/fotboll/osk/forum/7298.aspx/fotboll/osk/forum/7298.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kronblom
2008-01-29 13:37
Ämne: Hmm är det bra att g....
samtidigt så är det bra att man ställer så pass höga krav som herr Boström gör.Gör klart med Roni nu!
Örebro Mittåt
2008-01-29 13:26
Det nya biljettsystemet kommer att kunna bli en riktig höjdare. Man kommer att kunna boka, betala och skriva ut sin biljett hemma vid skrivbordet. ÖSK kommer ifrån den dyra och tröga hanteringen hos TICNET. Inpasseringen till arenan kommer dessutom att gå snabbare. Slutligen blir det billigare jämfört med (går)dagens lösning.
Örebro Sersant
2008-01-29 13:17
Ämne: Ämne: interes....
Har för mig att jag läst det nånstans kommer inte ihåg vart, kan ha varit någon intervju med Alex eller nån artikel om sixten.

Hoppas dock att det blir 2 då jag tycker att balansen blir bättre om man har offensiva ytterbackar, vilket jag vill ha :).
Örebro Marta (hane)
2008-01-29 13:02
Hmm är det bra att gå ut och avskriva honom så direkt. Tycker det kunde ha varit bra att suga på det lite samtidigt som man förhandlade med Gute.

Samtidigt så hade ju inte killen fått beskedet än, så det kanske inte är ett så där jätteförankrat beslut/uttalande och kanske aningen vinklat av Mr Bokvist.
Örebro Marta (hane)
2008-01-29 12:56
Saywee/
Det var "Dansken-i-tunnan" som var inne och vände med det budskapet.

Han har dock inte setts till sedan dess här på forumet. Kanske hade han mycket möbler att flytta?
Örebro One¨touch
2008-01-29 12:55
^^Länken!! Inget kontrakt för Valeri Kotto..

Saxat ifrån Expressen..
Örebro Kronblom
2008-01-29 12:34
Ämne: Är det ingen mer än ....
Nej,har skrivit så många ggr för att Guterstam är överreklamerad som Allsvensk fotbollspelare,han rider fortfarande på vågen efter de 17 mål han gjorde i SE.Det gnälls ju på honom i BP:s forum med.Vala visade att han hade bra tillsslag på bollen och bra skott men den här veckan får utvisa om man ska satsa på honom eller ej!
Örebro Toro
2008-01-29 11:43
Någon morgon träning idag? Och isf var det nån som var där å kan ge en liten Update!?
AIK Saywee
2008-01-29 11:21
Visst var det väl någon som jobbade på en flyttfirma som i sin tur skulle hämta möbler eller liknande hos Porokara?

Eller har flyttfirman åkt ned till Kamerun?
Örebro Marta (hane)
2008-01-29 11:12
Måste även jag återigen tacka för FANTV. Jäkligt tacksam för jobbet ni lägger ned.
Örebro Marta (hane)
2008-01-29 11:06
Ämne: interessant att näfv....
Sersant/
Håller med om att det är intressant och även bra att det finns fler spelare som man kan matcha på olika positioner. Bara inte positionsbytena dödar tryggheten i grundspelet som den gjorde med Anttonen förra året.

Vad grundar du din tanke kring att man kommer att spela med en def. mittfältare på? Jag har tolkat det som att man vill ha 2 def.
Örebro ÖSKare i exil
2008-01-29 10:23
MFF är bättre än ÖSK på att få spelare ut i Europa. En vidareförsäljnings klausul med dom borde vara betydligt mer intressant än med oss tyvärr. Tills vi lyckats få ut spelare som lyckats kommer vi få bita i det sura äpplet och se talanger försvinna till andra allsvenska klubbar. Det är därför det är så viktigt att Näfver, Haginge eller någon av de andra att lyckas.
Örebro Mittåt
2008-01-29 09:52
Jag har svårt att tro att Jiloan gick för enbart utvecklingspengen. Detta skulle ju innebära att han fortfarande var amatör och jag har för mig att Forward skriver kontrakt med sina mest lovande spelare. Inga stora pengar, men tillräckligt mycket för att hindra dem från att själva välja klubb under frimånaden. Möjligen kan det ha varit så att de inte fick mer än vad som hade motsvarat utbildningspengen om han varit amatör. I så fall är det nog en riktigt dålig affär för Forwards del.
Örebro Chipset
2008-01-29 09:39
Ämne: Ämne: Jag hit....
Arnor da legend// "dock kan jag hålla med om att det kan vara svårt att matcha det ekonomiska erbjudandet som Malmö kom med.." Som jag förstod det i en tidigare artikel här på svenskafans så gick Hamad endast för den där "utvecklingspengen" som måste betalas. Summan var vill säga högst överkomlig. Summan för Garaca har däremot inte nämnts. Han kanske var dyrare?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-29 09:37
Apropå det,är det några fler som ska till Österrike i sommar för att se EM?vi är några polare som ska ner och ju fler vi blir ju roligare har vi.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-29 09:35
Skulle nästan gå till vilken klubb som helst utom Malmö om det gällde mig själv.
Örebro Nikki Sixx
2008-01-29 09:31
Ämne: Tycker att man kan a....
Nej Alec låter inte speciellt imponerad av vad han sett hos Ekoka.
Örebro Mattias69
2008-01-29 07:54
Ämne: Jag hittade en inter....
Det där med att alla i ÖSK vill gå till Malmö är ju bullshit från början till slut. Vad är det som gör Malmö så speciellt framför ex. IFK Göteborg?

Jag skulle nog tro att dom flesta vill spela ute i Europa framför Malmö. Vilka dryga typer dom där "talangerna" är, stämmer det att dom verkligen sagt så där var det inget som ÖSK gick miste om. Det hela verkar ju vara lite surt-sa-räven.
Örebro Sigges högra sax
2008-01-29 01:15
Jappel//
Håller med, riktigt bra med FANTV. Hur hårt går det till egentligen på träningarna när tränarna skadar sig? ;-)
Örebro jappel
2008-01-29 00:28
Så grymt bra med fantv!!!
minst lika bra som att vara på plats....nu får man all information, men slipper stå och frysa :-)
Örebro Arnor da legend
2008-01-28 23:41
Ämne: Jag hittade en inter....
i.o.m att jag har fått höra från inblandade måste jag hålla med att ÖSK tar lokala talanger alltför givet, dock kan jag hålla med om att det kan vara svårt att matcha det ekonomiska erbjudandet som Malmö kom med, men eftersom båda spelarna gärna stannat så kanske det inte hade behövt riktigt så mycket för att få dem till ÖSK (uttalandena i artikeln kan man väl ta med en nypa salt, det e nog mest ogenomtänkt bladder)

Dock tycker jag att Forward (Medin) handlar ogenomtänkt, de bör kanske se längre än näsan räcker, visst kan det vara lockande att mjölka ut så mycket som går av varje export, men att hamna i onåd hos ÖSK e nog inte så taktiskt eftersom man har fina möjligheter att få över utmärkta div. 1 spelare från ÖSK utan några krångel då. Jag hoppas nästan att ÖSK sätter sig på tvären och visar sitt missnöje mot Medins agerande, kanske e Motala-samarbetet ett bra sätt att göra detta?
Örebro Sersant
2008-01-28 23:34
interessant att näfver öppnar för spel på högerkanten tror oxså att han konkurerar om en plats på mittfältet.

har uppfattat de som att dem kommer spela främst med 1 defensiv mittfältare.
Örebro Fang
2008-01-28 23:31
Haha, man vet ju inte riktigt vad man tycker när man läser sånt där. Hade jag varit spelare i ÖSK hade det varit ganska god tändvätska inför en match med dem. Så jag hoppas de läser det där och lägger det på minnet. Jag skulle i alla fall tycka det skulle vara en underbar känsla att sätta dobbarna i dem när de kommer hem och ska visa hur man spelar fotboll.

Det är ju i vilket fall som helst tydligt att de där grabbarna inte har någon vidare verklighetsuppfattning. Skulle inte förvåna mig om de redan inom ett par år sticker iväg och blir ungdomsproffs i första bästa klubb som dyker upp. Sen hör man förmodligen aldrig mer av dem på den här nivån.
Örebro Bastard on Parade
2008-01-28 23:13
Jag hittade en intervju häromdagen med Jiloan och Dejan. Postar lite citat från artikeln. Hela finner ni på länken.

- ÖSK är storebror. Men om man kollar på facit så är det Forward som fostrat de bästa talangerna hela vägen upp. ÖSK har inte lyckats alls lika bra, säger Jiloan.

Och istället plockar ÖSK talangerna från Forward?
- Nej, faktiskt inte. De är ofta lite sent på det och tror ofta att det är självklart att spelarna ska välja ÖSK, eftersom de finns i stan. De har fått mycket kritik för att de inte tar hand om talangerna, och att de försvinner från stan, säger Dejan.

- Med ÖSK hade jag fått bo kvar hemma, men Malmö är ju den största klubben i allsvenskan - det är som att välja mellan Real Madrid och Levante om jag bott i Spanien. Alla i ÖSK vill ju gå till Malmö, då är det lika bra att hoppa över det steget emellan! säger Dejan.

- Jag vill göra debut i år, allsvensk debut, det känns som om jag skulle klara av det. Jag vill bli bättre som spelare hela tiden. Och så vill jag vara med och möta ÖSK! Åka upp till Örebro och spela på Behrn - och visa dom hur man spelar. Det hade varit riktigt skönt.

- Hade vi varit kvar därhemma hade vi drömt oss hit. Här lever vi vår dröm.

Vad tycker ni? Är det fjäskeri inför de nya supportrarna? Har ÖSK klantat sig? Har grabbarna klantat sig? Har Forward klantat sig? Jag lägger min röst på de två sista alternativen! ;-)
Örebro Matta
2008-01-28 23:07
Tycker att man kan ana mellan raderna att han är tveksam till Vava.

Undrar om Guterstam är på ingång...
Örebro Evigt ÖSK
2008-01-28 22:54
Jag har fullt förtroende för Sixten och Axén. Det känns som om de har krav, och bra målsättningar på spelarna!
Örebro Toro
2008-01-28 22:34
Berra och Erik, så va dom döpta =)
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-01-28 22:26
Axén om löparknä, kameruaner och valet av lagkapten
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-01-28 22:24
Näfver om nya ÖSK: - Det är jättepositivt att vi satsar
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-01-28 22:23
Glenn Holgersson: -Det är väl inte mycket annat att välja på