/fotboll/osk/forum/7199.aspx/fotboll/osk/forum/7199.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-12 10:44
Fy fan vilken jobbig reporter! Så jävla dryg och oproffsig! Men roliga svar! Vem är den där reporten? Det känns som han inte gillar ösk eller dess spelare och tränare! Han går in med en negativ attetyd från början!
Örebro Klas (Bara 7 år kvar...)
2008-03-12 10:22
Liberate//
Varför inte?

Troligt är väl att man komemr rotera lite på en del spelare eftersom vi kommer ha många täta matcher. Och med tre kaptener är ständigt någon av dem i startelvan.

Jag ser inget problem i detta alls... tvärtom är det bra att vi gör saker lite annorlunda och dessutom förhoppningsvis står fast vid dem länge nog för att se hur de verkligen fungerar.

Receptet för att sluta i botten har vi ju redan, varför inte testa något nytt? :-)
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-03-12 09:33
Varför ska vi ha tre kaptener?en räcker väl gott och väl och sen ha en vice kapten som hoppar in om försten blir skadad,varför ska vi göra allt så jävla omständigt jämt.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-03-12 09:12
Ämne: Ämne: Ämne....
Tycker reportern frågade frågor som även jag ville ha svar på men Axe´n ville tydligen något annat.
Örebro One¨touch
2008-03-12 07:46
Ämne: Nej, självklart skal....
DaSa// Du har säkert rätt i mycket. Jag får lov att återkomma i ämnet efter att ha sett någon ytterligare träningsmatch, då med Kilen i startelvan.
Men min oro är fortfarande kvar, och kanske bottnar den i en önskan om att se ÖSK spela övertygande och stabilt, snarare än ängsligt tombolaspel?
Örebro Erki
2008-03-11 23:19
Ämne: Ämne: Intervj....
Vilken jävla dryg reporter!
Örebro jappel
2008-03-11 22:32
Ämne: Intervju med Axen på....
haha Axen är ju riktigt kul.

Det finns alldeles för många nyfikna amatörskribenter och tyckare. mycket bra svar till den dryga reportern. Tror dock att det kan vara bra att just diskutera med en objektiv bedömare. Kan vara värdefulla meningsutväxlingar för Axen även om det inte var någon längre dialog...
kul var det i alla fall.
Örebro Aspen
2008-03-11 22:21
Intervju med Axen på fotbollsverige.se
Örebro jappel
2008-03-11 22:00
problem för våra seriekonkurenter.
Örebro jappel
2008-03-11 21:44
Ämne: Utmärkt rapport från....
Ja mycket trevlig liten historia.

intressanta tankar från Näfver..(lätt motstånd = Dags för att göra lite mål i dom matcherna så vi kommer med ett bra självförtroende inför premiären!...(känns lite som att lura sig själv, dom borde få lika bra självförtroende av att kryssa mot honka som vid en 3-0 seger över enköping. (men så länge det fungerar får dom göra vad dom vill för att få bra självförtroende och bra go i laget!)

ÖSK mot SM-guld 2008!
Örebro jappel
2008-03-11 21:41
Ämne: Behövs en Geert den ....
vad skulle han tillföra? så bra var han väl inte.inte vad jag kan minnas i alla fall.
Örebro Aspen
2008-03-11 21:34
Utmärkt rapport från Mittåt på officiella
Örebro jappel
2008-03-11 21:31
på tal om fotboll och fest så är steget inte långt till publik..

Någon som hört / vet om säsongskortförsäljningen håller samma höga tempo?? kommer vi ha 6000 säsongskort i år? Kommer publiktrycket hjälpa laget? Blir det något tryck i år ens med 10000-11000 Örebroare på plats under varja match? Hoppas att svaret blir ja på alla mina frågor!
Örebro jappel
2008-03-11 21:30
Ämne: Det går framåt även ....
bra talat.
Tycker hela bygden ska vurma för fotbollen så att det blir fest varje match!
Örebro jappel
2008-03-11 21:07
det här kommer bli riktigt bra när vi spelat ihop laget ytterligare lite.
Räcker nog med en eller två träningsmatcher till.
Sedan kan vi väl räkna hemma fighten mot tff som en träningsmatch till nöds. Sedan är toppformen snart här.
Örebro DaSa
2008-03-11 20:47
Nej, självklart skall vi inte byta spelsystem. Tycker nog att våran trupp är perfekt för 4-3-3. Eftersom 4-3-3 kräver offensiva ytterbackar så passar den oss bättre om vi spelar Anttonen och Wowoah. Våra offensivt bästa spelare för tillfället är som gjorde för ytteranfallsrollerna (Näfver, Frempong, Roni) och Nobbe/Sebbe/Kihlen är perfekta på de två defensiva innermittfältsplatserna.

Problemet just nu är att vi saknar en target vilket vi skulle ha saknat i en 4-4-2 uppställning också.

Kommer ihåg när Haglund tog över Elfsborg för ett antal år sedan, han tog inte många poäng de första omgångarna men styrlsen gav honom fortsatt förtroende och ngt år senare så vann de SM-guld med samma tränare (kanske t.o.m. samma taktik?). Tycker det skall bli spännande med 4-3-3.

Till sist så kanske vi inte kommer att ha en enda spelare i startelvan som har 4-4-2 i ryggraden på de positioner som påverkar mest av spelsystemet (räknar bort målis och backar).

-------------Sebbe-------Kihlen------------
------------------Nordin-------------------
------Bassombeng---XXXX----Porokara---------

Skulle väl vara Sebbe då men han måste ju vara en av de intelligentaste spelarna i ÖSK då han klarar alla positioner så honom räknar jag inte som en 4-4-2 spelare:)

One Touch// Nu väntar jag på din retur...:)
Örebro Chipset
2008-03-11 20:37
Det går framåt även om det går sakta. Dock lite för sakta för min smak. Det är iallafall bättre än bakåt. Bakåt som för Örebro Hockey. Jag måste bara få säga det: Fan vad ni suger Örebro Hockey, särskilt med tanke på materialet ni förfogar över!

- Fahlander, investera i ÖSK istället!
Örebro Iteron
2008-03-11 20:31
Allvarligt talat, inte tror någon på allvar här att ÖSK överger sitt spelsystem som båda tränarna tror på bara för att man kryssar några matcher på försäsongen? Att bygga nytt är onekligen en process som tar längre än några veckor.

Vi har helt klart en trupp som är mer lämpad för 4-3-3 med många duktiga yttrar (Bassom, Näfver, Fremp, Roninho som bör få friare tyglare än vad man får i ett 4-4-2) och dessutom saknas vettiga alternativ som centrala anfallare. Räcker gott att ha en av Nedim/Rodevåg på planen.

För att illustrera hur jag menar så skulle jag gärna sett ett lag enligt denna modell:

----------Richardsson-----------
-Anttonen-Haginge-Bertin-Wowoah-
--------Kihlberg-Nordback-------
-----------Henriksson-----------
Porokara----------------Frempong
--------------Rodevåg-----------

Två offensivt skickliga ytterbackar. En snabb och en stark i mittförsvaret. Två bollvinnade innrar som skall få ut bollen till kanterna och sedan en djupledslöpande offensiv mittfältare som ger understöd till den centrale anfallaren. Lite som vi spelade de sista matcherna under Hammar alltså. Om man sedan väljer att kalla det 4-5-1, 4-3-3 eller 4-2-3-1 spelar mindre roll.
Örebro One¨touch
2008-03-11 20:24
Ämne: Ämne: Uppstäl....
Nja.. Matta.. Min främsta farhåga är att spelarna som helhet (grupp) inte är tillräckligt bra tillsammans för att hålla upp spelet (i 4-3-3). Jag tror pressen på laget och spelarna spelmässigt kommer bli tung. Vilket kan innebära att man spelar efter det som finns i ryggmärgen, snarare än det som är melodin för säsongen.I ryggmärgen på flertalet i ÖSK idag finns 4-4-2 och även till viss del orörlighet och tjongfotboll.

Jag hoppas att jag har fel.
Örebro skoBe
2008-03-11 20:06
Som ni redan vet är Nordin min favorit...men det är något som inte stämmer:) redan i matchen mot v-ås när han kom in så märkte jag att han är inte lik den förra Nordin..och nu när jag har läst att han springer som galning är jag verkligen förvånad:) Hoppas att han inte tappar det goda han har på grund av slitande:) Men det låter mkt spännande:)
Örebro Aspen
2008-03-11 20:02
En av anledningarna till att värva Kihlen och Wowoah var att få in fler spelare som vet vad som krävs för att spela på en högre nivå.
Örebro Marta (hane)
2008-03-11 19:22
Intressanta tankar dock kring unken förnöjsamhet, eller vad du skrev. Där har tränaren en viktig roll att spela...
Örebro Marta (hane)
2008-03-11 19:20
Ämne: Uppställningen idag ....
One¨touch/ Utveckla gärna varför du inte tror att materialet räcker till för 4-3-3. Är inte det, till stor del, beroende av hur man väljer att spela 4-3-3. Formationen idag kändes lagom defensiv. Med en mer offensiv ytterback i form av Anttonen eller Green kan kanske även offensiven komma bättre till tals. Men visst saknas en target... Så synd att det inte vill sig för vare sig Rode eller Nedim målmässigt. Men kanske vänder det. Nedim verkar i allafall fått tillbaka gnistan, inställningen och skärpan. Självförtroendet i matchsituation dock ännu ej intakt..
Örebro Hertig_Karl
2008-03-11 19:05
Riktigt läckert mål av Roninho! Tycker dock att Nobbes förra matchen var strået vassare. Som sagts tidigare verkar nivån på domaren vara katastrof. Skönt att höra av Herman att ÖSK verkar var på gång. FORZA SVARTVITT
Örebro Erki
2008-03-11 19:04
NA har web-tv från matchen nu.
Snyggt mål av Roninho, straffen är patetisk och ÖSKs bortdömda mål ser också tveksamt ut.

Herman låter iaf ganska positiv till ÖSKs insats.
Örebro Bastard on Parade
2008-03-11 19:03
Straffen är ett skämt...
Örebro One¨touch
2008-03-11 19:03
Uppställningen idag såg betydligt vassare ut, än tidigare. Ändå så klickar det fortfarande inte spelmässigt.

Frågan som gnager inom mig är tidig, och kanske provocerande för en del. Men ändå..

Har ÖSK kapaciteten att spela 4-3-3 en hel säsong utan att åka ur?

Flertalet av spelarna har spelat i ÖSKs relativt statiska 4-4-2 och på något vis invaggats i den förnöjsamma lunken att vara elit-spelare. Finns viljan att betala priset för framgång i truppen? Finns den smärtsamma offerviljan att slita hund, för att tillsammans få smaka på segrarnas sötma? Eller ligger det en unken förnöjsamhet och pyr. En förnöjsamhet som bottnar i att man som spelare i ÖSK är van med att ha motgång och på något vis lättare accepterar förluster?

*orolig*
Örebro Trivseltorsten
2008-03-11 18:13
Behövs en Geert den Ouden i Ösk...
Örebro yx
2008-03-11 17:08
100år// Man kan inte bedöma hur "bra" ett lag är på en match.
Örebro 100år
2008-03-11 17:06
Tror ni Roni är glad nu när han bytt till en klubb som är lika bra (dåliga) som hans finska klubb?
Annons: