/fotboll/osk/forum/731.aspx/fotboll/osk/forum/731.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Nissesson
2016-02-20 19:03
Det bästa för alla vore väl om BA blev helt tom på stockholmare, djurgårdare och andra maskerade stollar ?

Vet att jag överdriver, men visst vore det lungt.
Örebro Vinnartradition
2016-02-20 18:57
@Nissesson:

Kul att du uppskattar mina inlägg! Jag hoppas att vi båda är överens om att vi helst fyller vallen till sista plats med ÖSK:are och inte med djurgårdare.
AIK Nissesson
2016-02-20 18:39
Vinnartradition

Jag har förstått att du har en mycket bra inblick i vad som händer, även bakom korridorerna, det har väl ingen missat.

Jag gillar dina inlägg!!!

Vad som är felaktiga eller rätta händer, vill jag inte diskutera nu,
Örebro Vinnartradition
2016-02-20 18:26
@Nissesson:

Säsongskortsinnehvare är förmodligen inte i behov av en ny biljett. De kan däremot se till så att biljetterna hamnar i "rätta" händer. Då intresset för matchen är stort i både Örebro och Stockholm är det viktigt att vi alla tar vårt ansvar så att arenan fylls med ÖSK:are. Jag kommer att köpa ett gäng biljetter och bjuda med vänner som håller på ÖSK.

Om det hade varit möjligt hade vi lätt kunnat fylla vallen med 15 000 åskådare.
AIK Nissesson
2016-02-20 18:05
Ursäkta BoP om jag är lite trög, men varför skall årskortsinnehavare köpa biljett(er), till premiärmatchen mot Djurgår'n?

De har ju redan inträde, men kanske vill bjuda andra?

Jaja, bara vi fyller BA :)
Örebro Nicknamn i ribban
2016-02-20 18:01
Länk till SVT Play imorgon. Hoppas att så många som möjligt tar sig till Vallen ändå.
AIK Nissesson
2016-02-20 17:55
SAAB från Linköping, eller ?
Örebro flesklepp
2016-02-20 16:28
@Nissesson:

"Bilens decennium" tyckte jag de sa', så det var väl nåt bilmärke vi mötte? ;-)
AIK Nissesson
2016-02-20 14:53
@Örebro Center:

Haha, har du också hittat detta med drive-in:)

Den version jag länkade i morse är lite längre och visar även Orvar.

Jag har själv provat att se fotboll i Uppsala, från bil, i hällande regn 90 minuter.

Förresten ÖSK van matchen i Kvarntorp med 1-0, men vilket var motståndet?
Benny Böckling
2016-02-20 14:03
Helsingborg-GAIS är igång.. Kryss eller vinst för GAIS vore fint.
Örebro Bastard on Parade
2016-02-20 13:33
ÖSK har smygpremiär av biljetter till premiären. Det gäller endast för medlemmar och årskortsinnehavare.

Tråkigt för övrigt att läsa om incidenten i Gefle. Bra att det finnas videomaterial.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-02-20 13:24
Vilket fotbollsväder vi har.
Örebro Center
2016-02-20 11:09
1964 hade ÖSK drive-in på matcherna. Folk satt i bilar med termosar och kollade match :0)
AIK Nissesson
2016-02-20 10:05
Lyssna, titta ich njut !
Örebro Nicknamn i ribban
2016-02-20 09:28
@TommyS:

Just det. Astrit gick ju ut i riksmedia och sågade försvarsspelet.
Örebro Nicka i ribban
2016-02-20 08:46
Hoppas att ÖSK vinner lika mycket som Eco Örebro förlorar.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Nissesson
2016-02-20 08:19
Godmorgon förresten, alla svartvita, snart är det derby!

Ska ta det lite lugnt med inlägg snart, så vi slipper irritation, men jag kunde inte riktigt låta bli, med lite nostalgi (länken)

Vi blickar framåt och som supportrar kämpar vi alla tillsammans för klubbens bästa!

Fast ibland kan man ju ta en koll i backspegeln ...

ÖSK gfg
AIK Nissesson
2016-02-20 08:10
NA's papperssportbilaga idag

"Crespo går för guld med ÖSK"
"Kan Norrköping så kan vi"

När man ser hans leende på bilden i mittuppslaget, får man goda vibbar, den dära grabben är guld värd:)
Örebro TommyS
2016-02-20 00:14
Som jag minns Geflematchen kan det röra sig om Logi
Örebro Nicknamn i ribban
2016-02-19 23:07
@Pedretti:

Oavsett om den åtalade personen är den som har sparkat (troligtvis) eller inte, så har alltså en supporter till ÖSK maskerat sig och riktat en spark mot en ordningsvakt. Borta mot Gefle. GEFLE?!

Av alla matcher en idiot kan tappa huvudet så gör man det på en bortamatch mot Gefle när vi redan säkrat kontraktet. Det är ju säsongens lugnaste match.
Örebro Pedretti
2016-02-19 22:01
Vad i helvete är detta?
Benny Böckling
2016-02-19 21:58
@Snö:

Ja vi säger väl så då.
Örebro Snö
2016-02-19 21:17
Ösk är o förblir ett mittenlag som bäst, o de e la gött de me
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro rirobban
2016-02-19 17:57
714 årskort sålda nu på västra läktaren.

Är väl nästan fler än vad hälften av de allsvenska lagen säljer totalt på sin arena? Undra vart vi ligger totalt nu, men kan tänka mig (om det går bra i serien) att vi kommer att ha ett snitt upp emot 9000 åskådare. Kul att västra läktaren kommer se mer "använd" ut i år :)
AIK Nissesson
2016-02-19 16:57
Flesklepp, tack för att du redde ut min fråga, jag tyckte ju bara att uttrycket verkade lite nonschigt och nedlåtande ...

Det jag funderade mest över i mitt inlägg var nog om minst 10 poäng var rimligt, efter 5 omgångar, men fokuset hamnade tydligen under "skiten".
Örebro Nicknamn i ribban
2016-02-19 15:57
Mitt Allsvenska tipp såhär innan cupen har spelats:

1. Malmö
2. Göteborg
3. AIK
4. Örebro
5. Norrköping
6. Elfsborg
7. Häcken
8. Djurgården
9. Hammarby
10. Helsingborg
11. Sundsvall
12. Gefle
13. Kalmar
14. Östersund
15. Jönköping
16. Falkenberg

Malmö kommer säkert att vara med där uppe. Man har dessutom resurser att förstärka truppen till sommaren. Konkurrensen på innermittfältet är mördande!

Göteborg har den kanske på pappret starkaste elvan, men det är lite kaos i föreningen. Jag tror att deras säsong blir lite som förra; man är med i toppen hela tiden men förlorar guldet.

AIK är AIK. Ett stabilt topplag som inte når hela vägen fram. Försvarsspelet tror jag sitter bättre i år, även om anfallsspelet blir sämre.

Örebro har en jäkligt bra startelva. Frågan är om vi får behålla Astrit hela säsongen. På Sköldmark lät det som att han kan få lämna relativt enkelt om möjligheten dyker upp.

Jag tror att Norrköping får svårt att ersätta Fransson och Boo Wiklander. Franssons ersättare är unga och utvecklingsbara, men Fjoluson, som ska ta en startplats, tror jag inte alls på.

Elfsborg har tappat bägge mittbackarna. Dessutom är Rohdén och Claesson aktuella för en utlandsflytt till sommaren. Å andra sidan är Elfsborg Sveriges kanske stabilaste lag, men jag tror att tappen blir rätt tuffa.

Häcken har gjort sig av med truppspelare och värvat finska landslagsmittfältaren Schüller och gambianska yttern Savage (vilde!) från HJK. Dessutom har man lånat in en ung ghanansk mittback som verkar spännande. Med Paulinho i laget en hel säsong kan man nog sluta ännu högre upp än 7:a, men jag tror det blir jämnt bland platserna bakom den absoluta toppen.

Djurgården har skador på Radetinac och Mrabti, samt att man sålt Bergström (som man iofs ersatt bra). Ranegie är ju intressant, men DIF känns som ett mittenlag.

Hammarby bärs (see what I did there?) fram av sin publik till en mittenplacering. Islänningarna är duktiga, men de har ju ingen målskytt. Dessutom stannar bara Hallberg i ett halvår.

Helsingborg har gjort många bra bosman-värvningar, även om man kanske borde avstått någon för att förbättra ekonomin. Dock är ekonomiskt kaos aldrig ett bra tecken. Rusike är väl den i truppen som sticker ut lite i nuläget, så jag tvivlar på att det blir någon framskjuten placering.

Sundsvall har gjort en bra Silly och jag tror att man klarar sig kvar utan problem. Det finns gott om alternativ framåt, så det gäller att försvarsspelet sitter.

Gefle kan inte åka ut eller hamna i toppen. Så är det bara. Får Oremo vara frisk kommer han säkert att trycka in tvåsiffrigt. Man har dock tappat Fällman, så jag tror att årets säsong blir lite tuffare än i fjol.

Kalmar har några duktiga spelare, men fjolårets säsong skvallrar om att truppen inte är något vidare bra. Blir en liknande säsong i år. Tråkigt med David Elm förresten. Han verkar, precis som sina bröder, vara en otroligt sympatisk person.

Östersund är väldigt kaxiga för att vara nykomlingar. Hopcutt och Omoh kommer att hota framåt, men framförallt tror jag att Bachirou kommer dominera på mitten. Jag tror dock att de Allsvenska lagens omställningsspel kommer att straffa Jämtlands stolthet.

Jönköping har gjort några bra värvningar, men man har också tappat sin skyttekung. Det blir Superettan 2017.

Falkenberg har intressanta anfallare, men de enda lagen man lyckats vinna mot på försäsongen har varit 3-4 divisioner lägre. Man har tappat sin duktiga vänsterkant. Visst, Pelvas ser ut att vara ett riktigt bra nyförvärv, men försvaret ser riktigt, riktigt svagt ut. Inte ens Hakeem Araba (vilka muskler!) kan hålla laget kvar.
Örebro flesklepp
2016-02-19 15:38
...eller rädd för att få en liten skråma i en närkamp...
Örebro flesklepp
2016-02-19 15:14
@Nissesson:

Om man ska vinna matcher kan man inte springa runt och vara rädd för att "skita ned sig" = bli smutsig om kläder, armar, ben, etc.
AIK Nissesson
2016-02-19 13:15
Skiten=?
Örebro Lekiller
2016-02-19 12:39
[QUOTE=bison ]Känns som en ganska rimlig tolkning, var ju å andra sidan inte nåt obegripligt uttalande....... [/QUOTE] Precis. Kan det misstolkas?
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: