/fotboll/osk/forum/7158.aspx/fotboll/osk/forum/7158.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Romano
2008-03-28 16:26
En kille som spelar i ett lag så pass högt upp i brasiliens seriesystem kan ju knappast vara skit. Jag tror det kommer bli mycket bra med honom i laget.
Fan vad jag längtar till killens första match, kommer inte missa den för allt i världen!!!!
Örebro Grixx
2008-03-28 16:23
Farsen fortsätter (igen)// Det har förekommit bra värvningar och dåliga. Företrädesvis så har några mitt under sässong inte varit perfekta.

...några har dock kommit in som "reserv" vid ev skada osv.

ps Hur länge jag varit "med"?
Hmm...knappt mer än några veckor, menar du att det hänt något tidigare;-)
Örebro Grixx
2008-03-28 16:16
100år// Menade inte dig. Jag läste igenom dagens skörd här och blir så förbannat trött på de som trampar runt i sin negativa dynga.

Menar bara på att en värvning kan vara fantastsiskt bra eller riktigt dålig...och varianter därav.

Har klubben värvat en spelare så kan han vara allt detta...men innan man sett honom så är det bara en positiv grej, om nu inte klubben är på ruinens brant och inte har råd.

Det "enda" vi "vet" än så länge är att det sägs vara en riktigt bra spelare, dock rel oerfaren.

Har man inställningen att värvningar är fel, fine då får man väl tycka det. Men som något så när insatt supporter så känns denna värvning bra.
Visar det sig att spelaren är dålig då får det komma senare när man har "konstaterat det.

....men än så länge känns det bra att få in en värvning till i truppen.
Kalmar Lalat
2008-03-28 16:14
ÖSK KRILLE//

OML är den firma som KFF jobbar med, Lars Lindell och allt vad dem heter. Googla på OML Sport Marketing.

GIFÅsskar//

Det har jag såklart inte, men jag vet att dem som kommer från Brasilien till storklubbar ute i Europa är ordinarie i sina klubblag. Dessutom borde det väl vara likadana krav på samtliga spelare i klubben, så det är väl inget som direkt måste ha hindrat de Souza?

Jag säger ju inte att det är en kass spelare i Allyson-klass, men jag tror ju inte att det är någon Ronaldinho som du vill få det till...
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-03-28 16:04
Grixx/ Vet inte hur länge du följt Sportklubben men du tror inte det beror på tidigare erfarenheter av blixtvärvningar som gör en del skeptiska??
AIK Saywee
2008-03-28 16:04
Välkommen till kuBAcaBAna Castro!
Örebro 100år
2008-03-28 16:02
Ämne: Härlig mentalitet hä....
Vart skrev jag att han var dålig?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-03-28 15:57
Ämne: Härlig mentalitet hä....
Jag är positiv till värvningen av Castro,tror det blir jäkligt bra.
Örebro Grixx
2008-03-28 15:54
Härlig mentalitet här. Det känns som att värvar ÖSK någon spelare så måste han vara en sopa.

För i helvete försök vara lite positiva tills det dyker upp något negativt.

Är han klapprutten så vänta tills ni vet det!!!!

Örebro 100år
2008-03-28 15:49
Om Fotball managers researchare för Brasilianska ligan stämmer så har vi värvat en spelare som är värd 70 mille :)
Örebro Aspen
2008-03-28 15:42
Äntligen har Sjögren fått upp farten som vi efterfrågade när tränarbytet var på gång.
Håll farten upp, Sjögren och åk förbi Södertälje på hemvägen.
Örebro Aspen
2008-03-28 15:42
Äntligen har Sjögren fått upp farten som vi efterfrågade när tränarbytet var på gång.
Håll farten upp, Sjögren och åk förbi Södertälje på hemvägen.
2008-03-28 15:40
GIFÅsskar// Står det något om värvningen till Sverige och Ösk i tidningarna i Rio?
Örebro Bastard on Parade
2008-03-28 15:37
GIFÅsskar//

Kul att du delar med dig av din åsikt om Vitor Castro de Souza. Har han fått någon speltid i matcherna du bevittnat?

För övrigt kom Halilovic precis innan transferfönstret stängde, brassen ska få visa upp sig innan jag sågar honom i alla fall.
Örebro Grixx
2008-03-28 15:32
Härligt Härligt Härligt.....

Alla har nu fått vatten på sin kvarn genom den här värvningen.

Alla som ser något negativt, panikvärvning försent, osett ,videovärvning osv osv.

...och alla som ser något positivt, härligt en brasse, nu är laget komplett och redo för AS, en striker, en target..en "bådadera", en bolltrollare. Bra ålder osv osv...

Kan det bli bättre :-)
Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-28 15:30
Från svt!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-28 15:24
Det är agentfirman OML som skött ÖSK:s kontakter med Botafogo. någon som känner till den agentfirman?
Sundsvall GIFÅsskar
2008-03-28 15:19
Ämne: GIFÅsskar //
vad gö....
Gud har humor och har spelat mig ett spratt? - Jag har mental mörker och snöallergi och håller mig undan här i Rio de Janeiro. Rätt gissat. Fotbollen förgyller givetvis min vardag och vore Du som jag - så ta tillfället i akt hälsa på Din blivande svågers släkt nästa vinter. Känns som om jag efter nära tre månader bor här. Trivs kanon.
Hehe, imorgon ska jag förresten se Botafogo mot Fluminense i rioderbyt på Maracaná. Det Ni, när hela Maracaná gungar av allt hoppande. Läskigt innan man vänjer sig.
Förlåt mig mina utsvävningar men jag går lätt igång på fotboll.
Örebro pemo
2008-03-28 15:10
Ja ha. En 20-årig brasse går bra, men svenska 20-åringar skall stå på tillväxt och spela div. 3.......Är det ingen som sett någon träning i veckan och kan ge en lägesrapport?
2008-03-28 15:06
Om inte vi värvar honom så gör någon annan klubb i Sverige det och då slutar det med succé och vi blir blåsta som vanligt.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-28 15:05
- Det här är ett litet test på om ett samarbete med Botafogo skulle kunna bära frukt längre fram. låter inressan:)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-03-28 15:04
Låter mer som att Sjögren flörtar med brasseklubben och tar hit honom för att samarbetet med de ska "bära frukt". "En bonus om han är bra" säger Sjögren ungefär i intervjun.
Örebro jappel
2008-03-28 15:04
GIFÅsskar //
vad gör du för övrigt i rio under en så lång period? undviker du bara den svenska vintern, eller finns det mer bakom riobesöket?
(jag har förövrigt så gott som hela min blivande svågers släkt i just rio.. jag ska nog involvera dom i talangvärvningsverksamheten.)
Örebro jappel
2008-03-28 14:57
Ämne: Ämne: Well, d....
Denna värvning låter ju helt strålande.
Säger GIF oskar att det är en bra spelare så känns det bra mycket bättre, efter de år jag följt diverse forum här på svfans så är han en person som har koll på fotboll i alla fall.

Finns ingen anledning för en sundsvallare att hausa en ÖSK värvning.
Örebro Yeah
2008-03-28 14:53
Undra om han får spela med ungdom redan imorgon kanske?
2008-03-28 14:52
Jag är iallafall glad att han är är klar för oss,känner på mig att han kommer bli något extra för oss,injektionen vi behöver.(går på magkänslan nu)
Örebro Yeah
2008-03-28 14:51
Undra varför det är så jäkla viktigt att skriva kontrakt redan på Arlanda?
Är det för att Hammarby inte ska ringa och erbjuda ett bättre kontrakt så fort han landat?
Hittar endast två youtube filmer där han gör några inhopp. Men inga mål i de matcherna, om jag lyckas tyda portugisiskan rätt.

Jaja, välkommen till ÖSK Vitor! Heter man dessutom Castro blir man ju direkt poppis hos Kubanerna. Kan ju finnas lite potential att bli bättre om man bara är 20år dessutom.
Örebro Evigt ÖSK
2008-03-28 14:51
Det luktar f-r i h-e Walter Gigena!!!!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-28 14:43
Castro de Souza klar för ÖSK!
Sundsvall GIFÅsskar
2008-03-28 14:37
Ämne: Well, det där satte ....
Lalat:
Du förstår inte de Souzas miljö i Botafogo och Rio de Janeiro, det hör jag. Tror Du det är kravfritt att vara spelare i en av Brasiliens absolut bästa klubbar som Botafogo är? Krav är en brasse spelares vardag. Ingenting annat!
Jag besökte Fluminenses träningsanläggning i stadsdelen Laranjeiras. Den anläggningen hade sig publikt en kapacitet som Giffarnas hemmaarena ungefär. Det behövdes för efter en stor seger blev det invasion på nästkommande träning där man f.ö. även tog inträde.

Ligger Brasiliens fotboll efter den spanska? Den italienska? Den engelska?
Hur många brasilianska toppmatcher har Du själv sett på Maracanà?
Annons: