/fotboll/osk/forum/7259.aspx/fotboll/osk/forum/7259.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro BabyKladde
2008-02-12 20:27
Ämne: Vilken dag kommer Ro....
innan helgen är det bestämt.
(men tveksamt om han deltar mot Peking)
Örebro ÖSK KRILLE
2008-02-12 20:14
Vilken dag kommer Roni till Örebro?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-02-12 19:57
Ämne: skobe// Det tycker d....
Haha,ja ingen ska peta Nordin;)
Örebro Mittåt
2008-02-12 19:56
skobe// Det tycker du väl främst för att du är rädd att han skall ta platsen från Nordin.
Örebro skoBe
2008-02-12 19:50
Jag tycker att det blir tjänstefel om man använder Wowoah som central eller balans spelare...Wowoah ska spela på kanten eller prova honom po topp...dom två som jag ser just nu är offensiva mitfl är Nordin och möjligtvist Henriksson. Wowoah har absolut ingeting att göra där. Sedan tror ja att Wowoah kommer att spela vänsterback i många matcher:)
Örebro Klas (Bara 7 år kvar...)
2008-02-12 19:44
Mellberg till ÖSK.. Tja, drömma får man väl men det är "isf ska jag cykla till Sthlm och tillbaka iförd en rostig hatt"-vadslagning på den grejen.
Vill han spela i Sverige ige, vilket jag inte tror, ser han nog inget problem med att bo där lön och stad passar hans smak. Hem till Gullspång tar han sig nog utan trubbel ändå :-)

För att få hemvändare måste vi först få ut några som kan bli hemvändare :-)
2008-02-12 19:37
DaSa//
Tackar för utvecklingen. Jag håller med om en del, inte om annat.

Måste vi ha en target?
Jag menar, man ska uppenbarligen spela bollen längs marken snarare än tjonga långt och ha en target som håller kvar bollen medan man väntar på att övriga ska hinna upp. Med tanke på det vet jag inte om en klassisk target är vad vi bör ha, skulle hellre se en kvalificerat målspruta isf. Som förstås gärna får vara bra på att ta emot bollen och göra visst targetjobb om match bilden svänger.
Örebro Mittåt
2008-02-12 19:36
Gullspång
Örebro DaSa
2008-02-12 19:31
Tror fortfarande att "värvningsbomben" är påhittad. Men tror/hoppas däremot att vi inom 2-3 år kan få "hem" Mellberg. Han skulle nog kunna göra ngn säsong i allsvenskan innan han går i pension. För visst är väl ÖSK den allsvenska klubb som ligger närmast hans hemort (som jag glömt namnet på)?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-02-12 19:29
jag har inte ett enda minne av Carreno i den svartvita dressen,hmm skumt.
Örebro DaSa
2008-02-12 19:28
Wowoah är en bra spelare men inte är spelartyp som vi var/är i behov av. Ville de ha en innermittfältare (vilket de verkar som de skall använda honom som) kunde de värvat en spelare som bevisligen varit bra på den positionen.

Targetplayer har vi ingen i dagens trupp som man kan klassa som en allsvensk klasspelare på positionen. Sebbe är bra allround men håller inte riktigt måttet och Jidsjö är helt oprövad. Rodevåg visade lite i matchen mot Gefle men är också han rätt så oprövad som target.

Skoog däremot är extremt bra på att hålla i boll och har en enastående spelförståelse, så han är klockren som target.

Slutsats: Jag tycker Skoog är en bättre värvning då vi saknar hans spelartyp medan Wowoahs spelartyå (teknisk, snabb, kantlöpare) har vi gott om.
Örebro Ericson
2008-02-12 19:25
Trots att jag inte bor i Örebro längre så ska jag vara riktigt närkingsk...

Med tanke på hur det gått när vi kämpat mot högre instanser (läs SvFF) förut så har jag ingen större tro på att Yunus får stanna. Det blir väl till att statuera exempel igen.

Hoppas jag har tokfel men jag tror att det har gått för mycket prestige i det nu.
2008-02-12 19:18
DaSa//
Än är nog lite tidigt att slänga in Rosendahl i hetluften i Alssvenskan. Tror att det är först efter en tid i klubben med riktig målvaktsträning som man kan se hans fulla potential. Nog väldigt viktigt att man numera har 3 målisar på A-truppens träningar och att han får vaa med och lära av de mer rutinerade och inte bara mota skott från övriga ungtuppar.
2008-02-12 19:16
DaSa//
Utveckla gärna varför Wowoh inte är en bra värvning medan Skoog är det. Jag gillade Skoogen men jag måste sga att Wowoah varit mycket nyttig så här långt. Vinnarskalle (sådana har vi haft väldigt ont om) och rutin från topplag och kanske för han också med sig en annan inställning genom att han varit ute en sväng. Behövs ju även en del "äldre" lirare i truppen som kan vara förebilder för talangerna. Jag tror Wowoah är en sådan.
AIK Eruu
2008-02-12 19:12
Rosen skulle inte klara sig i Allsvenskan idag, och kanske inte än på ett par år. Enligt rapporter och gamla lagkamreter till honom var han ju knappt 1:a i Bullemyra i div. 4, så han ska nog vara nöjd med att göra bra ifrån sig i Ungdom. Tycker dom ska försöka få tag i en målvakt som är bättre än Westman innan man gör sig av med Richardssom.
Örebro DaSa
2008-02-12 19:08
Ni som bevittnade träningen igår, tror ni att Rosendahl skulle kunna klara en match i allsvenskan utan att göra bort sig redan idag? I så fall så skulle jag gärna se en utlåning/försäljning av RiRi. Kanske till Forward som verkar tappa Bulut?!Eller skulle Rosendahl lånas ut till Ungdom denna säsong?
Örebro DaSa
2008-02-12 19:05
Jag är emot att vi tagit hit gamla spelare t.ex. Wowoah men Skoog skulle vara en drömvärvning. Med en skadefri Skoog tror jag att med lite flyt och att Ndille utvecklas till en storback att vi kan komma topp 4. Utan Skoog och med lite oflyt så tror jag vi kommer att ligga i botten och harva.

Skoog var riktigt bra i flera matcher förra säsongen så jag tror inte att han är slut ännu. Tror att han är en av sveriges bästa targetspelare, han skulle trivas som fisken i vattnet i en targetroll i en 4-3-3 uppställning.
Örebro Toro
2008-02-12 19:01
Bolego // Jo det har jag faktist, om än i något förenklad och fruktansvärt kortfattad tappning.
Örebro Edoo
2008-02-12 19:01
Ämne: Ämne: Ämne....
ja du,,jag vet inte hur ska man tolka det då.
kanske lägga ner debaten :)
Örebro Bolego
2008-02-12 18:57
Ämne: Ämne: ".....Jag ser fortfarande inte vart han pástár att flyktingar kommer hit endast för att leva pá bidrag, men áter igen, off topic.
Örebro Bolego
2008-02-12 18:55
Ämne: Eruu // Tycker ändå ....Du har inte helt rätt du heller Toro, sá du kanske bör läsa om kursen ;)

Men det är för mycket off topic för att föräras med ett svar här i Svartvitt!
Örebro Edoo
2008-02-12 18:54
Vad gäller migrationsverket håller jag fullständig med dig.Det är ingen snack om saken att Yunus ska få stanna.
AIK Eruu
2008-02-12 18:53
Jag låter väldigt negativ, men så är inte fallet.

Jag hoppas Yunus får stanna och givetvis andra flyktingar också.
Örebro Edoo
2008-02-12 18:53
Ämne: "..för övrigt k....
läs Eruu´s inlägg:
"Det finns inte jobb och knappt bostad åt alla nu, så hur tror du det hade sett ut om man tog emot alla som ville hit?
Ska man låta alla som vill hit bo på flyktingförläggningar och leva på bidrag, så vi får betala mer skatt åt dom? "
AIK Eruu
2008-02-12 18:52
Jag menar bara att man int kan låta alla som vill flytta hit få göra det. Självklart ska man inte stoppa invandrning eller något. Men om alla som ville komma hit fick det, tror jag inte Sverige skulle ha resurser till det. Vi har ju kanppt det till oss som redan bor här.

Sjukvården är jättelång kö till, bostads. och arbetsbrist.

Det jag menade med bidragen är att det redan finns många som lever på det, svenskar som invandrare, men tar man in ännu mer folk kommer mer behöva gå på bidrag. Inte för att dom är slöa, utan för att det inte finns jobb åt alla.
Örebro Bolego
2008-02-12 18:48
"..för övrigt kommer inte flyktingar till Sverige för bidragen skull, det är en yttlig resonemang baserad på okunskap"

Det har väl ingen här inne pástátt heller?

För övrigt sá är det fullkomligt häpnadsväckande att Migrationsverket inte kan erkänna att de gjort ett misstag. Just nu fár jag känslan av att de sätter sig emot bara för sakens skull.
Örebro Toro
2008-02-12 18:44
Eruu // Tycker ändå du skall ta kurser i National ekonomi, den ekonomiska aspekt du anger som skäl för att säga nej är faktist tvärtom, enligt ekonomiska modeller bör man snarare främja invandring. Men detta är nåt du får ta med en lärare, jag ska kolla på Greys Anotomy nu och orkar inte ge mig på detta igen =)
Örebro Edoo
2008-02-12 18:39
Ämne: Det finns nog hur må....
Detta handlar inte om att sköta sig eller bidragtagande. Det handlar om asyl och männskliga rättigheter. Sverige har skrivit på FN:s flyktingkonvention, och enlig denna konvention har Yunus rätt till asyl, men migrationverket väljer att inte tro på hans berättelse.
för övrigt kommer inte flyktingar till Sverige för bidragen skull, det är en yttlig resonemang baserad på okunskap.
AIK Eruu
2008-02-12 18:37
Toro //

Det finns inte jobb och knappt bostad åt alla nu, så hur tror du det hade sett ut om man tog emot alla som ville hit?
Ska man låta alla som vill hit bo på flyktingförläggningar och leva på bidrag, så vi får betala mer skatt åt dom?

Du kan ju förklara för mig hur Sverige skulle bli starkare om man tog emot alla som ville komma hit.

Och jag tycker man tar in för mycket redan nu faktiskt. Så gränsen är redan nådd.

Men jag är absolut inte mot att flyktingar söker sig bort från sina länder, men man måste ju ha gränser, tyvärr..
Örebro Toro
2008-02-12 18:32
Eruu //

Kan du förklara hur Sverige skulle "rasa" om vi tog in hur många som helst? Och skulle du även kunna säga vart gränsen går innan "allt går åt skogen"?

Du borde ta kurser i National ekonomi =)
Annons: