/fotboll/osk/forum/720.aspx/fotboll/osk/forum/720.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Nissesson
2016-02-23 08:27
Rellen

Men Nissesson är "lyhörd" och har skärpt sig lite, eller håller han fortfarande Saywee-nivå?

Vad vill du egentligen uppnå med din hetsjakt, mot min familj?

PMa gärna, jag tror att vi kanske kan enas om något ...

Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2016-02-23 07:02
Valderinho// Man behöver kanske inte bli kränkt bara för att man tycker att det är ett jönsigt språkval.
Rellen
2016-02-23 01:27
@Valderinho:

Håller med dig. fjantigt men skribenten som reagera bruka ju hålla en så kallad "Saywee nivå."
Örebro Valderinho
2016-02-23 00:17
Gisses att man inte ens får säga att det man menar är ungefär som att stå upp som en man och inte en kärring. Om vissa då blir kränkta av minsta lilla man skriver, då är det illa.Somliga som verkar tro sig veta vad man menar och sen ha tolkningsföreträde. Sen läser endel härinne som fan läser bibeln. Sen ska ingen komma snacka om att "växa upp" utifrån en endaste mening. Eller att skriva "omoget". Det finns betydligt grövre språk utan att dra några paraleller hit för övrigt. Men då är det knappt någon som bryr sig om man svär och säger "fucking" i var och varannan mening ute i samhället eller på tv. Men på detta forum var det sannerligen inte högt i tak när man skriver och ta det som en klackspark.
Örebro Vinnartradition
2016-02-22 21:01
Helt otroligt vilket drag det är kring säsongskortsförsäljningen på Västra Stå. Det är 733 säsongskort sålda och kampanjen pågår till på söndag. Jag räknar kallt med att vi når 800 sålda till dess. Den som är först in för att köpa säsongskort på kansliet imorgon får dessutom två kort till priset av ett. Detta då Simon Åström bjuder på det andra kortet. Edit: missade att den aktuella siffran enligt sociala medier är 733 sålda. Därmed har vi 17 säsongskort kvar att sälja till målet på 750 och 67 kvar till 800.
Örebro T8
2016-02-22 18:56
Jpsvartvitt Självklart dåligt med allt annat än vinst. Men det är den jobbiga tjusningen med riktiga derbyn. Inget att förlora, bara ösa. De trodde nog inte själva på annat än förlust.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro jpsvartvitt
2016-02-22 17:48
Nu när jag lugnat ner mig. Självklart kommer jag köpa årskort !! Var ba så jäkla besviken igår.. Vi saknade vår bästa spelare.. Kanske en av Allsvenskans bästa spelare i Ajdarevic ! Men snälla vi mötte ett div 1 lag såna ska vi vinna över med 2-3 mål.. Våra juniorer spelade 0-0 bra länge mot ett danskt förstaliga lag.. Den enda förklaringen jag har är underskattning igår och sånt får inte proffs göra.. Nu spöar vi HEIF och GAIS så vinner vi cupen i år! :)
Örebro Chris P. Bacon
2016-02-22 16:07
Gillar inte att Nordin uttalar sig så kraftigt negativt om Kalles agerande när han själv säger att han inte sett situationen. Stort gjort av Kalle att inte kommentera i stridens hetta direkt efter matchen utan väntar tills han lugnat ner sig och tar på sig skulden själv utan att klaga på varken motståndare eller domare.
AIK Nissesson
2016-02-22 15:40
Glömde länken, och vill helst glömma händelsen,

Domare, mer eller mindre bra kommer att döma fortsättningsvis.
AIK Nissesson
2016-02-22 15:35
Hoppas verkligen att "incidenten" inte leder till fler poängtapp eller
någon slags osämja i laget, men Axel och Nordin gillade inte tilltaget:(

Taskig tajming helt enkelt, när vi var på gång och jag bara väntade på trean.

Jaja, men Kalle opponerade sig inte mot domslutet, bara travade ut och förstod att det blev lite fel, hedervärt ...
Örebro Lekiller
2016-02-22 15:14
[QUOTE=Bastard on Parade]Kalles utvisning har blivit rapporterad som en grov utvisning så han missar två matcher. Det känns som en märklig bedömning av domaren. [/QUOTE] Rött direkt blir automatiskt grovt förmodligen.
Örebro Bastard on Parade
2016-02-22 14:59
Kalles utvisning har blivit rapporterad som en grov utvisning så han missar två matcher. Det känns som en märklig bedömning av domaren. Hur kan han reagera så hårt mot Kalles knuff men sedan helt släppa det Björkman gjorde? Forwards andra mittback springer ju dessutom fram efter avblåsning och knuffar till Kalle. Varför är inte det ett gult kort? Nä, Al Hakim var värdelös igår. Kalle verkar i alla fall inse att han gjorde ett misstag så han kommer definitivt lära sig av det här.

Valderinho//

Jag såg ett antal tillfällen där Kalle delade ut små knuffar utanför spelet för att bli av med markeringen. Jag antar att det är sådant som Björkman syftar på? Å andra sidan så delade han ut knuffar också. Det är väl ungefär sådana dueller som inträffar i varje match när försvararen har tät markering på sin försvarare. Sjukt onödigt och omoget för övrigt att använda sig av ”som en tjej som han är” som ett skällsord. Väx upp!
Örebro flesklepp
2016-02-22 14:37
@Valderinho:

Och vad är detta för kommentar??
Örebro Bäst när det gäller
2016-02-22 14:17
För det första begår Kalle det största misstaget. Går inte att försvara.

För det andra domare Al-Hakim var skitdålig, ungefär som ÖSK igår.

För det tredje, Björkman var vinnaren igår och bidrog starkt till BKF:s poäng.

Sammanfattningsvis gör ÖSK en dålig match, domaren likaså och BKF en bra samt att marginalerna var inte med oss. Men ärligt talat jag skiter i försäsongsresultaten inklusive cupen. Topp 5 i Alllsvenskan är årets höga mål sen är resten parenteser när vi summerar:)
Örebro Valderinho
2016-02-22 13:26
Har sett "incidenten" med Holmberg och Björkman flera gånger. Holmberg missar passen och ska då vinna tillbaka bollen. Björkman håller då fast och försöker nästan slänga omkull Holmberg. Vad gör domaren? Det man ser är han har "koll" på hela situationen men väljer att agera först(!) när Holmberg sätter två händer i brösthöjd och INTE som Björkman säger, i ansiktet. Hur många gånger har man inte sett att motståndare "filmar" att man fått något i huvudet fast det egentligen tog på magen eller annan mindre väsentlig kroppsdel. Holmberg ska inte och det vet han själv hålla sig kall i en sådan situation. Men det största felet begår domaren. Hade domaren blåst när Björkman håller i och stoppar Holmberg från att jobba ikapp bollen så hade inte situationen med det röda kortet uppstått. Och det är inte första gången jag ser domare agera på situation nr.2. Gör om gör rätt domaren till nästa gång! För övrigt tycker jag domarna premiera Forward vid varje 50/50 duell. Ramla en ÖSK spelare vid en ojusthet så beivra domaren inte detta. Men en lätt handpåläggning som med Broberg vid hörnflaggan när han kommer upp i motståndarens rygg blir frispark(!) och Broberg blir rasande på linjedomaren (med rätta!!). Övrigt tycker jag det var oerhört plågsamt att titta på alla dessa felslagna passningar. Framförallt från Nordmark och även i viss mån Gustavsson och Hines Ike. Men jag tycker ändå Hines gjorde det bra. Men han har många saker att förbättra. T.ex på slutet av matchen där han "räddar" upp en situation på ett väldigt bra sätt. Men istället slänger han iväg en chansboll upp på topp på måfå när han hade 3-4 medspelare runt mittcirkeln som kunde ha blivit en väldigt bra kontring. Tror matchuret stod på runt 86 minuter och 2-1 ledning. I det skedet av matchen är det ännu viktigare att hålla bollen inom laget, särskilt med en man mindre. Det här var bara en detalj, det fanns säkert mer än 20 olika detaljer att tänka på. Jag väljer att se den här matchen som en läropeng och en bra match att göra förbättringar till träning, för det var mycket som var bra! Får man bara upp skottsäkerheten så hade man gjort minst 3 mål till. Ps: För övrigt kan Björkman inte säga något om att Holmberg höll på slogs och brottades hela matchen då Björkman är en lika god kålsupare han med. Såg förövrigt inte att Holmberg gjorde sig skyldigt till något sådant förutom vid "incidenten" men att Björkman höll på som en retsticka hela matchen. Då får han skylla sig själv.
Örebro Lekiller
2016-02-22 12:39
[QUOTE=Chris P. Bacon]Är lite orolig över Broberg. Under hösten drog han utan att tveka in kanonskott så fort han fick ett hyfsat skottläge. Hittills under försäsongen och igår har han fått flera bra skottlägen utan att få till några farliga avslut. Kan det vara så att han börjat tänka för mycket? Vill inte se en ny Pode, men det kanske räcker med att han får göra ett mål och sen lossnar det igen. 26 årskort kvar till nya målet på 750. En vecka kvar av kampanjen! [/QUOTE] Broberg ska tydligen ha varit små sjuk senaste tiden och har ju inte spelat jättemycket så här långt. Så ska väll inte dra för stora växlar på Forwards matchen. Men att han kommer prestera som han gjorde när han kom ska vi nog inte räkna med.
Örebro T8
2016-02-22 10:30
Är nog för tidigt att vara orolig.
Örebro Chris P. Bacon
2016-02-22 10:22
Är lite orolig över Broberg. Under hösten drog han utan att tveka in kanonskott så fort han fick ett hyfsat skottläge. Hittills under försäsongen och igår har han fått flera bra skottlägen utan att få till några farliga avslut. Kan det vara så att han börjat tänka för mycket? Vill inte se en ny Pode, men det kanske räcker med att han får göra ett mål och sen lossnar det igen.

26 årskort kvar till nya målet på 750. En vecka kvar av kampanjen!
Örebro Nicknamn i ribban
2016-02-22 09:21
@flesklepp:

Det gjorde vi i höstas. Astrit kan dyrka upp vilket Allsvenskt försvar som helst.

Vi skapade ju många chanser, trots att många nog (undermedvetet) såg den här matchen som en träningsmatch. Marginalerna med domslut och studsar var inte heller på vår sida. Jag ser ingen anledning till att vara orolig. GAIS kommer nog få sota för den här minan.
Örebro flesklepp
2016-02-22 09:15
Men, om vi ska vinna guldet behöver vi väl också ha en taktik för att vinna mot lag som "parkerar bussen"?
Örebro Hagge till landslaget
2016-02-22 05:37
Äh, vi hade antagligen behövt vinna över heif iallafall. Nu behöver vi bara vinna mot Gais också. Tror stenhårt på detta!
Örebro Nicknamn i ribban
2016-02-21 23:45
Eftersom vi i nästa match möter GAIS kan det vara läge att plocka fram "GAIS-matten" och visa på hur otroligt bra BK Forward egentligen är.

Forward 2-2 ÖSK

Zenit 1-1 ÖSK

Forward = Zenit
Örebro pemo
2016-02-21 23:09
Jag tycker att det var en kul match på många vis. Dels att se avdankade ÖSK:are i gult , dels att se hur svårt ÖSK har att dra upp tempot mot svagare lag som parkerar bussen.

Förstår varför Lukman inte fick kontrakt. Bra med boll, men alldeles för omständig. Ett par år i forward gör nog honom gott. Berger var i en klass för sig. Näfver visade också hur man retar gallfebern på publiken när han skulle slå hörnor. Rutin.

ÖSK då? Tja, Försvaret kändes lite så där. DB hyfsad. Mittbackarna var inte helt samspelta. Saknade Hamrén på höjdbollarna. Logi? Som vanligt.

Mitten? Broberg ganska osynlig. Nordmark får nog inrikta sig på bänken. RÅP ska brunka och inte försöka vara spelfördelare. DG visade vilja, men har inte det där lilla sista som skulle göra honom till en toppspelare.

Crespo har jag inte så stora förväntningar på. Ännu. Det tar tid att komma tillbaka efter ett års uppehåll. Kalle bäste ÖSK:are. Att han sedan får ett rött kort lägger jag på domaren. Lite smartare där, så hade det varit ett gult. Tror inte BKF hade motsatt sig det.

Nordin kom in och visade att han är en startspelare. Övriga byten gjorde varken från eller till. Men det var väldigt tamt när Crespo och Kalle var borta.

Nu tror jag som några andra, att det ändå kan räcka om vi vinner mot GAIS och HeIF. Det finns nog chans till mer spel mot dessa lag. BKF parkerade ju bussen efter 10 minuter. Trots det skapade ÖSK en del chanser som med bättre skärpa blivit mål.

MEN, man kan ju inte alltid vara glad och ÖSK vinner ju inte alla matcher. Ser fram mot GAIS och hoppas att Astrit gör comeback där.
Örebro Jonas r
2016-02-21 22:46
några tankar: Första målet hade 9 av 10 blivit avblåst för hands. En ribba in hade 9 av 10 blivit mål. Insida stolpe av crespo hade suttit 9 av 10 otaliga skott från bra läge av Örebroberg hade förra säsongen suttit 9 av 10 i mål. Förra året spelade vi 3 -3 i Första matchen, sen gick vi hela vägen till final. jag är såklart besviken men vet att vi kan bättre och fortfarande har saken i egna händer. Detta är bara början.... forza ösk
Örebro Lekiller
2016-02-21 21:59
[QUOTE=Rellen]Gult och inte mer. Kalle var bäst på plan med Nordin tills dess. Får alldeles för mycket skit lätt här av fans. [/QUOTE] Jag säger ingenting om hans match i övrigt. Dock vidhåller jag att man måste kunna hålla sig kall i en sådan situation. Sen kan man tycka vad man vill om att någon provocerar en motståndare. Kändes ändå mest som att Kalle va besviken på sig själv efter situationen innan när han inte fick fram bollen till Crespo. Men nu är det som det är med det och Kalle får se matchen mot GAIS ifrån sidan. Vilket är synd då han sett riktigt bra ut så här långt.
Örebro Chris P. Bacon
2016-02-21 21:52
Tycker Kalle varit en av våra bästa under försäsongen, och fortsätter så idag. Så väldigt tråkigt med utvisningen och synd att hans ribbträff i första halvlek inte var helt över linjen, såg ut som det fattades några centimeter där. Men det känns definitivt som att Kalle tagit ett kliv i utvecklingen under förra hösten. Tror han med regelbunden speltid kan göra 10+ mål och ett gäng assist i allsvenskan.
Rellen
2016-02-21 21:42
@Chris P. Bacon:

Gult och inte mer. Kalle var bäst på plan med Nordin tills dess. Får alldeles för mycket skit lätt här av fans.
Örebro Chris P. Bacon
2016-02-21 21:15
@Lekiller:
Givetvis inte, men blir alltid sur när en provokatör slipper undan straff. Likt Diego Costa i Chelsea. Man belönas genom att spela smutsigt, givetvis på grund av att motståndaren tappar fattningen vilket förstås är fel.

Vidhåller att Kalles knuff inte är värd annat än gult kort.
Örebro Lekiller
2016-02-21 21:06
[QUOTE=Chris P. Bacon]Det framgår inte i klippet hur Forwardspelaren hänger och sliter i Kalle i flera sekunder innan knuffen. Varning till båda hade varit det korrekta domslutet. [/QUOTE] Försvarar ju inte Kalles beteende ändå. Man måste kunna hålla sig kall i sådana där lägen.
Örebro Chris P. Bacon
2016-02-21 20:34
@Örebroare:

Det framgår inte i klippet hur Forwardspelaren hänger och sliter i Kalle i flera sekunder innan knuffen. Varning till båda hade varit det korrekta domslutet.
Annons: