/fotboll/osk/forum/7314.aspx/fotboll/osk/forum/7314.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-28 16:04
E-A//

Mina vibbar säger nej till Guterstam ;-)
Örebro E-A
2008-01-28 16:01
Ämne: Saywee//

Tycker d....
tycker fortfarande han verkar ha seriösa problem med att handera media.. läste i en engelsk artikel som nån länkade till här för nån vecka sen att han helst skulle spela i en bättre klubb (syftade då antagligen på nån av d engelska intressenterna) men att ÖSK kändes hetast för tillfället.. förstår väl vem som helst att de flesta spelare spelar i så bra klubbar som möjligt, för så mycket pengar som möjligt. men har man som spelare precis blivit nobbad av en klubb, och är nära ett kontrakt med en annan, så kanske man ska visa lite ödmjukhet gentemot sin nya arbetsgivare, nya supporters o.s.v.. kanske är jag lite överkänslig och överanalyserande men så tycker jag! speciellt om man nu gjort lite tvivelaktiga uttalanden tidigare...
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-28 16:01
Nikki Sixx o Saywee//

Det är inget att bråka om. Med mig är vi nu tre minst som anser att ÖSK/Spelarinvest inte skall betala mer än max 1 miljon för Guterstam.

Satsa på Kotten, Roni och en allroundback. Går de iland med det det så är det bara att buga och vänta och se vilken valör det blir på medaljen.
Örebro Nikki Sixx
2008-01-28 15:36
Saywee//

Tycker ditt "kappvändartjat" är lite fånigt också.

Det jag menar är att man inte skall lägga så stor vikt i vad G sa i någon intervju under bottenstriden. Om han nu sa så. Tidningar är ju annars ganska duktiga på att vrida och vända uttalnden till sin fördel för att få en "intressant" artikel.
AIK Saywee
2008-01-28 15:26
Nikki Sixx//
Din inledning verkar väl lite överdrivet fånig, eller?
Jag tar det en gång till,
"det är inte speciellt konstigt" ...

... men ibland har jag lite svårt för kappvändare, men Nikki vi är överens om maxpriset :-)
Örebro Nikki Sixx
2008-01-28 15:12
Ämne: Sersant//
Nej det ä....
Saywee //

För det var väl så att Guterstam ringde upp pressen och skrek "Hoppas att ÖSK åker ur för att jag hatar dom!" eller?

Olof spelade i ett bottengäng som slogs med ÖSK och TFF att åka ur. Om en jornalist frågar honom som spelare vilka han villska åka ur så är det väl inte så konstigt att han väljer en av konkurrenterna?

Tror inte att det är men komplicerat än så.

Angående prislappen så är jag med dig enig.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-28 15:11
Ämne: Liberate//
Hur kund....
Du måste vara bra snabb;)
AIK Saywee
2008-01-28 14:50
Sersant//
Nej det är inte speciellt konstigt, men han vill tydligen inte spela i BP utan försöker nog operera någon annanstans. Det är bra att det är han som är platssökande - för då borde ju priset bli därefter. Max 1.000.000:- inte en krona mer!

Det är nog hans önskan att ÖSK skulle trilla ur som gör att jag har svårt att tycka om denna kappvändare ...?
Örebro Sersant
2008-01-28 14:44
Ämne: Kronblom, då är vi i....
Så vitt jag minns historian med Guterstam så var det väl så att ÖSK var interesserade när båda var i SE men han ville inte lämna mitt under säsongen då BP hade chans att gå upp och han såg ingen mening med att byta från en nykomling till en annan under sommaren. Sen sa han i höstas att han ville att ÖSK skulle åka ur när det stod mellan BP, trelleborg och ÖSK. inte så konstigt då han spelar i BP och har släkt i Trelleborg :).
AIK Saywee
2008-01-28 14:40
Liberate//
Hur kunde jag lyckas med att kränga in ett inlägg mellan din dubbelpost?

Tyvärr vet jag inget om MAH´s öppettider men MTH öppnar väl i god tid innan matchstart?

Hälsningar från Saywee ifrån MFH!
2008-01-28 14:38
AIK Saywee
Kronblom, då är vi i alla fall två som tycker så.

Guterstam kanske iofs skulle kunna vara lyckad (?), men det verkar som att det är han som söker klubb, inte tvärtom, å jag har för mig att han dissat ÖSK tidigare eller var det det eviga tjötet om konstgräset. Nu när han riskerar bli "utan jobb" passar det däremot?

Nej, jag håller med dig angående doktor Guterstam och hoppas att Kotten är kanon, det vore trevligt!
Nån som vet om MAH är öppet på torsdag?vilken tid isåfall.
Örebro Kronblom
2008-01-28 14:15
Ämne: Jaa du Kronblom, i å...."Berra och Basse" som de verkar kallas tror jag gör succé faktiskt,Kotto vågar jag inte uttala mig om än men hoppas han så pass bra så man kan nobba Guterstam.Han kan lika gärna dra till peking!
AIK Saywee
2008-01-28 14:06
Jaa du Kronblom, i år blir det spännande, med så mycket förändringar, det blir lite av "hazard" dessutom.

Ingen har en aning om hur det kan sluta, men jag tror att det kommer att bli mycket roligt.

Vi knäcker lätt övriga gnällsverige när vi visat att vår gladfotboll spelas på gräsrotsnivå ;-)

Alla proffsgissare som dissar de svartvita eleganterna kommer att hissas långt ned i hissen!
Örebro Kronblom
2008-01-28 13:59
"Centerforward som gör mycket mål",så beskrivs Kotto av Sjögren som inte ens sett honom spela.Som så många gånger förr så är det ett vågspel av värva utifrån,handlar så mycket om anpassning för spelare;att få dem att anpassa sig efter den svenska fotbollen.Det är det som tiden får utvisa för de kameruaner som redan spelar i klubben!
Örebro mustard
2008-01-28 13:58
hoppas på att man kan skapa sig en bättre uppfattning efter eftermiddagens träning...
Örebro Mittåt
2008-01-28 13:34
Ericson// Nej, det var det inte. Jag såg en fotograf med ett objektiv som såg klart proffsigt ut, men ingen filmare.
Örebro Ericson
2008-01-28 13:33
Tack Mittåt. Var ngn där och filmade?
Örebro Mittåt
2008-01-28 13:32
Jag var på morgonträningen och frös. De körde avslutsövningar och det gick väl inte att få någon egentlig uppfattning om vem som sköt bäst. Mycket hamnade ju uppe på södra läktaren. Ser väl hyfsad ut, rör sig bra och så. Men man skall nog se honom i spel för att kunna bilda sig någon egentlig uppfattning om hans kapacitet. Han verkar vara av den sorten som placerar bollarna i mål i stället för att skjuta så hårt han kan och hoppas att han träffar målet. Så det var positivt.

Annars var det Johan som hade de bästa avsluten. Både med högern och vänstern. Och det var Jidsjö som placerade flest bollar på läktaren.
Örebro Prinsen.mc
2008-01-28 13:25
Ämne: Prinsen, du är kung ....Tack, tack, det där var ju vitsigt. Ärligt talat en flagga som ligger hemma i garderoben gör väl sej bättre som motivationshöjare för våra kameruanska kämpar på BA?!!
AIK Saywee
2008-01-28 12:49
Prinsen, du är kung (eller kanske blir), det är underbart skrivet av dig att vilja skänka denna flagga.

HEDER!

AIK Saywee
2008-01-28 12:46
Hoppas att de blir kvar så länge i ÖSK att ingen svensk klubb har råd att köpa dem när de skall säljas till Roma, Real Madrid eller Chelsea för gigantiska belopp ;-)

Jankovic//
Nej, jag vet faktiskt inte hur långa kontrakten är och vad som kan tänkas hända i framtiden, God only knows ...?
Örebro Nikki Sixx
2008-01-28 12:46
Kan det vara så att Guterstam fortfarande är huvudspåret vad gäller targetrollen? Att Kotto nu tränar med ÖSK sätter ju lite press på BP och Olof vad gäller en övergång.

Det som talar emot detta var ju att Kotto var aktuell redan i somras. Men å andra sidan så fanns inte Guterstam tillgänglig då.

Jag tror att ÖSKs targetplayer 2008 heter Olof Guterstam
Örebro Prinsen.mc
2008-01-28 12:45
Har faktiskt en Kameruansk flagga i min ägo som jag inte använder. Köpte den som souvenir när jag var i Kamerun 2002. Det är en s.k. "äkta hemmagjord" flagga med fåll så den kan träs på en pinne typ, storlek ungefär 80x120cm. Om Kubanerna är intresserade så ger jag gärna bort den. Skicka PM i så fall.
Hammarby Jankovic
2008-01-28 12:35
Nån som vet hur länge kameruarna blir kvar i ösk ?
2008-01-28 12:30
Viva la Vava.
AIK Saywee
2008-01-28 12:06
Jag hoppas att kubanerna redan har fixat en "rastafärgad" flagga för att hjälpa Berra o Basse att känna sig hemma borta ;-)

Detta med att känna sig varmt välkommen och kunna känna sig "hemma" är en mycket viktig ingrediens för dessa spelares framtid och framgång!
AIK Saywee
2008-01-28 11:55
Expressenrubrik i gårdagens sportbilaga ...
"Alla i Kamerun vet vem som egentligen bestämmer"
... och en ännu större rubrik "KUNG ETO´O"

Tänk om det kunde bli något riktigt stort med våra kamerunier (Berra å Basse å kanske oxå Kotten?) :-)))
Örebro jappel
2008-01-28 11:19
Skämt å sido så är även jag intresserad av att se/höra om den Kamerunske anfallaren, är det en blivande Zlatan??
Annons: