/fotboll/osk/forum/7219.aspx/fotboll/osk/forum/7219.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Assyriska Långskott
2008-02-22 15:06
ÖSK-Karl// Stenkastning? Jag tror att du förväxlar AFF med ett annat lag från Södertälje.

Vi håller inte på med sånna 1600-tals fasoner.
Visst har det hänt en del negativa saker i AFF genom åren som tex sabotage av tränarens bil. Hot mot spelare och tränare har också förekommit men det tillhör till sporten grabben.
Det borde du veta...
Fråga era rivaler Degerfors vad en mordhotad tränare fick stå ut med ifjol.

Djurgårdare, Bajare ,Aik - fans framställs ofta i media som bråkstakar. Fansen agerar på olika sätt.Har man stark förkärlek tillsitt lag så tar man till alla medel för att höras eller synas. De som inte har kompetensen att göra det verbalt gör det istället på annat sätt.

Assyriska åkte ner från ALLsvenskan till Div 1 Norra på 2 år och det ENDA man gjorde för att visa sitt missnöja var den 17årige yngligen som stormade planen.

Jag är övertygad om att du och många i kubanerna hade agerat precis på samma sätt.

Jag hoppas fortfarande på en lyckad affär...
Örebro E-A
2008-02-22 15:04
_Adde_//
nää i det långa loppet har det ju ingen större betydelse, men det är ju skoj att få se nyförvärven "in action" och hur det börjar arta sig...
Örebro _Adde_
2008-02-22 15:01
Tycker folk förstorar upp träningsmatchernas betydelse alldeles för mycket... visst är det kul att vinna, men vad betyder det egentligen? Senast Halmstad vann SM-guld så vann dem inte en enda träningsmatch... och vi minns ju alla hur det gick för oss när vi körde över allt och alla på försäsongen för 3 år sen...
Örebro E-A
2008-02-22 14:47
Nyllet//
om några år kanske vi blir lite mer objektiva i fallet riddez.. han var ju ingen superstjärna direkt, men hans inställning räckte hela vägen in i våra hjärtan!

Långskottet//
det är ju eran egen ordförande som går ut och bölar i media om hur illa ställt det är med assyriskas ekonomi sen sejoren i 2:an. givetvis kommer inte ösk ge bort nedim gratis när vi fortfarande kan ha nytta av han.. eran ekonomi är i dagsläget inte ens jämförbar med våran, hur många restaurangägare ni än har som slänger in några tusenlappar om året! sen måste ja även (igen?) påpeka komiken i att han skulle slåss om en startplats i aff. han värmer säkert helre bänk i aff än i ösk.. (det är ingen dålig spelare det rör sig om, möjligtvis omotiverad och kanske ur form..)

f.ö. är jag otroligt laddad inför matchen imorgon! nytt träningsmatchrekord i antalet besökare? ska vi satsa på 3000? kanske drömmer jag? :)

edit: mena såklart div 1...
Örebro E-A
2008-02-22 14:40
Osvaldo//
ja e helt på din sida! allt som har med d** att göra suger! jag är väl oxå en inskränkt, trångsynt närking (trots att jag bott flera andra delar av landet, dock mellansverige) men jag är iallafall stolt över att tillhöra närke och inte epa-värmland! sen att våra styrelser kan hjälpas åt att slåss mot resten av sveriges förtryck må så vara (helst utan min vetskap). men nått form av supporter-gulligullande med degen lär ju aldrig bli aktuellt!
Örebro BabyKladde
2008-02-22 14:35
Freewilly:

inga bestämda platser..
..50 kr om man är över 12 år typ.
Sundsvall Nyllet
2008-02-22 14:30
Av alla nämnda namn är jag mest överraskad över att Riddez tycks så pass given...
Örebro Freewilly
2008-02-22 14:30
Ämne: Freewilly//
50:- so....
sitt eller stå? :O och är det alla åldrar 50 kr? :)
Sundsvall Nyllet
2008-02-22 14:29
Kronblom, Chipset, m fl: tackar! Är själv så gammal att Orvar känns given. Mossberg ryker på att jag kör 442...Sedan är det alltid en diskussion om det med trotjänare eller "bara" bästa spelare någonsin. I mitt eget GIF är Tomas Brolin ganska given i elvan, fast han bara gjorde tre säsonger. Medan andra spelat fler men snarast etablerat sig på annat håll...
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-02-22 14:17
Gäller förra årets Kubankort i morgon med?
Djurgården bearlakeyours86
2008-02-22 14:11
......
Örebro Klas (Bara 7 år kvar...)
2008-02-22 14:07
Freewilly//
50:- som vanligt. Medlemmar går in gratis.
Örebro Freewilly
2008-02-22 14:04
priser för träningsmatchen imorgon? :)
Örebro ÖSK-Karl
2008-02-22 13:56
Angående drömelvan så har ni glömt en otrolig spelare, nämligen Leif Eriksson.

Vad gäller målvakt så räcker det med att ställa Sven-Gunnar Larssons skor i mål, jämfört med de övriga.
Örebro ÖSK-Karl
2008-02-22 13:51
Chipset//

"Och om inte Degen fanns, vem skulle vi då samlas kring och hata?"

Forward kanske, inte lika långt bort :-)
Örebro ÖSK-Karl
2008-02-22 13:48
Långskott//

Den dagen ni slutar med stenkastning och andra dumheter så kommer jag att se på er med andra ögon. Jag känner dessutom en av domarna som fick låsa in sig när ni åkte ur SE.

Gäller även 08-lagen i AS, eller rättare sagt fansen.
Örebro Kronblom
2008-02-22 13:32
i så fall lär det väl bara vara Anders och Thompa som kan titulera sig som "trotjänare"?
Örebro Kronblom
2008-02-22 13:27
Ämne: i alla diskussioner ....
vem skulle det vara?De namn som jag själv nämnde gjorde ju en del säsonger innan de drog vidare,t.ex Furst,Riddez,Midas.och vad definerar trotjänare?Minimum 10 säsonger?
Örebro Chipset
2008-02-22 13:19
Ämne: Ämne: I varje....
Sven Gunnar Larsson bör definitivt stå i mål i drömelvan. Vem kan matcha hans meriter?
Örebro Chipset
2008-02-22 13:18
Osvaldo// Jag ser det så här. När vi befinner oss i mellansverige, i Örebro län, då är Degerfors "dom" och ÖSK "vi". Då är Degerfors den nödvändigt djupt rotade fiende vi behöver för att stärka gemenskapen i och kring ÖSK. På nationell nivå (som i detta fall)är Örebro län "vi" och de andra länen "dom". I detta fall blev det väldigt tydligt eftersom det bara var i detta län som skattemyndigheten jagade momsintäkter. "Vi" tänkte inte betala om inte "dom" också gjorde det.

Nu ska vi vara glada för att det gick som det gick. Annars hade kanske Degen fått det väldigt svårt. Och om inte Degen fanns, vem skulle vi då samlas kring och hata?
Örebro jappel
2008-02-22 13:03
i alla diskussioner likt denna med drömelvor är det intressant att bestämma om det ska vara trotjänare eller om det räcker med att en riktig stjärna varit med en eller ett par matcher.. (och sedan slagit igenom i andra lag / ligor)
Örebro Grohl
2008-02-22 12:58
Nordahl, Bergmark och Sven-Gunnar Larsson är väl dom som är omöjliga att peta i en klassikerelva. Sen håller jag Arnor som kanske den bästa spelare vi Ösk:are har haft i modern tid, så han får va med också =)
Örebro jappel
2008-02-22 12:55
Ämne: I varje diskussion o....
vill påstå att Sven-Gunnar Larsson bräcker båda dessa herrar med en arm :-)
Örebro Henrik(ÖSK)
2008-02-22 12:41
I varje diskussion om ÖSK:s all-star elva bör Anders Karlssons namn figurera angående målvaktsposten. Inte en chans att Alven bräcker honom.
Örebro Joerny
2008-02-22 12:35
Själv tar jag jag Nedim-stormen med ro. NA har för vana att förstora upp skitsaker. Det är knappast Nedim som ringt upp tidningen. Förmodligen har han bara svarat på frågan om vad han tycker om att han fått stå åt sidan, o så har NA vinklat det som han klagar på klubben. Det var samma liv ang. Anttonen tidigare. Det slutade ju hur bra som hellst den gången. Är övertygad om att Nedim stannar i ÖSK. Annars hade han redan varit såld.
Örebro Kronblom
2008-02-22 12:05
Ämne: Robben 82: tackar. D....nej,Sahlin tar inte plats på topp.Kuba och Nordahl är ikoner i ÖSK och är omöjliga att peta,många aspiranter dock:nämnda sahlin,Mattias Jonsson,Hasse Holmqvist,Micke Fahlén,Leif Wendt. Mittfältet?Larsen och Arnor på den centrala mittfältet,på kanterna Christer Furst och Micke Steen.Backlinjen?Dala och Zäta som mittlås,som ytterbackar Riddez och Midas.I kassen är valet självklart:Alven.Vad sägs om den startelvan?Nostalgi så det förslår...
Örebro Osvaldo
2008-02-22 11:41
Ämne: Ämne: Ämne....
Lovar att i fortsättningen använda ett språk som även ni som växt upp i järnverkets skugga förstår.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-02-22 11:38
Ämne: Ämne: Osvaldo....
Du menar heroinist;)ja då förstår jag dig bättre.
Örebro Zachary Taylor
2008-02-22 11:33
Börjar snart bli dags att rulla norrut inför lördagens drabbning. Tror på följande elva:

Westman
-
Anttonen
Haginge
Ze
Holgersson
-
Nordback
Henriksson
Gerzic
-
Porokara
Rodevåg
Bassombeng

Inte så mycket konstigheter egentligen. Skulle vilja se Nordin som starter och se om han kan göra lite större avtryck i matchbilden på det sättet. Det är iofs Djurgården som står för motståndet, så det kan mycket väl bli Wowoah istället. Henriksson hamnar väl på mittfältet iom att Kihlberg inte spelar. Jag tror nog att det är rätt att fortsätta spela Rodevåg tills det lossnar för honom. Iom att yttrarna gärna vill komma runt på kanterna skulle det kunna vara intressant att se Nedim i mitten (blir kanske svårare för honom att springa offside med Roni och Eric i laget?), men så blir det väl sannolikt inte.
Örebro Osvaldo
2008-02-22 11:31
Ämne: Osvaldo// Lille lill....
Här finns det visst många vars hjärta klappar för DIF... Att vurma för Ola Toivonen och hans vänner är för mig obegripligt, men som hedonist försöker jag lägga fördomarna åt sidan.

(Att kalla mig inskränkt får man gärna göra. Skulle bara vara kul att veta var vi har träffats förr, Grixx).
Annons: