/fotboll/osk/forum/7173.aspx/fotboll/osk/forum/7173.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Alabama man
2008-03-21 18:26
Bastard//

Du är inte ensam om att skratta åt det där:). Humor på hög nivå.

Örebro Pintorp
2008-03-21 18:26
Ämne: Har ni läst vad Ljun....Hahaha, ja, jag skrattade också gott åt Rynningesupporterns kommentarer. Ljungskile verkar dessutom ha ganska höga tankar om sig själva. Det är väl iofs rätt på ett sätt, men ändå.
Örebro Bastard on Parade
2008-03-21 18:21
Har ni läst vad Ljungskile-redaktionen tror om oss? Och "en rivaliserande supporter tycker till"?

Är det bara jag som skrattar?
Örebro Erki
2008-03-21 18:15
Känns som att det svåraste att formera är backlinjen i nuläget, lite konstigt med tanke på att vi har hållit nollan tre matcher i rad (Honkas "straff" räknas inte).

Annars vill jag nog ha denna uppställning framåt:

--Nordback-Kihlberg--
-----Henkriksson-----
Anttonen--Nedim--Roni
Örebro Grixx
2008-03-21 17:50
Tränarna har tidigare sagt att byten kommer at ske tidigt och inte när det är 5 min kvar osv.
...om det nu inte är kris/skada.

Nu var det ju träningsmatch.

För övrigt tycker jag att Wowen är bra som en spelande back. I dag blev ju spelet inte spec mycket försvarsbetonat så det blev lite lustigt för honom. Tycker förut att det varit helt ok.

Idag så blev det för mycket snurrande i en egen backstil. Inte normalt backspel som de flesta är vana. Det behöver inte vara fel för det, men han försökte spela sig ur situationer som var för svåra.....men han lär sig.
Örebro Rojas
2008-03-21 17:37
- wowoah ska inte spela back
- Skumma byten av tränarna
+ Kihlberg ser bra ut
+ Bra spel av Nordin !
Örebro Erki
2008-03-21 17:25
Ganska småtrevlig match idag, stundtals fina anfall. Kan inte ha varit lätt att lira fotboll i det vädret :)

+ Till Haginge, Kihlen och Anttonen
Högerkanten med Hagge och Patrik såg ruskigt intressant ut så länge Hagge orkade springa.
Wowoah var stundtals bedrövlig men jag antar att han har gjort bra insatser på vänsterbacken tidigare som jag inte har sett.

Jag är lite tveksam om Frempong verkligen håller på allsvensk nivå, jag tror inte han lyckades ta sig förbi sin försvarare en enda gång idag.

Skulle nog vilja se Porokara-Nedim-Anttonen på topp mot TFF, och Haginge på högerbacken :)
Örebro Aspen
2008-03-21 17:22
Svårt med Seb bästa både som mittfältare och target. Var ska han placeras.
Örebro Grixx
2008-03-21 16:56
Aspen// Jag nämnde det tidigare att det missades däruppe idag, vidöppna chanser, och att det saknas en klasspelare där uppe har jag skrivet tidigare men fått på näbben att det inte var så utan det var backlinjen som katastrof.

I vart fall så är chanserna så vidöppna som idag så trillar bollarna in när killarna är varma i kläderna. Men som sagt man letar ju fortfarande efter spelare och hittar man någon så köper man....
Örebro Västbanken
2008-03-21 16:38
Jag fick en pratstund med Bosse i samband med matchen idag (han stod längst upp på läktaren och kollade tillsammans med en kompis från Kamerun). En sympatisk och ödmjuk, men rätt tystlåten kille. Han var intresserad av att veta vad fansen tycker om honom - den info han får verkar mest komma från kameruaner som bor i Örebro (det finns ett gäng enligt Bosse). Han berättade att han också hade anbud från turkiska högstaligan - när jag frågade varför han gick till Sverige istället svarade han bara "Det var mitt val". Han sade att han trivs i Örebro (vad ska han säga?) och att han trivs socialt med det kameruanska umgänget och i laget.

Jag frågade vad han tycker om tränarna och då svarade han snabbt "Ca va" ett stort antal gånger, vilket väl ska förstås som: "Det är fint, inga problem alls, vår relation är mycket bra". Grejen är väl att om man försäkrar att allt är toppen tillräckligt många gånger, så låter det som om allt inte står rätt till. Nåja, spekulationer från min sida.

När jag tyckte att det var konstigt att Berra inte spelade verkade han hålla med. När jag påpekade att det var bisarrt att plocka in Berra i 89:e verkade han också hålla med.

Han sade vidare att han hade kontrakt på 2 år, men därefter skulle nån slags avstämning göras (option på förlängning från någon part? - hade lite svårt att förstå detta).

Han räknade med att vara tillbaka om ett par veckor. När jag sade att Porokara, Näfver, Bosse och Frempong slåss om 2 platser verkade Bosse ta det hela med ro. Kompisen fyllde i att "det är ju 30 matcher". Jajamensan, sade Berra då. Uppenbart är han inte säker på att platsa. Bosse ger ett mycket seriöst intryck.
Örebro Iteron
2008-03-21 16:36
Grixx//
Eller 5-3 i alla fall. Tre fantastiska räddnignar av Westman (1) och Richardsson (2). Jag hoppas på Richard i premiären.

Ruggigt bra matchrapport Marcus Avenbrand.
Örebro Aspen
2008-03-21 16:31
Grixx//Tyvärr har vi inte forwads som klarar av att göra 5 mål i en match.
Dessutom måste vi vara starkare på hemmaplan.
Örebro Aspen
2008-03-21 16:27
Grixx//Roni är betydligt bättre på vänsterkanten där han spelade i 2:a
Örebro Grixx
2008-03-21 16:26
Aspen// Vi ägde matchen rakt igenom spec i andra.
En match är en match även om det är mot Latorp.

Vilket jäkla storlag som helst kan trilla dit på resultat, dvs förlust eller oavgjort.

.....men aldrig spelmässigt, och det går bara att säga att vi var ÖVERLÄGSNA i dag inget annat och det är godkännt. Matchen hade lika gärna kunnat slutat 5-0.
Örebro Grixx
2008-03-21 16:22
Ska jag hitta något negativt så är Roni ännu inte så bra som jag trodde han skulle vara.

Rickard är ringrostig eller dålig...det sista tror jag inte riktigt på ännu.

Anttonen ÄR ringrostig men fick ofta till det.

Kilen är ingen dribbler och lite vek i närkamperna.

Rode springer inte ofta även om han kommer in i slutet av matchen. 1 gång idag och stressade målvakten...mer av det tack.

Nedim tycker inte heller om kroppskontakt.
Örebro Aspen
2008-03-21 16:21
Min åsikt är att 0-0 hemma mot ett S1-lag på ruinens brant inte är godkänt. Vi MÅSTE vinna på hemmaplan som Sixten säger
Örebro Grixx
2008-03-21 16:16
Kan man säga att Hagge är ofarlig bakåt men farlig framåt?
Örebro Grixx
2008-03-21 16:12
Det såg inte speciellt farligt ut för Ronis del.
Strax innan 90 min så gick han själv lugnt ut till omklädningsrummet.Inget haltande osv.
Örebro E.Shams
2008-03-21 16:11

Chipset// Intressant att du skriver "Kul att se Kilen äga" efter de mycket negativa inläggen du gjorde under hösten och vintern. Nr 1 på din kalkonlista är han också.

Jag tror att ÖSK kommer ha en bättre defensiv detta år med Kilen som viktigaste faktorn för det.

Synd bara att han kom denna säsong, jag ropade efter Kilen inför säsongen 2007 och var i princip ensam om det.
Örebro Grixx
2008-03-21 16:04
Helt ok insats i dag, snudd på riktigt riktigt bra:-)
Backlinjen (4manna) hade inga som helst prövningar så svårt att säga något om dom.

6-7 solklara målchanser som nästan var vidöppna några borde gått in.

I andra halvlek var det spel mot 1 mål och först mot slutet trasslade vi till det. Det hade varit så försmädligt om man släppt till något då. Dock hade vi en backlinje på 3 man, men i vart fall.

Hagge har hittat sin plats sedan förra matchens förflyttning. Ruskigt offensiv.Han var ju lika mycket där uppe som på sin backplats. Tycker våra ytterbackar är våra farligaste spelare framåt...lustigt!!!!

Med Anttonen och Frempong så var det väldigt intesivt där framme stundtals låg vi 6 man på linje för att löpa på bollarna, det var LÄNGE sedan!!!

Ok måhända,så hade vi kraftig medvind i andra men ändå så såg det riktigt bra ut. Hur det skulle sett ut med AIK som motståndare är en annan sak, men det var kul att se spelarna spela ut ordentligt och känna att spelet funkar, kul kul kul.

Innan jag åkte på matchen var jag en hårsmån från att skriva att under säsongen kommer vi i anfallet att ha en konstellation med Anttonen, Frempong och Nedim.Med vår lugna backlinje så kanske Berra skulle prövas där fram......så nära vi är där nu.
Örebro mustard
2008-03-21 16:03
Säg gärna till när/om ni vet något om Roni!
Örebro Chipset
2008-03-21 15:56
I andra halvlek totaldominerade vi. Kul att se Kilen äga. Så här bra var han aldrig i ÖIS och kanske heller inte hos IFK. En annan som visade var skåpet ska stå var Anttonen. Han spelar premiären med största sannolikhet. Så som elvan såg ut i början på andra halvlek så vill jag att ÖSK spelar i premiären. Det enda frågetecknet är målskyttet.
Örebro Aspen
2008-03-21 15:46
Med ett sådant här genrep lär vi bli oslagbara i AS-premiären.
Magnus betydligt sämre alternativ än Berra. Sämre i luftrummet, mycket sämre passningar, ingen auktoritet. Bänken nästa. Hela backlinjen oklar? Högerback? Vänsterback?, Mittbackspar?
Vi behöver Wowoah som offensiv (mf) kraft.
Porokara gör mycket mer nytta på vänstern. När Eric är tillbaks finns det givna ytterforward paret. Given target tycker jag Seb är, klart målfaligast.
Mittens rike bör se ut så här : Kihlen-Wowoah-Nobbe
Örebro Denta_Arsenal
2008-03-21 15:42
Jag tycker det ser relativt bra ut inför seriestarten. Känns som ÖSK har ett eget spel i år till skillnad från ifjol.
Tycker vi för matchen idag och är det klart bättre laget.

Bäst idag tycker jag att Haginge och Kilen var, tycker även Vovven sköter sig bra men stort minus för hans humör.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-21 15:39
Att det ska vara så svårt att göra mål! Spelar bra vissa perioder men inga mål görs!
Örebro Evigt ÖSK
2008-03-21 15:21
Bäst idag: Patrik Haginge!
Sämst idag: Samuel Wowah - skitdåligt humör!
Örebro Grohl
2008-03-21 15:03
Fan ska vi inte försöka värva hem Gigena? =D

Allvarligt talat verkar det som att vi kan få det motigt i år, iallafall till en början.

MEN jag hoppas verkligen att vi behåller Sixten och Alex oavsett hur det går. Känns som att dom behöver tid på sig.
Örebro 100år
2008-03-21 14:50
0-0 på hemmaplast är inte alls så dåligt resultat... Om man vill hålla sig kvar i SE.

Va händer?
Örebro Grohl
2008-03-21 14:46
nääää men truppen ser ju komplett ut, vi kör på med det här å vi behöver minsann inte nån ny anfallare
Örebro kenya
2008-03-21 14:33
52 Porokara fixar hörna. Får fulsmäll och blir liggande.

53 Bra hörna från Nordback. Gustavsson kniper bollen och startar resultatlös kontring. Porokara är fortfarande ur spel.

58 James Frempong byter av skadade Porokara.
Annons: