/fotboll/osk/forum/7220.aspx/fotboll/osk/forum/7220.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro mustard
2008-02-27 16:59
matchen mot Honka blir helt klart ett prestigemöte. Det går ju bara inte att förlora den matchen, måste ju visa att Roni gjort ett uppköp och gått till en betydligt bättre klubb!
Örebro Kronblom
2008-02-27 15:41
Ngra förstärkningar blir det nog inte förrän i sommar!
Örebro Bjugge
2008-02-27 15:41
Mackan// Erik Nilsson är inte bortrest men tyvärr lite krasslig. Därav ingen match ikväll.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-02-27 15:36
Känns som om Sjögren och co är nöjda men de spelare vi har i truppen. Jag är kluven inför dagens trupp!

Målvakterna:
Westman är en bra målvakt men han blandar och ger rätt mycket.
Rickardsson är också bra men han har stått i mål för lite för att jag ska bedöma hans kvalitéer just nu?
Rosendal är en framtidsman men han är nog inte färdig för allsvenskan än.

Backarna:
Det ser hyfsat ut. Med några bra unga backar på g. Zé, Green, Johansson, Reed. För övrigt tycker jag att en mittback som skulle kunna spela vänsterback också skulle sitta fint.

Mittfälltarna:
Mittfälltet är ju det mest rutinerade lagdelen men frågan är vem som kommer ta på sig ansvaret att
bli våran nya ”Larsen”?

Anfallarna:
Anfallet ser intressant ut med Bassombeng & Porokara som nya intressanta spelare. Frågan är vem som ska gör målen? Halilovic? Rodevåg? Porokara? Bassombeng?
Örebro Mittåt
2008-02-27 15:31
Transferfönstret stänger den 31 mars. Men för ÖSKs del så kan man nog räkna med att det inte blir några rekryteringar efter Cypern-lägret.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-02-27 15:12
Det blir nog inga fler nyförvärv för ösk innan allsvenskan drar igång! När stänger transfarfönstret?
Örebro Buck
2008-02-27 15:04
Satan, Halmstad verkar ha köpt en riktigt bra topp. 3 miljoner hade väll Ösk haft råd med? Fasen, det är galet viktigt med bra scouting... Helt säkert finns ytterliggare en bra topp för runt 3 millar ute där någonstans. Det gäller bara att leta lite...
Örebro Mittåt
2008-02-27 14:08
Chipset// Ja, fast Kihlberg kan nog ta en av platserna centralt på mittfältet. Han är fortfarande en okänd storhet, men skall man tro på det rykte som föregått honom så är det i första hand Nordback som bör se upp.
Örebro Chipset
2008-02-27 13:37
...tyvärr får jag tillägga. Skulle gärna vilja byta ut Näfver mot Frempong och likaså Sebbe mot Nordin. Det sistnämnda bytet under förutsättning att Henriksson får någon annan plats på planen. Henriksson anser jag som given. Han är oerhört nyttig, hyfsat målfarlig och bidrar alltid med bra inställning.
Örebro Chipset
2008-02-27 13:34
Ämne: Mackan// Han var bor....
"Det indikerar väl att det Roni spelar till höger i morgon och Kristoffer till vänster. Offensivt mittfält torde bli Samuel och defensivt Fredrik och Sebbe. Rodevåg slutligen får ta den centrala anfallspositionen."

Det låter som en i dagsläget trolig startelva mot Trelleborg i premiären.
AIK Saywee
2008-02-27 13:09
Avspark 19.00 ikväll, synd att inte kunna vara med och välkomna Kihlen då han förhoppningsvis får "kliva" in på plan, eller? Börjar han på bänken, förresten det kanske inte är någon som vet ännu?

Avspark - vilket lustigt ord egentligen, vad är det man "sparkar av"?
Örebro Mittåt
2008-02-27 12:40
Mackan// Han var bortrest i lördags, så han är nog bortrest ikväll också.

En av de intressanta sakerna med kvällens trupp är att de som spelar ikväll knappast lär spela i morgon. Alltså ingen Nordin, Nedim eller Bassombeng.

Det indikerar väl att det Roni spelar till höger i morgon och Kristoffer till vänster. Offensivt mittfält torde bli Samuel och defensivt Fredrik och Sebbe. Rodevåg slutligen får ta den centrala anfallspositionen.
Örebro Blå Bergen Blues
2008-02-27 12:27
Ämne: Tycker att det var g....
jo, jo, men ibland är det ju så att man inte alltid är helt kronologisk i sitt läsande av inläggen, vilket försvårar koppling/syftning.. men, skitsamma, visst var det en rolig iakttagelse hur det kan bli när man särskriver ungefär som med "Tudor räcker mycket längre än vanliga brunstens batterier"..
Örebro Mittåt
2008-02-27 12:11
Mackan// Ja, det är tänkbart. Det gäller väl att inventera de möjligheter som står till buds och då är Robert och City en bra kombination för ett första test.

Detta leder förmodligen till följande laguppställning kl. 19:00 i kväll

Rosen
Oskar - Magnus - Simon - Robert
Kihlen - Nordin - Yunus (eller Gustaf)
Eric - Nedim - James

Jag skulle tro att tränarna i första hand prioriterar A-lagsspelarna vid laguttagningen. Det gäller ju att alla skall få så mycket speltid som möjligt även om jag hade tyckt att det känts intressantare med Robert än med Nordin i den offensiva mittfältsrollen. Alla vet ju redan at Nordin klarar detta bra mot ett lag som City.

Jag har satt Yunus som balansspelare på mitten på grund av att det egentligen inte finns så många alternativ med den nominerade truppen. Z har faktiskt i de två matcher som Yunus spelat med talangtruppen dragit ner Yunus på denna position, som han klarat rätt bra mot liknande motstånd som City erbjuder. Gustaf är ett alternativ, men jag tror man tar det försiktigt med honom. Han har till och från ljumskkänningar och spelade 90 minuter i lördags och har match igen på lördag mot IFK Örebro. Ingen anledning att slita för hårt på hans ljumskar.
Örebro Sersant
2008-02-27 11:57
Tycker att det var ganska uppenbart att Arnor syftade på det tidigare inlägget. Jag tyckte det var en rolig iaktagelse.
Örebro Blå Bergen Blues
2008-02-27 11:50
Ämne: Om jag har belägg fö....
Ha, ha! Ja, då förstår jag. Men du borde nog ha förtydligat att du med ironisk ton syftade på ett tidigare inlägg. Du vet, ett rykte kommer så lätt igång och sedan kan det vara svårt att ta död på det...
Dessutom: Om "en talang" är "full" behöver väl inte betyda att denne har "alkoholproblem"?.. ;-)
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-02-27 11:17
Ämne: Vet inte om det är s....
Ok,då fattar jag dig när det står "full talang".
Örebro Arnor da legend
2008-02-27 11:13
Om jag har belägg för att det är dåligt att ha en ung div 1-målvakt med alkoholproblem på bänken? Nej det är bara sunt förnuft som säger mig detta, tror att spelaren skulle bli avstängd från framtida spel av såväl klubb som förbund.

Angående förtal så kan det väl knappast vara tal om någåt sådant eftersom jag inte pratar om någon speciell person utan bara rent allmänt.

Nej men allvarligt talat så har ni missförstått mig, det var menat som en pik till föregående skribents särskrivning:
"plocka nån talang full eller någon från div 1 klubb eller liknande brukar vara okii"

Jag borde kanske hålla mina tankar för mig själv i fortsättningen :-)
Örebro Blå Bergen Blues
2008-02-27 11:04
Ämne: Ämne: Vet int....
Instämmer med föregående... Att påstå något sådant utan fullständigt klara belägg (t ex att personen själv gått ut med detta) är inget annat än förtal..
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-02-27 10:47
Ämne: Vet inte om det är s....
Hoppas du har belägg för såna påståenden.
Örebro Arnor da legend
2008-02-27 10:21
Vet inte om det är så bra att ha en ung div 1-målvakt med alkoholproblem på bänken?
Örebro lollo_homeboy
2008-02-27 01:09
angående målvaktsfrågan.. så är det lätt att göra sig av med westman när han kontrakt går ut efter denna säsong medans RR är svårare när jag tror han sitter på 4år avtal om de kan sälja honom så går det väl.. Tror att ÖSk komm nästa sässong satsa på 1 bra plus 1 junior bakom tror inte på ide att har 2 dåliga=) eller 2 bra som drar lika.. den första ska vara så pass bra att han ä nr 1 och 2an ska se å lära plocka nån talang full eller någon från div 1 klubb eller liknande brukar vara okii
Örebro Sersant
2008-02-26 22:52
Vill tilläga att jag tycker att ÖSK skulle behöva en ny målvakt av hög klass, men dem e ju inte så jätte billiga och enkla att hitta den här tiden på året då utländska klubbar inte är så sugna på att släppa sina målvakter mitt i deras seriespel.

Menar bara det att man inte kan klandra Westman för drömmålen.
Örebro hunter
2008-02-26 22:51
Så många mål som Westman släppte in förra året är inte acceptabelt och jag tycker inte Westman håller AS klass längre.Jag tycker han ser lite stel ut och reaktionsförmågan alla gånger är nog inte den bästa. Ne skaffa en till målvakt, detta är prio Nr.1 för att man ska hålla sig ovanför strecket åtminstonde,med tanke på den backlinje vi har just nu så tror jag det kommer kännas skönt för backarna att veta var dom har målvakten och det är uppenbart att spelarna inte passar med målvakten.
Örebro M!ke
2008-02-26 22:42
Ämne: Sersant//

Visst v....
ÖSK-Karl//
Visst håller med om att Westman verkar vara en härlig kille, men han är katastrof på fasta situationer... Tyvärr. Nästan varje fast situation som man ser blir ju farlig när spelarna t o m hoppar högre än vad han kan nå att boxa...
Örebro ÖSK-Karl
2008-02-26 22:15
Sersant//

Visst var det dålig press förra året, men Westman stod ofta felplacerad. Ärligt talat tror jag också han blev lite skraj efter smällen på Söderstadium.

Förr om åren höll jag Westman som en mycket bra målvakt, bättre än Anders Karlsson. Hoppas Westman kommer tillbaks till den klass han höll då, för det är en härlig kille.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-02-26 22:13
Jag håller nog med Sersant en aning. Visst ser Westman lite småloj ut ibland men det är ju absolut inga tavlor han släpper in. Tycker han är en hyffsat stabil målvakt som tar de enkla skotten och gör det han ska. Men det är nog inte så ofta man ser honom göra några riktiga tv-räddingar. Men som sagt stabil och en helt ok allsvensk målvakt. Finns absolut sämre.
Örebro _Adde_
2008-02-26 22:12
Mittåt//

Tips på uppdatering till sportklubben.net. ÖIS och Qviding ska i år spela på Valhalla IP, som förövrigt har konstgräs... ÖIS spelade iofs. där redan förra säsongen, men får i år dela den med Qviding förutom Kopparber/Göteborg FC.

Kanske va helt fel forum att ta det i... sorry ifall nån tag illa upp... :)
Örebro Sersant
2008-02-26 21:58
Ämne: DaSa//

Om det bli....
Vet itne om man kan klandra Westman för alla drömmål. Det är mer mittfältet och backlinjen som pressar för dåligt och ger spelarna tid att sikta in sig.
Örebro Freewilly
2008-02-26 21:54
Mittåt// Bra! då är jag där iaf!
Annons: