/fotboll/osk/forum/7205.aspx/fotboll/osk/forum/7205.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Blå Bergen Blues
2008-03-08 15:44
....lite som när man delade upp i lag på skolgården på den tiden det begav sig... Man satte ihop ett lag av vad som råkade finnas i närheten för stunden... Det känns inte bra det här. En ny bottensstrid är nog att vänta av 2008. Hoppas givetvis att jag har mycket fel och att det istället blir ett nytt "1994"!
Örebro Erki
2008-03-08 15:44
...och det ser bara sämre och sämre ut inför premiären :(
Örebro Chipset
2008-03-08 15:43
Usch, det ser fortsatt tungt ut. Sällan har jag gått in för en säsong med så låga förväntningar. Vid den här årstiden brukar man ha lyckats manipulera och lurat sig själv. Men inte i år. Jag behöver en dos självbedrägeri just nu.
Örebro Aspen
2008-03-08 15:42
Från NA:
"Sämre andra halvlek än den första. ÖSK fick inte till det offensiva spelet alls, även om Henriksson försökte få fart på det med löpningar. I övrigt körde ÖSK oftast fast. Nedim Halilovic tillförde inget då han bytte av Rodevåg på topp.
Den ommöblerade försvaret klarade sig förhållandevis väl, även om Giffarna fick mer och mer att säga till om sista kvarten."

Kommentaren tyder på att tränarna har rätt i att det är anfallare som behövs i första hand!!!
Örebro Chipset
2008-03-08 15:40
Tråkigt seg matchrapport eller är man bara bortskämd? Tror själv på det sista. Mittåt-rapport nästa match?
Örebro Blå Bergen Blues
2008-03-08 15:38
1-2
Örebro Blå Bergen Blues
2008-03-08 15:33
Ämne: Green och Holger har....
Talking to mee?
Nädå, jag "ifrågasätter" ingenting. Jag tycker bara att det är lite lustigt att det är en helt o fullständigt nykomponerad backlinje jämfört med fjolårets ordinarie (även om Holgersson spelade mittback några gånger) plus att ingen är förstavalet på förnärvarande plats plus att två av spelarna egentligen är mittfältare...
Örebro E.Shams
2008-03-08 15:30

Mycket bra att utvisningen kom idag, innan serien har börjat. Rött kort direkt visar på att det var riktigt fult.

E.Shams 2008-02-20 15:09 :
"Berra har en del goda egenskaper men är oputsat och kommer säkerligen "skada" ÖSK genom avstängningar samt genom att ge bort många frisparkar. Med ÖSK:s backuppsättning kommer det vara kostsamt för ÖSK. Hoppas han har mer plus än minus."
Örebro Grixx
2008-03-08 15:27
Green och Holger har ju kännts jäkligt bra under våren och Woven har ju gått in i truppen bla för att han kan gå ner på backen. Bara Nordbacks plats som du siktar på alltså...eller ifrågasätter du de andra?
Örebro Blå Bergen Blues
2008-03-08 15:20
Ämne: Konstigt att ÖSK int....
Det berodde säkert på att den lokale domaren inte kände/känner till vad som är kutym i svenskt träningsspelande, men att han sedan i pausen blev varse detta när båda lagens tränare påtalade det. Min gissning alltså. Otroligt med backlinjen "Green, Nordback, Holgersson, Wowoah" - snart kan man själv hoppa in..
Örebro # brorzan
2008-03-08 15:19
ÖSK satsar tokoffensivt i matchen nu!

Jimmy undrar om ÖSK spelar med en eller två offensiva mittfältare. Svaret är två. Kihlberg och Henriksson, med Nordin framför.
Örebro Erki
2008-03-08 15:12
Konstigt att ÖSK inte tog in någon spelare istället för Zé precis när utvisningen skedde. Varför vänta tills andra började?
Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-08 15:07
backlinjen: Gren, Nordback, Holgersson, Wowoah
Örebro Bastard on Parade
2008-03-08 14:58
Nordback i försvaret är nog inte helt fel ändå! Varför? Jo, jag tror vi behöver någon som kan styra upp laget från försvaret. Haginge har inte visat det, Berra klarar inte av det pga språket, Wikström var tämligen anonym förra säsongen, Green är för orutinerad och Holgersson har väl inte heller visat upp några större ledaregenskaper.

Trist att Berra blev utvisad, han är ju lite (dagens understatement?) opolerad fortfarande. Fast samtidigt tror jag att det ofta ser värre ut än vad det är på grund av hans storlek, han behöver ju bara toucha en motståndare så flyger de iväg ett par meter.
Örebro Chipset
2008-03-08 14:48
Zé har ju varit lite ovårdad hela tiden. Jag undrar hur mycket Bodström-Axen arbetar med hans fysiska spel? Det känns ju som att han kan bli en riktig risk. Synd också att matchen förstörs. Eller tillåter Giffarna att ÖSK får ta in en ersättare i paus månne? Nordback som mittback...Herregud!
Örebro rirobban
2008-03-08 14:48
Ämne: Vi har Magnus Wikstr....
Av dem du nämner så är det ju bara Wikström som vi vet håller för allsvenskan. Han kan mycket väl vara skadad under seriespelet samtidigt som Zé är avstängd (något som inte verkar helt otroligt i mina ögon). Då står vi där med Haginge ensam. Helt klart brister det i försvarsspelet...
Örebro Grixx
2008-03-08 14:47
Tror stenhårt på Berra som kommer att bli årets back i allsvenskan....bara "lite" finslipning.
Örebro Aspen
2008-03-08 14:45
Vi har Magnus Wikström (sjuk), Moses Reed (ljumskar) och Oskar Johansson (ryggproblem) satta ur spel. Och sedan Haginge skadad i maatchen och Berra utvisad.

Så situationen är extrem.
Örebro rirobban
2008-03-08 14:44
Zé kan bli en farlig joker den här säsongen...
Örebro dvd
2008-03-08 14:44
härligt
Örebro Aspen
2008-03-08 14:43
I brist på försvarare blir Nordback mittback. Liknar nu 4-4-1, med Rodevåg ensam kvar på topp.
-------------------------------
"1-0 till ÖSK. Fredrik Nordback hittar rätt sedan Porokara skickat iväg ett skott som Sunfros tippar undan. Returen hamnar hos Nordback, vars skott tar i ribban och ned innanför mållinjen."
----------------------------------------------
Det verkar som vi har offensiva backar. Bra jobbat, Nobbe!!
Örebro Erki
2008-03-08 14:41
Bertin Zé utvisad, och lite senare 1-0 av Nordback.

Nordback går ner som mittback, nu kanske ÖSK förstår att vi behäver värva minst en back.
Om vi vinner matchen med 10 man så är det en bra insats.
Örebro rirobban
2008-03-08 14:40
Ledning nu:)
Synd med utvisningen på Zé.
Tycker att det syns ganska klart att vi har dåligt med försvarare i truppen, något som alla andra ser utom Lennart Sjögren.

Vakna Sjögren och värva in två stycken nya försvarare, det behövs kan jag säga, inte minst för att det är 4 extra matcher den här säsongen!
Örebro rirobban
2008-03-08 14:38
Ämne: Mambo Mumba öppnar f....
Man kan ju undra varför han valde giffarna före ÖSK nu då...!?
Örebro Hlynur
2008-03-08 14:23
Mambo Mumba öppnar för en återkomst till ÖSK. Se länk.
Örebro Erki
2008-03-08 14:05
Hoppas mittåt står och buar ut Erkan Saglik i 90 minuter nu :)
Örebro Grixx
2008-03-08 13:22
Allt är relativt vad som är en bra bild.

En totalt nollställd person, fotbollskännare , en fotograf , en bildjury eller en redaktionschef kan tycka så olika.

Ska bilden vara informativ, vacker eller grader av båda osv.

Ehsans ansiktsbilder av nyförvärven på officiella visar att han har en egen tanke och hanterar ljuset på ett äkta sätt. Visst vad man försöker i foto så har någon annan påverkat eller också har man tjuvat idén rakt av men allt sammantaget blir en egen stil.

ps Härligt med sådana här diskussioner som är lite off topic. Påminner lite om raketostens historia och bevarande som ÖSK-Kenneth mfl hade.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-08 13:02
Sundsvallsförvärv påkörd av smitare
Örebro BabyKladde
2008-03-08 13:02
där sa du en bra sak #brorzan..
..på så sätt vet han när och hur han ska fotografera, i en situation kanske han tar 10-15 bilder i rad.. men bara en enda är perfekt. allt handlar om uppfattningsförmågan
Örebro # brorzan
2008-03-08 12:29
Jag tror att ni glömmer bort en viktig sak när ni spekulerar kring Ehsans förmåga att ta riktigt bra fotbollsbilder.

Utöver att han är en riktigt duktig fotograf rent "allmänt" så kan Ehsan fotboll. Han vet hur spelet utvecklas, vart spelarna kommer att springa samt när och var situationer uppstår.
Annons: