/fotboll/osk/forum/7211.aspx/fotboll/osk/forum/7211.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Jonte R
2008-02-26 12:36
Med tanke på att alla spelare har fått etiketter så tycks det nu vara klart hur anfallsalternativen ser ut.

Höger Bassombeng, Roninho (spelas även till vänster)
Vänster Näfver, Frempong
Target Rodevåg, Halilovic
Örebro Mittåt
2008-02-26 12:02
Grixx// Att kunna vara på rätt plats vid rätt tillfälle är en egenskap som tyvärr inte alla anfallare har. Det kan se ut som tur, men är i själva verket ofta resultatet av en förmåga att läsa spelet. Ok, man skall kanske inte dra alltför långtgående slutsatser baserade på tre mål under en inte speciellt alltför framgångsrik säsong. Men nog talar det mesta för att man skall undersöka om Robert med sin "tur" kan fortsätta med målfabrikationen.

Mitt mittfält i dagsläget har Robert som offensiv "spets", Kihlberg eller Nordback som defensiv grovjobbare och med Sebbe i en Dietmar Hamann roll.
Örebro Grixx
2008-02-26 11:14
jappel// Jag orkade inte skriva om tiden, men jag visste att det skulle komma. De bollar som ramlat på fötterna på W har varit smörpass eller slumpbollar med rent mål. Allt är relativt Seb har skapat sina....men visst placeringsförmåga kan man ju klara det också;-)
Örebro mustard
2008-02-26 10:49
har inte mycket att säga. Tycker bara inte att föregående inlägg skapar stämning här på forumet. Det ska vi ändra på. Tittade på youtube-klipp igår, bla på säsong -06. En hel del fina mål var det allt.
Hur ska vi producera mål i år är frågan? Är det kanterna som kommer att bli avgörande, och vem mer än Rode kommer vara med inne i boxen när inläggen kommer? är det Sebb månne som följer med upp i sin centrala mittfältsposition? Eller varför inte Haginge, han var på ett härligt offensivt humör senast mot Djurgården. Titta bara på klippet på NA i läget då Bassombeng faller. Haginge viftar efter boll som en tokig. Fint det!
Rode gör minst 8 denna säsong. Minst!
Önskar alla en fortsatt fin dag!
Örebro Romano
2008-02-26 08:58
SkoBe:
Kul, jätte rolig. Skit kul faktist!

IQ fiskmås...
Örebro Zachary Taylor
2008-02-26 08:51
Att Henriksson räknas som mittfältare i första hand är väl också rätt vettigt. Ur sextetten Nordback-Kihlberg-Henriksson-Wowoah-Gerzic-Walker ska det väl gå att plocka ihop ett hyggligt mittfält?
Örebro Zachary Taylor
2008-02-26 08:45
Tycker det är helt rätt att Nedim blir kvar. Han är förvisso ingen klassisk target, men med de snabba bollsäkra yttrar som finns i laget nu blir man förhoppningsvis mindre beroende av en sådan. Jag har hela tiden fattat det som att spelet ska bygga på stor rörlighet och kombinationsspel och då känns Nedim som ett vettigt alternativ även om jag just nu håller Rodevåg som nummer ett.
Örebro jappel
2008-02-26 08:32
både bra och dåligt...hoppas att dom inte grundar det beslutet på matchen i lördags..komma in och göra ett lyckat inhopp mot ett sönderbytt dif lär inte ändra på Nedims inställning. (men visst sprang han mer än på länge, och visst såg det bättre ut än på länge. Han kanske bara behövde känna sig eftertraktad (förfrågningen och köpviljan hos ass.)
Så jag hoppas att Halle hittat motivation och viljan att lyckas med och i ÖSK på nytt.
Örebro Mittåt
2008-02-26 08:32
VSK sätter hårt mot hårt.

De skall spela med bästa laget och det kommer vi också att göra.

Västerås tränare Hans Johansson klargör förutsättningarna inför torsdagsmatchen. Tyvärr kommer dock inte deras lurige anfallare Temesgen Berhane (som imponerade i Kristinehamn) att kunna vara med. Han skadades i träningsmatchen mot Brage i helgen som var.
Örebro Mittåt
2008-02-26 08:28
NA:s artikel om Nedim ligger nu ute på nätet.
Örebro Mittåt
2008-02-26 08:26
En gott skatt förlänger livet, heter det ju. En lokal variant skulle då kunna vara: En bra klack förlänger kontraktet.
Örebro Mittåt
2008-02-26 08:17
Nedim stannar.

Det påstår i alla fall NA i dagens pappersutgåva (det kommer nog på nätet under dagen). Enligt tidningen var övergången till Assyriska mer eller mindre klar i lördags och affären skulle ha gjorts klar på kvällen efter matchen. Men ÖSK ändrade uppfattning i sista ögonblicket och nu säger Sjögren till tidningen:
- Han är inte till salu för närvarande.

Av artikeln framgår vidare att han har kontrakt året ut och inte bara fram till sommaren, som det spekulerats i.

Samtidigt kommer Sebastian Henriksson att få en ny etikett: Mittfältare.

Sökandet efter en central anfallare har inte längre någon hög prioritet.
- Nej, men vi är alltid öppna för möjligheten att något kan dyka upp.
Örebro jappel
2008-02-26 07:50
Ämne: rrrobban// Visst mål....
Walker gjorde tre mål på 293 minuter (d.v.s. 3,2matcher) Walker snittade 1 mål per match i as förra året.

Henriksson 3 mål 1881 minuter d.v.s mäktiga 20,9 matcher men bara 0,14mål per match i snitt.

Rodevåg och Halilovic mäktade med 4 mål var på 1777(19,7matcher) resp 1667 minuter (18,5matcher)

Rodevåg snittade 0,20 mål per match.

Halilovic snittade 0,22 mål per match.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-02-26 06:56
Känns inte rättvist att jämföra Walker och Nordin. Jag tycker de är ganska olika i spelstilen. Nordin är ju en teknisk offensiv mittfältare som ska fördela och ta emot uppspel. Walker känns lite mer som en tuff anfallare som gärna går in i boxen och trycker dit lite chansbollar. Nordin är ju 100% mer tekniskt begåvad än vad Walker är men Walker är tuffare. Tror Nordin hade fått chansen oavsett om Axen tränat eller inte. Dock är han väldigt beroende av spelsystemet. Han är ingen 4-4-2 mittfältare.
Örebro Grixx
2008-02-26 06:32
rrrobban// Visst målsprutan Walker, vad ska vi då kalla Henriksson som i jämförelse med W gör 5 gånger så mycket mål.

Angående Nordin så är det bara att fråga Sigge.
Däremot Alec som gett N chansen.
Örebro rirobban
2008-02-26 05:19
Ända anledningen att Nordin spelar är för att Axén är tränare... så nu vet du det också...
Örebro rirobban
2008-02-26 05:17
Ämne: Vad det gäller Walke....
Du säger att jag har något emot Nordin, men det är inget mot vad du har emot Walker. Ändå är Walker en bättre spelare som producerar det viktigaste man kan inom fotbollen, alltså mål.
Örebro skoBe
2008-02-26 02:11
Vad det gäller Walker så tycker jag att det är bättre att vi hämtar någon från syrianska än att han får spela:) kanske någon från ifk örebro:)
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-02-25 23:47
Jag tror att våran defensiv kommer bli våran akilleshäll(som vanligt),räknar med att Ndille kommer åka på en hel del gula/röda kort,iallafall med tanke på det jag sett hitills av honom.
2008-02-25 23:42
Ämne: Så du efterfrågar en....
Ja,tänk dig en målvakt som går upp på alla fasta situationer;)OCH sätter bollen.
Örebro Arnor da legend
2008-02-25 23:32
Så du efterfrågar en stor, stark, teknisk och målfarlig back eller målvakt då? :)
2008-02-25 23:20
Ämne: Nä, nu börjar längta....
Ändra target till back el målvakt så är jag nöjd.
Örebro Matta
2008-02-25 23:16
Nä, nu börjar längtan bli för stor.
Tänk va kul det vore att få läsa om någon stor, stark, teknisk och målfarlig target i morgondagens NA. Hoppet är det sista som överger en.
2008-02-25 22:56
Ämne: vem ska göra dessa m....
Nordback får kliva fram.
2008-02-25 22:55
Ämne: Ämne: Ämne....
Panathinaikos är grymma,fatta inomhus DAM-VOLLEYBOLL,fantastiskt!1
Örebro mustard
2008-02-25 22:51
vem ska göra dessa mål denna säsong?? (se länk)

Larsen får komma och köra lite skotträning med grabbarna!

Örebro Erki
2008-02-25 22:47
Ämne: Ämne: Ett för....
Japp, det är Gate 13 (Panathinaikos) inomhus. På dam-volleyboll tror jag :)
2008-02-25 22:44
Ämne: Ett förslag på ny ra....
Klockren sång,hade svårt att få in "och segern ska bli vår"men resten lät ju kanon om vi skulle få några hundra stycken att sjunga den vilket lär bli svårt med tanke på hur många som sjunger på Västra stå,det lät som om det var inomhus.men för fan se till att få ut den bland supportrarna så ska vi sjunga tills våra hjärnor blöder.
Örebro Erki
2008-02-25 20:38
Ett förslag på ny ramsa som kommit upp på kubanernas forum. Jag gillar den :)

mustard// Jag tycker också att Walker ska få chansen, antingen istället för Nordin eller istället för Wowoah. Frågan är om han passar bäst som offensiv eller mer defensiv.
Örebro Kex Gunnar
2008-02-25 20:36
mustard:Är inte Walker skadad just nu? Såg han halta omkring efter Djugårdesmatchen med Mr Walker. Men jag håller med att han måste provas i den positionen, klockrent.
Annons: