/fotboll/osk/forum/7270.aspx/fotboll/osk/forum/7270.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro mustard
2008-02-10 11:04
Ämne: Dagens...

Mest Sv....
fint inlägg! men sent (04:46!), tur jag gick hem... hehe.
Örebro Klas (Bara 7 år kvar...)
2008-02-10 11:01
Örebro Klas (Bara 7 år kvar...)
2008-02-10 10:59
NA gör enligt mig ett rätt ojämnt jobb. Ställer man det mot vilka resurser denna faktiskt rätt enorma tidningsdrake har (ex kontra SvartVitt (budget 0 kronor/år)) så blir jag inte alltid helt imponerad. Och det kan jag inte tycka vara varesig orättvist eller elakt. De har ett någon duktig skribent (Wirström) och WebbTV har fått ett uppsving med Herman. Men lyrisk blir jag inte.

Sen ska jag villigt erkänna att jag bivit duktigt besviken på NA ett par gånger under åren; hur de hanterat citat, storys mm (särskilt när man suttit på samma insyn själv i det aktuella och kan se hur media väljer att vrida till/tolka det). Det rör inte strikt sporten ska jag tillägga. Sådant må förekomma i de flesta tidningar men å andra sidan är jag ingen stadig konsument av Norrköpings Tidningar eller Sydsvenskan (heller). :-)

Trist att vi inte hade direktrapportering igår, det blir ju alltid mer komplett matchbild om man har mer än en källa. Tyvärr hade vi ingen skribent kvar på hemmaplan som hade möjlighet att stå för inmatningen.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-02-10 10:57
Skulle vara intressant att veta vad reportrarna från NA har för egen erfarenhet från fotboll då det enligt mig är en ganska viktig del om man ska tala om vad som händer på planen. Om inte borde man i alla fall tittat under ett antal år och inte bara gått journalisthögskola.

Förresten vad äre för fel på spelarnas shorts? Det är ett evigt dragande och slitande i de under matcherna. Vet de inte vad som är bak och fram eller har de helt enkelt satt på sig för små? :-)
Örebro Aspen
2008-02-10 09:59
NA gör oftas ett bra jobb. Sedan står vissa personer för riktiga plumpar (halkar på bananskal?) ibland. Dagens pappers NA gav en bra bild av matchen i går.
Tips till s/v eller NA redaktionen - gör personliga reportagen om våra Kameruner. Några intryck direkt efter ankomsten till vintern i Svergie med uppföljning under hösten vore intressanta.
Örebro Aspen
2008-02-10 09:52
Mittåt//Tränarna prioriterade nog att ge Eric speltid. Nedim saknar två grundläggande saker - energi och speluppfattning (=hålla sig på rätt sida om offside linjen)
Örebro Mittåt
2008-02-10 09:39
Nedim blev inte ens inbytt igår. Är hans dagar räknade, trots allt. Man kan ju tycka, att tränarna gärna skulle ha vilja sett honom i hans naturliga miljö på högerkanten.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-02-10 09:33
Sigge//ta det inte så hårt det folk skriver,absolut inget skäl till att avregistrera sig för,då har dom ju vunnit.
Örebro Mittåt
2008-02-10 09:33
Det finns ingen anledning att hacka på Malin, tycker jag. Hon gör i allmänhet ett efter omständigheterna hyfsat jobb. Det är inte så lätt som många tycks tro, att sitta i någon slags direktsändning och få allting rätt jämnt.

Beträffande kommentaren om Näfver så gjordes den redan efter 14 minuter och det var inte något slutomdöme utan snarare ett intryck i början av en pågående match. Vem vet, han kanske gjorde ett ryck just då.
Örebro Grixx
2008-02-10 08:54
SkoBe// Skönt tänkte jag,han skriver inte bara om Nordin...men två sekunder senare så insåg jag att det var det ju det du indirekt gjorde.
Fast det är ju klart ska Nordin till Ajax så...:-)

rirobban// Själv befinner man sig själv i ingemansland. Beklagade mig tidigt i våras över Rodes ebarmeliga teknik. Han såg ut att behöva ett stödjeben i sina dribblingar,men de senare höstmatcherna där imponerade han och började med övestegsfinter osv. Visst ser det inte direkt "native" ut, utan han verkar tänka varje tiondels sekund över vad han gör i dribblingarna och det ser inte bekvämt ut. Men vad tusan gör det om han lyckas med sina uppgifter. Kul!!!!

Nu när våra kameruaner verkar vara minst så bra som vi hoppats -peppar peppar- så väntar vi in Roni signatur och vi är nästan uppe i Nirvana.
Jag instämmer med tränarna att vi behöver en alternativ anfallare att variera vårt spel med.

Backsidan kan möjligen få problem vid en långvarig skada, men en skada kan skapa problem varhelst den dyker upp.

För Näfvers del så ser jag honom fortfarande som "icke varm i kläderna" efter skadan. Hoppas bara inte att han stressar, fokuserar fel och tappar sin utvecklingskurva fullständigt. Han har tagit jättesteg under senare år och fortsätter det så är han en ny Beckenbauer ;-)

Har tittat på matchpuls igen och rekommenderar spelarna att göra detsamma för att få energi....man blir så förb.....
Örebro Mittåt
2008-02-10 08:37
Bassombeng och Porokara på kanterna och en svart kobra som hugger på allt i mitten. Det kan nog bli svettigt för en del motståndarförsvar som tror att ÖSK och långbollar är två olika namn på samma företeelse.
Örebro Mittåt
2008-02-10 08:15
Porokara och ÖSK nära en lösning.

Så står det i alla fall i en liten nyhetsnotis i ortens papperstidning. Vår vanligtvis så försiktige sportchef dristar sig till och med att förutse positiva nyheter i början av veckan som kommer (enligt tidningen): Det skulle förvåna mig om vi inte har nått en lösning under måndagen eller tisdagen.

Förhandlingarna med FC Honka är i stort sett klara och nu återstår av allt att döma bara finslipningen av de personliga villkoren.

När det gäller den centrala anfallaren är dock Sjögren något mera återhållsam: Vi har ingen panik och det är viktigast att vi hittar rätt spelare. Känns det inte rätt så kommer vi att söka vidare senare, säger Sjögren.
Örebro loudspeaker (1908)
2008-02-10 04:46
Dagens...

Mest Svartvita: Rodevåg. Så skön! Tafflig framför kameran, men het på planen. Jag får lite feel-good-rulle-plugghästens-revansch-feeling... slår vad om att hans flickvän är skitsnygg. Ni vet, cheerleadern som såg den oanade potentialen i nörden...

Tönt: Linjedomaren i kondommössa. Aldrig i linje, men osedvanligt dryg. Tuggade ihärdigt och nedlåtande med allt och alla, men kommentaren angående Walkers bortglömda halskedja, med påföljande idiot-flin, tog ändå priset... "Ni är i Allsvenskan nu"... (typ, liksom, ba)

Tjur*****: Kristoffer Näfver. Grinigare kille står inte att finna! Konstant muttrandes genom nittio minuter och mer intresserad av sin fåniga, blonderade hårhjälm (jag är inte bitter över min flint) än att ta strid om den runda tingest som står i centrum för spelet vi älskar. Befogade instruktioner från lagkamrater och ledarstab igonerades eller avfärdades med attityder och undanflykter värdiga vilken trettonåring som helst. Undrar vem Kristoffer satt bredvid i bussen på hemresan? Troligtvis satt han ensam. Skärpning...

Röstresurser: "Berra". Vilken man! 3 meter hög och en pipa tyngre än Earl Jones. Fetaste basen i stan. Hojta gärna lite extra på Näfver!

Blyger: Bassombeng. Tittade oroligt mot bänken i varje moment. Snubben vill i princip ha ett godkännade från Boström innan han överhuvudtaget vågar röra på sig. Trots detta var han grym. Törs knappt tänka på vad han kan åstadkomma när han är varm i kläderna.... Bassombeng är gullig!

Sämsta hållning: "Berra", igen. Om du sträcker på dig en aning kan du skrämma slag på vem som helst. Var det måhända 2,5 av 3,0 meter Afrika som fick 10 miljoner Oremo att framstå som en statist idag?

Örebro skoBe
2008-02-10 04:12
Det är roligt att ösk vann och det måste vara roligt för Rodevåg...men det kan bli som förra året för Rodevåg....han satte några mål innan säsongen sedan dröjde det i 9 matcher tills han satte sin första mål:) Jag tycker fortförande att Henriksson är bättre altrenativet för att han är mkt bättre att ta imot bollen. Men det beror på hur man vill spela...Rode är mkt bättre på djupled men jag tycker inte att ösk ska spela med en forward som går i djupled för att det finns två snabba yttrar...man borde satsa på någon som kan ta imot och hålla i bollen längst fram. Henriksson är absolut ingen mittfältare!!!
Örebro GT
2008-02-10 01:36
Förstavåg, Andravåg, Tredjevåg ---- Rodevåg !!
Örebro Sigges högra sax
2008-02-10 01:12
Arnor4ever,
Först och främst är det väl roligt om informationen man lämnar till tredje part är korrekt och inte innehåller en massa faktafel. Det är en skrämmande syn om folk vet hur de bedriver sin journalistik.

Dessutom har jag aldrig hävdat att jag är en expert, undrar dock vad man ska ha för utbildning för att bli journalist där? Vill inte säga för mycket, men jobbar själv på en betydligt större tidning än Nerikes Allehanda.

Ska på ditt råd retirera och avregistrera mig från detta forum. Avenbränder, Väisänen m.fl. fortsätt ert strålande arbete. Vi ses på Behrn Arena någon gång nästa år!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-02-10 01:08
Avslöjanden från allsvenskan 2007
Hårdast skott i mål:
1. Mattias Thylander, Trelleborgs FF 122,9 km/h

2. Mathias Svensson, Elfsborg 122,0 km/h

3. Daniel Andersson, Malmö FF 121,7 km/h

Löpstarkast per match:
1. Thomas Lagerlöf, BP 13 319 meter

2. Martin Ekström, BP 13 280 meter

3. Samuel Holmén, Elfsborg 13 084 meter

Går/står still mest:
1. Christos Christoforidis, Gais 80 % av matcherna

2. Michael Almebäck, BP 79,9 %

3. Per Verner Vågan Rönning, AIK 79,9 %
Örebro rirobban
2008-02-10 00:20
Nu var detta endast en träningsmatch, men skönt med seger:)

Jag sa efter säsongsavslutningen i fjol att Rodevåg skulle bli en het spelare den här säsongen. Detta eftersom första året sällan brukar inbringa framgång för spelare i ÖSK. Jag tar inte tillbaks mina ord om Rodevåg efter den här matchen, den visar att jag kan få rätt:) Rodevåg kommer att vara den skyttekung vi saknade förra säsongen.

Därför vill jag återigen be Sjögren & co börja scouta efter ytterbackar istället för anfallare. För jag tror att det är ytterbackarna som blir vår svaga punkt den här säsongen.

Härligt att Bassombeng gjorde mål också. Lite Messi över honom:)
Örebro Grixx
2008-02-10 00:06
Dags att fundera på en samordnad bussresa till peking nästa helg.
Örebro Arnor4ever
2008-02-10 00:02
Vad är det med Dig, Sigge Sax? Varför hackar Du på NA hela tiden? Är väl bra att de ger oss "live-rapportering" från matchen och video på målen eller... Inte ens vårt Svart vita team lyckades med bättre rapportering när det saknades bredband i Avesta. Vad är Du för fan som plötsligt dyker upp i november 2007 på forumet och anser Dig vara expert på ÖSK, fotboll och jornalistik? Heder åt brödena Avenbrandt m fl som gör ett bra jobb - man vad tillför du? Gnällig Ur-närking är ingen merit!
Örebro Bastard on Parade
2008-02-09 23:59
Vet inte riktigt vart man ska dra gränsen för hur delaktig en spelare är vid ett mål, var Bassombeng inblandad i första målet? Han är ju med i situationen som leder till luftpastejen som Gefle-spelaren försöker nicka hem.

Till det andra målet assisterar han Näfver när denne slår inlägget som Bernhardsson tar med handen.

Innan det tredje målet har Bassombeng show på högerkanten, rundar en eller två Gefle-försvarare slår in bollen mot mitten och Rodevåg fixar hörna. På hörnan gör Rodevåg sedan mål efter viss kalabalik.

Hans mål håller riktigt hög klass, var fler än bara jag som suckade när han petade bollen lite för långt ifrån sig. Jag var övertygad om att chansen var borta men på något jäkla sätt hinner han ikapp bollen och avslutar med en tvåfotare. Kul att se när tårna håller på att förfrysa!

På samma sätt kan man ju säga att även Rodevåg var inblandad i alla målen. Han gör två mål själv, assisterar Bassombeng till sista målet och spelar fram honom innan han passar Näfver precis innan straffsituationen.

Första halvlek kändes väldigt positiv, lite väl positiv kanske. Finns fortfarande mycket att jobba på visserligen, främst försvarsspelet men jag tror på Boström och Axén.
Örebro Mittåt
2008-02-09 23:34
Ett intressant psykologiskt läge inför nästa match. ÖSK har slagit Gefle (nästan på bortaplan) med 4-2, medan IFK fått stryk av Enköping på hemmaplan utan att ha lyckats göra något mål.

Försäsongsträningen verkar för övrigt ha tärt hårdare på Norrköpings spelarkapital än vad det gjort hos ÖSK.
Örebro Mittåt
2008-02-09 23:30
Från det ena till det tredje. Talangtruppen kom till spel med en intressant uppställning idag. Närmast skulle man väl kalla den 4-2-3-1. I två balansspelarroller hade man Erik Nilsson och Gustaf Lundholm. Framför dem fanns ett främre mittfält med från höger till vänster: Adam Botvidsson - Yunus Ismail - Fedja Jelecak. Och längst fram jagade Tobias Johansson på topp.

Det fungerade mycket bra. Balansspelarna ägde det inre mittfältet och hann dessutom med att fylla på framåt. Erik gjorde ett mål och Gustaf borde ha gjort minst ett. De tre främre mittfältarna som ofta var anfallare ställde till med en hel del oreda för gästerna. Speciellt Yunus och Adam (den senare ibland nästan en Yunuskopia i sina löpningar).

I andra halvlek började man byta in spelare och när Yunus hamnade i en av balansrollerna och Tobbe på kanten så bet inte anfallet lika bra längre. Kanske delvis beroende på att de som kom in inte var lika skarpa som de som gick ut.

Men det var ett riktigt intressant sätt att ställa upp laget på. Speciellt som det var första gången man spelade match på detta vis. Lasse Z var påtagligt nöjd efter matchen.
Örebro Mittåt
2008-02-09 23:18
-Mackan-// Ja, ja. Den var inte med på videon.
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-02-09 23:14
Alexander Axén:"Min Närke-franska är fantastisk."
Örebro Aspen
2008-02-09 23:12
-Mackan-//Nog var Oremo med i matchen i Avesta. Lika småful som vanligt bl a mot Anttonen.
Följ länken och läs vad Gävle blaskan skriver om matchen.
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-02-09 23:01
Stefan Rodevåg: "Alltid skönt med seger."
Örebro Deemus
2008-02-09 22:48
Att göra en tvåfotare i det läget, en utrusande målvakt och ett par ryggsäckar, tycker jag visar 1337e på klassen på Eric. Sen älskar jag hur han lite blygsamt springer och drar ner sin tröja hela tiden!!!

Shabaan i all ära, jag tror att vi kan ha om inte två av årets värvningar så definitivt en!
Örebro Klas (NA? Nä!)
2008-02-09 22:24
Instämmer med Mackor och Juha när det kommer till matchbild och spelarbetyg. Vi var uppenbarligen på samma match :-)
Örebro Klas (NA? Nä!)
2008-02-09 22:16
Straffen kom efter en hands, inga tveksamheter. garanterat. (Hur NA kunde känns sig osäkra på det är lite svårt att förstå men de kanske titta bort just då.)
Annons: