/fotboll/osk/forum/7203.aspx/fotboll/osk/forum/7203.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
ÖSK Lions
2008-03-04 16:19
Hur står det till med Porokara egentligen? Är han verkligen så bra som alla säger...

Jag såg honom för första gången senast mot VSK, visst alla gjorde en dålig match då, men jag tyckte mig inte se de egenskaper som han har hyllats så mycket för, dvs utmana och snabbheten.

Hoppas han motbevisar mig snart!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-03-04 16:02
Ämne: Nej, för bövelen, va....
Det är väl just därför dom har så många inlägg?
AIK Saywee
2008-03-04 15:52
Nej, för bövelen, vad kan vi komma på som hettar till lite på vårt svartvita forum?

Luleå har haft över ett halvt tusen inlägg senaste dygnet samtidigt som de är på väg ner i kvalserien?
AIK Saywee
2008-03-04 15:49
# brorzan/

Japp! el?
AIK Saywee
2008-03-04 15:48
Det verkar vara lite osämja hos vår premiärmotståndare ... så jag fortsätter att avvakta tippningen.
Örebro # brorzan
2008-03-04 15:47
Saywee //

ÖSK för SM-Guld 2008 hoppas jag!
AIK Saywee
2008-03-04 15:35
ÖSK mot SM-Guld 2008?
Örebro joth
2008-03-04 15:18
jappel//Sannolikheten säger även att jag kommer närmare en miljonvinst på lotto varje vecka... ;-)

Chipset//För mycket jobb... men nu blir det ändring på det. :-)
Örebro jappel
2008-03-04 14:44
ryktet säger att vi kommer närmare för varje år som går. Det är sant.
2008-03-04 14:36
Ämne: Ämne: Ämne....
Vaddå?har du hört att vi ska ta Sm-guld?är det sant??
Örebro jappel
2008-03-04 14:21
Ämne: Ämne: Det hän....vill ni ha ett rykte???
ÖSK mot SM-guld 2008!

Så nu är det ryktet startat :-)
eller kanske snarare återupptaget.
Örebro alltid svartvit
2008-03-04 13:01
Ämne: Det händer inte myck....
Inte minsta lilla rykte, hur tråkigt kan det vara nån liten provspelning kan de väl skrapa fram???
2008-03-04 12:51
Det händer inte mycket kring Ösk nu,inga artiklar,inget i NA,ingenting händer.
Örebro Gooner86
2008-03-04 12:47
Kollade ÖSKs hemsida i dag och där stod det att en U21 match ska spelas, är det U21 allsvensk start alltså?
Örebro Chipset
2008-03-04 11:37
Joth//Du lyckades tydligen locka fram mig. ;-) Nu när jag ändå "är framme" måste jag säga att det är skönt att se att DU är tillbaka både här, på läktaren och på sportklubben.net. Vart har du hållit hus?
Örebro Rallyfinnen
2008-03-04 07:19
Alvbåges kontrakt går väl ut efter säsongen? Om jag inte minns fel..
Örebro joth
2008-03-04 06:13
Misstänkte samma sak men skrev inget för att locka fram ett inlägg från chipset. ;-)

Chipset//Dags för en ny spelarprofil på officiella?
Örebro Mittåt
2008-03-04 00:50
BoP// Jag tycker att T-truppen så här långt ser bättre ut än förra året. De tappade spelarna, med undantag för Green, hade nog stagnerat. Å andra sidan ser flera av nyförvärven Astwald - Botvidsson - Möller ut som klara förstärkningar. De har alla egenskaper som man inte hittar överallt.

Det nya spelsystemet med 4-2-3-1 passar laget väldigt bra.
Örebro Bastard on Parade
2008-03-04 00:21
Mittåt//

Det låter rimligt, men å andra sidan så lär Ungdom få en del fasta situationer emot sig. Sedan är ju frågan vad det är som utvecklar de egenskaperna hos en målvakt. Matchspel eller intensiv träning?

Ungdom har ju haft bra resultat under träningsmatcherna, men finns bredden i truppen? Tror att Erik Nilsson kommer ta det där sista klivet och vara riktigt dominant i år då han sett bra ut i träningarna med A-laget.
Örebro Mittåt
2008-03-04 00:16
BoP// Jag undrar om inte uppvaktningen framför mål i div 3 är i tamaste laget för att han skall kunna vässa den kompetensen som behövs för att behärska luftrummet. Dessutom lär inte Lovén, Ramström och/eller Pettersson släppa till alltför mycket framför mål.

Jag tror att talangerna går mot en bra säsong. Bättre än förra året.
Örebro Bastard on Parade
2008-03-04 00:05
Mittåt//

Jag håller med dig, och det är inte det enda han måste förbättra. Men tänkte mer på att han inte haft någon regelbunden målvaktsträning tidigare och vill minnas att han skolades om relativt sent också. Jag tror att hans utvecklingskurva kan peka uppåt om han får regelbunden matchning i ÖSK Ungdom under säsongen och då borde han väl kunna vara aktuell som andremålis?

Göteborg har ju exempelvis inga rutinerade målvakter...
Örebro Mittåt
2008-03-03 23:38
BoP// Rosen har en hel del att jobba på när det gäller luftspelet - trots sin längd.
Örebro Bastard on Parade
2008-03-03 23:27
Det finns några lovande målvakter i den finska ligan, men de är i den åldern att det krävs att Spelarinvest öppnar plånboken rejält i sådana fall.

Man vet ju inte hur Rosen utvecklas i Ungdom när han har tillgång till professionell målvaktsträning. Hans utvecklingskurva kan peka spikrakt uppåt och då kan han vara aktuell som en utav två målvakter redan till nästa säsong.

Om inte Alvbåge får speltid i Danmark är det ingen omöjlig värvning. Visst, det lär kosta en del men det är det värt! Dessutom har de fått påökning i familjen och lär behöva barnvakt någon gång då och då! ;)
Örebro Arnor da legend
2008-03-03 23:25
Berglund är inte en förstärkning, ska det vara den nivån på målvakterna så kan vi behålla RR o PW isåfall.. Berglund är möjligen en bra back-up i Allsvenskan eftersom han fortf. är ganska ung.
Örebro lollo_homeboy
2008-03-03 23:20
oscar ebrglund förlänger 4år med HIF så där sprack den värvning inför nästa säsong som många trodde på.. Anser att båda wetman och RR rycker till nästa säsong.. Men vart ska man hitta en ny mållis? de växer ju inte på träd.. och nämn inte alven nu för ösk har aldrig råd att erbjuda honom det han tjänar i danmark.. då han kommer hem till ösk är om kanske 6-7år eller så var realistiska bör vi titta utomlands? Sixten kanske har nån bra finsk målvakt.. HBK hitta ju Bhane där och innan han vart skadad så hör ju han till toppp 3 mållisar i allsvenskan!specillt hans fötter är ju bäst i allsvenskan där ligger väl westman sist för han kommer ju knappt över halva..
Örebro Bastard on Parade
2008-03-03 23:10
Henrik(ÖSK)//

Jag håller med, för mig kommer det vara Vallen för alltid. Men sedan måste man ju säga att det kunde blivit sämre namnval än "Behrn Arena".

Hur kul är det när hälften av de nybyggda arenorna kommer ha med Swedbank i namnet? De köper sig in i sporten...
Örebro Henrik(ÖSK)
2008-03-03 22:52
Starke Arvid är klart roligare än Behrn Arena, även om jag svär i kyrkan. Eyravallen kommer alltid vara Eyravallen för mig.
Ljungskile David-C
2008-03-03 21:43
Ämne: Hahahaha, Ljungskile....
Äh Starke Arvid är ju rätt kul om man jämför med alla Swedbank Arena som kommer finnas inom några år. Berhn Arena och Emirates Stadium är ju rätt två "smarta" sponsornamn, dvs det dligt är inte så tydligt att det är sponsorsnamn.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-03 20:42
Roligt från Vinterstadion. Niskanen åker ut för hakning efter 39.22 SAMTIDIGT som Tranås Anders Olsson åker ut för diving. Det ni.
Örebro Erki
2008-03-03 20:36
Ämne: Ämne: Hahahah....
Jag tyckte att det var ett oerhört fult namn på en fotbollsarena. Behrn arena låter betydligt bättre, även om det såklart ska heta Eyravallen.
Annons: