/fotboll/osk/forum/7276.aspx/fotboll/osk/forum/7276.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chipset
2008-02-04 18:10
Känns som Roni/RoPo/Roninho med 90% säkerhet spelar i ÖSK i år. Vilka profiler vi kan få i år på planen. Roni, Zé, Bassombeng, Nordin etc.
Örebro Phonzie
2008-02-04 17:48
Hej allihopa. Jag har suttit och kollat på en del klipp här på sidan de senaste dagarna. I klippet "Porokara och Manswell i fokus" spelas en låt som jag fått för mig kallas kort och gott "ösk-visan". Är det någon som vet var man kan få tag på den låten?

Tacksam för svar.
Örebro Mittåt
2008-02-04 17:25
Tvärsnytt skriver om Yunus. Så det kommer nog ett TV-inslag i kväll också enligt Mackans profetia.

För Tvärsnytt är ju detta en i det närmaste unik nyhet, eftersom den på sätt och vis berör programmets båda stora städer.
Örebro Mittåt
2008-02-04 16:54
Kul att se att även en del av Yunus gamla lagkamrater i IK Franke hakar på.

T.ex 685 Arto Ojutkangas Västerås
Örebro Joerny
2008-02-04 16:40
Knix// Nu syftade nog kronblom på Roni Porokara och inte Yunus kontrakt.
Örebro Knix
2008-02-04 16:37
Hej Kronblom. Jag kan tala om för dig att redan 29 augusti 2006 skrev ÖSK avtal med Yunus. Vi hoppas att migrationsdomstolen ändrar beskedet vi nästa möte. Ställ upp för Yunus
Örebro Toro
2008-02-04 16:16
Enl NA är ÖSK ensamma i jakten på Ronis signatur, klubben har gett ÖSK sitt godkännande och allt som saknas är att super-finnen skall komma hem från cypern.

Ypperligt, säga vad man vill men...iår är det Guldet som skall bärgas ;-)
Örebro Evigt ÖSK
2008-02-04 15:58
Skönt att det droppar in namn! Fortsätt!
Örebro Ericson
2008-02-04 15:45
Fixat. Liten men effektiv ändring.
Örebro Mittåt
2008-02-04 15:43
Ericson// Ja, den kan du formulera om. Iofs. uppfattade jag den inte på det sättet. Jag såg den snarare som ett erkännande av att empatin *trots allt* når över Kilsbergen (även om han nu råkar bo i Kumla).
Örebro Ericson
2008-02-04 15:36
Mittåt// Det tycker jag med men det kanske är sista raden som stökar till det lite
Örebro Mittåt
2008-02-04 15:35
Ericson// Nej, det tycker jag inte att du skall göra. Att Emdemalm skriver under visar att det finns saker som är viktigare än rivaliteten mellan klubbarnas supportrar. Även om man står med båda benen väldigt stadigt i det ena lägret. Det skall han ha all heder av.
Örebro Ericson
2008-02-04 15:32
Tänkte ganska länge och väl innan jag postade och kom fram till att den är offentlig osv.

Men om ni tycker det så kan jag ta bort det.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-02-04 15:24
Ericson/ Vet att det var lite ironi från din sida men tycker det är fel när du använder listan på fel sätt. Killen visar ju i alla fall att han är sympatisk.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-02-04 15:21
Känns som att när till och med Bodström har intresse av detta så är min känsla att det kommer grejas upp inom en snar framtid. För vad händer om det nu beslutas att Yunus ska skickas hem? Tror inte det bjuds på tårta då i alla fall.
Örebro Ericson
2008-02-04 15:18
Från insamlingen:

580. Johan Emdemalm Kumla

Otippat, men bra.
Örebro Toro
2008-02-04 15:02
BoP // Okay, man är ju dåligt insatt men alltid nyfiken.
Örebro Bastard on Parade
2008-02-04 15:00
Toro//

Migrationsverket har inget med saken att göra längre, det som är aktuellt är väl att den ska nå migrationsdomstolen på något sätt. Jag ska diskutera mer med Frebran angående detta när det blir aktuellt.
Örebro Toro
2008-02-04 14:58
Finns ingen anledning för mig att redigera mina inlägg, jag står för vad jag skriver. Till skillnad från dig får man ju onekligen säga också.

För att återgå till ämnet, vad kommer göras med listan? Kommer den mailas till MIG-verket lr skrivas ut och bifogas med Yunus eller vem det nu är som har kontakt med MIG-verket?
AIK kribba
2008-02-04 14:53
Bastard on parade, har aldrig påstått eller varit övertygad om att AIK skulle vinna serien. Det är jag aldrig innan serien startar oavsett lag. Däremot trodde jag på topp 3 och det var ju väldigt nära att vi grejade det. Att vi skulle komma före Örebro antog jag också och det blev ju också.

Toro, det jag redigerade ändrade inte andemeningen i mina åsikter eller att detta är ett sportforum,inte ett politiskt sådant. Om du hade något vett i huvudet skulle du redigera dina egna inlägg desto mer. Men den chansen är som det verkar väldigt liten. Ta som sagt dina rasististiska konspirations teorier och stoppa upp dom där solen inte skiner. Pucko.

Örebro Toro
2008-02-04 14:51
Kul att se att alla kribbas inlägg under eftermiddagen har blivit redigerade.

One Touch // Jag har inget emot att folk inte skriver på listan, vill man inte ska man inte. Men att komma in på ett annat lags forum och göra rasistiska kommentarer(som i viss mån har redigerats bort av författaren sedan dess) är vad jag tog avstånd ifrån.
Örebro Bastard on Parade
2008-02-04 14:34
kribba//

Tja.. Jag undrar vem som "sitter fastlåst på ljugarbänken"... Du var övertygad om att AIK skulle vinna, jag och många fler skrev att andra säsongen efter uppflyttning är svårast men du hävdade envist att det inte gällde AIK.

AIK har en bra trupp, inget snack om saken, men saknades inte Wilton lite väl mycket sedan han lämnade? Hur kommer Dulee spela?

Angående ÖSK så är det alldeles för tidigt att säga något. Vi har några nya spelare från Kamerun, nya tränare och nytt spelsystem. Det finns otroligt mycket att jobba på innan säsongen drar igång.
Örebro Yeah
2008-02-04 14:29
men tyvärr... här skriver man ett välforumlerat och vettigt inlägg, trycker på skicka så hamnar man på forumsidan igen. Nästa gång blir det notpad, suck.
AIK kribba
2008-02-04 14:27
Bastard on parade..nej du..försök inte..nu sitter du fastlåst på ljugarbänken hehe. Jag sa att jag trodde vi skulle bli ett lag i toppen. Det var vi ju delvis också och hamnade till slut strax under topp 3.

Det orosmoment som finns gäller Wilton. Eller rättare sagt den ev bristen på hans kvalitéer som jag är lite orolig för. Kommer Miran tillbaka till fullgott slag? Vi får se. Argentinarna borde kunna göra sin beskärda del och dom gjorde en hel del mål tillsammans i fjol. Mittfältet har vi stärkt ordentligt med Bojan och Anchén. Vi har säkert också en eller ett par värvningar till att förvänta oss. Det finns inga skäl att sänka ambitionen från topp 3. Men som sagt, Wilton saknas en hel del.
Örebro E-A
2008-02-04 14:25
Brus-Nilsson//
Ja det kan man ju tycka. Helt seriöst så tror ja nog att det måste finnas nått personligt där bakom.. Ja menar det kan ju inte bara vara jag som tänker på hans attitydsproblem eller vad man ska kalla det..? Alltså inget ont om han, han är säkert en asbra människa och han lever ju på sitt intresse (respekt till dom som sysslar med det dom verkligen vill!) men ja är säker på att dom negativa vibbarna han sänder ut kommer nånstans ifrån, och av nån anledning! Och jag skulle verkligen vilja veta varför...
Örebro Bastard on Parade
2008-02-04 14:16
kribba//

Vill minnas att du även skrev att AIK skulle vinna Allsvenskan, att de skulle springa sig igenom serien eller något liknande. Vi var ganska många som var av annan åsikt och det hade du ganska svårt att smälta. ;)
Örebro Brus-Nilsson
2008-02-04 14:14
Ämne: Brus-Nilsson//
tog ....
Ja han borde väl vara lite ödmjuk gentemot ÖSK, det var väl ändå där karriären tog fart?
Örebro E-A
2008-02-04 14:10
Brus-Nilsson//
tog bara det som ett exempel. Vet att det var gammalt men jag tänkte på helhetsintrycket man som lyssnare/läsare får (iallafall jag) när han (Pelle) predikar. Min mening var egentligen inte att få bekräftat att han har nått emot ÖSK, för det vet ja redan, det har han påvisat otaliga gånger.

Vad jag egentligen menade var vad de må vara som hänt just för att han ska ha den negativa inställning han faktiskt har? (Villket jag även tycker han visat flera gånger under tv-sändningar, na-krönikor m.m. senaste åren också..)
Örebro Zachary Taylor
2008-02-04 14:09
Väldigt spännande tränarpar, först och främst. Det känns som att det kan bli bra fart i anfallsspelet och förhoppningsvis håller försvaret ihop lite bättre än förra året. Där har vi ju förstås Bertin Ze, som är inställd på att ge klubben ett SM-guld. Skön attityd!
AIK kribba
2008-02-04 14:04
Jappel, håller nog med av det jag sett av er trupp i nuläget. Det ser rätt intressant vid första anblicken i alla fall. Men det kan ju mest bli tal om spekulationer så här tidigt.

Kommer ihåg ifjol när jag sa att ni nog skulle få kriga i botten att några blev sura och tyckte att man överdrev, men så blev det ju. I år tror jag ändå att ni tar er upp ett pinnhåll eller flera i tabellen om man ska göra en väldigt preliminär och försiktig analys.

Giffarna och Ljungskile ser svagast ut i år så här långt.

Har ni kvar Richardsson i laget, så tycker jag nog att ni har en av seriens absolut bästa andremålvakter.

Det ser inte heller ut som det blir några fler affärer mellan oss i år. Jag tror inte vi värvar er unga mittfältstalang Nävfer. Mittfältet ser fullt ut nu och vi har bla backsidan att fylla på nu. Dessutom har det spekulerats mycket om argentinare som Bertolo,och Richard Norling har väl just kommit tillbaka från Argentina.
Annons: