/fotboll/osk/forum/7167.aspx/fotboll/osk/forum/7167.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sersant
2008-03-25 13:18
Ämne: Just inköpt Sportbla....
Tror att dem inte drar ned de på Borås arena kan vara att vårat plstgräs är annorlunda mot deras. Vårat är snabbare, visserligen så gör Elfsborg så att gräset blir så snabbt som möjligt då det passar deras spel. Så kan helt enkelt vara så att dem anser att deras plastgräs är bättre.

Bara en möjlig förklaring.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-03-25 13:14
Ämne: Just inköpt Sportbla....Ösk har varit,är och kommer alltid att vara på undre halvan när dom vuxna tippar Allsvenskan,dom enda lagen dom har koll på är dom som vunnit eller legat topp tre de senaste 10 åren,de flesta kan knappt stava till några av spelarna i Ösk,dåligt av s.k experter,så jävla enögda.
Örebro Blå Bergen Blues
2008-03-25 13:05
Just inköpt Sportbladets Allsvenska-bilaga. Alltid en av årets höjdpunkter. Intressant att notera är att fyra av nio "experter" har ÖSK på nedflyttningsplats, en tippar oss på kvalplats. Övriga: 10, 12, 12, 13. Bara bra att slå ur underläge!

En annan "intressant" artikel är den om arenorna där det om BA står: "..Betyget dras ner av konstgräset.." medan det om Borås Arena står: "....först och bäst. Nu börjar de andra lagen att komma ikapp.." Ingenting om att "konstgräset drar ner betyget"... Underligt att det gör det på ena stället men inte på det andra...
Örebro Hlynur
2008-03-25 12:43
Går det inte att få in en räknare på hur många som är anmälda till bortaresorna. Har för mig att vi hade det till bortapremiären mot Gefle, och det var ju lyckat. Folk drar ju folk!
Örebro Mittåt
2008-03-25 12:39
Aspen// Inga behöver åka till Sundsvall. GIFarna har tagit över ett div 3-lag som heter Medskogsbron. Där kommer man att matcha sina ungdomar enligt "ÖSK-modellen". Laget i U21-allsvenskan har man därför dragit tillbaka. Hos tomtarna anges laget som "uteslutet".

Rimligtvis är alla lag i serien, möjligen med undantag av Gefle, väldigt glada över att slippa den rätt långa Sundsvallsresan.
Örebro Rommel
2008-03-25 12:34
Jag måste bara säga att dagens behållning är inläggen från "skoBe". Skrattar mer åt dom än åt Rocky-strippen i DN. Sällan har man sett en forumskribent med sådant tunnelseende. Bröder? Kusiner? Kompisar? Knappast din genomsnittliga ÖSK-supporter. Inget snack om att Nordin har talangen för att bli en riktig klassspelare men det är en bra bit kvar. Som det ser ut nu så vore det tjänstefel av Sixten att starta med någon annan än Seb! Nordin är nu i det läget att han kan bytas in i 70:e minuten och "röra om i grytan". Tror dom flesta är överens om att det är på den nivån han befinner sig. Förhoppningsvis växer han in i startelvan under säsongen
Örebro Aspen
2008-03-25 12:32
Har för mej att U21 ska spela mot Sundsvall i kväll med matchen finns inte i almenacken på officiella längre. Någon som vet något och vilka som åkt till Sundsvall?
Örebro Evigt ÖSK
2008-03-25 12:28
Intressant att se på SVT.se att när folket får säga sitt om hur allsvenskan 2008 kommer att sluta, så är det väldigt få personer som tror att ÖSK åker ut. Det är flertalet som tror att ÖSK hamnar på den nedre halvan. Det finns även en mängd som tror på ÖSK och tippar oss på övre halvan. Jag hoppas att folket får rätt!
Örebro Aspen
2008-03-25 12:11
Jämfört med Westman så springer Nordin både längre och fortare
Örebro E.Shams
2008-03-25 12:09

Debatten gällande Nordin är ofta onyanserad. Det är problemet. Vissa som är extrema åt ena hållet hyllar han helt ovillkorligt. Andra hatar honom bara för att han provat på en dribbling och vill skapa något framåt när ingen annan vågar göra något.

1.) Han har fortfarande inte goda defensiva kvalitéer som håller i allsvenskan och hans kondis är inte bättre än medelnivån i truppen
2.) Som offensiv kraft måste man chansa,, göra en gubbe osv. Det är den uppgiften man har som offensiv spelare. Att misslyckas ibland ingår då, det är en del av att vara kreativ. Nordin kan öppna upp försvar och slå passningar som få/ingen annan i ÖSK.
Således tycker jag att Nordin har gjort stora framsteg under det senaste året. Däribland har hans ork blivit bättre. Jag har alltid gillat Nordin och hoppas han utvecklas än mer. Jag väljer dock att spela med Henriksson framför Nordback & Kihlberg då jag tror att det gynnar laget mest och det bör vara alla ÖSK:ares prioritering nr 1, Vad som är bäst för laget ÖSK, ingen är större än laget.
Örebro apskallen
2008-03-25 11:39
Nordin är en spelare som berör, inget snack om saken. Men ibland kan jag fundera lite kring om inte törsten efter en ljuvlig kreatör färgar folks omdöme lite?

Nordin är teknisk, inget snack om saken. Men det krävs mycket mer för att lyckas i Allsvenskan, särskilt om man spelar i ett lag som slåss för att undvika nedflyttningsplatserna.

Förutom teknik krävs speluppfattning, styrka, kondition, arbetsmoral, uppoffring och massor av annat. Jag kan inte bedöma om Nordin har allt detta, men det är ändå lite oroväckande att han inte får ut mer av sitt kunnande än han får mot lag som Åtvidaberg.

Och tränarna verkar ju vara av samma åsikt, för visst pekar väl de senaste laguttagningarna på att han kanske får börja årets allsvenska som en pigg inhoppare istället för en kreatör i startelvan?
Örebro Grixx
2008-03-25 11:22
Känns helt onödigt att tjöta om Nordins ev ork.
Han är inte den bäste men det ser riktigt bra ut och ska man in och gnälla där så kan man säkert plocka ut några fler som inte ligger på sebs nivå.
2008-03-25 11:22
Nån som har koll på hur det går med anmälningarna till Gbg?får vi ihop till en buss iallafall???
Örebro _Adde_
2008-03-25 11:04
Ämne: Iteron//

Det är m....
Att läsa dina inlägg känns som att "lyssna" till en åsna... :S
Örebro Ösk-Power
2008-03-25 11:04
Förstår inte vad experterna ser hos Norrköping. De verkar tro att Norrköping ska gå in serien och etablera sig till ett mittenlag direkt. Det är jag skeptisk till. Det är en stor skillnad mellan superettan och allsvenskan.
Att de blir tippade av många före ÖSK måste bero på att vi har tappat namnkunniga spelare som Larsen, Barsom Riddez. Experterna har väl ingen större koll på spelare som Poroakara och Bassombeng och Ze Dnille.

Men vi har som sagt ersatt dessa med en finsk landslagsspelare ( förmodligen en utav de mest tekniskaste i finland) 2 bra kameruaner och Wowoah samt Kihlberg.

Är sjukt taggad inför årets allsvenska, men det blir väl som vanligt, att vi får kriga där nere i tabellen. Kan ÖSK överraska månne?

Blir förmodligen jämnt mellan lag som Trelleborg, ÖSK, Norrköping, Gais, Gefle.

Ljungskile och Sundsvall är redan avhängda i "min bok".
Örebro Charlezzz
2008-03-25 09:53
Vad mig anbelangar har jag svårt för personer som smått maniskt hyllar en enskild spelare än ser till laget. Det luktar Ara lång väg.
Örebro ÖSK öster
2008-03-25 09:51
Hej,
Jag kommer tyvärr att befinna mig ca 110 mil norr om vår kära hemmaarena under måndagen och kommer tyvärr missa en av årets höjdpunkter. Är det nån som vet ifall det finns någon sorts sportbar i Haparanda? På något sätt måste man kunna beställa in matchen på ett sånt ställe.

Nån känner väl nån? =)

Premiären får helt enkelt ske på ullevi.
AIK Saywee
2008-03-25 09:33
Måste faktiskt hålla med både Iteron och ÖSK Lions, Nordins kondis är väl inte så bra. Jag tror dessutom inte att de menar att han är dålig, men han är inte bland de 11 bästa.

skoBe, det är nog bara så att du är lite enögd beträffande din vän och kompis, eller?

Han har fått flera chanser i år men inte lyckats bevisa för mig annant än att han duger som inhoppare.
Örebro skoBe
2008-03-25 09:03
det är inte lätt att hålla i bollen utaför motståndarens starffområdet...det är mkt lättare att springa med en boll än att täcka den och få en massa smällar och brottas med spelarna.
Örebro skoBe
2008-03-25 09:00
Jag menar inte att han har bästa kondis, men han är bland dom bästa nu...och han tempo har alltid varit bra bara det att det kan se ut lite seg eftersom hans upgift är att hålla i bollen...
Men snälla ni...vad menar ni?? menar ni att han är för dålig eller??
Örebro pemo
2008-03-24 22:59
Det är populärt att tippa allsvenskan,så jag gör ett försök med en gruppering. I första gruppen finns fyra lag som nog slåss om titeln: Göteborg, Kalmar, Helsingborg och Elfsborg.
I andra gruppen finns de som borde, men inte håller ända fram: AIK, Djurgår´n Hammarby , MFF och kanske Halmstad. I sista gruppen finns de som slåss om att inte flyttas ned, med fegt bortaspel och nervöst hemmaspel: GAIS, ÖSK , Gefle, Norrköping och Trelleborg. Svårast får nog sista gruppen med Giffarna och Ljungskile. Av hävd så har nykomlingarna det svårt. Se bara förra året. Och i år kommer ytterligare två lag till...Varför så många tror på Giffarna och Norrköping före ÖSK och Tff beror bara på total okunskap om dessa lag, samt en naiv tro på gamla hederliga topplag. Årets flopp blir Halmstad och Hammarby. Årets överraskning GEFLE. Men serien blir väl uppdelad i före och efter EM. Skall bli kul att se hur många tränare som får sparken i sommar och tok-direktörer som köper in video-brassar.
ÖSK Lions
2008-03-24 22:13
skoBe//
Du kan på fullaste allvar inte mena att Nordin är en av de spelare som har bäst kondition i laget?

Visst han jobbar på att bli bättre, men det är en helt annan sak.
2008-03-24 21:42
Ämne: Ämne: Ämne....
Har du tippat förlust för oss i premiären??
Örebro Mattias69
2008-03-24 21:29
Evigt ÖSK// Nu är det ju inte supportrarna som bestämmer vart supportrarna ska sitta utan arrangören av fotbollsmatchen, i det här fallet IFK Göteborg.

Det som är brukligt när gästande lag har en arrangerad resa är att bortasupportrarna hänvisas till den inhängnade bortasektionen. Huruvida det kommer att ändras eller inte får nog IFK svara på.
2008-03-24 19:59
haka på till gbg,fan bara resan är värd pengarna.Ticnet sa att det är gott om platser kvar.
Örebro skoBe
2008-03-24 19:40
Iteron//

Det är meningslöst att prata fotboll med dig:) det känns som att prata med en åsna:)
Örebro Evigt ÖSK
2008-03-24 19:21
Ämne: Ämne: Åker sn....
Okej, men jag kan anta att om ändringar sker så kommer det att meddelas på vederbörligt sätt?
2008-03-24 19:17
Fan vad snabb du var mattias:)
2008-03-24 19:15
Ämne: Åker snett till Göte....
Öhhh...på bortasektionen kanske?,nej allvarligt så vet jag inte vilken sektion vi sitter på.
Örebro Mattias69
2008-03-24 19:15
Ämne: Åker snett till Göte....
Bortasektionen är väl brukligt om ordningsmakten får bestämma. Och så blir nog fallet i Göteborg också.
Annons: