/fotboll/osk/forum/723.aspx/fotboll/osk/forum/723.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Nissesson
2016-02-20 10:05
Lyssna, titta ich njut !
Örebro Nicknamn i ribban
2016-02-20 09:28
@TommyS:

Just det. Astrit gick ju ut i riksmedia och sågade försvarsspelet.
Örebro Nicka i ribban
2016-02-20 08:46
Hoppas att ÖSK vinner lika mycket som Eco Örebro förlorar.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Nissesson
2016-02-20 08:19
Godmorgon förresten, alla svartvita, snart är det derby!

Ska ta det lite lugnt med inlägg snart, så vi slipper irritation, men jag kunde inte riktigt låta bli, med lite nostalgi (länken)

Vi blickar framåt och som supportrar kämpar vi alla tillsammans för klubbens bästa!

Fast ibland kan man ju ta en koll i backspegeln ...

ÖSK gfg
AIK Nissesson
2016-02-20 08:10
NA's papperssportbilaga idag

"Crespo går för guld med ÖSK"
"Kan Norrköping så kan vi"

När man ser hans leende på bilden i mittuppslaget, får man goda vibbar, den dära grabben är guld värd:)
Örebro TommyS
2016-02-20 00:14
Som jag minns Geflematchen kan det röra sig om Logi
Örebro Nicknamn i ribban
2016-02-19 23:07
@Pedretti:

Oavsett om den åtalade personen är den som har sparkat (troligtvis) eller inte, så har alltså en supporter till ÖSK maskerat sig och riktat en spark mot en ordningsvakt. Borta mot Gefle. GEFLE?!

Av alla matcher en idiot kan tappa huvudet så gör man det på en bortamatch mot Gefle när vi redan säkrat kontraktet. Det är ju säsongens lugnaste match.
Örebro Pedretti
2016-02-19 22:01
Vad i helvete är detta?
Benny Böckling
2016-02-19 21:58
@Snö:

Ja vi säger väl så då.
Örebro Snö
2016-02-19 21:17
Ösk är o förblir ett mittenlag som bäst, o de e la gött de me
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro rirobban
2016-02-19 17:57
714 årskort sålda nu på västra läktaren.

Är väl nästan fler än vad hälften av de allsvenska lagen säljer totalt på sin arena? Undra vart vi ligger totalt nu, men kan tänka mig (om det går bra i serien) att vi kommer att ha ett snitt upp emot 9000 åskådare. Kul att västra läktaren kommer se mer "använd" ut i år :)
AIK Nissesson
2016-02-19 16:57
Flesklepp, tack för att du redde ut min fråga, jag tyckte ju bara att uttrycket verkade lite nonschigt och nedlåtande ...

Det jag funderade mest över i mitt inlägg var nog om minst 10 poäng var rimligt, efter 5 omgångar, men fokuset hamnade tydligen under "skiten".
Örebro Nicknamn i ribban
2016-02-19 15:57
Mitt Allsvenska tipp såhär innan cupen har spelats:

1. Malmö
2. Göteborg
3. AIK
4. Örebro
5. Norrköping
6. Elfsborg
7. Häcken
8. Djurgården
9. Hammarby
10. Helsingborg
11. Sundsvall
12. Gefle
13. Kalmar
14. Östersund
15. Jönköping
16. Falkenberg

Malmö kommer säkert att vara med där uppe. Man har dessutom resurser att förstärka truppen till sommaren. Konkurrensen på innermittfältet är mördande!

Göteborg har den kanske på pappret starkaste elvan, men det är lite kaos i föreningen. Jag tror att deras säsong blir lite som förra; man är med i toppen hela tiden men förlorar guldet.

AIK är AIK. Ett stabilt topplag som inte når hela vägen fram. Försvarsspelet tror jag sitter bättre i år, även om anfallsspelet blir sämre.

Örebro har en jäkligt bra startelva. Frågan är om vi får behålla Astrit hela säsongen. På Sköldmark lät det som att han kan få lämna relativt enkelt om möjligheten dyker upp.

Jag tror att Norrköping får svårt att ersätta Fransson och Boo Wiklander. Franssons ersättare är unga och utvecklingsbara, men Fjoluson, som ska ta en startplats, tror jag inte alls på.

Elfsborg har tappat bägge mittbackarna. Dessutom är Rohdén och Claesson aktuella för en utlandsflytt till sommaren. Å andra sidan är Elfsborg Sveriges kanske stabilaste lag, men jag tror att tappen blir rätt tuffa.

Häcken har gjort sig av med truppspelare och värvat finska landslagsmittfältaren Schüller och gambianska yttern Savage (vilde!) från HJK. Dessutom har man lånat in en ung ghanansk mittback som verkar spännande. Med Paulinho i laget en hel säsong kan man nog sluta ännu högre upp än 7:a, men jag tror det blir jämnt bland platserna bakom den absoluta toppen.

Djurgården har skador på Radetinac och Mrabti, samt att man sålt Bergström (som man iofs ersatt bra). Ranegie är ju intressant, men DIF känns som ett mittenlag.

Hammarby bärs (see what I did there?) fram av sin publik till en mittenplacering. Islänningarna är duktiga, men de har ju ingen målskytt. Dessutom stannar bara Hallberg i ett halvår.

Helsingborg har gjort många bra bosman-värvningar, även om man kanske borde avstått någon för att förbättra ekonomin. Dock är ekonomiskt kaos aldrig ett bra tecken. Rusike är väl den i truppen som sticker ut lite i nuläget, så jag tvivlar på att det blir någon framskjuten placering.

Sundsvall har gjort en bra Silly och jag tror att man klarar sig kvar utan problem. Det finns gott om alternativ framåt, så det gäller att försvarsspelet sitter.

Gefle kan inte åka ut eller hamna i toppen. Så är det bara. Får Oremo vara frisk kommer han säkert att trycka in tvåsiffrigt. Man har dock tappat Fällman, så jag tror att årets säsong blir lite tuffare än i fjol.

Kalmar har några duktiga spelare, men fjolårets säsong skvallrar om att truppen inte är något vidare bra. Blir en liknande säsong i år. Tråkigt med David Elm förresten. Han verkar, precis som sina bröder, vara en otroligt sympatisk person.

Östersund är väldigt kaxiga för att vara nykomlingar. Hopcutt och Omoh kommer att hota framåt, men framförallt tror jag att Bachirou kommer dominera på mitten. Jag tror dock att de Allsvenska lagens omställningsspel kommer att straffa Jämtlands stolthet.

Jönköping har gjort några bra värvningar, men man har också tappat sin skyttekung. Det blir Superettan 2017.

Falkenberg har intressanta anfallare, men de enda lagen man lyckats vinna mot på försäsongen har varit 3-4 divisioner lägre. Man har tappat sin duktiga vänsterkant. Visst, Pelvas ser ut att vara ett riktigt bra nyförvärv, men försvaret ser riktigt, riktigt svagt ut. Inte ens Hakeem Araba (vilka muskler!) kan hålla laget kvar.
Örebro flesklepp
2016-02-19 15:38
...eller rädd för att få en liten skråma i en närkamp...
Örebro flesklepp
2016-02-19 15:14
@Nissesson:

Om man ska vinna matcher kan man inte springa runt och vara rädd för att "skita ned sig" = bli smutsig om kläder, armar, ben, etc.
AIK Nissesson
2016-02-19 13:15
Skiten=?
Örebro Lekiller
2016-02-19 12:39
[QUOTE=bison ]Känns som en ganska rimlig tolkning, var ju å andra sidan inte nåt obegripligt uttalande....... [/QUOTE] Precis. Kan det misstolkas?
Örebro flesklepp
2016-02-19 12:20
@Nissesson:
Syftar nog på Lennart Bergelins klassiska stående råd till Björn Borg inför matcherna, "in i skiten bara!", att se till att vara med i matchen från början och inte efter en halvtimme (tennis) eller tio omgångar (fotboll)
Örebro bison
2016-02-19 12:18
@Lekiller:

Känns som en ganska rimlig tolkning, var ju å andra sidan inte nåt obegripligt uttalande.......
Örebro Lekiller
2016-02-19 12:04
[QUOTE=Nissesson]Vad menas med "sätt skiten från början"? Jag tycker som vanligast, att det är bra med en bra start. De fem första är viktiga för publiktillströmning och spelarnas självförtroende. Djurgår'n hemma Helsingborg borta Jönköping Södra hemma Sundsvall borta Göteborg hemma Detta bör väl vara minst 10 poäng, eller? [/QUOTE] Förmodligen att de ska spela bra direkt ifrån start av allsvenskan.
AIK Nissesson
2016-02-19 11:23
Vad menas med "sätt skiten från början"?

Jag tycker som vanligast, att det är bra med en bra start. De fem första är viktiga för publiktillströmning och spelarnas självförtroende.

Djurgår'n hemma
Helsingborg borta
Jönköping Södra hemma
Sundsvall borta
Göteborg hemma

Detta bör väl vara minst 10 poäng, eller?
Örebro Lekiller
2016-02-19 10:56
Laus tips: 1.Malmö 2.Elfsborg 3.Göteborg 4.Djurgåren 5.Norrköping 6.AIK 7.Häcken 8.Örebro 9.Sundsvall 10.Gefle 11.Jönköping 12.Helsingborg 13.Kalmar 14. Hammarby 15.Falkenberg 16.Östersund 8. Örebro Alexander Axéns ÖSK aspirerar allt mer på titeln ”allsvenskans konstigaste lag under 2000-talet”. De svänger inte bara från år till år, de pendlar lika mycket under enskilda säsonger. Truppen är bra så sätt skiten från början, vill man ju säga åt dem
Benny Böckling
2016-02-19 10:51
Han tippar ÖSK på åttonde plats lyckades jag luska fram.
Örebro Lekiller
2016-02-19 10:51
Gå med Orvars målklubb!!
Benny Böckling
2016-02-19 10:34
Någon som kopiera in Lauls tips på årets allsvenska från plus?
Örebro flesklepp
2016-02-19 09:15
@Svartvitt forever:

Vad tror ni förresten att "fotbollsbiblarna" kommer att skriva om vår målvaktsbesättning? "Två jämna och bra målvakter, men ingen på riktig toppnivå, nackdel med ingen uttalad förstemålvakt, betyg för lagdelen: 3" ?
Örebro flesklepp
2016-02-19 09:11
@Nissesson:

Rickard Nilsson tror i intervjun på runt 4.000, men det kanske är lite väl optimistiskt?
AIK Nissesson
2016-02-19 08:56
Svartvitt forever

Mycket bra skrivet, jag känner och har känt precis som du, samt har haft lite svårt att förstå de som tyckt att vi ska sälja Crespo "nu". OK han har varit skadebenägen, men skador kan ju uppstå hos precis vem som helst.

Jag tror på ett friskt ÖSK och de spelare du nämner i ditt inlägg, tillsammans med övriga förstås, ger mig hopp om medalj av något slag i årets cup och/eller Allsvenska :)

Det närmar sig ett stort Örebro-derby, väster mot öster eller?

Dock verkar uppladdningen inte ha startat ännu, möjligtvis i smyg. Hur många poliser och brandmän slåss om att få se matchen i tjänsten månntro, för när giganterna lirar, händer inget annat på stan.

Fotbollsabstinensen och den fina februariväderprognosen får mig att tro på en publiksiffra mellan 1000 och 2000 ...
Örebro Svartvitt forever
2016-02-19 07:49
Jag är supernöjd med hur klubben har agerat ifråga om Crespo. "Experterna" trodde sig veta att han var klar för MFF, och de hade tydligen redan räknat in honom. Jag är verkligen glad att ÖSK visade att man inte är beredda att sälja en potentiell skytteligakung för att man "måste" av ekonomiska skäl.

Man har visat att man är karl för sin hatt, och MFF-pamparna får lukta där fatet har stått.

Det är betydelsefullt av flera skäl, inte bara rent sportsligt, utan även för vi nu som klubb och som fans rätar på ryggen och inte står med mössan i hand för någon. MFF:s självbild är något jag tror de får äta upp så småningom. Jag tror fullt och fast på att högmod går före fall.

En frisk Crespo som spelar en hel säsong är givetvis värd mycket mer i placeringar än ynka sju miljoner, och jag ser hellre att man behåller honom året ut och sedan låter honom gå som bosman än tar ett bud i sommar som är under tio miljoner. Någonstans inom mig brinner ett litet hopp att han trots allt ska förlänga, jag tror att killen har ett hjärta för klubben som gjort honom
till den spelare han är.

Med en frisk Crespo och en dito Astrit och en Kalle i trans, en DG som tagit stora kliv framåt, en Björnqvist som är tillbaka i gott slag, en Almebäck i mittbacklåset och Allsvenskans kanske två bästa målvakter, tror jag faktiskt att vi kan utmana om guldet. Ser mer fram emot säsongen än på länge.
Benny Böckling
2016-02-19 07:41
Skönt tugg inne hos Danskarna
Annons: