/fotboll/osk/forum/7209.aspx/fotboll/osk/forum/7209.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro 0REBR0
2008-03-06 21:30
Ämne: Nu har vi äntligen l....det lät inte kul... vart hittar man näfvers blogg?

edit jag hittade... google är inte så dumt iaf
Örebro Mittåt
2008-03-06 21:14
Fråga Lennart Sjögren.
Örebro ÖSK-Karl
2008-03-06 21:12
Mittåt//

Tack för alla spelare du räknade upp med Närke-anknytning, tar vi hela med länet så har vi ju även Seb. Tror inget lag i AS är i närheten av att ha så många ortsspelare i sina trupper.

Är så trött på tjatet om att ÖSK låter talanger gå, vi skulle behövt en A-trupp på 40 man om vi skulle ta hand om alla.
Örebro houston
2008-03-06 20:59
Årets bästa lokala tidning, visar varför de är det och skickar herr Nikolic till Cypern :)
Örebro Mittåt
2008-03-06 20:58
Dagbok från Cypern.
Örebro BabyKladde
2008-03-06 19:58
Ämne: om man tar in spelar....
håller med..
men på nåt sätt tror jag dom lär sig kommunicera på träningar då dom kör tvåmålsspel.. men håller med, en grundkurs i svenska, inriktat på fotbollsuttryck.. MFF har ju gjort det bra med krav på att alla ska kunna svenska.
Örebro ÖSK tattoo
2008-03-06 18:48
om man tar in spelare från te x afrika, sydamerika öst, så borde ju klubben se till så att dom iaf får gå en kurs i fotbollssvenska till att börja med.
vad gör dom annars mellan träningarna? att ta in en tolk/ lärare 5 dar i veckan ett par timmar om dagen som gör att dom kan kommunicera ordentligt på plan med sina lagkamrater måste ju betala sig självt tycker man, gör dom bra ifrån sig på plan så ökar deras värde, ökar deras värde blir ösk rikare vid fösäljningen av dom.
Örebro 0REBR0
2008-03-06 18:37
Ämne: fy fan vad dött det ....
ja, det skulle ju inte göra något med lite trevliga nyheter...
Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-06 16:11
fy fan vad dött det är!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-06 15:54
ÖSK har landat på Cypern!
Örebro jappel
2008-03-06 13:50
ska bli riktigt intressant att se hur vi ligger till i permiären.
Som vanligt är det stört omöjligt att uttyda någonting vettigt alls av försäsongsmatcherna.
Tff har blandat och gett.
Oavgjort mot mff 1-1
förlust mot l.bois 0-2
vinst mot Lyngby BK 1-0
vinst mot AB Köpenhamn 2-0
Värt att notera är att tråkeborg lyckats göra mål i tre av dessa fyra matcher.
Örebro jappel
2008-03-06 13:21
Ämne: Kunde inte Alec lite....
Närkefranska antar jag är något likt detta:
äta gele med träslev i veboa
[eta jelé me treslév e ve-boa]
Har på känn att det inte är kompatibel med Kammrunsk franska..
:-)
Örebro Rallyfinnen
2008-03-06 12:58
Kunde inte Alec lite "Närke-franska"? =)
Örebro jappel
2008-03-06 12:19
Är vi säkra på att Sixten inte är en hejare på Franska?? han har kanske ambitionen att träna PSG vad det lider :-)
Örebro Grixx
2008-03-06 10:27
Nordin kunde en del franska från sin mor, dock inte jättemycket, detta enl en tidigare skribent.
Örebro ÖSKare i exil
2008-03-06 10:17
Långa teoripass med truppen säger Sixten? Hur förstår Berra och Bassombeng dom? Nedim och Roni har ju tolkhjälp i truppen men är nån av spelarna eller ur staben haj på franska?
Örebro Zachary Taylor
2008-03-06 09:52
Roni visade rycket mot Norrköping. Det kommer nog att gå undan i premiären också.
Örebro Ösk-Power
2008-03-06 09:37
Såg Roni Porokara mot DIF, då såg han en aning trög ut, men antar att laget hade tränat hårt den veckan... Men han beskrivs ju som en spelare med ett bra "ryck" och fin teknik. Tekniken såg man, men rycket vettefan. Han såg lite tung ut i benen. Hoppas snabbheten kommer till Allsvenskan!

Annars har vi kvicke James Frempong där :)
Örebro Tomten (7 år kvar!)
2008-03-06 08:22
För er som undrar vad som hänt med www.kubanerna.se så är den på väg upp igen efter lite strul med iis.se, en fakturaavisering har inte kommit fram och därför har sidan .se-adressen inte betalats när den skulle betalats, detta är dock löst nu och sidan bör vara igång inom 2 timmar (det är deras uppdateringsintervaller tydligen...)

Vi ber så mycket om ursäkt för att sidan legat nere.
Örebro ÖrebroSK.
2008-03-05 23:32
Pust... Hade skrivit ett långt brev om säsongen som bara försvinner när jag ska skicka det..
Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-05 21:49
Jag väntar på den nya targetspelaren! men jag vill att ösk köper en riktig striker!
Örebro E.Shams
2008-03-05 20:43

Det känns både spännande men också lite oroligt. Spännande för att se hur "bra" Eric, Berra, Wowoah, Porokara och Kihlberg kommer att prestera i allsvenskan. Orolig för alla frågetecken.

Håller målvakt, backlinje, mittfält, anfall?

Mittfältet ser på papperet starkast ut vilket jag ser som en viktig förbättring från förra året.
Örebro BabyKladde
2008-03-05 20:22
Erki:
tack för svaret om kubanernas sida!
sen kan man ju personligen tycka det är slarvigt då det trots allt är en förening med en viss "inkomst" som borde gå till "underhåll" av sådana saker.. men hoppas den kommer upp snart igen!
Örebro Erki
2008-03-05 19:45
BabyKladde/Bonnkatten//
Sidan ligger tydigen nere på grund av någon obetald avgift.
Örebro Chipset
2008-03-05 19:31
ÖSK mycket nära eliten igen. Kul! Bandyn är nästan lika klassisk som fotbollen. De hör hemma i eliten.

Förövrigt trevlig intervju med Sixten. Ska bli kul att se startelvorna på cypern. De blir nog ganska talande för hur laget kommer formeras mot TFF i premiären.
AIK Saywee
2008-03-05 19:24
Babykladde//
Detta textavsnitt gillar jag ...

"Dessutom uppmanas klubbarna att, i de fall de fått straffavgift, återkräva straffavgiften från den åskådaren som varit upphov till bestraffningen av klubben"

Helt rätt att den/de som är upphov till bestraffning av klubben får stå för sina handlingar!
Örebro BabyKladde
2008-03-05 18:57
det är ju synd att kubanernas forum är nere, annars skulle denna artikel vara väldigt aktuell, för dom på örebro-läktarna som sysslar med detta hänger nog mer på det forumet..

..men det är bra att SvFF skärper detta

Örebro isac
2008-03-05 17:36
hunter//
Problemet är bara att alla lag i nuläget är nertränade, vilket innebär att samtliga spelar på samma villkor. Men visst, man vet aldrig.
Örebro hunter
2008-03-05 17:06
Tll matchen mellan ösk-trelleborg så tror jag och nästan vet att det kommer bli succe. Innan den hårda matchträning där spelarna fick gå ner i golvet för att kippa efter andan tror jag kommer ge resultat.Om man tittar på innan dom blev hårt matchade var dom på gång uppåt,men orken i benen satte nog käppar i hjulen. Därför tor jag folk blev nervösa att det kommer gå åt skogen,tvärtom så tror jag det är rena motsatsen. Det är de tränarna vet och det är det som skiljer sig mellan att vara amatör och proffs.
Örebro Bonnkatten
2008-03-05 16:54
Undrar som babykladde, vad är felet på kubanerna.se?

Kul att se att ÖSK har gjort så stor vinst sen Super1:an
Annons: