/fotboll/osk/forum/7316.aspx/fotboll/osk/forum/7316.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2008-01-27 22:26
Mittåt//
Har du skrivit det, så är det förmodligen så :-)

VIVE LES NOIRBLANCHE!
Örebro Toro
2008-01-27 22:25
Saywee // La och Les är handlar om maskulin och feminin.

Les Bleus, franska fotbolls landslaget alltså, har fått smeknamnet från när de använde blå matchställ.
Örebro Mittåt
2008-01-27 22:22
Saywee// I det här fallet skall det nog vara Les. Det franska fotbollslandslaget går ju under smeknamnet Les Bleus. Antagligen för att man syftar på de medverkande spelarna och inte på laget som helhet.
AIK Saywee
2008-01-27 22:22
Mattias69//
Du har nog rätt angående GAIS värvningar, men å andra sidan har inte GAIS behövt ändra så mycket, kanske inte en spännande säsong att möta för göteborgarna, men förra säsongen var de ju bättre än ÖSK, det är möjligtvis det som kan skrämma lite. Tror inte att man ska ändra för mycket - fotboll är ju ett lagspel, eller ...?
Örebro Mattias69
2008-01-27 22:16
Efter att ha skummat igenom artikeln lite snabbt klarnade minnet lite bättre. Sundsvall har ju värvat Mambo-Mumba. Norrköpings värvningar såg väl okej ut men det var inte några skrällar precis.

Jag tycker faktiskt att ÖSK har värvat bättre än vad dom övriga som jag räknade upp förut har gjort.
Örebro Mattias69
2008-01-27 22:13
Saywee// GAIS värvat bra? Enligt länken till fotbolldirekt har dom värvat Tommy Lycén från BP och Björn Andersson från Qviding. Det är ju inte direkt några namn som skrämmer.
Örebro Grixx
2008-01-27 22:08
LordPhaZe//Lika "förstörande" att värva engelska tränare och pensinerade landslagsmän.
Örebro Mittåt
2008-01-27 22:05
Ljungskile verkar verkligen få det kärvt. Det verkar som om halva truppen absolut inte ville spela i allsvenskan. Några pengar att tala om för att köpa loss nya spelare har de förmodligen inte.
AIK Saywee
2008-01-27 22:04
Ämne: Trist att ni förstör....
LordPhaZe
Vi gör fotbollen lite roligare bara :-)))))

Förresten, ditt nick antyder avslutningsvis att du kan vara släkt med en av våra giganter ...?

ÖSK-Karl//
50/50 ... beror nog mest på vädersituationen.
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-27 22:01
Saywee//

Kommer du "hem" till Degenmatchen?
Helsingborg LordPhaZe
2008-01-27 21:58
Trist att ni förstör svensk fotboll genom att värva massa afrikaner. :(
AIK Saywee
Mittåt//
Förresten, detta med la och les, det beror nog på om man ser svartvitt som en "enhet" eller om det är någon slags variant i plural ...?

FORZA NEGROBIANCO!
Örebro ÖSK-Karl
Mittåt//

Vet du om någon i laget/truppen kan franska förutom Kameruanerna?
AIK Saywee
2008-01-27 21:55
Mittåt//
Joo det borde nog vara les, jag fick bara ett spontant ryck för inlägget och chansade på min gammelfranska som jag läste 1963.

Mattias69//
Jag har ingen bra koll själv, men om jag förstår det jag läst så har väl Norrköping värvat rätt så bra och kanske GAIS oxå?
Örebro Mittåt
2008-01-27 21:52
Mattias69// Se länken. Ingenting som ser hotande ut tycker jag. Norrköping har t. ex. värvat Amuneke men tappat Thordarsson och Santos.
Örebro Mattias69
2008-01-27 21:45
Någon som har koll på hur "bottenkonkurrenterna" (Ljungskile, Sundsvall, Norrköping, Trelleborg, GAIS och Gefle) har värvat inför säsongsstarten.

Jag har ärligt talat noll koll men det känns ändå som om någon av ovannämnda klubbar skulle ha värvat något riktit spektakulärt borde man väl ha lagt det på minnet. Men det kanske är jag som börjar bli senil. (fast jag vet att Jon Lundblad gick till Ljungskile)
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-27 21:41
isac//

Lika bra vi ställer in oss på att franska måste bli Örebros andraspråk ;) Sixten o Axén måste snabbutbildas.

Vi kanske skulle siktat in oss på en fransk tränare istället för finsk? Men om Roni kommer, hmm, jo vi har ju Nordback.
Örebro Mittåt
2008-01-27 21:38
La? Borde det inte vara Les?
AIK Saywee
2008-01-27 21:35
VIVE LA NOIRBLANCHE!
Örebro Mittåt
2008-01-27 21:33
Var är Lundblad när vi nu äntligen behöver honom? Jaså, på Västkusten.

På sätt och vis kanske det är bra att det inte finns någon som kan översätta. Det kommer att tvinga våra nyförvärv att lära sig svenska (eller engelska).
Örebro isac
2008-01-27 21:29
Om denna Kamerunare ersätter Guterstam kan vi nog använda den (förhoppningsvis markanta) mellanskillnaden av övergångssumma till att värva Roni trots hans prishöjning plus en back. kan bli bra det här. Dags att sätta hela ösk-truppen i franskakurs? kan vara ett vinnande koncept.
AIK Saywee
2008-01-27 21:11
ÖSK-Karl//
De skulle nog kunna få en plats i Europa.

Jag har kikat lite på några matcher i afrikanska mästerskapen och det som gjort ett stort intryck på mig är inställningen till fotboll i Afrika, det är fest! Dans, fest, glädje och totalt avsaknad av våld - där ligger vi i Europa långt efter i utvecklingen!

Fotboll är festligt!
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-27 20:46
Seriös fråga: Tror ni att Kameruns B-lag skulle kunna vinna AS. Själv tror jag att de skulle vara med och kriga i toppen.
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-27 20:44
Är det inte lika bra att plocka en allroundback från Kamerun när de ändå håller på?
Örebro Mittåt
2008-01-27 19:45
Spelarövergångar tar ofta lång tid. Det är ju minst tre parter som vill se sina intressen tillgodosedda. När det gäller fjolårets affärer så var det väl så att Rodevåg var runt och provspelade med några klubbar i Norge innan han sltgiltigt bestämde sig för ÖSK. När det gäller Richardsson så verkar det i första hand ha handlat om en ekonomisk dragkamp mellan de två klubbarna. ÖSK ville inte alls betala lika mycket som IFK begärde. Så det gällde att vänta ut varandra och se vem som blinkade först. Det blev nog IFK.

När ÖSK skall köpa loss en spelare så kompliceras hanteringen dessutom ytterligare av att det i allmänhet är Spelarinvest som skall stå för lösensumman.
Örebro Marquis de Sade
2008-01-27 19:27
Ämne: Vad händer eller hän....
Känns inte mönstret igen litegrann från förra årets värvningar av Rodde och Rickardsson? Man deklarerar rätt tidigt att man vill värva och sedan händer resten bakom kuliserna.
AIK Saywee
2008-01-27 19:20
Vad händer eller händer inte när det gäller Roni - hur kan man agera så konstigt och segt - undrar fortfarande vilken klubb han kommer att hamna hos?
AIK Saywee
2008-01-27 19:19
Sabla skit, snögloppet är tillbaka till torsdag enligt närmare prognoser. Men prognoser brukar ofta bli fel så här års med klimatfärändringar på gång - jag vägrar tro på skitväder. Vad krävs i väderväg för att matchen skall bli uppskjuten på torsdag?
Örebro Mattias69
2008-01-27 19:10
Intressant det här med "okända" spelare från Afrika som kommer på besök. Det kan ju röra sig om oslipade diamanter eller så är det ett sätt att få andra klubbar att inte trissa upp priserna på de spelare som ÖSK är intresserade av.

Fast om de allsvenska klubbarna börjar importera billigare spelare från afrika och asien så kanske det uppstår en prisdumpning på europeiska spelare.
Örebro Malabar Man
2008-01-27 19:05
Peter Flack, Anders Fredriksson (Canal+), Marjasin!!!
Annons: