/fotboll/osk/forum/7157.aspx/fotboll/osk/forum/7157.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-03-28 19:37
Vi har säkert scoutat i Sverige men hur lockande är Ösk för svenska spelare egentligen?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-03-28 19:31
Bara hoppas att han håller bra allsvensk klass annars förstår jag inte hur man kan ta in en talang när vi har 20 andra i div 1-3 som kanske är halvvägs till ÖSK:s A-lag.
IFK Norrköping kabooze
2008-03-28 19:18
Hur lång är karln ni värvat då? ni kan f ö behöva en till förstärkning.. är inte alls ute efter att vara kaxig här, då jag tror ni drar jämnt skägg med peking. Men ni har tappat era nyckelspelare i Barsom, Larsen och inte minst Riddez och ersatt dom, ja med vad egentligen? Samtliga känns rätt oprövade.

EDIT: Såg att han var 180/70, lite lätt kanske..men va fan inte för kort, Henke är 177;)
Örebro micro_42
2008-03-28 19:03
Hur i H-E-T-E kan detta vara en del av SvenskaFans ? :-(

http://www.svenskafans.com/grusplan/kebabrullarna/forum.asp
Sorry missade länken'

Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-28 18:54
Lalat //
Tackar för infot!
2008-03-28 18:37
Ämne: //DaSa
Äsch, vem mi....När jag ser på Costas highlights så är han framme vid rätt tillfälle och petar in bollen i mål,han kliver i med hela huvet,det är en sån spelare som vi behöver,Nedim ser närmast rädd ut när han har spelare mot sig som är närmare bollen än han själv,fan,kliv fram,ta plats,ta bollen och dunka in den i mål så hårt att den flyger in i nästa vecka,kom igen nu Nedim,VAKNA!!
Örebro GT
2008-03-28 18:35
Saywee //

Låt Skägge´vara !!

:-)
Örebro Matta
2008-03-28 18:29
Snobben/Har för mig att Oliver Cabrera var bl a Emras agent. Jag minns ett utspel i NA:s om gick ut på att Emra allt för bra för att få så lite speltid som han fick i ÖSK. Nu i efterhand kan man väl ge honom rätt i det.
AIK Saywee
2008-03-28 18:19
Apropå en annan Castro ...

... vet ni vad Fidel sa när han kom till Barberaren?

(Jag vet att jag hamnat lite i utkanten, men kan inte låta bli just idag)
2008-03-28 18:16
kan det inte bli Måndag snart!!
Örebro snobben
2008-03-28 18:13
I OML sitter någon som heter Oliver Cabrera. Hans nämn känner jag igen och jag får ingen superbra känsla. Någon som vet vad han har haft med ÖSK att göra tidigare?

Annars är det väl bara hoppas att han Fied... eh... Castro är två klasser för bra för Allsvenskan. Vore festligt.
Örebro Henrik(ÖSK)
2008-03-28 18:13
Alltid förespråkat Costa som target så jag är mycket nöjd ;)
Örebro Yeah
2008-03-28 18:08
Tandköttet ser ju fint ut iaf.
Örebro E.Shams
2008-03-28 18:04

Castro var trevlig. Inte stor på något sätt. Han kan tyvärr ingen engelska.

Han kan säkert vara bra men mina förväntningar är mycket låga till en början. Ska man vara rättvis bör han få ca 4 veckor på sig. Jag skulle bli mycket förvånad om han skulle leverera direkt. Det är så många variabler som spelar in.

Ska man värdera lånet så är det nog bra, då fördelarna är betydligt större än nackdelarna. Gör han inte bra ifrån sig så har han inte kostat så mycket. Således väger fördelarna tyngre än nackdelarna (då det handlar om en mindre kostnad). ÖSK har nu en forward till som är ung, teknisk och dessutom är en brasse. Detta kommer bli spännande att följa de närmaste veckorna.
Örebro Sersant
2008-03-28 17:43
Ämne: Jag tillhör vekligen....
jag tror faktiskt att alla ÖSKare hoppas att de e en guldklimp vi fått ;), anars e man nog inte ÖSKare :P.
Örebro Sersant
2008-03-28 17:42
Ämne: Härligt ÖSK!. Låna i....
vart har du läst att det finns köpoption? hoppas att de finns en sånn men har inte sett de nånstans?
AIK Saywee
2008-03-28 17:39
Yeah/
Härligt, då är han 2 cm högre (än Skoog) och sedan har vi ju Max nere vid ena hörnflaggan. Nog ska "vi" väl kunna trycka i honom 5 kg burgare?

Förresten, undrar om kubanerna börjat fundera på att skaffa en brasiliansk flagga, elller det kanske redan finns en?
AIK Saywee
2008-03-28 17:35
Det blev även lite lite diskussioner om vår brasse i Norrlansfönstrets gästbok (Sundsvall) ...
Örebro Yeah
2008-03-28 17:34
På tal om Skoog, en liten jämförelse:
Skoog - Längd:178 Vikt:77
Castro - Längd: 180 Vikt: 72

Lite mammascans och milanopizza så har vi en anfallare i toppklass!
Örebro Yeah
2008-03-28 17:29
//DaSa
Äsch, vem minns inte Costas dribblingar, bollmottagning och obefintliga snabbhet =)
Baken är som smaken, och jag kommer alltid gilla nr23 Ricardo Costa.
Örebro Iteron
2008-03-28 17:14
Härligt ÖSK!. Låna in en spelare fram till sommaren med köpoption om han skulle hålla klassen vi alla hoppas. Hållar han inte måttet har vi som max tappat tre månadslöner (och jag tror inte den är speciellt stor). Vi får förhoppningsvis ytterligare konkurrens i anfallet (är någon nöjd med Rode/Nedims insatser?). Dessutom kanske det kan leda till någon form av positivt samarbete med en Brasseklubb.

Jättebra Sjögren & CO!
Örebro DaSa
2008-03-28 17:08
Sen förstår jag inte hur folk kan sakna Costa, tyckte han var en av de sämre anfallarna som spelat i ÖSK under 2000 talet. Om det är ngn som man skall sakna så är det Skoog, han har ju smällt in en del mål under träningsmatcherna.
AIK Saywee
2008-03-28 17:07
Jag tillhör vekligen den svartvita skara som "tror och hoppas" att vår brasse blir bra! Det känns faktiskt riktigt spännande - det stora julpaketet kanske inte kom, men det blev en rejäl smäll strax efter påsk :-)

Förresten, vad de tjötar på riksnyheterna om att kubanerna skall få bära mobiltelefon. Trodde de hade fått gjort det tidigare ;-)

FORZA CASTRO (... den brasilianske förstås)!
Örebro Sersant
2008-03-28 17:07
Nu kan man rösta på försäsongens snyggaste mål.

Tycker det e hugget som stucket mellan Norbacks och Porokaras mål, tillslut hamnade rösten på Nordback.
Örebro DaSa
2008-03-28 17:05
Jag är nog både positiv och negativ. Positiv till att vi verkar lyckats få hit en bra target men negativ till styrelsens agerande. Fanns inte Castro tillgänglig för ngr veckor sedan då det stod klart att vi var i skrikande behov av en target? Kunde de inte skickat Arvi till Brasilen för ett tag sedan och låtit honom kolla på ngr intressanta spelare. Så kunde han gått och kollat på en träning med Castro innan de köpte hans flygbiljett till Sverige i alla fall.

Men är Castor en target av allsvensk klass så tror jag vi fixar vår 8 plats med lätthet, känns som en target är sista pusselbiten och nu är det bara lite finslipning och flyt som saknas för att vi skall få en trevlig ÖSK säsong.
Örebro Sersant
2008-03-28 17:01
Sånt här gör mig orolig:
"Han ska enligt beskrivningen kunna hantera bollen bra och på så vis kunna se till att vi får behålla den längre på motståndarnas planhalva. Han ser stark ut i kroppen."

Känns som det är noll scouting känns som att man fått ett erbjudande o bara accepterat det. varför kan han inte vara med på nån träning fönstrett stänger ju inte än? ne känns som han bara är lånad för att på sikt skapa ett sammarbete med Botafogo men vem vet jag kan ju ha fel (de händer ganska ofta ;)).

Hoppas bara att Robevåg och Nedim visste om det inann det är ju inte direkt så att man vill sänka deras självförtroende några dagar innan premiären.
Örebro Erki
2008-03-28 16:59
Ämne: Ja Quirinho är ju su....
Quirinho gjorde 8 mål på 13 matcher i fjol.
Örebro jappel
2008-03-28 16:47
Ämne: Ämne: GIFÅssk....
fast rörmockare är det ju brist på i sverige så det är inte en dålig värvning det heller!! en rörmockare ska nog ÖSK kunna leja ut till något byggföretag :-)
2008-03-28 16:47
Jag hoppas självklart att det är en succébrasse men jag är orolig av tidigare erfarenheter.
2008-03-28 16:45
Ja Quirinho är ju superbra! Visst gjorde han nåt mål i höstas? Vad kostade han? 14 miljoner? Jag skulle inte vara glad som sportchef om jag hade gjort den värvningen.
Annons: