/fotboll/osk/forum/7309.aspx/fotboll/osk/forum/7309.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Brinkewall
2008-01-29 18:15
Ang Guterstam mfl:

Det absolut bästa, anser jag, skulle vara att kontraktera både Roni och Guterstam om det finns möjlighet och pengar. Självklart inte till vilket pris som helst.

Roni kan bli en överaskning och Guterstam är, sin förra säsong till trots, en "profilspelare". Det är en sådan värvning av en etablerad spelare, faktiskt provat sig för i landslaget, som gör att det skrivs lite mer om klubben, som gör att en extra sponsorkrona kanske ramlar in.

Jag vet från en mycket säker källa att ÖSK inte varit Guterstams första alternativ både förr och nu. Inte så konstigt. Förut spelade BP i samma serie och ÖSK kanske skulle åka ur istället och nu har Leeds varit intresserat. Jag hade nog också tyckt England känts lite mer spännande... Men nu är det passé och Guterstam är smickrad av ÖSK:s intresse. Intresset är dessutom ömsesidigt.

Att jämföra Guterstam med de spelare vi har är svårt i och med att det endast är Henriksson (anfallare?) som kan klassas som targetplayer. Där tror jag Guterstam skulle göra stor nytta i ÖSK.

Nuff said.
Örebro Storm_90
2008-01-29 18:10
Mycket bra att ÖSK börjar sammarbeta med KIF! Nu tycker jag att vi ger en viss uppkäftig klubb fingret!
Örebro skoBe
2008-01-29 17:58
Angående Guterstam//

Jag tror inte på den spelaren så att jag hoppas att ösk glömmer bort honom...det blir ju bara en massa pengar för en spelare som är inte bättre än dom vi har...dvs Rpdevåg, Nedim...
Örebro E-A
2008-01-29 17:29
mittåt, brorzan m.f.
ni e grymma! tack för all tid ni lägger ned på å ge oss vissna själar info om favvolaget! STOR ros till er alla!

hoppas nu ÖSK ger nått tillbaka till KIF så även dom gynnas av detta samarbete. typ att nån spelare med as-erfarenhet som inte riktigt platsar i ÖSK lånas ut m.m.

hoppas även stridsyxan (?) mellan forward och ÖSK läggs ned! känns som båda parter skulle kunna gynnas av ett bättre samarbete dessa klubbar emellan!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-29 17:20
Vad bra! Blev Oskar klar idag?
Örebro loopy
2008-01-29 17:19
Ämne: ÖSK KRILLE//

Vi h....
Han är klar för sport nu i alla fall (samt lite info)

http://www.orebro-sk.se/default.asp?id=16267&ptid=
Örebro XTRMNTR
2008-01-29 17:18
Oskar Johansson
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-29 17:18
Bastard on Parade//
Har du någon info om honom?
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-29 17:17
Detta kunde varit en mittback för ösk? Lite sent nu!
Örebro Bastard on Parade
2008-01-29 17:17
ÖSK KRILLE//

Vi har ju Oskar Johansson i Karlslund. Är övertygad om att han skulle klara sig utmärkt som fjärde mittback!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-29 17:10
Jag tycker ÖSK ska tar hit Porokara iställer för Gutersatam. Sedan tycker jag att en mittback skulle sitta mycket bra. Nicklas Carlsson(Ifk Götet fd AIK) eller Markus Gustafsson(Halmstad fd Forward) hade varit två bra alternativ.
Det är bra att de sattsar offensivt men man får inte glömma defensiven! Med tanke på att vi släppte in mest mål i hela allsvenskan förra året så borde de prioritera backen! Jag tycker det fattas en mittback!

Försvarare
Bertin Samuel Ze Ndille
Magnus Wikström
Patrik Anttonen
Glenn Holgersson
Joakim Green
Patrik Haginge

Finns det ingen bra back i närområdet Tex i Karlslund,Rynninge eller Forward? Eller finns det någon i ÖSK Ungdom? I superettan borde det finnas någon bra och billig back? Det är bara mina tankar!
Örebro E-A
2008-01-29 17:00
Saywee//
hehehe...

Forza Yunus!
AIK Saywee
2008-01-29 16:34
Ämne: Grohl// Såvitt jag v....
Det blir en lång utvisning i så fall. Rött kort till det envisa Utvisningsverket.

Vore bättre att visa ut dom som inte sköter sig oavsett var de kommer ifrån. Antarktis är ganska glest befolkat mestadels. Avisning kan dessutom ske med glykol.

Forza Yunus!
Örebro Sigges högra sax
2008-01-29 16:29
Hoppas verkligen på att man satsar på att få hit "Rooney" i stället för Guterstam. Trion Rodevåg, Nedim och Sebbe kan alla spela i targetrollen.
Örebro Grixx
2008-01-29 16:21
Grohl// Likväl som man lägger slantar på ovissa värvningar skulle man våga satsa några slantar i en lösning på Yunus. Advokater mm som kostar en slant. Han blir ju bara så mycket bättre hela tiden, minns hans vägvinnande teknik när han kom hit men lite för fladdrig för att stå emot de stora pojkarna. Så snygga direktskarvningar han kan göra nu och mogen i rörelseschemat...så synd att det verkar stå still i handläggningen av det hela från myndigheternas sida.
Örebro Mittåt
2008-01-29 16:17
Grohl// Såvitt jag vet och hört finns det en karenstid på tre år innan en utvisad person kan få komma in på ett idrottsavtal.
Örebro Mittåt
2008-01-29 16:16
Arnor// Håller helt med dig om Per Johansson. Det är den ende av de "flyktade juniorerna" som jag egentligen saknar. Han hade dessutom passat perfekt i truppen med tanke på hur den ser ut idag. Surt, som räven sade.
Örebro Grohl
2008-01-29 16:08
Ämne: måste säga att jag t....
// bobby moore

Vad bra jag mår när jag ser ditt inlägg, känns skönt med lite positiva rapporter då jag själv är sjukt negativ =) Speciellt delen om berra får en ju att mysa!

Sen håller jag med om Yunus, det är så fruktansvärt frustrerande. Går det inte att skicka hem han till den där lilla ön i afrika och sen plocka tillbaka han direkt men nu låta han söka arbetstillstånd istället? Annars låter ju ditt förslag om en massa jurister även det bra =)
Örebro ÖSKare i exil
2008-01-29 16:03
Allt ser ju alltid bra ut på försäsongen och träningarna. Frågan är hur man står sig i bra konkurrens? Om Nordin glänser på träningarna kan det ju betyda att 1. Han har utvecklats 2. Att motståndet på träningarna är kasst eller 3. Lite av varje. Men det ska ju gå kasst på försäsongen...svårt nu.
Örebro Arnor da legend
2008-01-29 15:58
Chipset// Jag syftade på den pengar som spelarna själva fick från Malmö, inga jättesummor för en Allsvensk klubb i.o.f men för dessa båda unga herrar kanske de extra tusenlapparna är ganska avgörande.

Sen ska vi komma ihåg att Dejan blir andremålvakt i MFF i Örebro hade han antagligen bara blivit tredje, så mycket för den mäktiga oslagbara ljusblåa maskinen som är Örebro överlägset. I slutändan handlade det kanske bara om att Örebro hade det bättre ställt på målvaktssidan.

Dejan och Jiloan i all ära men den största förlusten är nog att Per Johansson gick till DIF han hade passat fint inför denna säsong som vänsterback
Örebro ÖrebroSK.
2008-01-29 15:57
Håller med dig Saywee heldre Roni och en bra back än Guterstam.
Örebro Grixx
2008-01-29 15:57
Tror Gute hamnar på max 2,4 miljoner.
Örebro Grixx
2008-01-29 15:52
bobby moore// Instämmer i princip rakt över.
Eric känns dock som han har mycket boll i sig och lär kunna dra några gubbar o gå framåt, han ser lite knixig/avig ut med dribblingarna men vinner oftast.Han känner nog in omgivningen och atmosfären just nu, för lite försiktig ser han ut för att plötsligt blixtra till. Blir nog jävligt rapp när säsongen kommer igång. Tror att vi bara fått nosa på hans kompetens.

Ze känns def som en ledartyp och är kolugn.

Nordin missar inget, snygga öppnande pass ideligen.Hjälper kamerunerna med sin franskakunskap ser det ut som och som läget är idag är han med i startelvan.
AIK Saywee
2008-01-29 15:46
Högst en mille för Guterstam, men jag ser nog hellre Roni och en bra back för ett vettigt pris!
Örebro Toro
2008-01-29 15:21
Nu ska gurkorna på och klaga på Örebro igen, antar att dom är lite oroliga nu, vi är ju på god väg att segla om dom i folkmängd.(Örebros folkmängd ökade med 597 mer än Gurkstan Nov1 06 till Nov1 07).

Och Linköping skriker om sitt hockeylag, men några SvartVita giganter har de icke!

Forza ÖSK!

Not: Siffrorna är tagna från www.scb.se
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-29 15:16
då blir det nog Guterstam de försöker värva! Men jag är lite kluven till det. Han är nog inte värd 4 mille i allafall. Kanske 2 mille? men det är nästan för mycket för sen superetta spelare!
Örebro bobby moore
2008-01-29 14:49
måste säga att jag tycker att det känns som ett korrekt beslut att inte värva kotto. han var absolut inte het på träningen. det var, som vanligt, däremot yunus. kanske vore det ett av de smartaste dragen från ösk's sida att sätta några jurister på den här soppan och betala dem bra för att lösa den uppkomna situationen. yunus skulle kunna bli en utav våra bästa spelare om han bara fick chansen. varför inte låta honom få den, istället för att chansa med en massa halfärdiga provspelare hela tiden?

andra reflektioner från gårdagensträning:
berra är helgjuten som mittback. så stabil, så lugn, så säker, så passningsskicklig. han och sixten verkar också ha ett bra förhållande, mycket tummen upp från sixtens sida och många leenden från berras.
bassombeng sticker varken ut positivt eller negativt, men får gärna visa mer teknik och speed.
glenn kommer att bli en värdig efterträdare till riddez på vänsterbacken. efter att ha sett honom på två träningar och cramo cup känner jag fullt förtroende för honom. en av de största överraskningarna i år.
nordin kan bli hur bra som helst i år, men behöver lägga av med att vara tränarns pôjk. gott att se att han tar hand om kameruanerna dock.
walker känns som en ruggig allroundspelare. mycket stabil och bra. underskatta inte honom, där har vi ett gott arv från walker-familjen.
johan kan nog bli en riktigt bra högerback om han får lite tid på sig. ett av de bästa inläggen i truppen har han i alla fall.

för övrigt anser jag att guterstam kännas som en bra värvning. en etablerad spelare till ett bra pris (förhoppningsvis). det är inte alltid ösk lyckas med såna värvningar. och så får porokara gärna bli signad inom de närmsta dagarna. också en klasspelare som har visat vad han kan.
Örebro Marta (hane)
2008-01-29 14:10
länken
Örebro Nikki Sixx
Var det så att Kotto var den killen som det skrevs så mycket om i somras? Landslagsmannen som det strulade till sig med?

I så fall så tror jag att Sjögren och Boström har ganska olika syn på hur fotboll skall spelas. Lennart har alltså kommit med två killar, Kotto och Manswell som Sixten sågat ganska omgående.

Angående Kotto så är det ju märkligt att man gå från att vara så het till totalt iskall på några månader. Så, nej du Lennart scouta spelare var nog inte riktigt din grej...
Örebro Marta (hane)
Verkar ändå som om det är den slutgiltiga ståndpunkten att Valeri är i för dålig form och därför ratas. Även NA hänger på nyheten och verkar ha varit i kontakt med 6-10
Annons: