/fotboll/osk/forum/7169.aspx/fotboll/osk/forum/7169.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2008-03-24 10:41
BabyKladde//Sixten är inte lika snacksalig som Walker d.ä. Vi ska se det som en tillgång. På tal om anfallet och språkproblem. Tror Jon hade varit en tillgång åtminstonde med sina fransk kunskaper. Någon som vet hur dom fixar språket på träningar och taktikgenomgångar.
Örebro Aspen
2008-03-24 10:36
TFF blickar framåt 2008. Det märks att dom varit med förr.
Örebro Aspen
2008-03-24 10:29
warlord//Kan vara svårt för en LSK eller annan supporter att bedömma Eric, Berra, Porokara, m.fl. Tycker det är viktigt att även se tränarna som nyförvärv.
Örebro BabyKladde
2008-03-24 10:28
Ämne: Jag har absolut inge....
svaret på varför det låter så i intervjuerna är ju att han är finsk och inte kan svenska språket till 100%.. då är det klart att man stammar lite för att hitta orden.
Örebro warlord
2008-03-24 10:25
Jag var in och läste på LSK:s rapporter inför AS. Det är ingen rolig läsning om ÖSK.. Det finns någon Karlsunds supporter som har fått uttala sig med. Jag lever i den tron att det här året inte kommer att bli så otäckt som förra, men andra verkar inte se våra nyförvärv som tillräckligt bra. Jag säger bara 3-0 mot TFF vi leder AS och sedan är framgångssagan ett faktum. Vad säger ni?
Örebro warlord
2008-03-24 10:14
Jag har absolut inget emot Sixten, men tv-intervjuerna vore bra om Alec kunde sköta.. Mycket och, men, att att..
AIK Saywee
2008-03-24 09:59
Ämne: Undrar var Alvbåge k....
Förhhoppningsvis på Behrn Arena ... ?
Örebro Aspen
2008-03-24 09:34
Undrar var Alvbåge kommer att tillbringa hösten när den danska ligan är färdigspelad.
Örebro Aspen
2008-03-24 09:13
Sixten på Eurosport. Hoppas han förklarar det taktiska bättre för spelarna än för reportern.
Örebro Grixx
2008-03-24 09:01
Saywee// Svaga isar???
I går var det 3 mm is och på kvällen ringde bandygalningarna att vi måste testa kl 10 idag.
Tror att jag låter några åka ut INNAN jag beträder sjöisen....forza.

Mitt förra isbad var ett för mycket;-)
AIK Saywee
2008-03-24 08:34
Grixx, se up för svaga isar - det är långt kvar till badsäsong, men ...
... prognosen är lovande och verkar stabil.

Med start idag ökar temperaturen konstant, sakta men säkert, dag för dag, så att den i slutet av mars är kring +8 (i skuggan!). Den älskade solen går upp tidigare för varje dag och hamnar allt högre på himmelen.

Fotbollstemperaturen ökar dock mycket snabbare ;-)

ALLA TILL BA!

PS förresten Talgoxen hälsar ...
Örebro Grixx
2008-03-24 08:27
Vaknade i morse till -8 grader och tänkte aj aj aj BARA sju dagar kvar tänk om det blir allsvensk premiär och lika kallt. Hörde sedan en lugnande meteorolog som sa att det skulle välla in varm luft i slutet av veckan och dagarna efter skulle få högtryck med +8 till +10 grader.

Fantastiskt om det blir så!!!!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-03-24 08:18
Om man ska gå efter den gamla klyschan "skapar man chanser så kommer målen" så borde ju Halilovic ligga bäst till efter ÅFF matchen. Otroligt att han inte fick in bollen. Men jag tror nog att Henriksson kommer göra flest mål i ÖSK oavsett vilken position han lirar på. Men jag hoppas Nedim kommer igång nu och överraskar oss alla och gör 10 baljor.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-03-24 07:37
Jag såg Webb-tv från Åtvidabergsmatchen,en orgie i målsumpning,måste vara nåt sorts rekord i dåliga avslut,den stora frågan är:Vem ska göra våra mål iår???
AIK Saywee
2008-03-24 07:06
Jag tror att folk tittar på fotboll med öppna ögon och ser verkligheten utan att sikta in sig på att alltid tycka att en enstaka spelare alltid är bäst i laget oavsett hur han presterar.
Örebro skoBe
2008-03-24 03:58
Vad det gäller tempot så tycker jag att Nordin är bland dom bästa just nu...med tempo och kondis.
Örebro skoBe
2008-03-24 03:56
Iteron//

Vad jag såg var det att Halilovic och Nordin skapade 3 100%-ga chanser i första halvek...Jag vet inte hur folk tittar på fotboll...visst är Halilovic dålig på avslut men från Nordin sida var det kanon match...han missade bästa chansen:) men varje gången han har bollen är det farligt.
Örebro skoBe
2008-03-24 03:56
Iteron//

Vad jag såg var det att Halilovic och Nordin skapade 3 100%-ga chanser i första halvek...Jag vet inte hur folk tittar på fotboll...visst är Halilovic dålig på avslut men från Nordin sida var det kanon match...han missade bästa chansen:) men varje gången han har bollen är det farligt.
Örebro Grixx
2008-03-23 20:30
Lilla V// ÖSK har ju de senare åren haft riktigt många av de "unga" på banan. När det har varit lite för mycket av det goda så har spelet falierat å det gruvligaste. När det gäller målvakterna så skulle knappast 3 målvakter var aktuella hur gärn man än ville.
Örebro Lilla V
2008-03-23 19:29
(Nästan frisk hona) Varför låter vi aldrig dom unga hungriga få spela. Har ett lag två eller tre målvakter så matcha alla så att dom får "slåss" om platserna som man oftare gör på andra positioner än vad som gäller målvaktandet.
AIK Saywee
2008-03-23 19:24
Edit hälsar att det blev dubbelt
AIK Saywee
2008-03-23 19:24
Iteron/
Exakt!

ÖSK Lions/
Dubbelrichard!
ÖSK Lions
2008-03-23 17:57
Vem ska stå i år? Tycker Richardsson sett snäppet vassare ut än Westman, men Westman har ju mer rutin. Svårt dilemma!
Örebro Iteron
2008-03-23 17:26
Håller med, Henriksson måste spela. Men han behövs på mittfältet ochn hoppas att han petar Nordin faktiskt. Tycker inte han har tempo för att spela i allsvenskan. Och det blev mycket bättre i andra halvlek senast när Nordback och Anttonen kom in och Gerzic och Näfver gick ut.
Örebro skoBe
2008-03-23 16:59
Angående Antonnen så tycker jag att han är bästa alltrenativet på högermitfl....Näfver är jävligt dålig och Bassombeng såg bra ut i början...men jag har hört att han är jävligt trög i spel uppfatningen och att hans bolltillslag är skämt så att Näfver och Basso är långt ifrån Antonnens kunskap. Henriksson måste spela, för att han har vissat att han är viktigaste spelare i ösk just nu... men jag hoppas att han spelar på topp eller att han petar Nordback.
Örebro Ösk-Power
2008-03-23 14:20
Snart dags för premiär. Ska bli sjukt roligt, men nervöst att titta på premiären... Det gäller att "våga spela" och inte låta Trelleborg föra spelet. På vår hemmaplan skall vi alltid satsa på att ta 3 pinnar.. Kan bli en tuff säsong, därför är det viktigt att vi plockar 3 poäng utan ett potentiellt bottenlag direkt.

Min elva till premiären om inget drastiskt händer.

-----------------Westman---------------------
Haginge----Wikström---Holgersson-------Wowoah
--------------Nordback--Kihlberg-----------
----------------Henriksson-----------------
Anttonen----------Rodevåg------------Porokara

Och detta är min drömelva då kamerunerna har hunnit acklimatiserat sig till svensk fotboll och är skadefria, och förhoppningsvis kan svenska eller engelska bättre..

-----------------Westman----------------------
Anttonen----Bertin---Haginge-------Holgersson
-----------Nordback--Kihlberg----------------
----------------Nyförvärv--------------------
Bassombeng-----"Rood"/Ny target------Porokara
Osk@r
2008-03-23 13:58
Det är bara några veckor kvar till Kubanernas första supporterresa för året och det är inte särskilt många anmälda. Alla ni som vet att ni ska åka på matchen mot Göteborg se till att köpa biljett så tidigt som möjligt. Det är inte så bra om alla köper dagarna innan då det kan vara svårt att få tag på fler bussar.

Det är bara att gå in på Ticnet.se och skriva Kubanerna i sökrutan så kommer alla aktuella resor upp. Sen är det bara att boka biljett och ta sig till närmaste Atg-ombud och betala.

Ösk behöver allt stöd som dom kan få så se till att fixa biljett snarast.
Örebro mustard
2008-03-23 13:45
många klubbar som fortsatt testar spelare från världens alla hörn... Har ÖSK gett upp kampen om en anfallare helt? Hoppas inte!!
Örebro ÖSK!
2008-03-23 13:40
Saywee// du har nog rätt i att vi måste se upp mot Trelleborg, men jag tror ändå att ÖSK vinner. ÖSK har inte släpp in så väldigt många mål på senaste tiden, två raka nollor (mot Enköpig och ÅFF i för sig) fast det blir nog ganska svårt för båda lagen, men ÖSK vinner med 2-0:P
Örebro Marta (hane)
2008-03-23 13:26
Ämne: Marta//
Jag pratade....
Tack Johannes... you made my week...
Annons: