/fotboll/osk/forum/7296.aspx/fotboll/osk/forum/7296.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2008-01-29 21:12
Sen så ser jag positivt på att Guterstam strävar att komma till en bättre klubb än ÖSK, det är sådana spelare jag vill ha i klubben. Bästa motivationen för att de skall utvecklas och bli bättre.

Den/ni som tycker/tror att Nedim klarar targetrollen får gärna motivera det. Vilka egenskaper har han för att klara den rollen? Han passar ju aldrig och verkar nickrädd och är inte alls bra på att hålla i bollen. Nej, Nedim skall spela på högerkanten där jag tror han kan vara riktigt bra.

Kul med Oscar Johansson, jag hoppas att de försöker spela in honom som defensivmittfältare. Känns som det finns flera sådana på marknaden jämfört med mittbackar. Vore kul om han kunde få lite speltid redan i år, man kanske kan låta honom spela i Karlslund framtill sommaren för att sedan lufta honom lite i höst.
Örebro mustard
2008-01-29 21:09
Är det inte lite väl optimistiskt att ha med Kihlen i elvan då han inte kunnat vara med på träning med boll än??
Örebro DaSa
2008-01-29 21:07
Var är alla startelvor mot Degerfors? Svårt att gissa men skulle gissa att det kommer ut se ungefär så här:

-------------------Weggen-----------------
---PaAnt-----Hagge----Ndille---Glenn------
----------Nobbe---Kihlen----------------
---Rodevåg------Nordin------Wowoah------
---------------Sebbe------------------

Kommentarer:
-Ndille istället för Wiken då Axén vet vad Wikström går för.
-Patrik A då han behöver så mycket träning som möjligt på HB positionen innan AS drar igång.
-Nobbe och Kilhlen måste spelas in på sina "nya" positioner.
-Rodevåg tror jag kommer att få börja på högern och sedan flyttas in till targetrollen.
- Wowoah eftersom Näfver är borta med U21 och Axén vill nog se vad han går för på en vänsterytterposition.

Byten:
- Walker in istället för Nobbe
- Green/JoPe istället för Anttonen
- Bassombeng in på högerkanten
- Rode in som target
- Frempong in på vänstern

Hoppas inte på fler byten så att matchen "byts sönder".
AIK Saywee
2008-01-29 20:50
OK Marta, tackar, det är vanligtvis inte min stil, men på samma sätt som de flesta ogillar Ola Toivonen, så fick jag lite svårt för Guterstams uttalande, om det är rätt citerat. De två går naturligtvis inte att jämföra, men som spelare borde man kanske tänka sig för, marknaden är ju inte oändlig.

Skulle det nu bli så att Guterstam så småningom får äran att spela i den svartvita (svartsvarta?) dressen, ja det är klart att han får mitt 100-iga stöd, så fort skulle jag kunna vända min kappa, fast jag inte har någon ;-)

Mittåt//
Stavas Karlslund fortfarande med två l (=ell)?
Örebro Mittåt
2008-01-29 20:48
Marta// Uppgörelsen mellan ÖSK och spelaren förhandlas fram på sedvanligt sätt. Förmodligen handlar det om något slags lärlingskontrakt. Inga stora pengar där för ÖSK, men givetvis en attraktiv inkomst för spelaren.

Relationen mellan ÖSK och KIF regleras i samarbetsavtalet, så man slipper allt tjafs om övergångssummor etc.

KIF är för övrigt förmodligen Örebros "rikaste" fotbollsförening. De betalade till exempel sin nya konstgräsplan helt med egna medel.
Örebro Marta (hane)
2008-01-29 20:38
Någon som har koll på hur upplägget ser ut rent ekonomiskt med KIF-spelarna gällande löneutbetalningar mm. Riktigt skönt att vi hittat en vettig samarbetspartner i alla fall.

Gällande Yanus ställer jag mig bakom det som skrivits. Vore juste om ÖSK, kunde göra något lite radikalt. Jag tror att det skulle kunna hjälpa långt. Åtminstone om man gick in i det på rätt sätt och inte försökte tvinga fram ett uppehållstillstånd utan bara för att snabba på processen och samtidigt ha med sig ett tungt, auktoritärt, juridiskt kunnande. Arbetar själv på en myndighet och vet att det finns alla möjligheter i världen att påverka åtminstone tidsprioriteringsordningen på den där typen av ställen.
Örebro Mittåt
2008-01-29 20:38
Jag tycker att det är riktigt roligt att ÖSK fått klart med Oskar. Det är något så ovanligt som en spelande mittback. Även om han är några år yngre än Marcus Gustafsson känns talanghålet i mittförsvaret inte alls lika stort längre. Oskar kommer till klubben i rätt ögonblick. Om ett eller två år är han given i A-lagstruppen och som ÖSK noterar är det till och med möjligt att han kan komma i åtanke redan i år.

Karlslund är värda all heder för att de inte sätter käppar i hjulet för sina talangers utvecklingsmöjligheter.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-29 20:34
Jag som inte har sätt Oskar Johansson spela. Vad är hans kvaliter? styrker och svagheter?
Örebro Marta (hane)
2008-01-29 20:29
Ämne: ÖSK KRILLE//
Vet in....
Saywee//Jag tycker din långsynthet är lite charmig. Det är sådär en riktig supporter ska vara egentligen. Respekt!
Örebro Marta (hane)
2008-01-29 20:25
Ämne: Mycket hellre Roni ä....Toro/
Vilka rader åsyftar du då? Jag tycker det mesta tyder på det motsatta. Om nu inte finnarna trissat upp Ronipriset alltför mycket
Örebro jappel
2008-01-29 19:57
ganska tungt avbräck för ellos att keene skadas.
Fast dom har ju en del tunga killar att sätta in från bänken (och då menar jag FETA :-)
AIK Saywee
2008-01-29 19:46
ÖSK KRILLE//
Vet inget, det står skrivet i stjänorna, eller kanske i kontraktsförslag, men jag hoppas verkligen och tror på Roni. Det är väl ändå Sixten som är "chef"?

Vill än en gång förklara varför jag får så dåliga vibbar av Guterstam, eftersom det blev så tjötigt tidigare. Jag har dessutom sett båda (Roni och Olof)live nästan lika mycket och det räcker för min bedömning!

Vet ej när under förra säsongen som Olof dissade ÖSK, men varför just ÖSK, varför inte Trelleborg, GAIS, Gefle, ? Men det beror ju på som "skrivet" när uttalandet kom och om det är rätt citerat?

Forza Roni!
Örebro jappel
2008-01-29 19:44
Ämne: Synd att att de fles....lika bra att alla drar, så att det inte bara är de i örebro län som försvinner....
fast när jag bemödade mig med att läsa artikeln såg jag att dom fick betalt för honom....det är ju lite skillnad, bra jobbat av ÖIS att först signa och sedan även lyckas sälja..
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-29 19:43
Som det ser ut nu så blir det 3 grader plus och snöblandat regn på torsdag!
AIK Saywee
2008-01-29 19:33
Är det någon som redan nu har koll på om det blir någon slags "direktrapportering" från träningsmatchen mot Degen?

Synd att man blev tvungen att flytta matchen till en torsdagseftermiddag/kväll med regn, dimma eller snöglopp (om inte tvådagarsprognosen är galen). OK, vädret rår man inte för, det är någon annan som planerar. Efter ett tag offenliggjorde man ju anledningen och det är bara tråkigt att upplägget inte gick att lägga upp så att det inte äventyrade lördagsfesten.

Vill jag ha det "publikt" får jag väl ta med mig datorn (pm det direktrapporteras) och uppsöka en pub, iklädd svartvit tröja och en ÖSK-keps.

Besvikelse, eftersom jag hade sett fram emot en härlig derbyfest med mycket publik, men livet är inte svart eller vitt, eller ens svartvitt, ibland är det bara grått :-(((
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-29 19:29
Någon som vet om Porokara blir klar snart? Eller vill de ha Guterstam istället? Eller kanske båda?
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-29 19:18
Synd att att de flesta svenska talanger drar i från sverige och drar till norge och danmark i stället. Men det är pengarna som talar! Det måste hända något med lönerna i allsvenskan!
Örebro jappel
2008-01-29 19:08
Härligt.
Lycka till Oskar!
Tror detta kan bli riktigt bra!
AIK Saywee
2008-01-29 19:06
Kul med Oscar I, eller har det funnits någon Oscar tidigare i klubbens historia.

Funderar på hur länge man samarbetat med KIF, när skrevs samverkansavtalet? Var det förra året?

Forza Oscar!
AIK Saywee
2008-01-29 19:01
Grixx//
Du har kanske rätt känsla, men det är definitivt 700.000 kronor för mycket!
Örebro mustard
2008-01-29 18:50
det finns ju en mycket bra text angående Yunus här på svart-vit. Någon tidning borde väl ha läst den om inte annat. Vad som kan göras? Vi kan kanske fråga Frebran om det, hon borde veta bäst!
Örebro Evigt ÖSK
2008-01-29 18:43
Alla ÖSK:are som sitter inne på uppgifter om våra älskade spelare, gå in på www.wikipedia.se och skriv om spelarna och annat gott ÖSK material som ni sitter inne på! Många andra allsvenska lag har "fina" wikki sidor, det skall ÖSK också ha!
Örebro Grixx
2008-01-29 18:39
Nu ligger ÖSK´s bud på 1,7 milj för Gute.
-känner på mig det;-)
Örebro Arnor da legend
2008-01-29 18:31
Ämne: Måste säga att det b....
Ja det är en bra värvning för framtiden med stor sannolikhet, nej han kommer med största sannolikhet inte att spela en Allsvensk match iår...
Örebro Toro
2008-01-29 18:27
Mycket hellre Roni än Gutte!

Känns om man läser mellan raderna som att ÖSK inte har råd att lösa både Roni och Gutte. Och i Roni tror iaf jag att man har ett mycket bättre framtida kapital än i Gutte. Henriksson och kanske Rodevåg skulle klara en Target roll.

Nej, avstyr Gutte och plocka hit Roni genast!

Sen håller jag fullt med om Yunnu, lägg en slant på att få tag i ena rejält grymma advokater och sätt lite press på migrations verket. Stäm dom!
Örebro Pencing
2008-01-29 18:26
På vilken position spelar yunus?
Örebro Pencing
2008-01-29 18:25
Måste säga att det börjar kännas ganska positivt inför säsongen. Att Oskar är klar känns kanon. En kille för framtiden som förmodligen kan få chansen redan i år. Det är en sån där värvning man blir glad av.

Enda som känns jobbigt är att riddez lämnade. Med han kvar i laget hade det här blivit asbra. Tror han hade behövts både på och utanför plan.

Jag ser hellre roni än Guten. Känns som Guten kan kosta mer än han smakar.
Örebro MangeSvartAndVit
2008-01-29 18:24
Fan Grabbar och tjejer...HUR KAN VI HJÄLPA TILL ATT LÖSA FALLER YUNUS??Det här går ju bara inte..Ha en sån jävla bra spelare i truppen...å så kan vi inte använda honom...Soo fucking sad asså!!

Det skulle behövas skrivas om honom i dom stora kvällstidningarna...Ett inslag i sportnytt..osv... Folk måste få upp ögonen för det här fallet...så det blir press på migrationsverket!!
Vad tror ni?
Örebro Brinkewall
2008-01-29 18:15
Ang Guterstam mfl:

Det absolut bästa, anser jag, skulle vara att kontraktera både Roni och Guterstam om det finns möjlighet och pengar. Självklart inte till vilket pris som helst.

Roni kan bli en överaskning och Guterstam är, sin förra säsong till trots, en "profilspelare". Det är en sådan värvning av en etablerad spelare, faktiskt provat sig för i landslaget, som gör att det skrivs lite mer om klubben, som gör att en extra sponsorkrona kanske ramlar in.

Jag vet från en mycket säker källa att ÖSK inte varit Guterstams första alternativ både förr och nu. Inte så konstigt. Förut spelade BP i samma serie och ÖSK kanske skulle åka ur istället och nu har Leeds varit intresserat. Jag hade nog också tyckt England känts lite mer spännande... Men nu är det passé och Guterstam är smickrad av ÖSK:s intresse. Intresset är dessutom ömsesidigt.

Att jämföra Guterstam med de spelare vi har är svårt i och med att det endast är Henriksson (anfallare?) som kan klassas som targetplayer. Där tror jag Guterstam skulle göra stor nytta i ÖSK.

Nuff said.
Örebro Storm_90
2008-01-29 18:10
Mycket bra att ÖSK börjar sammarbeta med KIF! Nu tycker jag att vi ger en viss uppkäftig klubb fingret!
Annons: