/fotboll/osk/forum/7225.aspx/fotboll/osk/forum/7225.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2008-02-20 12:49
Bolego// Det finns inget som väcker så mycket intresse som det som är hemligt. E.Shams sysslar med avancerad marknadsföring. Troligen har han lyckats!!!
Örebro Bolego
2008-02-20 11:51
Ämne:
Inter brast i sin ....
E.Shams// Inter brast i sin press? Ság du en gammal match pá video kanske? Jag tyckte snarare att Inter gjorde ett riktigt bra jobb med sin press trots en man mindre. Det var ju knappast pga missar i pressen som Pool lyckades mála, snarare en touch pá en försvarare och ett välplacerat skott frán i stort sett ingen vinkel alls.

Och vad är det för fjanteri att skriva om att du iakttagit en del negativt, men inte berätta vad du iakttagit? Kan du inte berätta mer än sá kan du lika gärna hálla det för dig själv fram tills det att du är redo att dela med dig.
Örebro bobby moore
2008-02-20 09:25
suck. the never-ending-yunus-story goes on, men nu ser det tydligen svårare ut... (läs artikeln i na)
Örebro Mittåt
2008-02-20 09:01
Papperstidningen skriver idag, att Niklas Lönnqvist och Sandro Pavicevic går till BK Forward. Riktigt helt klart är det dock inte även om det mest verkar vara formaliteter som återstår. Forward har kommit överens med spelarna om kontraktsvillkoren och vad som återstår är att man skall komma överens med ÖSK om själva övergångarna. Vilket väl knappast skall vara några problem eftersom ÖSK lät Forward diskutera kontrakten med Sandro och Niklas. Båda hade - såvitt jag vet - ett år kvar på sina resp. lärlingskontrakt.

Vidare vet tidningen att berätta, att man från Forwards sida jobbar på att göra klart med Kristofer Jonsson, men att det inte blir något av med Zebastian Lovéns övergång. Han stannar i ÖSK Ungdom.
Örebro hunter
2008-02-20 05:12
Nedim Halilivic
Varför behålla honom, sälj honom för tusan.Han är ju värdelös. Han springer offside för ofta. Är alldrig med i spelet,dagdrömmer han eller??
Han vill alltid ha den på fötterna-löp då mannen så slipper du stå som ett fån när det kommer en någolunda bra passning. Sälj honom gratis om ni måste.Hårda ord men jag tycker att han har fått nog med chanser.

*Ofarlig och till synes uppgiven.
*En klar besvikelse. Hittade inte rätt i löpningarna och missade öppet mål.
*Lufsade runt utan att skapa speciellt mycket.
*Skapade ingenting. Formsvacka?
*Osynlig. Dags för bänken?
*Inte inblandad i något farligt. Formsvacka.
*Missat friläge och utbytt.
*Uträttar fortfarande inget på topp.
*Uddlös och avstannande i alldeles för många lägen.

Enda bra:Iskall och långt i från godkänd – fram till dubbelmålen. Sköna klassmål.

AIK Saywee
2008-02-20 00:16
Ämne:
Inter brast i sin ....
E.Shams//
Vänta inte med det det negativa som du iakttagit. Vill du inte yppa dessa här på forum så ta ett samtal eller maila Sixten eller Alex - de tål säkert kritik.

Allt som kan rättas till i tid är värdefullt för vårt ÖSK!
AIK Saywee
2008-02-20 00:10
Tror att vi enkelt minst dubblar publiksiffran mot DIF på lördag jämfört med en annan match mot ett annat DIF som spelades en torsdagseftermiddag/kväll.
Örebro ÖSK-Karl
2008-02-19 23:03
Bastard on Parade//

Även Seb kan nog behöva en match som vänsterback om något händer med Holgersson.
Örebro E.Shams
2008-02-19 22:51

Inter brast i sin press mot Liverpool.

ÖSK:s största problem förra året var den uteblivna pressen på bollhållaren menar jag. Många mål orsakas av att man inte har press på bollhållaren. Detta gällde i högsta grad ÖSK under förra året. Efter att ha följt en del träningar känns det positivt med att Sixten påpekat just detta under träningen. Sedan har jag även iakttagit en del negativt men det tar vi en annan gång.

Örebro Bastard on Parade
2008-02-19 22:42
Nu har inte jag följt träningarna den här veckan så jag vet inte riktigt hur det står till med Henriksson. Men jag postar väl "min startelva" mot Djurgården.

--------------Westman--------------
Anttonen, Wikström, Ndille, Holgersson
----------Kihlberg, Nordback---------
--------------Henriksson-------------
----Bassombeng, Rodevåg, Porokara----

Motivering? Anttonen behöver spela in sig som högerback om det är där han ska spela den här säsongen, hoppas Green får speltid även han med samma motivering.

Wikström behöver matchtid, Berra måste spelas in i spelsystemet och svensk fotboll. Haginge tog det lugnt på träningarna förra veckan och byttes ut mot Norrköping så jag tror han mår bra av lite vila. Holgersson är rätt given som vänsterback, tror knappast Reed kommer kunna konkurrera på allvar. Däremot skulle det kunna vara intressant att se hur Wowoah klarar sig som vänsterback, jag är tveksam men bättre att testa under en träningsmatch än i Allsvenskan.

ÖSK har i tidigare träningsmatcher tappat mittfältet vid byten, Nordin har otroligt mycket boll i sig men har fortfarande en liten bit kvar innan jag ser honom som given. Nordback och Kihlberg kan nog tillsammans täppa till mitten rejält, båda är duktiga på att täcka ytor och det bör öppna upp för offensivare ytterbackar. Henrikssons djupledslöpningar från mittfältspositionen är guldvärda, speciellt om man vill ha ett fungerande kantspel med många inspel.

Frempong har varit skadad, tror det räcker för honom med ett inhopp på 20-30 minuter. Porokara är redan klockren i positionsspelet i 4-3-3 men behöver matchtid för att bli samspelt med de övriga i den tänkta startelvan. Bassombeng hade det tungt mot Norrköping och behöver speltid för att matchas in i spelsystemet och svensk fotboll.

Med Henriksson på mitten är Rodevåg egentligen det enda alternativet som centerforward. Skulle i och för sig vara intressant att se Jidsjö mot kvalificerat motstånd men det lär vi inte få se.

Kihlberg lär knappast hålla i 90 minuter (om han ens är aktuell för spel), om Nordin ska hoppa in måste han ta positionen som spets på mittfältet och Henriksson flytta ned. Nordin är, i mitt tycke, alldeles för dålig i defensiven för att kunna spela i 4-3-3 om man inte har två defensiva spelare. Han måste lära sig jobba över stora ytor både offensivt och defensivt. Wowoah klarar båda rollerna på mittfältet men jag tror han passar bäst i en liknande roll som han hade i Avesta som tvåvägsspelare tillsammans med Henriksson.
Örebro isac
2008-02-19 22:28
Kihlerg och Henriksson tillsammans med wowwen känns som den absolut bästa lösningen. Det beror ju såklart på Kihlergs form nu efter skadan, men han har ju trissat upp förväntningarna på sig själv så vi får väl ställa lite krav.
Nordbacks spel mot Norrköping var riktigt dålig, jag hoppas han får stå åt sidan ett tag så han inser pressen att börja prestera ibland. Hans problem är inte någon avsaknad av kämpaglöd, utan snarare för dålig bolltalang och timing.
Örebro Klas (Bara 7 år kvar...)
2008-02-19 21:55
Örebro DaSa
2008-02-19 21:49
Mackan//

Green, Wikström, Haginge, Holgersson
--------Kihlberg, Henriksson--------
--------------Wowoah--------------
----Frempong, Rodevåg, Porokara----

Nja, vet inte om jag håller med om din startelva. Vill gärna se Wikström spelas i form men samtidigt måste Ndille ha så mycket speltid som möjligt innan AS drar igång. Bättre att spara Hagge vars kropp inte tål för mycket matchande.

Sen håller jag med den som föreslog att det vore bättre att byta kant på Porokara och Frempong. Tror att Porokara inte alls gör bort sig på högern.

Till sist så ser jag Wowaoh som en back-up spelare, så jag både tror och hoppas att Nordin får chansen mot kvaliciferat mostånd. Skulle gärna se Sebbe och Kihlen tillsammans som defensiva mittfältare.

Min startelva:
Green, Wikström, Ndille, Holgersson
--------Kihlberg, Henriksson--------
--------------Nordin--------------
----Porokara , Rodevåg, Frempong----
Örebro Erki
2008-02-19 21:37
Ämne: Ämne: Så var ....
Trist att se Torres slänga sig i varje närkamp och få domaren med sig :(
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-02-19 21:28
Ämne: Är Zlatan med idag?....
Japp.
Örebro Mittåt
2008-02-19 21:25
Är Zlatan med idag?
2008-02-19 21:11
Ämne: Så var det dax Zlata....
Jag njuter av att se italienska lag spela ute i Europa,hur dom bönar och ber och faller i varenda närkamp och inte får domarna med sig,en underbar syn.
Örebro Aspen
2008-02-19 20:48
Så var det dax Zlatan på TV6
2008-02-19 20:34
Ämne: "Gordillo tillh....
Tydligen inte;)
Örebro Mittåt
2008-02-19 20:19
Och dessutom har den bytt namn från Biljettbutiken till Örebrokompaniet.
Örebro mustard
2008-02-19 20:17
"Gordillo tillhör en grupp med unga argentinare som åkt till Sverige för att försöka spela sig till ett proffskontrakt. I dag anländer också anfallaren Maximilliano Damiano till IFK Norrköping och ytterligare en spelare ska enligt uppgift vara på ingång till Malmö FF för testspel." (NA.se)

Ingen av dessa på väg till ÖSK??
Örebro BabyKladde
2008-02-19 20:01
vill påpeka att biljettbutiken ligger på Olof Palmes Torg numera..
och inte på slottet!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-02-19 19:04
Besserwissern//
Oki tackar!
Örebro Besserwissern
2008-02-19 18:55
Årskort köper du hos Biljettbutiken (019-212121, www.biljettbutiken.nu).
Örebro Yeah
2008-02-19 18:51
//ÖSK KRILLE

Du köper nog lättast via ÖSK's hemsida, genom att gå in på hemsidan. Vet inte om du kan köpa på biljettbutiken (står säkert på hemsidan) dessutom ligger turistinfo/biljetter numera bredvid stadsbiblioteket, Hjalmar Bergman huset eller vad det heter.
2008-02-19 18:44
Nu handlar det om att MV ska statuera exempel,nu handlar det inte om Yunus som människa,nu är det MV som inte tänker förödmjuka sig själva genom att erkänna att dom kan ha handlat fel i fallet,och det,DET är faktiskt lägre än det där jävla Glocalnet.
Örebro Brus-Nilsson
2008-02-19 18:32
Läsvärd artikel.....8 av 10 får uppehållstillstånd, men INTE Yunus! Grr....
När ska Migrationsverket inse att Somalia är ett land där i stort sett ingenting fungerar, det går t.ex. inte att få ett pass utfärdat om man inte sitter på nån hög post i administrationen.
Jag slås av en tanke ang. språktestet. Tolken ansågs långt efter samtalet "ej trovärdig". Kan det bero på att han inte avgav det svar Migrationsverket hoppades på??

Jag får snart invardrarvärk!!!!
AIK Saywee
2008-02-19 18:22
Ämne: Lite naiv fråga kans....
Han borde väl kunna "arbetskraftsinvandra", det har väl aldrig varit förbjudet, eller?

För det är väl skillnad på flykting och invandrare?
Örebro Brus-Nilsson
2008-02-19 18:22
Ämne: Lite naiv fråga kans....Rent hypotetiskt skulle det kunna gå. Man kan söka både arbets-och uppehållstillstånd från sitt hemland. Problemet är dock......VILKET är hemlandet? Bevisligen har ju både Kenya och Tanzania hävdat att Yunus inte är medborgare i något av dessa länder. Moment 22???
Det finns en del att läsa på den länk som avslutar detta inlägg. Här kommer ett litet utdag:
Sverige har en reglerad invandring där uppehållstillstånd av arbetsmarknadsskäl ska vara utfärdat före inresan i landet. Asylsystemets funktion är att pröva människors behov av skydd.

Det är inte önskvärt att en person som vill söka uppehållstillstånd av arbetsmarknadsskäl istället söker asyl. Inte heller är det önskvärt att en asylsökande som inte har asylskäl, men som har erbjudits anställning, lättare får uppehållstillstånd än en asylsökande som inte har löfte om arbete. I enskilda fall kan reglerna tyckas onödiga. Det är emellertid viktigt att tillstånd ges under ordnade former för att beslut ska vara förutsägbara och enhetliga. Att myndigheternas beslut är förutsägbara innebär också en trygghet för den enskilde sökande.
Örebro Mittåt
2008-02-19 18:21
Chipset// Ja, efter tre år eller något åt det hållet. Utvisade personer kan inte komma tillbaka med en gång även om man uppfyller villkoren i idrottsavtalet (lön på en viss nivå etc.)
Annons: