppen med någon spelare under sommaren...var länge sedan jag tyckte Ösk truppen såg så här intressant ut!
Örebro crille.
2008-01-25 13:34
Kolla länk...
Örebro crille.
2008-01-25 13:34
Inget kontrakt till Manswell !!! Gutestam hetast nu!
Örebro E-A
2008-01-25 13:30
Farsen//
jo det stämmer säkert..
alltså inte så att ja inte tycker man ska ge han chansen å visa vad han kan, och ge honom lite ansvar. men ja tycker bara det är lite väl tidigt å ropa messias.. givetvis hoppas jag också att han slår igenom med dunder å brak denna säsong, men man kan ju definitivt inte ta de för givet! men chansen finns, visst..
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-01-25 13:22
E-A// Nordin passar även bättre in på 4-3-3 systemet än 4-4-2. Hans roll är mer "friare" i detta.

Örebro E-A
2008-01-25 13:16
Sekt. E//
Givetvis!=)
men man kan ju va mer eller mindre given.. syftade mest på om han stärkt sina optioner så att han blivit "given"..

har som sagt missat en hel del och många här målar upp han som, i princip, lagets bästa eller va man ska säga/skriva.. kanske han har utvecklats till, vad vet ja, men det verkar otroligt konstigt att Walker skulle missat (?) de förra säsongen, eller liknande, för han hade väl inget gammalt groll med Nordin så han skulle göra det svårare för honom?
Örebro Chipset
2008-01-25 13:12
skoBe// Du behöver nog inte vara orolig. Rollen i det nya systemet är som klippt och skuren för Nordin. Sen att han är den enda som med precision vågar och kan slå de snabba bollarna är för honom till stor fördel. Jag tror han inofficiellt är given på den positionen tills något bättre uppenbarar sig. Roni/RoPo eller SaWo kanske kan spela där? Vad vet jag?

Mittåt// "James Frempong...är i mitt tycke en typisk kantspelare som skall komma i full fart mot sina motståndare, slingra sig förbi dem, ta sig in i straffområdet för att där sedan bli fälld."

Haha, du har sett ett par ÖSK ungdomsmatcher i dina dagar.
Örebro E-A
2008-01-25 13:09
skoBe//
hande Nordin vart så suberbra som det kan låta ibland hade Walker garanterat låtit han spela mer men det va han ju inte. han va grym i Rynninge men steget därifrån till att bli dominerande, och en av lagets stöttespelare, i AS är ju ganska stort.. inte speciellt konstigt att Alec uttalar sig positivt om "hans egen produkt..". säger "alla kända namn" att detta kommer bli hans genombrottsår eller, att han kommer klara å ta det ansvaret?? iofs kanske han inte behöver ta samma ansvar som Larsen i detta spelsystem.. vad vet ja.. som sagt Nordin är en bra lirare med riktigt schyst bollkontroll, ofta, men han har ju inte alltid vart världens mest stabila..
Örebro Sekt. E
2008-01-25 13:03
Att vara given i en startelva, hur funkar det? Klart att varken Nordin eller någon annan ska vara given. En plats i startelvan förtjänar man under träning och förberedande matcher. Det är inget man kan ta för givet. Är han bäst får han säkerligen spela mycket. Det visar sig.
Örebro abdel seidou
2008-01-25 12:48
Ämne: Man får väl tänka på....
jag har också reagerat på det där och det verkar som om han blir väldigt mycket hjälpgumma i år. menmen, så är det väl kanske när man är beroende av att andra spelare ska vara indisponibla för att man ska kunna ta en plats. med dagens truppsammansättning och vad jag har gissat mig till av träningarna verkar han bli "nödlösnings-backup" på både högerbacken och som centertank o dess utom finns som nån sorts sista alternativ som ytterforward. men det är kanske för tidigt att säga nått om hur de blir med den saken.
Örebro skoBe
2008-01-25 12:41
Angående Nordin//

Han har inte missat förra säsongen på grund att han inte platsade utan på grund av Walker. Visst var hans kondis sämre än andras men han har det ingen har i ösk...Ni vet ju själva vad Axen sa hela tiden när han var NA-expert och ni kommer ihåg Nordahls komentarer oxå... så att jag tycker att dom här sista komentarer är patetiska vad det gäller Nordin. Nordin ska vara given i startelvan och han ska få sin genombrott:) Alla kända namn i örebro som är fotbollskunniga säger samma sak om Nordin...Han ska spela, hans ska vara bäst!!!
Örebro Sigges högra sax
2008-01-25 12:26
Man får väl tänka på att det var extra fokus på afrikanerna. Keep up the good work, redaktionen!

Har sett några träningar i år och min fråga är...hur blir det med Johan? Ska han vara back-up för Anttonen på högerbacken?
2008-01-25 12:23
Hur blir det med Degenmatchen?blir det MAH?blir det Västra stå som gäller?
Annons: