/fotboll/osk/forum/730.aspx/fotboll/osk/forum/730.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Nicknamn i ribban
2016-02-22 09:21
@flesklepp:

Det gjorde vi i höstas. Astrit kan dyrka upp vilket Allsvenskt försvar som helst.

Vi skapade ju många chanser, trots att många nog (undermedvetet) såg den här matchen som en träningsmatch. Marginalerna med domslut och studsar var inte heller på vår sida. Jag ser ingen anledning till att vara orolig. GAIS kommer nog få sota för den här minan.
Örebro flesklepp
2016-02-22 09:15
Men, om vi ska vinna guldet behöver vi väl också ha en taktik för att vinna mot lag som "parkerar bussen"?
Örebro Hagge till landslaget
2016-02-22 05:37
Äh, vi hade antagligen behövt vinna över heif iallafall. Nu behöver vi bara vinna mot Gais också. Tror stenhårt på detta!
Örebro Nicknamn i ribban
2016-02-21 23:45
Eftersom vi i nästa match möter GAIS kan det vara läge att plocka fram "GAIS-matten" och visa på hur otroligt bra BK Forward egentligen är.

Forward 2-2 ÖSK

Zenit 1-1 ÖSK

Forward = Zenit
Örebro pemo
2016-02-21 23:09
Jag tycker att det var en kul match på många vis. Dels att se avdankade ÖSK:are i gult , dels att se hur svårt ÖSK har att dra upp tempot mot svagare lag som parkerar bussen.

Förstår varför Lukman inte fick kontrakt. Bra med boll, men alldeles för omständig. Ett par år i forward gör nog honom gott. Berger var i en klass för sig. Näfver visade också hur man retar gallfebern på publiken när han skulle slå hörnor. Rutin.

ÖSK då? Tja, Försvaret kändes lite så där. DB hyfsad. Mittbackarna var inte helt samspelta. Saknade Hamrén på höjdbollarna. Logi? Som vanligt.

Mitten? Broberg ganska osynlig. Nordmark får nog inrikta sig på bänken. RÅP ska brunka och inte försöka vara spelfördelare. DG visade vilja, men har inte det där lilla sista som skulle göra honom till en toppspelare.

Crespo har jag inte så stora förväntningar på. Ännu. Det tar tid att komma tillbaka efter ett års uppehåll. Kalle bäste ÖSK:are. Att han sedan får ett rött kort lägger jag på domaren. Lite smartare där, så hade det varit ett gult. Tror inte BKF hade motsatt sig det.

Nordin kom in och visade att han är en startspelare. Övriga byten gjorde varken från eller till. Men det var väldigt tamt när Crespo och Kalle var borta.

Nu tror jag som några andra, att det ändå kan räcka om vi vinner mot GAIS och HeIF. Det finns nog chans till mer spel mot dessa lag. BKF parkerade ju bussen efter 10 minuter. Trots det skapade ÖSK en del chanser som med bättre skärpa blivit mål.

MEN, man kan ju inte alltid vara glad och ÖSK vinner ju inte alla matcher. Ser fram mot GAIS och hoppas att Astrit gör comeback där.
Örebro Jonas r
2016-02-21 22:46
några tankar: Första målet hade 9 av 10 blivit avblåst för hands. En ribba in hade 9 av 10 blivit mål. Insida stolpe av crespo hade suttit 9 av 10 otaliga skott från bra läge av Örebroberg hade förra säsongen suttit 9 av 10 i mål. Förra året spelade vi 3 -3 i Första matchen, sen gick vi hela vägen till final. jag är såklart besviken men vet att vi kan bättre och fortfarande har saken i egna händer. Detta är bara början.... forza ösk
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Lekiller
2016-02-21 21:59
[QUOTE=Rellen]Gult och inte mer. Kalle var bäst på plan med Nordin tills dess. Får alldeles för mycket skit lätt här av fans. [/QUOTE] Jag säger ingenting om hans match i övrigt. Dock vidhåller jag att man måste kunna hålla sig kall i en sådan situation. Sen kan man tycka vad man vill om att någon provocerar en motståndare. Kändes ändå mest som att Kalle va besviken på sig själv efter situationen innan när han inte fick fram bollen till Crespo. Men nu är det som det är med det och Kalle får se matchen mot GAIS ifrån sidan. Vilket är synd då han sett riktigt bra ut så här långt.
Örebro Chris P. Bacon
2016-02-21 21:52
Tycker Kalle varit en av våra bästa under försäsongen, och fortsätter så idag. Så väldigt tråkigt med utvisningen och synd att hans ribbträff i första halvlek inte var helt över linjen, såg ut som det fattades några centimeter där. Men det känns definitivt som att Kalle tagit ett kliv i utvecklingen under förra hösten. Tror han med regelbunden speltid kan göra 10+ mål och ett gäng assist i allsvenskan.
Rellen
2016-02-21 21:42
@Chris P. Bacon:

Gult och inte mer. Kalle var bäst på plan med Nordin tills dess. Får alldeles för mycket skit lätt här av fans.
Örebro Chris P. Bacon
2016-02-21 21:15
@Lekiller:
Givetvis inte, men blir alltid sur när en provokatör slipper undan straff. Likt Diego Costa i Chelsea. Man belönas genom att spela smutsigt, givetvis på grund av att motståndaren tappar fattningen vilket förstås är fel.

Vidhåller att Kalles knuff inte är värd annat än gult kort.
Örebro Lekiller
2016-02-21 21:06
[QUOTE=Chris P. Bacon]Det framgår inte i klippet hur Forwardspelaren hänger och sliter i Kalle i flera sekunder innan knuffen. Varning till båda hade varit det korrekta domslutet. [/QUOTE] Försvarar ju inte Kalles beteende ändå. Man måste kunna hålla sig kall i sådana där lägen.
Örebro Chris P. Bacon
2016-02-21 20:34
@Örebroare:

Det framgår inte i klippet hur Forwardspelaren hänger och sliter i Kalle i flera sekunder innan knuffen. Varning till båda hade varit det korrekta domslutet.
Örebro Örebroare
2016-02-21 20:22
Tack! Det känns inte som Kalle att göra något sådant! Något måste ha brunnit för honom!
Örebro flesklepp
2016-02-21 20:03
@Örebroare:
ca 3.41 in i inslaget
Örebro Örebroare
2016-02-21 19:32
Jag missade Kalle Holmbergs röda, vad var det som hände?
Örebro rirobban
2016-02-21 19:26
Laget gör mål och skapar chanser. Jag är inte orolig för framtiden efter dagens match. ÖSK höjer sig ju ofta och anpassar sig mot bättre lag. Vi brukar ju alltid ha problem i sådana här "typer" av matcher. Sen hade Forward bra hjälp av domaren idag, men ett lag av ÖSK:s kvalité ska kunna slå Forward vilken domare som än dömer.

Nu går vi mot gruppsegern via segrar mot GAIS och Helsingborg (två motståndare som vi haft ganska lätt för känns det som).
Örebro Center
2016-02-21 19:24
@Vinnartradition:
Ja kan mycket väl bli Astrit som släpande med Crespo framför sig. Sedan är frågan hur mycket tid Astrit är redo för? Kanske bara som inhoppare trots allt?
Örebro Nicknamn i ribban
2016-02-21 19:07
@Chris P. Bacon:

Björndahl var ju ärlig nog att erkänna att den tog högt upp på överarmen. Hade han inte sträckt ut armen hade den med andra ord aldrig gått i mål. Linjemannen kan nog inte se den eftersom han står på fel sida. Den andra linjemannen fokuserar nog inte på det då han står 50-60 meter från situationen. Al-Hakim borde däremot ha sett den. Förhoppningsvis har vi marginalerna med oss i Allsvenskan istället.
Örebro Vinnartradition
2016-02-21 18:58
@Snö:

Om vi tar SM-guld är det ännu bättre!
Örebro Snö
2016-02-21 18:56
Mycke hack härinne, sonsagt hamnar vi i mittensrike är det nog bra, skönt att Jansson räddade 1p i matchens sista friläge.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Lekiller
2016-02-21 18:16
[QUOTE=Vinnartradition]Det var inte bara vi som gick på en mina i den första gruppspelsmatchen: Jönköping - Athletic United 0-1 Hammarby - Syrianska 0-0 Häcken - Brommapojkarna 0-0 Trollhättan - Gefle 2-1 IFK Göteborg - Degerfors 1 - 1 (för tillfället). [/QUOTE] Är väll ett tydligt tecken på att det inte är så himla lätt att bara åka och vinna sådana här matcher. Matcher som man ska vinna 9 av 10 st. Ärligt talat så hade ÖSK blivit tvungna att åka till Helsingborg i sista omgången och vinna ändå förmodligen även vid vinst idag. Kan vara bra att få lite näsbränna ibland också. Har ju faktiskt rullat på ganska bra hela försäsongen fram tills idag. Onödigt att Kalle att dra på sig ett rött. Men det lär han ju förstå själv och förhoppningsvis lära sig något utav. Blir väll avstängd nu så frågan är hur anfallet formeras mot Gais. Lundberg och Crespo? Crespo och DG eller Broberg? Kan Astrit få speltid?
Örebro flesklepp
2016-02-21 18:02
@Vinnartradition:

Många av de allsvenska lagen kanske är ordentligt nedtränade för närvarande?
Örebro svartvitthjärta
2016-02-21 17:51
Grymt besviken på resultatet idag. Både för fortsättningen av cupen, men också för att det i förlängningen påverkar marginalåskådarnas tillströmning till de allsvenska matcherna. Bra spel, många mål och medgång lockar åtskilliga fler till Vallen..
Ser dock fortfarande goda chanser att avancera från gruppen i cupen.
Örebro Vinnartradition
2016-02-21 17:38
Det var inte bara vi som gick på en mina i den första gruppspelsmatchen:

Jönköping - Athletic United 0-1
Hammarby - Syrianska 0-0
Häcken - Brommapojkarna 0-0
Trollhättan - Gefle 2-1
IFK Göteborg - Degerfors 1 - 1 (för tillfället).
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2016-02-21 17:15
Kom på att jag också anser att amerikanen är ett fynd!
Örebro Vinnartradition
2016-02-21 17:12
@Åter till ståplats. (Sekt. E):

Bra inlägg. Med Rinne, Almebäck, Gerzic och Ajdarevic från start är vi klasser bättre.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2016-02-21 17:09
Visst har man rätt att vara besviken över matchen. Men personligen tycker jag att det räcker så. Oskärpa och otur tillsammans med underskattning ger oss en dålig prestation idag. Men inte nödvändigtvis ett uselt lag för all framtid.
Örebro Bäst när det gäller
2016-02-21 17:07
@Rellen:

Läs exakt vad jag skrev en gång till så har du svaret på din fråga. "på ett tag" betyder ungefär "låt båda träna och nöta bänk 2-3 matcher" så kanske de hittar rätt fokus.
Örebro Pellan
2016-02-21 17:07
@Vinnartradition:

Jag ber till högre makt att Rinne håller sig skadefri. Rinne kommer vara vår förstakeeper utan tvekan när serien är igång. Jansson är i dagsläget bäst som reservmålvakt.
Örebro Chris P. Bacon
2016-02-21 17:06
För övrigt ofattbart hur samtliga domare kan missa handsen vid 1-0.
Annons: