/fotboll/osk/forum/7189.aspx/fotboll/osk/forum/7189.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Zachary Taylor
2008-03-14 09:17
Kanhända är jag lite dåligt uppdaterad alternativt lätt korkad, men hur funkar det egentligen den här säsongen när man ska köpa en vanlig biljett (ej årskort) till BA? Eftersom jag inte bor i Örebro köpte jag förra året via nätet och hämtade ut dem hos atg-ombud. Hur är det meningen att det ska funka i år? Nån som vet? (Jag har naturligtvis kollat runt på officiella, örebrokompaniet etc., men det var inte så himla upplysande tycker jag.)
Örebro 0REBR0
2008-03-13 22:01
Ämne: Har gjort en bakgrun....
men det är ju riktigt gräs!? =)
Örebro Sersant
2008-03-13 21:28
Ämne: Ämne: Ämne....
Fast när vi ledde den så hade vi spelat 3-4 träningsmatcher och dem andra max 1 typ :).
Örebro BabyKladde
2008-03-13 21:08
Ämne: Har gjort en bakgrun....
snyggt!
Örebro affeman
2008-03-13 21:00
Har gjort en bakgrundsbild som jag gärna delar med mig av. Stor logga att flasha med på jobbet eller i skolan. Sug hem den om ni gillar den.
Örebro micro_42
2008-03-13 20:18
josud //
Blir väl nytt system med EAN-koder i år så det kanske tar lite längre tid än tidigare just i år
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-03-13 20:10
Fint av Kubanerna att ge såna förmåner,antar att det bara gäller om man är medlem?

Vi är t.o.m sist i träningsmatcherna,komiskt och typiskt.
Örebro Rallyfinnen
2008-03-13 19:50
Ämne: Ämne: Ämne....
Om ni vänder tabellen upp och ner så ser ni hur 2008 års Allsvenska ser ut.. =)
Örebro Erki
2008-03-13 18:43
Ämne: Ämne: Nån som....
Försäsongstabell finns på mitt länktips. ÖSK ligger sist, men kommer att klättra efter de två segrarna mot Enköping och Åtvidaberg :)
Örebro rirobban
2008-03-13 18:39
Ämne: Ämne: Nån som....
Vi låg länge etta i den tabellen, har vi verkligen halkat ned till sistaplatsen nu? Vänder fort:)
Örebro Sersant
2008-03-13 18:19
Ämne: Nån som orkar ta red....
Matchpuls har en sånn tabell som dem brukar visa i programmet. Kommer inte ihåg exakt hur den ser ut men vi ligger typ sist eller nåt sånt :).
Örebro Mattias69
2008-03-13 18:12
Kom igen nu gott folk, det är ungefär 3 veckor kvar till ÖSK:s första bortamatch mot IFK Göteborg. Antalet anmälda till Kubanernas supporterresa kunde vara mycket större än vad det är i dagsläget.

Därför vill jag komma med en uppmaning till dej som idag vet att du ska med till Göteborg att göra biljettinköp snarast. Det blir ett elände om alla ska anmäla sig ett par dagar innan, då riskerar vi att inte få buss till alla.

Du som inte vet hur man anmäler sig. Surfa in på www.ticnet.se Väl där skriver du "Kubanerna" i sökrutan och så kommer det upp dom resor som det för tillfället går att köpa biljett till. Boka biljetten och så går du till närmaste ATG-ombud och betalar så får du biljetten. Enklare kan det inte bli.

ÖSK behöver allt stöd dom kan få på bortaplan, gör vad du kan för att vara med och stötta ÖKS i jakten på nya poäng!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-03-13 17:49
Nån som orkar ta reda på hur tabellen skulle se ut för alla Allsvenska lag om man går på träningsmatcherna?jag orkar inte och bryr mig egentligen inte men det vore kul att se hur de andra lagen har blandat och gett.
Örebro BabyKladde
2008-03-13 17:37
aah precis, vecka 12 ska besked lämnas..
för övrigt ska nya biljettsystemet provas i träningsmatchen mot Åtvidaberg.
Örebro Carlsson1908
2008-03-13 17:36
Var förbi vallen idag och såg några nöjda arbetare som precis hade installerat dom nya "ingångarna". Det lyste och hade sig.. antar att det är klart.
Örebro Erki
2008-03-13 17:24
BabyKladde//
Hoppas det, med tanke på att allsvenskan börjar om drygt 2½ veckor :).
Jag har för mig att jag har hört att man ska få besked om att man kan hämta ut säsongskort vecka 12, nästa vecka isåfall.
Örebro BabyKladde
2008-03-13 17:03
josud:
Inom närmaste 2-3 veckorna lär du få besked, tänk på att dom installerar det nya biljettsystemet också!
Örebro Evigt ÖSK
2008-03-13 15:52
Migrationsverket och Försäkringskassan, vilka jävla idioter! Det varma och härliga solidariska Sverige har blivit grått kallt och svinigt! Fy fan! Dags för kubanerna att bli revolutionärt politiska?
Örebro Rallyfinnen
2008-03-13 15:13
Fy fan för migrationsverket!
Örebro josud
2008-03-13 14:24
Nån som hört nåt om säsongskorten till BA? Avspark närmar sig och (som vanligt) är det sparsamt med info. Förra året fick jag mitt säsongskort löst i ett C5-kuvert som hade börjat gå sönder i hörnen (det blir ju gärna så när man lägger ett i plastkort som får "skvalpa runt" som det vill), och det känns ju inte helt bra om det är samma förfarande i år. Är ju bara tur att det inte försvunnit kort, och när det inte finns några magnetremsor eller liknande som gör att korten går att spärra heller... ÖSK skulle ju trots allt ha in pengarna för tre månader sen, så lite framförhållning tycker man ju att dom kunde ha.
/josud
Örebro skoBe
2008-03-13 13:03
Låt Nordin vara bästa spelaren i allsvenskan...
dvs låt honom spela så ska ni se hur länge han blir kvar i ösk:)
Örebro skoBe
2008-03-13 13:03
Låt Nordin vara bästa spelaren i allsvenskan...
dvs låt honom spela så ska ni se hur länge han blir kvar i ösk:)
Örebro Zachary Taylor
2008-03-13 12:01
Berra som target? Tja, ÖSK verkar ju vara laget där alla får prova på nya positioner, så varför inte? :)
AIK Saywee
2008-03-13 11:44
BoP/
"nu ska man ju inte jämföra ett av världens bästa fotbollslag med ett som är snäppet bättre"

Detta gillar jag, frågan är bara vilket av de två lagen som är snäppet bättre?
Örebro hunter
2008-03-13 11:41
Ämne: Costa gjorde på tok ....Jag håller fullständigt med dig angående Bertin Zé.Att flytta upp honom som target player med hans precision på bollarna och tekniken skulle han vara mäst lämpad att vara där framme.Där han kan hålla bort 1-2 försvare och hitta en fin passning.Sen att han hoppar så högt är ett stort plus eftersom han kommer 1-2dm högre än målvakten.
Sen slipper vi tokkapningarna eftersom han inte behöver göra dom.
Vi har den perfekta targeten så varför inte? Och köpa en (till mittback) som även kan spela höger/vänster-back
Örebro Bastard on Parade
2008-03-13 10:59
Costa gjorde på tok för lite mål! Jag skulle kunna tänka mig honom i den offensiva mittfältsrollen men han jobbar över för små ytor, precis som Nordin gjort tidigare.

Nordin och Costa är för övrigt liknande spelartyper.

Hur många klubbar ute i Europa har en centerforward i 4-3-3 som är 3 meter lång och väger 200 kilo? Det verkar vara den typen av forward som ÖSK är ute efter. Kanske är det bara jag som tycker det verkar fel med tanke på att det sättet ÖSK ska spela?

Kolla t ex Barcelona, nu ska man ju inte jämföra ett av världens bästa fotbollslag med ett som är snäppet bättre, men jag gör det ändå. De brukar använda sig av 4-3-3 formation och Etoo får ofta spela centralt.

Jag vill ha en centerforward som möter bollen, släpper den på ett eller två tillslag och genast söker sig framåt i banan. Jag vill ha en hänsynslös forward som vräker sig fram i offensivt straffområdet och är riktigt bra på huvudet.

Men ÖSK ser på det med andra ögon. De vill ha en jätte, varför inte flytta fram Berra? Grabben har en teknik som är mer än funktionell, ni skulle sett överstegsfinterna och Ronaldinhodragningen för några veckor sedan på träning!
Örebro Ösk-Power
2008-03-13 10:43
Targetplayer är ett måste..

Följer Henriks linje. Tror Ricardo Costa skulle passa bra i årets ÖSK som targetplayer. Han hade en grym bollbehandling , bra styrka och kunde hålla i bollen som ingen annan i detta lag.

Dags för Sjögren att agera..
Örebro Henrik(ÖSK)
2008-03-13 09:46
Angående Costa: visserligen må han ha haft ett någorlunda långsamt löpsteg men i mina ögon hade han varit perfekt i rollen som target i årets upplaga. Costa's styrka var just att möta bollen i uppspelen och snabbt fördela den vidare. Matchrapporter verkar göra gällande att det saknas. Och angående kommentatorn så var det Jonas Wirmola som yttrade de orden om jag inte missminner mig varav Stefan Lundin kontrade med att "det ska komma från superettans i särklass sämsta spelare". Lundin har min respekt i åtminstone vissa avseenden!
Örebro lollo_homeboy
2008-03-13 06:21
kristoffer jonsson klar för BK forward..
synd att han försvann hade helrre sett honom som 3 alternativ en målvakt som kan utvecklas bra till en back up i allsvenskan längre fram..
Örebro Iteron
2008-03-13 00:25
Jag tycker Nordin är för långsam för allsvenskan. Hellre Wowoah som mittfältsspets.
Annons: