/fotboll/osk/forum/7168.aspx/fotboll/osk/forum/7168.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro skoBe
2008-03-25 09:00
Jag menar inte att han har bästa kondis, men han är bland dom bästa nu...och han tempo har alltid varit bra bara det att det kan se ut lite seg eftersom hans upgift är att hålla i bollen...
Men snälla ni...vad menar ni?? menar ni att han är för dålig eller??
Örebro pemo
2008-03-24 22:59
Det är populärt att tippa allsvenskan,så jag gör ett försök med en gruppering. I första gruppen finns fyra lag som nog slåss om titeln: Göteborg, Kalmar, Helsingborg och Elfsborg.
I andra gruppen finns de som borde, men inte håller ända fram: AIK, Djurgår´n Hammarby , MFF och kanske Halmstad. I sista gruppen finns de som slåss om att inte flyttas ned, med fegt bortaspel och nervöst hemmaspel: GAIS, ÖSK , Gefle, Norrköping och Trelleborg. Svårast får nog sista gruppen med Giffarna och Ljungskile. Av hävd så har nykomlingarna det svårt. Se bara förra året. Och i år kommer ytterligare två lag till...Varför så många tror på Giffarna och Norrköping före ÖSK och Tff beror bara på total okunskap om dessa lag, samt en naiv tro på gamla hederliga topplag. Årets flopp blir Halmstad och Hammarby. Årets överraskning GEFLE. Men serien blir väl uppdelad i före och efter EM. Skall bli kul att se hur många tränare som får sparken i sommar och tok-direktörer som köper in video-brassar.
ÖSK Lions
2008-03-24 22:13
skoBe//
Du kan på fullaste allvar inte mena att Nordin är en av de spelare som har bäst kondition i laget?

Visst han jobbar på att bli bättre, men det är en helt annan sak.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-03-24 21:42
Ämne: Ämne: Ämne....
Har du tippat förlust för oss i premiären??
Örebro Mattias69
2008-03-24 21:29
Evigt ÖSK// Nu är det ju inte supportrarna som bestämmer vart supportrarna ska sitta utan arrangören av fotbollsmatchen, i det här fallet IFK Göteborg.

Det som är brukligt när gästande lag har en arrangerad resa är att bortasupportrarna hänvisas till den inhängnade bortasektionen. Huruvida det kommer att ändras eller inte får nog IFK svara på.
2008-03-24 19:59
haka på till gbg,fan bara resan är värd pengarna.Ticnet sa att det är gott om platser kvar.
Örebro skoBe
2008-03-24 19:40
Iteron//

Det är meningslöst att prata fotboll med dig:) det känns som att prata med en åsna:)
Örebro Evigt ÖSK
2008-03-24 19:21
Ämne: Ämne: Åker sn....
Okej, men jag kan anta att om ändringar sker så kommer det att meddelas på vederbörligt sätt?
2008-03-24 19:17
Fan vad snabb du var mattias:)
2008-03-24 19:15
Ämne: Åker snett till Göte....
Öhhh...på bortasektionen kanske?,nej allvarligt så vet jag inte vilken sektion vi sitter på.
Örebro Mattias69
2008-03-24 19:15
Ämne: Åker snett till Göte....
Bortasektionen är väl brukligt om ordningsmakten får bestämma. Och så blir nog fallet i Göteborg också.
Örebro Yeah
2008-03-24 18:35
Btw, nån mer än jag som vill se Riddez i Blågult när Edman är trasig?
Örebro Yeah
2008-03-24 18:33
Äsch, läser man hur det gått i de senaste matcherna för våra allsvenska konkurrenter ser det inte lika mörkt ut. Eller det är iaf lika mörkt för dem. Är väl AIK, Kalmar och Gråvitt som börjar hitta nån typ av form. Övriga känns som de sitter i samma sits som oss.
Är väl lite trist att vi får en "måste" match i premiären. Där en vinst är värd så gott som 6p. Att kriga oss till 1p hemma mot AIK hade ju känts lättare än att ta 3p mot TFF som luktar 0-0 lång väg.
Jaja, vafan... det ska väl lossna nån gång, förhoppningsvis gör det de i premiären och inte i september =)
Örebro Evigt ÖSK
2008-03-24 18:29
Åker snett till Göteborg, plockar med mig ett par örebroare från Malmö! Vart kommer kubanerna att vara placerade på Ullevi?
Örebro Grohl
2008-03-24 16:34
5,50 på att vi åker ur i år på bet24 känns tyvärr spelvärt med tanke på hur det sett ut. Har slängt in några hundringar som jag mer än gärna aldrig ser igen =) Bittraste inlägget någonsin? Ja, kanske.. men vafan haha
Örebro Iteron
2008-03-24 16:12
"Vad det gäller tempot så tycker jag att Nordin är bland dom bästa just nu...med tempo och kondis."

Det där kan vara det roligaste någon skrivit. Någonsin. Nog för att du gillar Nordin men så subjektiv kan man inte vara. Nåväl, tack för påskens gapflapp.
Örebro Grixx
2008-03-24 13:34
Mattias69// Jopp, den resan HADE suttit som en smäck.
Örebro K8
2008-03-24 13:20
Det kommer garanterat vara värt att åka till Götet. Skit i löparbanorna för en gångs skull, det är ingen godtagbar ursäkt. Det blir nog härlig stämning med tanke på att det är svenska mästarnas hemmapremiär också! Skulle sitta fint att förstöra den festen ;-)
2008-03-24 13:11
Ämne: Ämne: Brukar ....
Ja,den resan var värd pengarna.
Örebro Mattias69
2008-03-24 12:38
Ämne: Brukar haka på S-hol....
Och vem har påstått att livet som fotbollssupporter är lätt? ;) det ingår ju liksom i konceptet att våndas. Tjusningen är ju att det är lika för alla.

Fast förra året när vi åkte hem från Borås med 3 sköna poäng i bagaget då var det ljuvligt att vara på resande fot.
Örebro Grixx
2008-03-24 12:29
Brukar haka på S-holmsmatcherna. Kan ju bli Peking i år också.

...men har så svårt för hemresorna när det är långväga, är det sedan en förlustmatch så är det rent självplågeri.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-03-24 12:28
Vad är det för ironi med det?
Örebro 100år
2008-03-24 12:20
Klart man ska med till Götet. Men jag åker dit mer för att bråka och slåss med andra lagets fans. Hoppas fler följer min linje så det blir en härlig inramning.

(Ironisk)
2008-03-24 12:03
Ämne: Göteborg borta inneb....Kvittar var jag står,trist med löparbanor förstås men jag åker ner till Gbg utan att tveka,hoppas fler följer med.
Örebro Bastard on Parade
2008-03-24 11:52
Göteborg borta innebär att man står ungefär en kilometer från planen, lockar inte så där jättemycket direkt men jag lär vara på plats. Kan bli en sneresa för mig då det blir en hyfsad omväg att ta sig till Örebro först.
Halmstads BK winner
2008-03-24 11:47
Hoppas ni vinner TFF
2008-03-24 11:25
Ska man åka på någon bortaresa så är det den första helt klart,hoppas verkligen att så många som möjligt hakar på,fattar inte hur vi lyckades få ihop 700 till bortapremiären förra året(visserligen våran återkomstmatch)men ändå,ska vi visa att vi har en supporterkultur som ska tas på allvar så måste vi först och främst visa att vi har supportrar som ställer upp även på bortamatcher.HAKA PÅ TILL GBG!!
Örebro Mattias69
2008-03-24 10:50
Imorgon är det löning för många så nu finns det ingen anledning att vänta med att köpa biljett till Kubanernas supporterresor (IFK och Elfsborg). Gör din anmälan idag på ticnet och hämta biljetten senare i veckan när lönen har trillat in på kontot.

Kom igen nu gott folk, spelschemat är supertufft och ÖSK behöver allt stöd dom kan få! Gör vad du kan för att stötta Sveriges bästa fotbollsklubb.
Örebro Aspen
2008-03-24 10:41
BabyKladde//Sixten är inte lika snacksalig som Walker d.ä. Vi ska se det som en tillgång. På tal om anfallet och språkproblem. Tror Jon hade varit en tillgång åtminstonde med sina fransk kunskaper. Någon som vet hur dom fixar språket på träningar och taktikgenomgångar.
Örebro Aspen
2008-03-24 10:36
TFF blickar framåt 2008. Det märks att dom varit med förr.
Annons: