/fotboll/osk/forum/7256.aspx/fotboll/osk/forum/7256.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2008-02-10 16:43
Börjar nästan kännas bra nu när man läser om Gefle matchen. Kul att kamerunspelarna övertygar, skall bli kul att se dem live.

Men om man skall klaga så är det vänsterkanten, från att bli vårat starka kort så har det nu blivit det svaga. Glenn har aldrig övertygat speciellt på mig, han är en stabil vänsterback och inte mycket mera. Bakom honom har vi Reed och Wowaoh, ingen av dem har väl bevisat ngt som vänsterback ännu.

Sen så har vi "problemet" Näfver, han verkar ju vara helt ur form. Skall vi chansa på att låta honom få mycket speltid under försäsongen än han inte presterar eller skall vi spela in Porokara direkt?! Får vi inte Näfver i form innan AS börjar så kan han få det tungt, utlåning efter vårsäsongen?

Nedim är väl antagligen tredjealternativet på högerytterplatsen än om Rode spelar target. Både Porokara och Bassombeng måste gå före.

ÖSK Krille//
Om Kihlberg är frisk så kommer han ha en av positionerna på mittfältet. Annars ser det ut som en möjlig startelva
Örebro ÖSK KRILLE
2008-02-10 16:22
Mitt lag mott trelleborg!

--------------Rickardsson-----------

Anttonen----Haginge----Zé----Holgersson

Nordback--------Nordin---------Wowoah

Bassombeng-----Rodevåg--------Porokara
Örebro Grixx
2008-02-10 15:54
skoBe// Skojade bara med dig hur går det med Ajax förresten;-)
Örebro Klas (Bara 7 år kvar...)
2008-02-10 15:37
skoBe//
"Sedan tänkte jag på hur man ska göra om Holge skulle skada sig??"

Säg inte så.. Glenn får inte skada sig 2008, det måste in i kontaktet. :-)
Örebro _Adde_
2008-02-10 15:31
Sigge & Finnen// Nu kan ju ni inte svara, men vad hade ni möjligen tänkt åstadkomma med att avregga er? Herregud, meningskiljaktigheter kommer ju alltid att finnas? Känns lite sandlådenivå...

För att ge min syn på skiten så som en rackare i förskingringen så är man grymt tacksam för att NA finns med sin täta ÖSKrapportering. Sen är det ju ganska omöjligt för oss att kunna veta hur storyn vinklats osv. som nån sa här nedanför... Men summa summarum, fram för en bredare rapportering om våra svartvita hjältar!

Sen till er på SF, ni gör ett kanonjobb och Juha du kommer gå långt!!
Örebro skoBe
2008-02-10 15:27
Sedan tänkte jag på hur man ska göra om Holge skulle skada sig?? vem har man som vänster back annars...Moses kommer alldrig att spela det vet vi alla:)
Örebro skoBe
2008-02-10 15:23
Grixx//

Jag förstår inte vad menar när du tror att det jag skrivit handlar om Nordin!?
Jag har alltid sagt att Nordin är min favorit och bästa spelare men i den komentaren hade jag inte tänkt på honom alls.
Jag har alltid tyckt illa om Henrikssons spel men just nu passar han bäst som forward. Rodevåg har bättre kvaliter men passar inte i 4-3-3.
Men mina tankar går att ändra jag är inte trög som många andra...presterar någon bra då är han bäst ingen snack:)
Örebro Bastard on Parade
2008-02-10 15:10
Klockren krönika, speciellt om man var där kan jag tänka mig!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-02-10 15:01
Intressant läsning Klas.
Örebro Freewilly
2008-02-10 14:39
jag tycker Klas Hedströms Artikel var bra.. på något vis :D
2008-02-10 14:35
E. Shams//
Appropå ingenting, borde inte du skriva lite? Du har ju ofta kloka och bra inlägg här på forumt och iaf jag skulle tycka det var roligt att få läsa något längre av dig.
Örebro ÖSK-Karl
2008-02-10 14:12
Även jag sa upp min NA-prenumeration beroende på att Uddling inte kunde be om ursäkt för rassistattacken. Via en kompis som jobbar på NA fick jag reda på att det var många som då sa upp.

Brändh håller jag också med om att det är en av sveriges sämsta sportjournalister.

Trots det vill jag inte gå för hårt åt NA beroende på att deras sponsring till ÖSK är betydande.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-02-10 14:00
"Yunus Ismail var klassen bättre än övriga spelare på plan och han kunde "hjälpa" sina svartvita kamrater genom att göra både 1-0 och 3-0."
Örebro Mittåt
2008-02-10 13:50
100 år// Gustaf spelar inte alls. Hans knäproblem satte stopp för vidare spel. Av en underskrift på Yunus-listan att döma bor han kvar i Skåne.
Örebro 100år
2008-02-10 13:45
En konstig fråga som man egentligen borde veta men vart spelar Gustav Andersson idag?
Örebro Finsk gladfotboll!
2008-02-10 13:41
NA (Uddling): "ÖSK-publikens rasistattack"
NA (Brändh): "Erkan har min respekt"

För någon månad sedan visade en skribent här hur NA hade klippt och klistrat en faktaruta härifrån och även fått med ett stavfel eller vad det nu var. I Cramo Cup skrev de en målskytt, sen kollade de in på rapportern här, och råkade ändra (jo, jag var bredvid NA-reportern) när det hände. Och det finns folk som betalar för att få deras skit... :)

Min prenumeration sades upp när de anklagade ÖSK-publiken för att vara rasister och sedan blankt vägrade att be om ursäkt.

Jag står för när jag säger att jag tycker de är det sämsta som finns i mediaväg. Skulle aldrig falla mig in att gå in på deras hemsida numera och på så sätt indirekt stödja dem och deras annonsörer.

Förstår att andra reagarar annorlunda och bagatelliserar rasistanklagelserna som nån pajas fick ut i tidningen och som sedan snappades upp av resten av media-Sverige tacka vare Nerikes Elände.

Det blir det sista inlägget även från min sida. Helt rätt att du avregisterade dig Sigges Högra sax. Jag sympatiserar med dig och gör detsamma. Frågan är vad du själv tillför Arnor4Ever? Annat än gnäll på andra skribenter. Hoppas du står för ditt ord och återgår till din tysta position.

Henrik Bränd - sämst i Sverige.

Tack för mig!
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-02-10 13:17
Rodevåg: "Alltid skönt med seger"
Örebro ÖSK KRILLE
2008-02-10 13:03
Mittåt//
Låter bra! Han kommer bli riktigt bra tror jag!
2008-02-10 13:00
Mittåt//
Den krönikan var riktigt bra och biten du citerar har jag haft i bakhuvudet och flinat åt ända sen jag läste den. Väldigt bra beskrivet.

Och lite skönt att se att det inte bara är här det är svårt att få gemeneman på läktaren engagerad i tifo o dyl. Men vid 200 års firandet tror jag det kommer sitta som en smäck :-)
Örebro Mittåt
2008-02-10 12:58
Veckans citat.

Sträck fram en flagga till en sådan människa och förklara att dom ska vifta med den vid inmarsch, och jag lovar dig att du får samma blick som en Golden Retriever skulle ge dig om du sträckte fram en telefonlur och sa "Det är till dig".

En fd(?) TIFO-ansvarig hos en rödvit grannklubb beskiver hur det är att jobba i uppförsbacke. En intressant krönika för övrigt. Jag skulle tro att många TIFO-engagerade personer runt om i landet känner igen situationen.
2008-02-10 12:56
Grixx//

Håller med dig i mycket (ja faktiskt). För du sätter ju fingret på mycket av hur det är.
Ju mer insatt man är i något, desto mer reagerar man när någon rapporterar märkligt. Ex, har man varit på presskonfen och vet vad som sagts och en tidning skriver nästan det motsatta skakar man förstås på huvudet åt det. Den som inte varit på presskonfen kan ju aldrig reagera likadant. Därför är det ju så fint med konkurrens så rapporteringen blir bredare. För sanningen ligger ju som vanbligt nånstans däremellan.

Har dålig koll på vad andra lokaltidningar presterar, det är nog rätt olika. NA har ju iaf på senare år satsat hårt, mycket eftersom ÖSK-intresset i stan bara ökar. Klart de gör många bra saker. Sen höjer iaf jag mina krav och förväntningar när det handlar om en stor organisation med avlönat folk på allt från skrivande till tekniker till korrläsare.
Örebro Mittåt
2008-02-10 12:51
ÖSK KRILLE// Om några veckor. Han är helt återställd. Nu gäller det väl främst att få upp orken och att komma i matchform.
Örebro Kronblom
2008-02-10 12:51
Ämne: Grymt skönt att se a....
ja nu snackas om det om senast tisdag för Roni,hade hoppats att det skulle ha löst sig i helgen men nu blev det ju inte så.Roni i kedjan längts fram skulle ge än bättre bredd!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-02-10 12:43
När kommer Frempong tillbaka från skadan? Jag tror Frempong kommer att få sitt stora genombrott i år!
Örebro Grixx
2008-02-10 12:43
Gnälligt värre om NA. Det vet väl vilken idiot som helst att skrivs det en artikel så stämmer det bara bitvis från hur man själv upplevt det hela. Faktafel och konstigheter blir det även när man fått läsa en artikel och korrigerat.

Skulle man vara insatt i vartenda ämne som skrivs i en tidning så skulle man kunna spy galla över allt som är fel,missförstått eller överdrivet.

Bråttom att få ut materialet till morgondagens tidning osv. Mesta tiden läggs nog ner på att få till en lustig knorr på rubriken så att folk överhuvudtaget läser det man skrivet.

Är det sedan webb-live och man ska skriva vad som händer under en match är det lätt att man ångrar vissa uttryck och slutledningar man dragit förhastat. Lägg till lite faktafel så får man vara glad om man får slutresultatatet rätt.

Att det blir tusan så mycket bättre när vi på svartvitt rapporterar så beror det mest på att där sitter experter som lever för ÖSK dygnet runt.

Tycker att vi kan vara glada att vi har sådan rapportering vi har från NA´s sida, visst kan det bli bättre, men NA ligger nog före alla övriga blaskor i Svedala med sitt webbarbete.
Örebro ÖrebroSK.
2008-02-10 12:35
En utlåning av Näfver kanske skulle va bra. Han är inte i form och kommer nog inte få spela så jätte mycket iår och sen så är han ju i en period då han måste få spela för att utvecklas. Fast det är klart han kanske hinner att komma i form till premiären, men enligt mig så platsar han inte i startelvan. Så en utlåning till något superettan lag tycker jag skulle va bra.
2008-02-10 12:26
Örebro Arnor4ever
2008-02-10 12:22
Postade ett inlägg som försvann i ett svart hål? Lika bra det, det var lite surt. Men mitt tidigare inlägg väckte känslor. Bra fotboll är känslor och tycker en massa gör vi alla, experter eller ej. Jag tycker NA gör ett bra jobb när det gäller ÖSK men förstår om de som föredrar andra sporter i stan tycker ÖSK får för mycket utrymme.
Retade dock upp mig på Sigge som sen han kom in på forumet i slutet på förra året hackat på NA hela tiden. Fick svaret idag han jobbar för en annan tidning, oklart med vad. Surt sa räven! Det är lågt att använda svenska fans för att kritisera sina konkurrenter, lägre än Glocalnet. Återgår till min tysta position. ÖSK and Arnor 4ever
Örebro Ösk-Power
2008-02-10 12:07
Grymt skönt att se att killarna springer hem matchen mot Gefle :)

Rodevåg och Bassombeng var enligt expertisen väldigt bra. Hoppas och tror väldigt mkt på våra kameruaner. Bertin Ze måste lära sig engelska , eller några ord på svenska för att få upp kommunikationen med "Hagge"..

Hoppas Porokara blir klar snart. Då ser det väldigt ljust ut för ÖSK enligt mitt tycke:) Det som saknas är fortfarande en förstärkning till backuppsättningen. Det har jag hela tiden propagerat för.. Hoppas ÖSK finner en lösning.

Sen tror jag att Axén och Boström kommer att lyckas väl i år :) Det är bara en känsla jag har fått.

Detta är min potentiella startelva mot Trelleborg.

-----------------Westman------------------
Anttonen-----"Berra"--"Hagge"----Holger---
------------Nordback--Kihlen-------------
-----------------Gerzic------------------
Bassombeng------Rodevåg-------Porok/Wovven-

Tycker inte att Näfver är speciellt het för tillfället. Därför väljer jag att ställa över honom, och låta Porokara eller Wovven lira.. Nävfer behöver få upp självförtroendet och "tajmingen", då är han väldigt giftig. Annars är han bara en belastning för ÖSK..

Örebro E.Shams
2008-02-10 12:05

Tacksam är väl fel ord men jag uppskattar deras arbete. Rent generellt tycker jag NA gör ett bra jobb. Det är dock inte i absolut toppklass då jag känner att den där spetskunskapen saknas. Pelle Blohms bidrag täcker en del av den luckan men inte helt (då han endast gästspelar). Jag upplever det som att det är många ”kommentatorer” (som gör ett bra jobb) och få ”experter” (typ Jens Fjällström /Glenn Strömberg). Sen växer inte bra experter på träd men de finns säkert.

Så visst finns det ett par steg till uppåt.
Annons: