/fotboll/osk/forum/7227.aspx/fotboll/osk/forum/7227.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-02-24 18:34
Frewilly/ Ja det är han
Örebro Freewilly
2008-02-24 18:34
// Mittåt! wikipedia 3 det var han :P luring som byternamn sådär
Örebro Freewilly
2008-02-24 18:29
Ämne: Freewilly// Om det ä....
29. Gustaf Andersson

23 år, försvarare, 186 cm, 80 kg.

Moderklubb: Adolfsbergs IK.

Kom från: Adolfsbergs IK 1994.

Allsvenska matcher/mål: 64/4.

Landskamper: 5 U21.

Mittback som tar stort ansvar trots sin unga ålder. Seriös i allt han gör. Farlig på offensiva fasta situationer. Går gärna med upp i anfallen.

han tänker jag på? är det Gustaf Crona?
Örebro rirobban
2008-02-24 18:23
Ämne: rirobban//

Varför....
Tänk dig Ndille avstängd (för alla sina höga sparka) och Wikström skadad. Då står vi där med Haginge. Vi kan visserligen flytta in Holgersson, men vem skulle då vara vänsterback. Holgersson är dessutom en säkerhetsrisk som mittback. Men jag vill helst se en ny målvakt mest av allt.
Örebro Mittåt
2008-02-24 18:22
Freewilly// Om det är Gustaf Crona du tänker på, så tror jag han bor i Landskronatrakten. Han är numera fotbollspensionär på grund av sina knäproblem.
Örebro ÖrebroSK.
2008-02-24 18:17
rirobban//

Varför en ny mittback?

Vi har ju Haginge, Ndille och Wikström som alla håller ganska god allsvensk klass. Heldre en ny forward och en målvakt och sen, om pengarna räcker till, en ny ytterback.
Örebro Freewilly
2008-02-24 18:14
Någon som vet vart Gustaf Andersson befinner sig idag?
Örebro Freewilly
2008-02-24 17:59
härlig trupp vare där, länktips:P bara Westman, Nordback och Antonnen kvar? :)
Örebro Erki
2008-02-24 17:35
E.Shams// Tackar, fast dina bilder är snyggare. Men jag skyller på att du antagligen har bättre kamera ;)

Det vore inga fel om Westman kommer upp i samma klass som han hade innan överfallet på söderstadion.
Örebro E.Shams
2008-02-24 16:45

Matchen igår var varken bu eller bä. Många verkar dra förhastade slutsatser av en träningsmatch. Mina extra plus går till:
Green
Ndille
Henriksson
Nedim

Erki// Snygga dribblingsbilder.
Örebro Erki
2008-02-24 16:34
Ämne: Ämne: En Alls....Jag skulle nog hellre se en ny målvakt och en ny vänsterback. Gärna en offensiv mittfältare också.
Örebro rirobban
2008-02-24 16:28
Ämne: En Allsvensk Målvakt....
Håller helt och hållet med dig.

Westman var grym innan skadan på Söderstadion förra året. Men efter dte har han sett mycket blek ut och Richardsson har inte lyckas övertyga ännu.

Ny målvakt och en ny mittback och sen är jag glad...
Örebro Erki
2008-02-24 16:23
Kolla länktips! Roni dribblar lite :)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-02-24 15:59
Weggen är stabil! Självklart skulle man vilja ha en världsmålvakt men om vi ska ha såna krav på alla positioner så skulle det bli väldigt dyrt för Herr Sjöström och hans sponsorer.

Weggen håller bra allsvensk klass. Gårdagens mål kan han inte göra mycket åt. försvarsmissar båda två.
Örebro Grixx
2008-02-24 15:40
Weggen är helt ok,skulle kunna varit 10 cm längre och varit jäkligt bra.
Örebro Romano
2008-02-24 15:23
En Allsvensk Målvakt tack!
Har sagt det förrut och säger det igen. Målvakt är något som ÖSK måste se sig om efter.
Varken Westman eller Rickardsson är dåliga, men jag tycker ärligt talat inte att dom håller Allsvensk klass. Någon match ibland lyckas dom, men inte mer.
Ju bättre målvakt vi har, ju säkrare känner sig spelarna ut på planen och vågar spela på ett annat sätt.
Jag tycker att ÖSK bör ha en målvakt av bättre kaliber klar senast under EM uppehållet.
Örebro Aspen
2008-02-24 14:09
Bastard on Parade//Räknar inte med Näfver i startelvan. Han får sitta på bänken och lära. Näfver hade ett stort beroende Riddez offensiva spel.
Örebro Chipset
2008-02-24 13:59
Det är antagligen Näfvers dåliga självförtroende som talar när han ifrågasätter värvningen av Porokara. Näfver riktar oron åt fel håll. Finnen kan lika gärna hamna som offensiv spets eller högerytter. Den Näfver verkligen ska vara orolig för är Frempong.

Jag skulle gärna vilja se en omröstning här på svartvitt om vem som ska bära tröja nr 100 i år. Själv har jag inte riktigt bestämt mig. Ska den bäras av trotjänare som Anttonen, Nordback eller Westman? Eller ska den representera nytänkande och hänga på Porokara, Nordin, Bassombeng eller Berra?
Örebro Bastard on Parade
2008-02-24 13:47
Aspen//

Näfver är helt vilsen i positionsspelet och det har han varit i varje match! Nordback, Henriksson, Wowoah, Holgersson och Halilovic (!) tjatade på honom men han verkar inte lyssna alls.

Hoppas jag har fel, men många av fördelarna med 4-3-3 går förlorade om en ytterforward ligger i en mittfältsposition á la 4-4-2.
Örebro ÖSK-Karl
2008-02-24 13:22
Kul att höra att Nedin gjorde bra ifrån sig.

I övrigt är ju detta ett lag som håller på att spela ihop sig, tycker inte vi skall gnälla innan vi ser resultaten efter Cypern-lägret.

Målvakt måste jag tydligen fortsätta tjata om. Det är prio ett på värvningsfronten.
Örebro psoari
2008-02-24 13:17
Ämne: Ämne: skoBe//....
Dessutom så hade Nedim, som vanligt, förvandlat sitt friläge till något annat genom att stanna upp och vända ryggen mot målet. Sen var klacken snygg och han sprang mer än vanligt.
Örebro Kronblom
2008-02-24 13:02
Ämne: skoBe//Nedim gjorde ....
Nedim spelade förvisso fram Näfver men fel att ge en avbytare pris som bästa spelare,man brukar inte få ngt betyg när man kommer in under sista halvtimmen.vsk nästa,dags för nästa seger förhoppningsvis!
Örebro Grixx
2008-02-24 12:28
Undrar även hur många träningsmatcher domaren från igår har vunnit i år - eller om det bara är förluster för hans vidkommande;-)
Örebro Grixx
2008-02-24 12:25
...och visst kunde Nordin fått ut lite mer, men kanske på något sätt så förväntar man sig bara en massa x:tra snygga grejer.

I går såg i vart fall inte jag något lunkande som påståtts. Några snygga grejer vid mottagandet, några snygga pass och passeringar. Men inget av utomjordisk karaktär eller i närheten men helt ok.

Så att man bemödar sig att gnälla på honom och samtidigt gnälla på de som tidigare uttryckt positiva tankar i OLIKA nivåer är övergnälligt eller också tänker man köra sin vendetta vad som än utspelas på plan eller i forumet.
Örebro Grixx
2008-02-24 12:15
Ingen rast ingen ro, det är det som gäller.
Ingen i motståndarförsvaret eller målvakten ska kunna vara avslappnade och i god och ro kunna planera anfallet. Hela tiden ska de vara påpassade,pressade och stressade...och fatta fel beslut.

PFO gjorde detta till en skön konst och som Nedim löpte igår så var han ett riktigt stressmoment.
Örebro Aspen
2008-02-24 11:23
skoBe//Nedim gjorde en bättre match än vad han brukar men att utse honom till bäste man i ÖSK tycker jag inte stämmer
Örebro skoBe
2008-02-24 10:53
Ingen vidare match av någon.) förutom Nedim:9 han var mkt bra...sprang jävligt mkt och såg jävligt hungrig ut:) hoppas att han inser att det är så han måste spela varje match.
Men syndes att det finns ider i spelet.) tränarna håller på att göra ngt bra:)
Nordin´s insats:) så där...men var absolut inte sämre än någon annan:) men visst vill man att han ska göra ngt overkligt varja gång han rör bollen:)
Örebro Aspen
2008-02-24 10:53
Håller med D. McGrain om gnället - det är en av närkingarnas mänskliga rättigheter som snabbt annamas av nyinflyttade.
Jag tycker Nordin tog en större fight på mittfältet än tidigare. Mer kamp, mindre lunk i denna match är ett steg i rätt riktning. Men det är en bit kvar som för många andra i laget.
Örebro Grohl
2008-02-24 10:48
Jag har iofs inte NA, men jag misstänkter att Näfver syftar på värvningen av Porokara. Jag håller med om att vi har positioner i laget med större behov av att förstärkas än vänsterkanten. Dock kan jag aldrig klanka ner på ledningen när dom värvar spetskompetens, Kristoffer får helt enkelt kämpa på om han vill ta plats på vänsterflanken =) Något som jag hoppas att han gör, då KN är en av mina absoluta favoritspelare i dagens ÖSK.
Örebro Aspen
2008-02-24 10:47
Bastard on Parade//Tror 6-10 och Axe´n klarar 4-3-3 bättre än Rit-Ola. Verkar inte verklighetsförankrat att tror att 4-3-3 sitter i rýggraden på hela laget efter 4 träningsmatcher. Vi har dessutom inte varit ordinarie i någon match ännu. En tanke från ledningen kan varit att värva ett antal kvalificerade spelare som spelat 4-3-3 på hög nivå. Och via dom få övriga fungera bra i det nya systemet. Vi har inte fått alla dom i spel ännu.
Annons: