/fotboll/osk/forum/7186.aspx/fotboll/osk/forum/7186.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2008-03-23 10:41
Givna i startelvan torde vara:
Porokara, Wowoah, Kihlberg (spelat 3-3-4 på hög nivå)
Seb (bäst hittils)
Hagge (flera alt platser)
Glenn (flera alt platser)
Nordback
Weggen (rutin, aktoritet)

Kvar att fördela: 3 platser
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-03-23 10:27
Intressant att några forumtyckare har lagt in Zé högre upp i elvan än mittback. Undrar hur han skulle vara som tex mittfältare? Bra tillslag och riktigt tuff. Kanske vore nåt? Att Henriksson kommer spela är gjutet och han är/kommer vara en av de viktigaste spelarna i truppen med sin kämpaglöd och målnäsa.
Örebro Chivas
2008-03-23 10:25
Forza Svartvitt!!
AIK Saywee
2008-03-23 07:40
1643 åskådare mellan IFK Göteborg och Kalmar FF i landets näst största stad i något som heter Supercupen?!?!?

I England ligger väl publiksiffrorna kring 50.000-80.000 vid en cupfinal, eller?

Något måste väl vara fel (förutom vädret, vid valt matchdatum), men det får väl duga som träningsmatch?

För övrigt var ÖSK mycket bättre i andra halvlek mot ÅFF, jämfört med första - och det kan väl inte bara bero på vinden ;-)

Forza Sixtens svartvita eleganter!
Örebro skoBe
2008-03-23 01:41
ÖSK KRILLE och Aspens start 11 håller jag 100% med... för tillfället är det absolut bästa för ösk!!! Ni är fotbolls kunniga i mina ögon...
men problemet är att Henriksson inte vill spela på topp:) det har jag hört av en spelare:)
Henriksson har visat att han kan göra mål och för tillfället behöver ösk någon som ska göra mål...så vad är problemet?
Örebro Iteron
2008-03-22 22:44
1-1 för Trelleborg i sitt genrep mot ett Superettalag. Undrar om deras lokaltidning är lika snabba med kris-rubrikerna.
Örebro rirobban
2008-03-22 21:54
Då har jag snickrat ihop mitt förslag på hur Allsvenskan 2008 slutar. Hade gärna tippat ÖSK högre, men tror att de behöver spela ihop sig med den nya formationen innan framgången kommer ett synas. AIK känns starka i år och IFK vinner inte två säsonger i rad, speciellt eftersom de har Champions League-kval att tänka på.

1. AIK

2. IFK Göteborg

3. Malmö FF

4. Hammarby IF

5. Kalmar FF

6. Djurgårdens IF

7. Helsingborgs IF

8. IF Elfsborg

9. Halmstad BK

10. IFK Norrköping

11. Gefle IF

12. Örebro SK

13. GIF Sundsvall

-------------------------

14. GAIS

-------------------------

15. Trelleborgs FF

16. Ljungskile SK
Örebro Ösk-Power
2008-03-22 21:52
Ämne: Ämne: Denna e....
Glömde Haginge i min elva. Han är ju gjuten :)

Mmm, jag sätter ett frågetecken för ZEB. Visst han har varit väldigt duktig under försäsongen, men han är lite sölig enligt mitt tycke. Men det är klart, så här när jag tänker efter så kan han få en plats på mittfältet:)
Örebro Aspen
2008-03-22 21:50
rirobban//Håller med Seb har varit bäst under försäsongen
Örebro rirobban
2008-03-22 21:30
Ämne: Denna elva skulle hä....
Men den spelaren som kanske imponerat mest under försäsongen har du inte med i elvan. Sebastian Henriksson blir nog viktigare än många tror, faktiskt.

Skulle nog vara effektivt att ha honom som central anfallare. Med hans huvudspel så skulle han helt klart vara farlig där framme. Men jag ser honom helst som mittfältare, så som han spelat under försäsongen:)
Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-22 21:21
En sak som är säker är att det kommer bli åka av mot trelleborg på kanterna! Med Anttonen och Haginge på högerkanten och Wowoah och Porokara på vänsterkanten! Trelleborg kommer få det svårt att hänga med på kanterna när de sätter fart! :)
Örebro Ösk-Power
2008-03-22 21:15
Denna elva skulle hävda sig bra i Allsvenskan om alla är skadefria. Har konstruerat en elva som är mest intressant enligt mitt tycke.

---------------Westman-----------------
Anttonen---Wikström--Holgersson----Wowoah
----------Nordback--Bertin Zé-----------
--------------Kihlberg/Nordin------------
Bassombeng----- Rodevåg----------Porokara

Bertin Zé skulle fungera lite som Viera i denna roll. Kihlberg har ju känsla och bra fötter, så varför inte låta honom agera i "den positionen".
Porokara är given, likaså Bassombeng när han är frisk.

Vill också poängtera att kommunikationen i backlinjen är oerhört viktig, därför väljer jag att sätta 2 svenskar på mittbackspositionen tills vidare.
Örebro ÖSK!
2008-03-22 20:51
så här ser min startelva ut, om alla skulle vara friska.

Porokara - Halilovic - Bassombeng
Näfer - Nordback - Antonnen
Hogersson - Zé - Wikström - Haginge
Westman
Örebro ÖSK!
2008-03-22 20:51
så här ser min startelva ut, om alla skulle vara friska.

Porokara - Halilovic - Bassombeng
Näfer - Nordback - Antonnen
Hogersson - Zé - Wikström - Haginge
Westman
Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-22 20:46
Då är trelleborg motsatsen till ösk! Ösk spel går ju ut på att anfall är bästa försvar! :)
Örebro ÖSK!
2008-03-22 20:43
riroban// Tack för att du tycker som jag, att TFF är defensia och anfaller inte mycket, jag tror inte att det räcker långt mot ÖSK.
Örebro rirobban
2008-03-22 20:40
Ämne: Saywee// det oroar m....0-0 mot Elfsborg är inte så konstigt. Trelleborg är försvarsstarka och vill inte gå framåt speciellt mycket. Elfsborg vill men kan inte gå framåt speciellt mycket. De har inte många ordinarie spelare att använda sig av, i alla fall inte i anfallet.

Elfsborg har haft sitt guldår och det kommer att dröja innan det händer igen. Förra säsongen tog ju ÖSK 4 av 6 poäng mot dem, hoppas på något liknande i år.

Förresten säger inte träningsmatcherna någonting. Att spekulera något kring dem känns knappt intressant:)

Själv tycker jag att 4-2 seger över Gefle låter bra mycket bättre, vilket ÖSK alltså lyckades med. Att göra fyra mål på ett så bra försvarsspelande lag visar att det finns klass i ÖSK:)
Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-22 20:33
Aspen //
Ja det har du ju rätt i. Men mot åtvidaberg var Wowoah inget vidare. Men jag har bara sätt en match med han som vänsterback.
Örebro Aspen
2008-03-22 20:20
ÖSK KRILLE//Vi måste bli mer offensiva. Därför utgår Wiken och Samuel in.

Haginge-------Zé---------Holgersson----Wowoah

------------Kihlberg-----Nordback-------------

-------------------Gerzic---------------------

Anttonen---------Henriksson-----------Porokara
Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-22 20:15
Den här start 11:an tycker jag att ÖSK ska ställa på benen mot Trelleborg:

----------------Rickardsson--------------------

Haginge-------Zé---------Wikström----Holgersson

------------Kihlberg-----Nordback-------------

-------------------Gerzic---------------------

Anttonen---------Henriksson-----------Porokara

Om nu inte Porokara är skadad så illa att han inte kan vara med! Då tycker jag att Näfver ska spela på vänsterkanten!
Örebro Pencing
2008-03-22 19:40
Farsen fortsätter/ Haha.. jo, det skulle ju va lite märkligt förståss. Men det är smällar man får ta. Fast den chansen får nog anses som liten, trots att den skulle passa bra för dom.

Carlsson1908/ Jo, fast Ösk har väl nån låt på gång va?
Örebro Carlsson1908
2008-03-22 19:08
Kan du komma på sånna låtar till Landslaget får du alltid gärna komma på några till oss..
Örebro ÖSK!
2008-03-22 19:06
Saywee// det oroar mig att du säger 0-0 mellan Elfsborg och Trelleborg, men vi vann mot Malmö med 1-0 på försäsongen förra året och det gick inte så bra i Allsvenskan
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-03-22 18:59
Pencing/ Om inte annat kanske den kan bli poppis i allsvenskan. Hur skulle det kännas om 2000 bajare sjunger den på Behrn sen?
Örebro Pencing
2008-03-22 18:42
Ämne: Pencing// Är det du ....
Jo du Grixx, nog är det jag alltid.. tyvärr kanske man ska säga med tanke på den sångrösten. Men det är en kul grej. Och låten har gått som en raket på listan trots kvalitén. Den har gått om en massa låtar som legat ute för röstning i flera veckor och det på bara ett par timmar. Nu ligger den klart på övre halvan. Precis om ÖSK ska göra i allsvenskan!

Tack i alla fall!
Örebro Aspen
2008-03-22 18:34
örebro SK FK//Trots en svag TFF-insats ser tränaren Tom Prahl ingen anledning till oro.
– Av elva träningsmatcer har vi bara förlorat två. Och vårt försvarsspel är trots allt stabilt.

Mot bra motstånd också. Matchresultaten finns på Pekings forum
Örebro Aspen
2008-03-22 18:31
Skrämmande klipp ur Expressen:

Fredrik Nordback sitter i solskenet utanför Behrn Arena och beklagar sig. Om några timmar ska han och lagkamraterna genomgå ännu en omgång av kräkframkallande fystester.
- De verkar aldrig ta slut, säger han. I går sprang vi Coopertestet, alltså tre kilometer på tid. Då var det många som plötsligt fick en släng av förkylning: "Jag måste nog stå över.
Patrik Anttonen nickar instämmande.
- Tidigare har man nästan maskat på träningarna eftersom man ville vara fräsch till veckans enda match.
AIK Saywee
2008-03-22 18:27
skoBe/
Apropå sopor, Nordins målchans hade nog en division 7-spelare enkelt satt i nätmaskorna.

Dagens cup-match, IFK Göteborg-Kalmar FF visar hur man gör avslut, snygga mål!
AIK Saywee
2008-03-22 18:26
örebro SK FK/
Vet bara att TFF spelade 0-0 mot Elfsborg borta för typ, någon vecka sedan ...
Örebro E-A
2008-03-22 17:24
ÖSK!//
2.20 är ju ett ganska högt odds på hemmaplan. dessutom mot ett gäng som tff..

2 vunna av 10 möjliga på försäsongen, 4 av dessa matcher mot as-motstånd. börjar tro att sixten mörkar formen för å lura motståndarna att tro att vi är ett blåbärsgäng.. =) nää men allvarligt, det är god tid att hämta hem den där targeten eller iaf nån som kan göra mål på frilägen tycker jag!
Annons: