/fotboll/osk/forum/7202.aspx/fotboll/osk/forum/7202.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2008-03-05 16:14
Keblix// Det jobbas nog en del på att sätta upp en ny webshop. Men jag har en känsla av att biljett- och bokningssystemet har förtur.
Örebro Keblix
2008-03-05 15:59
Någon som vet när ösk:s shop öppnar igen? damn måste ha lite prylar att glänsa med.. eller går det att köpa från någon mer sajt?

Kebbe
Örebro Bastard on Parade
2008-03-05 15:27
Visst har ÖSK tappat några talanger från staden på sistone, men många överdriver nog det hela ganska rejält. Jag hade inte tackat nej till Per Johansson, jag tror han på allvar skulle konkurrera om en plats i ÖSK den kommande säsongen. Nu kommer han säkerligen få nöta bänk i Djurgården men skratta hela vägen till banken.

Jag skulle inte sagt nej till Jiloan Hamad men jag är övertygad om att han inte hade fått speltid i ÖSK under säsongen. Skulle vara intressant att veta hurdant kontrakt han sitter på i Malmö, det samma gäller Dejan Garaca.

I ÖSK:s trupp är det ovanligt många spelare som är från närområdet. Lägg sedan till Sebastian Henriksson som faktiskt är uppvuxen i länet.

Vill minnas att Djurgården för någon säsong sedan i princip endast hade Jones Kusi Asare som äkta Stockholmare. Är inte helt säker på den här uppgiften men tror inte den är alldeles felaktig.

Jag läste även ett blogginlägg för inte allt för länge sedan där innehavaren till bloggen hade räknat upp antalet spelare som spelat Allsvensk fotboll utan att ha passerat ÖSK, och jag kan säga er att det inte var allt för många. Jag ska försöka hitta länken dit under dagen.
Örebro Mittåt
2008-03-05 14:34
Liberate// Det är många som tror att det är så. I själva verket finns det ett stort antal spelare i årets trupp, som antingen har kommit fram genom ÖSKs ungdoms- och talangverksamhet eller som är från orten och anslutit på något äldre dagar. Jag tror faktiskt att det är få klubbar i Sverige på alsvensk nivå som matchar ÖSKs lokala räckvidd. Spelare i årets trupp med rötterna i Närkesmyllan:

Anttonen, Frempong, Gerzic, Green, Haginge, Jidsjö, Johansson, Kihlberg, Nordback, Näfver, Reed, Richardsson, Wowoah, Walker och Wikström.

Det är drygt halva truppen det. Och någon skulle vilja protestera mot att jag tagit med Nordback, så vill jag anföra till mitt försvar, att jag har för mig att han kom till Örebro som 16-åring och alltså mer än väl uppfyller kriterierna för att betraktas som home-grown.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-03-05 14:04
Amoah vet inte vad han snackar om,vi lär ju vara sämst i Sverige på att ta hand om lokala talanger.
Örebro Kronblom
2008-03-05 13:39
...vad har jag nu gjort,hehe?
Örebro Mittåt
2008-03-05 13:36
Intressant artikel angående Amoah och Djurgården. Den stämmer till stora delar med mina förutfattade meningar. Dvs. om man som talang vill få chansen att utveckla sig i allsvenskan så skall man helst inte gå till de "stora" klubbarna som har råd med att köpa spelare utifrån så fort det uppstår en vakans. AIK, Djurgården och MFF bör således i första hand undvikas. HBK, KFF och faktiskt även IFK Göteborg kan rekommenderas. Förhoppningsvis kommer även ÖSK att snart anses vara en av de klubbar som man kan göra allsvensk karriär i.
2008-03-05 13:29
Ämne: Hur många har tänkt ....
Jag ska åka iallafall.
Örebro Erki
2008-03-05 12:56
Hlynur//
Alla som med gott samveta vill kunna kalla sig för ÖSKare i framtiden :)
Örebro Vegurra
2008-03-05 12:50
Hlynur//
Hur många har tänkt åka på bortapremiären?
Och vem hade du tänkt kan svara på den frågan?
Örebro Hlynur
2008-03-05 11:06
Hur många har tänkt åka på bortapremiären?
Örebro Mittåt
2008-03-04 23:47
Och förmodligen även på Istiklal Caddesi. För internationellt sett brukar Istanbuls fotbollssupportrar glädja sig över alla de tre stora lagens framgångar.
Örebro Mittåt
2008-03-04 23:46
Nu är det bra drag på Bagdat Caddesi.
Örebro jappel
2008-03-04 20:17
då verkar det som att jon och vi som läst artikeln inte förstått rätt.. eller ås har ingen av oss förstått det hela rätt.
Han ska ha en central roll på yttermittfältet....låter lite som Näfver,Frempong, Bassombeng...m.fl. fast jon hamnar kanske till höger...

Nåja, åter till de spelare vi har att tillgå.
Vem har sett hetast ut för en centerroll?? eller ska vi skriva minst ohet..(verkar onekligen vara den rollen som ledningen är minst nöjda med. Att det ska vara så svårt!
Blir det Nedim? Rodevåg? fungerar det att spela walker där kanske?
Örebro Sersant
2008-03-04 20:06
Ämne: Ämne: Jon ....
Om jag har förstått det rätt så ska väl Jon spela till höger i anfallet i 4-3-3 system. och inte centralt på mitten
2008-03-04 20:05
Haha hul för Öis som tänker åka ner till Danmark med flera bussar och enbart heja på Allbäck och visa honom att han ska välja Öis när/om han kommer till Sverige,och Allbäck öppnar han dörrarna för Elfsborg ist kanske,komedi..
Örebro Grixx
2008-03-04 19:44
Hmm Mittåt Tahiri eller Erik Tahiri? ;-)
AIK Saywee
2008-03-04 19:22
Mittåt/
Kallar du dig för Tahiri?
Örebro Mittåt
2008-03-04 19:12
Arnor// Nej, han kallar sig inte för Tahiri. Men jag gör det.
Örebro Arnor da legend
2008-03-04 19:10
Ämne: Så där våldsamt bra ....
Heter han Tahiri igen? en ny Puff daddy, dvs kille med beslutsångest kanske
Örebro BabyKladde
2008-03-04 18:46
nån som vet vad som hänt med kubanernas hemsida och forum? för ingen av hemsidorna finns över huvudtaget..
Örebro Mittåt
2008-03-04 18:44
Så där våldsamt bra verkar det inte att gå för Emra i Zurich. De tre svenska spelarna har följande matchstatistik

Djuric: 4 spelade; 323 minuter; 1 mål
Vasquez: 5 spelade; 216 minuter; 1 gult kort
Tahiri: 4 spelade; 195 minuter; 1 assist; 1 gult kort.

Men det är klart - att överhuvudtaget få spela med FCZ är rätt så bra. De har 32 spelare i truppen.
Örebro Grixx
2008-03-04 18:29
Pemo,Jappel//roaring j:s inlägg 080203 där han var på plats och kollade Emra i Zürich lät ju väldigt positivt.

Både Duric och Vasquez var med men Emra var den som imponerade löpte rätt, skapade riktigt bra målchanser och passade fram till matchens enda mål.

Ok det var EN match, men ändå synd att sabla ner honom. En ÖSK:are som det går hyggligt för. Har vi någon bättre just nu?
Örebro jappel
2008-03-04 17:23
Ämne: Jon fick ingen pl....
ska bli riktigt intressant att se hur Jon klarar sig i den offensiva mittrollen (kanske så att vi får fram en nu Larsen där (hoppas att han lyckas med det och verkligen vill komma tillbaka, ÖSK har trots allt satsat på Jon gång efter annan..sedan att han inte nådde hela vägen fram sist det är smällar man får ta.)
Örebro Mittåt
2008-03-04 17:17
Mackan// Agreed. Jag skulle ha uttryckt mig försiktigare. Jag syftade på den klubbkänsla för sin gamla klubb som Jon gav uttryck för i artikeln.
Örebro jappel
2008-03-04 16:51
Ämne: Hur f-n bär karln si....
kan bero på namnet kanske??? genidrag att döpa om sig till ibrahimovic...förlåt tahirovic.
Verkar som om inköpsansvariga tror att spelsinnet sitter i namnet.
Örebro Mittåt
2008-03-04 16:44
Jon fick ingen plats hos klubben i hans hjärta

Fin artikel om en verklig ÖSK-supporter.

Örebro Mittåt
2008-03-04 16:43
Intressant svar som Juha får av Sjögren beträffande en eventuell rekrytering av en "target player". Han bollar alltid tillbaka att det rör sig om en central anfallare. Det verkar som om man tänkt om efter det att doktorn försvann till Belgien.
AIK Saywee
2008-03-04 16:40
Liberate/
Troligtvis är det så, men de har nästan alltid jättemånga inlägg oavsett vad som händer ...
Örebro pemo
2008-03-04 16:33
Hur f-n bär karln sig åt? Jag syftar naturligtvis på Emra. Platsade inte i superettan men gick till allsvenskan, där han gjorde första säsongen på bänken. Efter halva andra säsongen blev han proffs i Frankrike. där spelade han aldrig någon hel A-lagsmatch. Därefter blir han uthyrd till Schweiz. Under sin tid där har han bara nött bänk, men påstår ändå att Juventus är intresserade. Vad har denna man som gör honom så eftertraktad på marknaden. Är han månne en djävul på att dansa?
Annons: