/fotboll/osk/forum/7317.aspx/fotboll/osk/forum/7317.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2008-01-24 23:53
jappel// Så bra är nog inte Micke än att han kan utmana Guterstam. Men han har en del spetskvaliteter.
Örebro jappel
2008-01-24 23:52
Den spelare som är mest osäker ännu sålänge är av naturliga skäl Eric, har ju inte sett honom in action, och av beskrivningarna är han trots allt teknisk och bollsäker...typisk bollmottagare, (kanske lite klen för det bara...)
Örebro jappel
2008-01-24 23:48
Ämne: jappel// James Fremp....
jag har ju honom som reserv reserv till längst ut till vänster...stämmer inte det bra in i vad du skriver?? :-)
Örebro jappel
2008-01-24 23:46
Kul att läsa att Jidsjö tar för sig, hoppas han får lön för mödan!!
Det du säger nu lär inte direkt öka Gutens chanser att ta plats i ÖSK (om han inte är riktigt billig..)
Örebro Mittåt
2008-01-24 23:44
jappel// James Frempong är nog inte så lämplig på det inre mittfältet. Han är i mitt tycke en typisk kantspelare som skall komma i full fart mot sina motståndare, slingra sig förbi dem, ta sig in i straffområdet för att där sedan bli fälld.
Örebro Mittåt
2008-01-24 23:42
Om man tittar på årets trupp som den ser ut i dagsläget, så kan man (som redan konstaterats) se att konkurrensen om en plats inte bara i startelvan utan även på bänken kommer att bli betydligt hårdare. Egentligen är det väl bara Glenn som kan känna sig säker på en plats på Boströms laguppställning. Alternativen på vänsterbacksplatsen är än så länge på gränsen till obefintliga.

Men om övriga platser finns det bud på mer än en spelare. Av spelarna i truppen är det väl egentligen bara tre som i dagsläget känns utanför diskussionerna om en plats i truppen. Det är - som jag ser det - Joakim Green, Moses Reed och Michael Jidsjö. Green lär säkert få spela en del eftersom Patrik Anttonen knappast kommer att hålla för den hårda matchningen under perioden fram till EM. För Moses del är jag mer tveksam. Michael Jidsjö var jag beredd att tankemässigt placera i Karlslund även denna säsong, men efter att ha sett dagens förmiddagsträning är jag inte längre lika säker. Han hade en förmåga att sno åt sig så gott som alla inläggsbollar och de flesta avsluten såg rätt vettiga ut. Hans tillbakaspel i anfallens uppbyggnadsfas är distinkta och utlöste lovord från tränarna. Om ÖSK inte hittar en ny target kan han nog få bli kvar i truppen och kan säkert vädras från bänken under ett antal matchavslutningar.
Örebro jappel
2008-01-24 23:41
Den som står först på en position är den jag tor skulle göra bäst ifrån sig i en sådan uppställning. de efter parantesen är ersättare, men när dom kommer in kan det behövs förändringar i spelstilen.

RiRi/PeWe

- PaAn/Paha - PaHa/MaWi - BeZe/MaWi - GlHo -

- MaKi/JoPe/PaAn -FrNo/MaKi- KrNä/SaWo/JaFr -

- StRo/SeHe - ErBa/NoGe - NeHa/RoPo -

Om Kilen håller till på högern slipper han jobba upp och ner så mycket, det kan Anttonen stå för :-)
Blir svårt att välja ut vem som ska spela var!! många av de gamla trotjänarna som man vet klarar sig bra i allsvenskan får svårt att ta plats!! bra med konkurans. Det bör trigga spelarna lite extra!! (bra också med tanke på den långa säsongen.)
Svårt, men det är bara bra!!
Örebro Mittåt
2008-01-24 23:33
Näfvers bästa prestationer kom i samarbetet med Riddez (eller Larsen) längs vänsterkanten. Med bollen på egen hand utan någon vänskapligt sinnad medspelare inom lämpligt passningshåll gick det betydligt trögare. Allt tyder på att det i år blir Holgersson som blir hans kollega till vänster. En kombination som inte alls känns lika klockren som den med Riddez. Därmed inget ont sagt om Glenn. Han kommer att tillföra kvaliteter till positionen som Riddez saknade.
Örebro jappel
2008-01-24 23:20
Näver komer spela i landslaget om tre fyra år. Krävs bara en lyckad säsong (se bara på guterstam, kan han så kan Näfver)
I sina bästa stunder är han briljant. Gäller bara att få det som standard (hur svårt kan det vara :-)
Örebro Chipset
2008-01-24 22:37
Näfver kommer aldrig få den internationella speeden, accelerationen med boll, Näfver kommer alltid förbli alltför enfotad och hans inlägg och skott förblir en gåta. Hans goda teknik och spelsinne är plusvarianter, även om den förstnämnda egenskapen för tillfället är som bortblåst. Näfver är sina bästa stunder en mycket bra allsvensk fotbollspelare. Men vi ÖSKare har privilegiet att ha en ännu bättre vänsterytter i truppen och nu är det dags att ge honom chansen.
Örebro Chipset
2008-01-24 22:29
I mitt tycke alltså... =)
Örebro Chipset
2008-01-24 22:27
Ämne: Chipset för fan...Al....
MangeSvartAndVit// Jag ser hellre att Frempong matchas och att Näfver används som backup. Vill inte ha samma utveckling som med Emra. Dessutom är Frempong redan en bättre fotbollspelare än Näfver. Rent potentialmässigt går de inte ens att jämföra.
Örebro AwwE
2008-01-24 22:24
Är det någon som har hört något om Roni? vad han kostar att lösa från kontraktet? Är han intreserad av att spela för SPORT mm?
Örebro Marta (hane)
2008-01-24 22:11
Ämne: Jo ni har nog rätt a....
Farsen/
Jag kan tänka mig att Roninho är tänkt att kunna spela både höger, vänster och mittanfallare. Ev även mittfältsspets.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-01-24 22:03
Jo ni har nog rätt att man borde ge honom lite tid.. men jag är något oroad. Men hur blir det om Porokara köps? Kommer Frempong få lira i Ungdom då? Hoppas man ger honom chansen i år!
Örebro E-A
2008-01-24 21:52
...
Örebro Mittåt
2008-01-24 21:35
Chipset// Klar om några veckor stod det väl i NA för någon vecka sedan.
Örebro Joerny
2008-01-24 21:33
MangeSvartAndVit// Håller till 100% med dig. Näfver är en klasspelare, det har vi sätt förut. Han kanske har en formsvacka nu. Men så whatever.. Serien startar om 2,5 månader. Det är då vi kan börja bedöma spelarna på allvar.
Örebro MangeSvartAndVit
2008-01-24 21:26
Chipset för fan...Alla vet vad Nävfer kan..Låt han för fan få lite andrum...Det är fortfarande januari liksom...Han komma hitta sig själv å sitt spel...var så säkra!! Tagga ner nu
Örebro Chipset
2008-01-24 21:12
Ämne: Tycker Stellan har v....
Näfver är ju helt under isen. Han ser ut att vara rädd för närkamper. Dessutom är bollkänslan som bortblåst. Skulle gärna se en utlåning av Näfver.

Någon som vet hur det står till med Frempongs skada?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-01-24 21:00
Tycker Stellan har visat mer än vad Nävfer gjort på den tiden han tränat med ÖSK. Dock är ju inte Nävfer tillbaka helt 100% från skadan verkar det som.
Örebro Chipset
2008-01-24 20:58
Dålig timing för Stellan. Nu blir det Degerfors eller Falkenberg för hans del.
Örebro Chipset
2008-01-24 19:44
Dyker det upp någon FAN-TV med bilder från träningen idag?

Yeah// Man går nog inte vidare med Manswell. Redan vid första anblicken kändes han fel. Jag undrar om ÖSK möjligtvis har något annat alternativ till Guterstam och Manswell? En target att backa upp Henriksson med är nog nödvändigt.
Örebro Yeah
2008-01-24 19:36
Bertin imponerade på mig direkt, kanske inte såg så mycket av det försvarsmässiga men ville alltid ha boll från målvakten och starta snabba uppspel. Visade prov på bra teknik när han dribblade fram över mittfältet och la en målgivande passning. Även bra krossbollar.
Eric visade i slutet av träningen att han kunde dra ett par backar och lägga fina passningar. Tog inte för sig lika mycket men det känns som ÖSK gjort två bra köp!
Manswell såg klart bättre ut idag än i Kristinehamn, ville ha mycket boll och var ofta med i uppspel och fördelade bollar, hade inte några större problem att finta nån ibland. Men hans skott är verkligen uselt och hans slängiga och flummiga spelstil är en aning underlig att se på. Värre än jag minns Oyuga.
Örebro Västbanken
2008-01-24 19:21
Kan Bertil verkligen vara 19 år? Han ser ju ut som en ärrad gerillakrigare!
Örebro mustard
2008-01-24 19:12
svårt att säga mycket. Tycker dock att framför allt Zé imponerade med ett lugn och en skön bollbehandling. Det man såg av Basombeng var hans snabbhet, annars tog han inte för sig allt för mycket. Men det kommer, det ligger i luften!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-24 18:37
Någon som har något att säga om Bertil och erics första träning idag? som var där och titta på träningen
Örebro Malabar Man
2008-01-24 18:20
Ingen Stellan i ÖSK, se ovan länk.
Örebro Tomten (Suck...)
2008-01-24 18:18
Jag tycker (precis som Mittåt) vi kan kalla Kameruanerna för Eric och Bertil, enkelt och lätt att komma ihåg :)
Örebro Sigges högra sax
2008-01-24 18:07
Tror både Bertin Zé och Bassombeng kan bli stora attraktioner. Zé imponerade på mig.

Bjornloven//
Sebbe och Nobbe ligger jämt med längst fram i löpningarna.
Annons: