/fotboll/osk/forum/7137.aspx/fotboll/osk/forum/7137.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro anderzon_
2008-04-04 15:35
Grixx// Varför kan man inte förvänta sig klubbkänsla? Du kanske förespråkar den moderna fotbollen där allt styrs av pengar? Ska man bara vika sig för det?

Edit:
Jag förväntar mig klubbkänsla av Axén trots att han är AIKare, gör inte du?
Örebro in med Boniek
2008-04-04 15:34
Westman
Haginge-Wikström-Glenn-Wowoah
Nordin-Nordback -sebb

Anttonen-Roden-Porokara
Näfver o frempa in först ;)
Örebro Grixx
2008-04-04 15:29
-=joth=-// Snabbare än kvickt så kan ju religionen(fotbollslaget) slänga ut prästen(spelaren) för att man köpt en bättre.

Nää sluta med floskelmentalitet som inte gäller.

Skitkul när någon visar STOR klubbkänsla men det är inget man ska förvänta sig eller ännu mindre kräva.
Örebro -=joth=-
2008-04-04 13:47
bleke//Nu är det ju fotboll vi pratar om... dvs religon. Tänk dig en präst som hoppar mellan olika religoner beroende på vem som betalar bäst... nädu... Jonson får nog leva med tråkningar så länge han befinner sig i fjollträsk.
Örebro bleke
2008-04-04 13:29
Jag tycker att man får inse att fotbollspelare har spelandet som yrke och att de utefter givna förutsättningar tar beslut om sin karriär. Jag tror inta att många av oss skulle ta ett sämre betalt jobb med sämre karriärmöjligheter bara för att vi tycker om att göra någon annan till viljes och har någon form av känslomässig bindning till arbetsgivaren.
Örebro anderzon_
2008-04-04 13:18
Rasberg// Titta! Det är visst dags för dig att kalla någon dum i huvet igen ;P
Örebro Rallyfinnen
2008-04-04 12:17
Judas Jonson skriver på ett längre kontrakt för skansen.. Borta bra men hemma bäst? Hmm, det gäller ju inte alla..
Örebro Kronblom
2008-04-04 11:50
Ämne: 15:00 IFK Göteborg ....
knappast oväntat,är ju länge sen ÖSK slog ICA...!
Örebro Chipset
2008-04-04 11:21
15:00 IFK Göteborg - Örebro 1,40 4,15 8,25

Vi är kraftigt nederlagstippade.
Örebro skoBe
2008-04-04 11:20
Njaaaa...jag är lite rädd om man inte är farlig offensivt då pressar motståndarna ordentligt och det brukar straffa sig...därför vill jag att vi trycker på direkt annars kan det bli försent.
Örebro Chipset
2008-04-04 11:03
skoBe// Skriver under på din elva. Henriksson känns som den som är målfarligaste av våra anfallare/mittfältare. Kan han dessutom få lite gratis av Nordin så kan det bli riktigt bra. Fast det klart, jag gnäller inte om man ställer upp med samma elva igen och slänger in Nordin och Anttonen i 60:minuten.

P.O// Om Costa bara kunde lärt sig att skjuta skulle han vara given target idag. Få spelare har tagit ner så många dåliga passningar på ett så elegant sätt. I bollmottagning hade han en förmåga som låg på 98 av 100 (för att tala manager-spel-språk).
Örebro skoBe
2008-04-04 10:33
Jag tycker att den här barometern på NA suger:) det kan inte vara roligt för någon spelare att vara utsatt får en sådan redan i början av säsongen...stackars Nordin:)
Örebro Mittåt
2008-04-04 10:10
Inga talanger på Behrns plast i morgon.

ÖSK Ungdoms match mot Linköpings FF (div 2) i morgon spelas på naturgräs i Borensberg (Kristberg). Avspark kl.: 14:00
Örebro Gooner86
2008-04-04 09:23
Min startelva mot Göteborg

Westman
Haginge-Wikström-Glenn-Wowoah
Khilen-Nordback
Seb
Anttonen-Kung Nordin-Porokara

Örebro Sekt. E
2008-04-04 08:01
Budgie.... var inte det ett rockband som aldrig riktigt blev någe bra?
Örebro -=joth=-
2008-04-04 06:47
Erki//Personligen ser jag inte Nya Ullevi som en fotbollsarena... kommer inte sätta min fot där. Möjligtvis en Göteborgsresa när nya arenan är kvar.
Borås måste jag också skippa då jag hört att man inte går säkert på gatan i knalleland...

Däremot är IFK Norrköping given...
Örebro Zachary Taylor
2008-04-04 02:44
0-2 i Gbg kan man väl bara tippa kvart i tre på natten? Eller? Men jag kan föreställa mig det så tydligt... en straff och ett kämpamål. Eller har det redan hänt? Nån bortamatch förra säsongen kanske? Kanske är det så att Göteborg är det nya Elfsborg?
Örebro P.O
2008-04-04 01:29
Fick ett litet mail från Costa för ett tag sen, tänkte bara dela med mig av det han skrev:

"Hello My Friend.
This is Ricardo Costa answering. I´m actually playing for Veria FC in Greece 1st Division. Passed by Swiss and Spanish football as well.
But Örebro and Kubanerna are always in my thoughts.
I wish I can play again for ÖSK. I really miss it too.
Regards,
Ricardo"
Örebro mustard
2008-04-04 00:25
Som nummer sju i svenska fans (godtyckliga) lista över Allsvenskans 10 hetaste spelare finner man Khilen!

"7. Magnus Kihlberg / ÖSK
Spelade med stort register i mötet mot TFF på Behrn Arena. Passningarna satt klockrent. Han vann närkamper och boll, rörde sig skickligt i positionsspelet och stod överlag för en gedigen insats."
IFK Göteborg Budgie
2008-04-04 00:18
ALLA RENSAR FISK I GÖÖÖÖÖÖTEBORG,ALLA RENSAR FIIIIIIIIISK..ALLA RENSAR FISK I GÖTEBOOOOOOOOOOOOOORG!
Se där! Där fick ni en ramsa o öva på!
Eller denna: ALLA HETER GLENN I GÖÖÖTEBORG!

Ser framemot Era sånger på Nya Ullevi! Spännande!
Väl mött!
IFK Göteborg Budgie
2008-04-04 00:15
Ni är inte välkomna till GBG?
varför?
ja...ett jävla gnäll ju?
Skaffa en dialekt som inte är sååå jävla ful!
Ok..
Välkomna då,Örebrooooooooooooare!;-)

AIK Saywee
2008-04-03 23:48
Men det luktar väl ändå inte torsk?
Örebro Matta
2008-04-03 23:40
Erki//
Lukten från alla fiskrenserier kanske...
Örebro skoBe
2008-04-03 23:36
Det sägs bara att vi spelar 4-3-3 men i verkligheten är det inte så... Matchen mot trellebog spelade vi 4-5-1 sedan när Nordin kom in var det enkla 4-4-2... det där med 4-3-3 gör folk förvirrade:) om man tänker lite gran så inser man att det är samma skit:)
Örebro Erki
2008-04-03 23:27
Får jag fråga varför det är så pinsamt få som anmält sig till bortapremiärresan till Göteborg?
Trodde faktiskt att det fanns fler trogna ÖSKare än såhär, men ack så fel jag hade.
AIK Saywee
2008-04-03 23:25
Gnälldiskussionen avslutas med Danielsson, endera förstår han inte innebörden i det jag skriver, eller ...?

Jag rensar fisk oxå ibland, det gör nog de flesta i sitt liv, oavsett var de bor, inte så konstigt att även de flesta i Göteborg har rensat fisk någon gång, kanske inte alla, men nästan ;-)
AIK Saywee
2008-04-03 23:20
Jag vill bara köra ett skönt inlägg i repris ...

"För övrigt så är jag sådär förtjust i den där vad-var-det-jag-sa-ni-borde-lyssna-på-mig-nästa-gång-och-ge-mig-bekräftelse-mentaliteten som ibland infinner sig på forumet."

FORZA Marta (hane)!
IFK Göteborg Danielsson-21
2008-04-03 23:19
Nej, gnällbältet sträcker sig från Närke till Stockholm.
Ja, alla rensar fisk i Göteborg.
Örebro skoBe
2008-04-03 23:16
Ämne: Du är underbar skoBe....
Jag tjatar inte utan jag vill att ni ska inse att det kommer att bli så...och att ni ska veta att jag sa det innan det hände:)
Angående Göteborg så kan det gå hur som helst....beror på mest hur vi ställer upp mot ifk...och vad det blir tillsagt spelarna...
Om man tänker försvara sig bara och inte spela eget spel då blir det utklassning från ifk sida...men om man ställer upp för att vinna då kan det bli match...
Ståller man upp med det här laget då blir det en riktig match.

westman
haginge wikström holge wowoah
khilberg nordback
Nordin
Antonnen/näfver Sebb Roni

Annars blir det svårt....
Örebro Mittåt
2008-04-03 23:08
Björkängens IP (se länk).

Det kan nog bli en väldigt trevlig match om vädret blir det rätta. Det ser rätt så fotbollsidylliskt ut - precis som en fotbollsplan ute "på landet" skall göra.

ÖSK har faktiskt haft rätt mycket tur med dessa matcher (anläggningsmässigt sett). För några år var man som sagt på Hyttvallen i Svartå och förra året (var det väl) besökte man Björkvallen i Latorp. Klassiska idrottsplatser i Nerikes fotbollshistoria.
Annons: