/fotboll/osk/forum/718.aspx/fotboll/osk/forum/718.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Nissesson
2016-02-27 18:34
"Alla tillsammans"

Hahahahahaa, vilken omöjlig slogan eller vision :(

Jag är i alla fall glad över dagens vinst :)
Örebro Valderinho
2016-02-27 18:33
Vilket pajasforum detta har blivit. Kom ihåg för 4-5 år sen hur levande och kul detta forum var. Efter det har Saywee skrämt iväg många skribenter för att man inte vågar skriva saker som man kan vara oense om. Fler har tröttnat och lämnat detta forum. Men jag har försökt motivera mig själv att skriva här ibland. Men det har blivit en skara personer här inne som kidnappat detta forum och tagit över och satt sin prägel på detta forum, vad man får säga och inte säga. Man ska vara PK. Inte någon gång har vederbörande haft någon självkritik att förbättra sig. När man då kommer in här efter en tid så märker man hur DDR detta forum har blivit där vissa agerar språkpoliser på andra skribenter och framförallt i grupp. I verkligheten tycker vi olika och man får vara det så länge man inte går över någon gräns. Men när samma person skriver att man skriva elaka saker eller kränka någon så gör man själv detta!!!
Benny Böckling
2016-02-27 18:25
@Minatankar:

Men för helvete... Skrattar åt Crespo eller andra spelare. Att vi skrev haha för att Goitom ryktades till Borlänge har alltså fått igång allt detta. Vem skrattar åt Crespo? Hur menar du där? Och nu det senaste börjar du snacka om självkritik för denna lilla skitgrej. Du är inte klok.
Rellen
2016-02-27 18:22
@Minatankar:

INGEN vill Crespo ska misslyckas. Herregud kamma dig din fjant. Skiter fullständigt vad du tycker om mig. Du är välkommen skriva det på PM, du har min respekt så länge du inte hånar eller hotar en till livet som en viss Hockey-Karl gör.
Örebro Minatankar
2016-02-27 18:18
@Rellen:

Du ska nog vara glad över att jag valt att gå ur här flera gånger självmant. I annat fall hade du också fått höra vad jag tycker om dig och så hade jag blivit avstängd igen.

Jag skiter fullständigt i om du anser att jag mästrar. När det finns skribenter här som skrattar åt spelare, inkl Crespo, om de misslyckas, är jag tydlig med vad jag tycker om sådant. Har du och andra ingen som helst självkritik? Nej, nu märker jag att jag behöver lägga av igen. Varför ska jag lägga energi på detta...
Rellen
2016-02-27 18:13
@Minatankar:

Inte biter på dig? Haha därför du lämnar forumet stup i kvarten och ber folk fara och flyga. Tycker det är skitbra att du står upp för ÖSK när skribenter snackar skit men när du till och med måste mästra folk angående Goitom och andra frågor så blir du tröttsam. Fråga dig själv om det kan finnas något i vad folk skriver?
Saywee tänker jag inte ens kommentera. Han har skrämt bort alltför många skribenter för att jag ska bara blunda.
Vet min kompis skrev om att få en spärr upphävd som han fick för 4 år sedan, fortfarande inget svar från bröderna Avenbrand. Det har gått 1 månad.
Örebro Snö
2016-02-27 17:59
Jag tror Böckling/Minatankar/Eyra/Jpsvartvitt/Nisseson är samma person:):) vilket skämt detta forum är
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Lord Bertin Zé
2016-02-27 17:53
Felpost
Örebro Minatankar
2016-02-27 17:52
@Benny Böckling:

Förstår att en del av er är trötta på mig eftersom ni vill hålla på som ni själva vill och inte klarar av att man har en annan mening.

Har föreslagit ÖSK att starta chatt på sin hemsida men då enbart för medlemmar och supportrar som kan skriva under med sina namn. Då kan du och andra fortsätta här och leka själva.

När jag skriver så vänder jag mig i första hand till de som kan debattera utan att skriva illa om eller vara elak mot andra människor. Men eftersom ni är flera som uppenbarligen har behov av det så är jag besvärlig och ett mobboffer för er. Det är bara så att sådant inte biter på mig.

Örebro Eyra
2016-02-27 17:49
Hines-Ike, wow!
Örebro jpsvartvitt
2016-02-27 17:49
Fantastisk stämning idag Kubanerna! Märks att ni kommer bli röststarka i år! FANTASTISKT att denna satsning slår väl ut! :) Det är bara 63 årskort kvar till det magiska 1000 strecket!! :D
Postat via SvenskaFans-appen
Benny Böckling
2016-02-27 17:43
@Minatankar:

Lika många är det som är otroligt trötta på dig. Pseudonym hit och pseudonym dit all over again. Hade du fått bestämma skulle man väl inte få vara anonym på nätet överhuvudtaget...?
Örebro Minatankar
2016-02-27 17:42
@Nissesson:

Kan du lägga av dina insinuationer om att jag är präktig mm. Du provocerar och fortsätter du så kommer jag säga vad jag tycker om det så får dina släktingar anledning till att stänga av mig igen och du kan fortsätta med någon annan.
AIK Nissesson
2016-02-27 17:38
Allt är som vanligt, Rellen vill att jag skall vara med i tjafset:( "Haha sluta trolla nu. Saywee klass på dina inlägg." ... och en del andra är bara präktiga eller petiga. Varför kan ni ändra lite på er, för att bidraga med sådant som är konstruktivt, som så många önskar? S-U-C-K
AIK Nissesson
2016-02-27 17:33
Brendan alltså, han är redan bra och kommer att bli bättre, synd att han inte fick ett mål till i protokollet. Hans rush i 88:e när han bröt, var grym.

Har vi allsvenskans snabbaste backar?

Skulle vilja se Almebäck mot Brendan i halvtid på 100 meter ...
Örebro Nicknamn i ribban
2016-02-27 17:19
Carl Ekstrand Hamrén, Allsvenskans nickstarkaste yttermittfältare?
Örebro Minatankar
2016-02-27 17:13
@Zidanes vänstervolley:

Det finns väldigt många på detta forum som under åren givit mig positiv respons för att jag håller mig till ÖSK, fotboll, fakta och kritiserar sak och inte person.

Vad jag och andra tycker om dina inlägg håller jag också inne med. Konstaterar bara att du sitter där bakom din anonyma pseudonym och är stöddig. Vad jag tycker om det håller jag också inne med.
Örebro Snö
2016-02-27 17:12
Rellen

Är det ngn som får trolla så är det ÖSK om man ska klara sträcket i AS
Örebro Nicknamn i ribban
2016-02-27 17:10
Någon mer än jag som tycker att GAIS mittback borde fått en frilägesutvisning när han drog i Crespo (hur tydligt som helst) som gick i djupled strax efter Nordins 1-0? Att linjedomaren, som befinner sig 15-20 meter från situationen, missade den är beklämmande. Jag sitter säkert 3 gånger så långt bort och ser den hur tydligt som helst.
Zidanes vänstervolley
2016-02-27 17:07
MinaTankar

Haha va? Brukar jag såga dig? Nej snälla, håll inte inne med vad du skulle vilja skriva?! Du är väl kränkt såklart. Skriv gärna men skriv då något vettigt!
Örebro Valderinho
2016-02-27 17:04
Håller med om Lundberg och Ring. Dom har en bit upp var det gäller snabbhet tuffhet och tempo. Framförallt tycker jag Lundberg brister i momentet efter att han tagit emot bollen. Så blir han nästan alltid i regel under tidspress och då blir stressad eller blir avväpnad ganska enkelt. Det händer inget. Kontentan blir mer eller mindre +-0 om Lundberg inte har turen att det finns en medspelare i närheten som kan "hjälpa" honom. Övrigt slog Ring en riktig indianare i första halvlek och tog heller inte markeringen vid Gais mål. Dock borde Rinne gjort det bättre. Sen tycker jag ändå dom spelar upp sig rejält i andra. Men det är anmärkningsvärt hur enfotade spelare på denna nivå är förutom juniorerna. Valgardsson är klart exempel, men även många andra som bara använder en fot hela tiden. Nog om detta. Brendan hade problem framförallt i första halvlek men även i andra vid inlägg och inspel. Dock briljerar han med sin bollbehandling och individuella aktioner som är sevärda som föregicks när han gjorde mål och även klacken som mynnade ut i ett fint skott som tyvärr inte blev mål på. Det han har att förbättra är att fylla på och hjälpa till medspelarna med passningsalternativ. Oftast blir han stående eller inte är modig nog att följa med eller komma på överlapp på kanten. Samarbetet kan förbättras, men han är ny på positionen och kan i viss mål ursäktas av detta. Men ett fynd är han allt! Kan nog se att han kan spela som ersättare till RÅP i den mån han blir avstängd eller att han blir hans ersättare på sikt. Tycker Brendans egenskaper går lite förlorade som mittback men även i viss mån som högerback. Hans längre passningar är grymma och får han nyttja sitt skott och spelförståelse mer, kommer han bli riktigt bra. Men jag undrar om han kan göra detta som mittback?! Kanske han kan fylla på framåt i planen oftare som exempel. Valgardsson kan jag knappt kommentera så usel som han va när han kom in. Han ska absolut inte spela som vänsterytter där gör han ingen nytta. Felslagna passningar. Inlägg som tog på första markeringen och börjar med att han ska gå förbi en motståndare när han kommer in, men råkar direkt på patrull och tror han kan gå igenom spelaren(!). Riktigt dålig teknik. Walldén tycker jag kom in som en frisk fläkt och gjorde bara bra saker. Spelade fint till Crespo och tog egna initiativ. Bästa ÖSkare totalt sett över hela matchen är Gerzic, Crespo, Brendan, Rinne, Nordmark.Svårt att betygsätta mittbackarna då dom inte sattes på prov. Sen kommer övriga spelare med stabila insatser men där ingen har några direkta toppar i spelet. Underkänt får Valgardsson som inte lyckades med något när han kom in.
Rellen
2016-02-27 17:03
@Snö:

Haha sluta trolla nu. Saywee klass på dina inlägg.
Örebro Snö
2016-02-27 16:58
Vinst 3-1, bara Brendan godkänd o mer därtill, så fruktansvärt dåligt spel av ÖSK, får nog omvärdera o vara glada om vi är över sträcket i AS
Örebro Minatankar
2016-02-27 16:50
@Zidanes vänstervolley:

Så du är lössläppt igen och missar inget tillfälle att skriva skit om mig.
Du är otrevlig och oförskämd. Håller inne vad jag skulle vilja skriva.
Örebro Matta
2016-02-27 16:49
937.
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Daniel i Örebro)
2016-02-27 16:49
Iron-Ike: vår bästa värvning sen Bedoyas dagar. Bra med långt kontrakt på en sån pärla. Sälj till Barcelona för 40 mille om ett eller annat år. Edit// Tippade inte alls 0-0 utan 0-2!
Rellen
2016-02-27 16:42
Lundberg är 18 bast, många verka glömma det.
Hines-Almebäck. Det vattnas i munnen!
Örebro Nicka i ribban
2016-02-27 16:40
Ring gjorde ingen jättematch. Det jag gillar med honom är att han vågar ta initiativ. Det är så man utvecklas. Logi spelar väldigt mycket på säkerhet förutom när han slår sina crossbollar. Jag tror inte att någon håller för ett Allsvenskt topplag i år, men Ring är bara 20 år, så utvecklingspotential finns. Moberg gjorde inte mycket med bollen, men han gjorde många fina brytningar. Hans bästa insats hittills i år? Hines-Ike var bäst på planen. Han behöver bli bättre på att våga ropa efter bollen. Flera lägen i andra halvlek där han satte fart men lagkamraterna inte såg/hörde honom. Överlag var det en riktigt vass insats. Bra tillslag på bollen!
Örebro Alltid Örebro
2016-02-27 16:23
@Zidanes vänstervolley:
Ring spelar helt klart upp sig i sndra men 4/5? 1/5 i första då han var en ren säkerhetsrisk 4/5 i andra... Sett över hela matchen är han godkänd 3/5. Varken Ring eller Logi håller som första allternativ... Den position vi är mest i behov av att förstärka enligt mig. Lundberg gjorde inte heller mycket väsen av sig, ser hellre att Walden får chansen få.
Örebro Nikkiz
2016-02-27 16:03
Längtar tills Astrit kan va med , !!
Annons: