/fotboll/osk/forum/7269.aspx/fotboll/osk/forum/7269.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2008-02-06 16:39
Sen tycker jag truppen börjar se lite mer balanserad ut om Nedim lämnar. Tycker att vi skall värva en target sen avvakta och se vad som händer på skadefronten och om det är ngn spelare som underpresterar.
Örebro DaSa
2008-02-06 16:38
Grohl// För det första så är Nedim och Guterstam inte alls lika som spelartyper. Guterstam är långsammare och bättre på att hålla och ta emot boll medan Nedim är snabbare och inte alls har ngr egenskaper som targetplayer. Sen så har inte Nedim presterat ngt sen SE bortsett från målen mot BP. Men tror att han skulle ha större chans att lyckas i en 4-3-3 uppställning där han förhoppningvis inte skulle springa offside hela tiden. Men tror både Bassombeng och Rodevåg är bättre spelare både lagmässigt och individuellt.
Örebro Brus-Nilsson
2008-02-06 16:19
Namninsamlingen har svängt så tillvida att av de senaste 100 är mer än 50% från folk utanför Örebro. Det verkar som Sverige har vaknat!
Örebro Brinkewall
2008-02-06 16:12

Targetplayer sa Bill. Niklas Skoog, sa Bull.
Örebro Klas (NA? Nä!)
2008-02-06 16:02
Skönt att se att någon mer läste fel på det där.. jag undrade också vem den tredje kameruanen var.. Sen fick jag stå med dumstruten :-)
Örebro Chipset
2008-02-06 16:02
Medlemskorten för 2008 skulle skickas efter Degerforsmatchen. Att hämta de på plats var praktiskt taget omöjligt eftersom kötiden till korten gjorde att man riskerade matchstart. I paus var de som delade ut korten inte kvar. Är det någon som fått korten ännu?
Örebro Grohl
2008-02-06 16:01
Bara jag som tvekar lite inför att släppa Nedim? Nedim var sjukt bra i SE och visade ingenting bra i Allsvenskan, dessutom har han visat upp en kass inställning mot ÖSK. Vi verkar göra allt för att bli av med den här killen men Guterstam som har exakt samma attribut gör vi allt för att värva.

Kan det inte vara smart att behålla Nedim och ge han en chans till? iom att Pettersson lämnar lär vi ha gjort upp en lönepost till Porokara. Oddsen för att den anfallare vi värvar så här nära inpå säsongsstart ska floppa känns minst lika stora som att Nedim gör det.
Örebro Chipset
2008-02-06 15:59
Ämne: Vet aftonbladet någo....
Hlynur// Ha ha, du är nog den andre att åka dit på de där klubbnamnen. Var någon som drog samma sak för några veckor sedan.
Örebro Bolego
2008-02-06 15:54
Hlynur, vad är det för konstigt med nyförvärven? Syftar du kanske pá namnen pá de klubbar de lämnat?
Örebro jappel
2008-02-06 15:53
varkar onekligen så.
hoppas att han är bra! och att han var billig :-)
Örebro Hlynur
2008-02-06 15:48
Vet aftonbladet något som vi andra inte vet? Kolla in nyförvärven nedan:

ÖREBRO SK

Nyförvärv: Sixten Boström och Alexander Axén (tränare) Start, Eric Bassombeng (mittfältare) Astres de Douala (Kamerun), Bertin Samuel Ze Ndille (back) Canon de Younde, (Kamerun), Michael Jidsjö (anfallare) Karlslunds IF, Magnus Kihlberg (mittfältare), Ålesund, Samuel Wowoah (mittfältare(forward), Paralimni, Cypern.
Örebro Chipset
2008-02-06 15:42
Ämne: Näfver spelar från s....
Matchen går på RTPi. Funkar kanonbra att streama i mediaplayer. Vet inte om den också går på någon mer lättåtkomlig kanal?
Örebro Mittåt
2008-02-06 15:37
Näfver spelar från start i eftermiddag (Portugal 17:15). Detta betyder dock inte att landslagsledningen plötsligt gjort honom till en av de utvalda elva. Snarare är det så, att tanken redan innan truppen åkte ner till Portugal var att alla spelare som var med skulle få minst en start från minut 0.
Örebro ÖSK-Karl
2008-02-06 15:27
barabbas//

Kryp tillbaks från den dynghög du kom ifrån och ta din kompis Slem Yvonne gonna get you med dig.

Ingen tvingar er att läsa vad vi skriver och ni har inget att göra med vad vi engagerar oss i. Patetiska skattesmitare.
Örebro jappel
2008-02-06 15:09
Ämne: Ämne: Ämne....
Ruskigt var ordet.
inkompetens är ett annat som ligger nära till hands. frågan är om man ens måste vara läs och skrivkunnig för att få anställning på MV.

Det var inte bara ett oroväckande faktafel från MV i de rader du klistrade in (om nu inte Freban och Yunus) fått helt fel information. vilket jag betvivilar)
Och det verkar som om personen i fråga inte förstått att dom i sitt "idiotiska beslut" sagt att han ska utvisas till sitt hemland som är Kenya eller Tanzania...varav båda med säkerhet säger att han inte kommer därifrån.
Somalia har dom väl inte ens kontaktat.

Ett annat problem med denna historia är ju det faktum att inkompetensverket kräver att den enskilda flyktingen måste motbevisa allt dom säger (i många fall en omöjlighet då en flykting inte har kontaktvägar och vetskap om hur man söker fram fakta från myndigheter i olika länder. ska t.ex en flykting från somalia behöva visa på medborgarregister från hela kenya och visa att han inte finns med???? absurt. MV får väk helt enkelt lita på Kenya Tanzania och därmed även Yunus!!!!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-02-06 15:05
Ämne: Liberate

Ehm, är ....
Än så länge är det du och en till som har väldiga problem med detta,det får ni ta med era mammor.
Örebro abdel seidou
2008-02-06 15:05
barabbas, varför tror du dig kunna så mycket om MV och hur det fungerar? I teorin finns en tystnadsplik men när saken prövas och dom bestrider Yunus uppgifter så framkommer även deras egen tolkning av dessa uppgifter. Det finns ingenting i deras tolkning av Yunus historia som inte redan framkommit i de handlingar som kommit ur MV likt sura uppstötningar under processandets gång. Det finns inte längre några hemligheter. Kanske är du en dum paragrafryttare som inte förstår dig på skillnaden mellan regler och pragrafer och deras faktiska praktiska innebörd när processandet rular igång med skriftliga uppgifter som lämnas från än det ena och än det andra hållet samt bestridanden av dessa uppgifter. Jag vet inte riktigt, men för mej låter det precis som om du har typ en morsa eller kusin som sitter som sekreterare eller nått sånt på MV och lurar i dig idealbilder av hur det är meningen att det ska fungera.
Örebro E.Shams
2008-02-06 15:00

barabbas// Det är uppenbart att du är begränsad intellektuellt. Jag visade på en metafor där människor kan få ett förhöjt engagemang i en fråga om man har en typ av relation till den personen.

Detta är inte en släktfråga.

Du skrev:
"Och det är förstås bara en slump att ni valt att engagera er i just en ÖSK-spelare, bland alla flyktingar som inte blir trodda av migrationsverket..."

Varpå jag försöker ge dig en ökad förståelse genom en metafor och skriver:
"Ställer du samma fråga till en mor som har fått veta att hennes treåriga dotter har fått cancer och börjat engagerat sig för cancerfrågor?"

Således menar jag att människor får ett ökat engagemang när man har en relation till personen. Det är inget konstigt med det. Något som du verkar tro.

Men du svarar med:
Och vem av er är släkt med Yunus?

Uppenbarligen är du intellektuellt begränsad och då är det svårt att förstå vad någon som är smartare än dig menar. Ingen av oss är släkt med Yunus, hans släkt är mördad. Nej, det är ingen slump att vi valt att engagera oss i en ÖSK-spelare på samma sätt som du skulle engagera dig i en väns eller familjs situation om denne skulle vara i stora svårigheter!

Så, det är ingen slump Einstein!
barabbas
2008-02-06 14:55
Liberate

Ehm, är det ni eller jag som spammar varenda forum på svenskafans (och större delen av övriga internet)?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-02-06 14:54
Barbapappa//Du behöver inte skriva på,hur svårt kan det vara att förstå det?låt oss som vill hjälpa Yunus göra det.
Örebro Chipset
2008-02-06 14:40
Medlemskortet?
barabbas
2008-02-06 14:39
Saywee

Det är en rättssäkerhetsfråga. Man har inte rätt att berätta t.ec. vad som sagts i intervjuer med Yunus. Det ligger i sakens natur att media och allmänheten bara får höra den sökandes version.

Därmed inte sagt att Yunus inte har skäl att stanna ändå. Men det vet varken ni eller jag egentligen särskilt mkt om.

E.Shams

Och vem av er är släkt med Yunus? Sämsta jämförelsen någonsin.
Örebro Brus-Nilsson
2008-02-06 14:25
Ämne: Ämne: En sak ....
Bra och sakligt inlägg....
Jag klipper in ett par rader av det svar jag erhöll från MV:
"Yunus Ismaels ärende är prövat av både Migrationsverket och
Utlänningsnämnden. Han prövades enligt den tillfälliga
lagstiftningen av verket. Ärendet är också slutgiltigt prövat av
migrationsdomstol. Han bör därför återvända till hemlandet i enlighet
med sitt beslut."

Då frågar man sig: Vilket är hemlandet enl. MV? SITT beslut? Brrr..man får rysningar.
AIK Saywee
2008-02-06 14:24
Misstänkte att det så småningom skulle komma denna typ av inlägg och så blev det från en blåvit och från en vitblå.

Endera gör de detta bara för att trigga igång oss lite eller också menar de det de skriver, å då är det illa ställt någonstans!

Detta med MV´s tystnadsplikt är givetvis riktigt i många fall, men så småningom måste de väl tala, eller kan de bara skriva papper?
Örebro Kronblom
2008-02-06 14:20
Ämne: Ämne: Mättar ....
ja känslan säger ju att Nedim är lite trött på ÖSK även om han inte säger det.Hoppas han stannar men förstår att han vill söka sig bort!
Örebro abdel seidou
2008-02-06 14:19
Ämne: En sak som är bra at....Det där stämmer inte, tystnadsplikt eller ej så redogör MV för sina skäl till avvisningsbeslutet när ämnet processas och dom har gjort det mycket tydligt vari man anser bristerna i Yunus historia ligga. Det är löjligheter som att Yunus borde fixat fram sin identitetshandling tidigare, fast att han såklart inte haft möjlighet att själv åka till Somalia eller pengar ett leja någon. Vidare så är handlingen troligtvis en förfalskning och inte värd att ta på allvar eftersom den är "av enkel beskaffenhet". Något som inte är speciellt uppseendeväckande för nån annan än MV när det rör sig om handlingar från just Somalia. sen så påstås han vara Kenyan med tanke på att han pratar deras engelska, något som hans historia förklar på ett mycket logiskt och vettigt sätt eftersom han när han flytt från Somalia vistades där en inte helt oansenlig tid och innan han kom till Kenya kunde han dess utom ingen engelska alls. Utöver språktestet som gjorts på engelska har ett gjort på swahili, nått som inte gett någon ytterligare klarhet i var han kommer ifrån. det naturliga, att genomföra ett test på bajuni (reservation för stavning) som han pratat i den del av Somalia som han kommer ifrån, har inte gjorts vilket kan tyckas ganska märkligt eftersom ett sånt test skulle kunna motbevisa hans historia. Den enda förklaringen måste vara att man är rädd för att bli motbevisad av yunus istället.

Jaja, som sagt spelat detta inte längre nån roll även om det såklart är hjärtskärande och tragiskt. Jag säger det åter igen, Yunus har idag en djupt rotad anknytning till Sverige som ger honom giltigt skäl till uppehållstillstånd.
Örebro E.Shams
2008-02-06 14:10

barabbas// Du skriver:
"Och det är förstås bara en slump att ni valt att engagera er i just en ÖSK-spelare, bland alla flyktingar som inte blir trodda av migrationsverket..."

Ställer du samma fråga till en mor som har fått veta att hennes treåriga dotter har fått cancer och börjat engagerat sig för cancerfrågor?

Ditt resonemang är mycket svagt.
Örebro E.Shams
2008-02-06 14:05

Slem Yvonne gonna get you!//
Du är en produkt av din samtid där tyckande verkar vara viktigare än kunskap. Gå och skriv en blogg eller något.
barabbas
2008-02-06 14:05
En sak som är bra att veta är att migrationsverket har tystnadsplikt gällande Yunus personliga omständigheter. Det som står i tidningen är mest sånt som den sökande själv väljer att berätta. Kan vara bra att veta innan man börjar hetsa..

Och det är förstås bara en slump att ni valt att engagera er i just en ÖSK-spelare, bland alla flyktingar som inte blir trodda av migrationsverket...
Örebro Brus-Nilsson
2008-02-06 14:03
Jag fick svar på mitt mail från tjänsteman på MV. Kan det strida mot några regler att publicera det här?
Annons: