/fotboll/osk/forum/7144.aspx/fotboll/osk/forum/7144.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marta (hane)
2008-03-31 22:10
Chipset ang Nordin/Seb/ ok.. Tack, det var ungefär så jag uppfattade det med.

Ja han är en bra bollhållare. Kunde dock ha spelat bollen lite snabbare vid något tillfälle.
Örebro One¨touch
2008-03-31 22:09
Cred till Sixten och Alex.

Laget ÖSK presterade en mer homogen och total fotboll än på många många år. Förutom en dipp i andra halvlek eliminerade man i stort sett Trelleborgs spel.
Det må så vara att man inte gjorde fler än 1 mål, och visst är det en svaghet. Skulle ÖSK ha en bättre lämpad spelare i centerrollen hade vi idag gjort 3-4 mål.
Halo ska dock ha cred han oxå. Han kämpade och slet efter sin förmåga. Han spelade idag för laget..
Näfver gjorde sin klart bästa match i ÖSK-tröjan.

Triangeln Nobbe, Kilen-Zeb är klockren, och kommer radera ut fler mittfält framöver.

Tro inte att jag fått storhetsvansinne.. Det satt långt inne, och kommer förmodligen se annorlunda ut när vi stöter på andra lag. Men intensiteten, fighten och löpviljan har Sixten och Alex lockat fram.. Det kommer räcka till en hyffsad position i tabellen (läs 9-10).
Örebro Ösk tjejen
2008-03-31 22:08
faan vad skönt med seger & 3 poäng. ett himla snyggt mål av nordin. fimt tifo oxå
Kämpa ÖSK!
2008-03-31 22:08
Haha Sebbe efter matchen:

– Jag tycker att laget presterar bra för att vara premiär.

Go Go ÖSK!
Örebro Yeah
2008-03-31 22:07
Tycker Nedim gjorde en godkänd match idag. Han sprang mycket mer än på länge. Skapade press på backlinjen, väggpassade lite och sprang en del i djupled. Fick dock gult kort för en solklar brytning. Dommaren var de ojämnaset jag sett. Första halvlek var det mest bara till TFFs fördel och i andra var det mer ÖSKs. Jaja, nu vann vi så jag ska sluta klaga :D
Örebro Marta (hane)
2008-03-31 22:07
Hur kunde man gå in utan registrera sig?

FÖr övrigt. Något av dagens sämsta; biljettsystemet och skyltning och info kring denna. Kan tänka mig att många struntade i att gå in eftersom man fick köa i ca 30 minuter och dessutom stå i 2 lika långa köer.
Örebro Chipset
2008-03-31 22:06
Ämne: Spelade Nordin forwa....Han bytte plats med Henriksson, dvs Henriksson gick upp på topp. Efter ledningsmålet bytte det dock igen och Nordin blev ensam target med uppgift att "naila" bollen i uppspelen. Mycket bra att använda Nordin på det sättet.
Örebro Chipset
2008-03-31 22:05
Biljettsystemet måste ha pajat ihop totalt. Undrar hur många som missade matchstart? Tycker det var bra att speakern gick ut med en ursäkt och att detta misstag hände i en sån här match.
Örebro Grixx
2008-03-31 22:05
Trelle försökte ordentligt ute på kanterna i andra men kom sällan fram men det gav ett mer offensivt spel för deras del.

Under första så var det så mycket ÖSK så att man blev förundrad....och en hel match med det spelet går bara inte att genomföra. Något av lagen kommer lltid att göra taktiska förändringr som påverkar spelet.

Synd i andra att det blev så mycket solokörande, det blev det som störde vårt spel ideligen.
Örebro Marta (hane)
2008-03-31 22:04
Spelade Nordin forward på slutet eller växlade Seb och han positioner?

Kul atyt se att Wowwn vågade gå framåt allt mer efterhand och att detta bar frukt.

Tycker Hagge fegade lite i offensiven i första men lyfte sig rejält i andra. Han slog fram för allt bort otroligt många enkla uppspel i första som gjorde att Sport tappade andrum och tvingades till att jaga igen.

Nedim kämpade på bra, men kom inte till några farliga lägen. Fick dock inga jättebollar att jobba med. Sprang väl inte offside någon gång?

Nobbe slarvade lite, Näfver var en frisk fläkt. Roni tror jag kan bättre och Seb var dagens kung. Mittbacksspelet stabilt och tryggt matchen igenom.

Kul att Nordin fick sätta dit den, kan vara nyttigt, bara han inte får för mycket mersmak på soloprestationer. Tyckte Anttonen såg aningen seg ut när han kom in, men han gjorde en rutinerad insats.

Sammantaget, det här kan nog bli bra när spelet sätter sig lite mer och man börjar känna ännu mer trygghet i varandra och spelsytemet. Till dess får nog Ze stå på vänt är jag rädd.
Örebro Ståhl
2008-03-31 22:01
Jag såg ganska många som inte registrerade sig när de gick in på arenan...
Örebro Grixx
2008-03-31 21:57
Näfver hade en helt annorlunda satsning i tävlingsmatchen gentemot träningskamperna.

....och Seb hur orkar han...måste vara i sitt livs form just nu!!!!
Örebro jappel
2008-03-31 21:57
2007 - 11191 mot regerande svenska mästarna och första året tillbaka där vi hör hemma.
2006 - 5003 Mot Mjällby i SE
2005 - 5402 Mot Boden första året i SE (revansch vi ska visa dom mentaliteten drog nog minst 1000 extra.
2004 - 5398 Mot HBK, nog en relativt normal premiärsiffra.
2003- 10389 Mot Bajen som alltid drar kring 10000.
2002 - 6469 Mot LaBois som väl är ungefär lika spännande som TFF. (då ligger vi 1300 plus :-)

På det stora hela en något bättre siffra än vanligt.
Örebro Chipset
2008-03-31 21:55
En ruggigt bra premiär för att vara ÖSK. Det bådar gott. Nu får vi lite arbetsro inför det svåra spelschemat som följer.

Hela laget kämpade bra (inkluderar även Nedim) och segern var välförtjänt. Nobbe hade förvisso stundtals problem med passningspelet men kompenserade det på ett någorlunda hyfsat sätt med traditionsenligt griseri. Mina 3 plus:

+++Henriksson
++ Näfver
+ Holgersson-Wikström
Örebro Grixx
Riktigt intressant spel första halvlek. Skulle spelarna ork med en andra på samma sätt så är vi med ordentligt.

Kul att Wowen och Nordin två av de mest ifrågasatta fick en sån härlig strt på säsongen.

Tycker inte att Nedim var speciellt dålig utan hn gjorde ett riktigt bra jobb utn att blända.
Han hjälpte till ordentligt att stressa trelleborgarna spec i första.
Örebro VapoRoy
Något jag inte förstår är att alla i publiken jublade när de trodde att Ljunskile gjort mål mot bajen. Inte för att jag inte hoppas att ÖSK ska vara ett topplag men så här tidigt på säsongen är det ju skönt om bottenlaget tappar poäng så att man kan få lite marginal ner till bottenlagen.
Örebro ÖSK-Karl
2008-03-31 21:49
Riktigt bra ÖSK-spel för att vara premiär.

Nu lär väl inte Nedim få någon mer chans i startelvan, borde ha sålts till AFF för de 500.000:- de var villiga att betala.
Örebro Mittåt
2008-03-31 21:49
Enligt statistiken på sportklubben.net så missade vi publikrekordet mot TFF med 20 personer. I oktobermatchen 2004 var det nämligen 7.751 åskådare.

Kämpa ÖSK!
2008-03-31 21:42
ernot

publiksiffran blev 7 731
Örebro Osvaldo
2008-03-31 21:42
Hahaha. Saglik sänkte sitt Sundsvall. Vilken sopa.
Kämpa ÖSK!
2008-03-31 21:40
yess slutade oavgjort!! tyvärr göteborg ;)
Örebro ernot
2008-03-31 21:39
Härligt med seger! nån som vet vad publiksiffran blev?
Örebro go_osk
2008-03-31 21:31
Ämne: Ämne: Ämne....
Det var bara jag och min far. Vi har dock snacket lite löst om att eventuellt organisera resor till bortamatcherna mot Gefle och Norrköping.
Örebro jappel
2008-03-31 21:26
Ämne: Ämne: Ämne....
ensam eller samlade ni ett gäng exilare??
(här nere får jag leta långt och länge efter likasinnade.. (om 3åriga sonen inte räknas :-)
Örebro go_osk
2008-03-31 21:24
Ämne: Ämne: Relativ....
Blev tyvärr ppv för min del idag. Får dock se hur länge jag står ut med det.
Örebro jappel
2008-03-31 21:23
Ämne: hoppas det slutar 1 ....
ja alla borttappade poäng för motståndare är av godo :-)
Kämpa ÖSK!
2008-03-31 21:22
hoppas det slutar 1 - 1 matchen mellan malmö och ifk.
Örebro jappel
2008-03-31 21:21
ytterligare ett trevlig mail från ett gammalt ÖSK X :-) verkar som att ÖSK lämnar goda intryck

Mer mail från ex-ÖSK:are:
Spännande spännande. Kul att man kan hänga med härifrån Norge.
Lycka till ÖSK. Vi tror självklart på vinst.

MVH. Joel Riddez med familj.
Örebro jappel
2008-03-31 21:19
Ämne: Relativt bra spel fö....
var du på plats? eller blev det ppv?
Örebro jappel
2008-03-31 21:17
Ämne: Fy fan vad härligt!!....
kul att höra att det var bra spel från Örebros sida, det var svårt att bilda sig någon uppfattning om det via webben och SRs halvdana sändning.
Annons: