/fotboll/osk/forum/7133.aspx/fotboll/osk/forum/7133.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Degerfors Johan Emdemalm
2008-04-06 18:15
Med risk för att bli påhoppad som vanligt vid inlägg här... men ändå, inget negativ mot ÖSK blir det i alla fall!

Har inte sett matchen eller situationen. Men tänkte bara upplysa om att huvuddomaren avgör alltid om det är offside eller inte. Assisterande vinkar bara för att visa att han tycker att det är det, sedan är det upp till huvuddomaren att blåsa eller ta ner den assisterande. Den assisterande domaren har aldrig någon form av beslutanderätt, utan alla slutgiltiga beslut tas av huvuddomaren.
Om nu huvuddomaren inte dömt offside i den situation som var i dagens match måste han ha ansett att spelaren assisterande domaren vinkade på inte påverkade spelet. Ibland ser man det bättre inne i banan än ute på kanten. Därmed inte sagt att han gjorde rätt...
IFK Göteborg [OP]Andreaz
2008-04-06 18:12
Blev lite väl stora siffror i dag. Vi hade tur som fick 2-0-målet när ni pressade, utan det hade det lika gärna kunnat sluta 1-1. Ni lär nog klara er i år också, men hur kan Westman få förtroendet hela tiden? Rickardsson måste väl vara bättre?
Örebro Aspen
2008-04-06 18:12
Helt klart problem med backlinjen och målvakten. Det visst vi redan förra året. Kanske måste tränarna känna ett större ansvar att få Berra fungera. Berra har ett betydligt bättre huvudspel än Wikström.
Örebro rirobban
2008-04-06 18:11
Ämne: Ja ja...
Jag har al....
Men snälla skobe...
Var "vi" inte lika tidiga med att berömma och hylla Nordin för målet senast?

Det är ju såhär det fungerar inom sportens värld. Ena stunden så är en spelare lagets hjälte medan han nästa gång kan vara syndabocken. Få spelare gör kanonmatcher varje match, Nordin har gjort en kanonmatch såhär långt i ÖSK-tröjan (Mot Trelleborg).

Örebro Grixx
2008-04-06 18:11
skoBe// Kolla ditt tangentbord det har hakat upp sig;-)
Örebro Sogen
2008-04-06 18:10
SkoBe det folk säger är att det är orättvist mot Nordin själv att spela honom på topp då han är bäst som en offensiv mitt, när han får komma rättvänd med bollen.

Örebro Bastard on Parade
2008-04-06 18:10
Jag förstår inte varför man spelar Näfver till vänster. Han är en utpräglad inläggsspelare som allt som oftast slår dåliga sådana. Hur många inlägg slog han bort idag? Dessutom har vi ingen forward som kan förvalta inläggen, Henriksson behövs på mitten och något säger mig att Robbo inte är aktuell som forward.

Nej, över med Näfver till högerkanten alternativt bänken. Roni SKA vara vänsterytter!

Sedan blev även jag imponerad av den där göteborgsspelaren, vet inte riktigt vad han hette då han sprang runt i en tröja utan nummer.

En plattmatch överlag. ÖSK var lite på gång i första halvlek men sen kommer det andra skitmålet. Egentligen är alla mål skitmål sett med svartvita ögon, försvarsmissar straffar sig alltid för ÖSK.
Örebro skoBe
2008-04-06 18:09
rirobban//

Jag lever för fotboll, fotboll är mitt liv och jag blir förbannad på orättvisa...
I ösk finns det 30 arbetshästar som spelar och 2 kreativa spelare och ni vill inte ha dom heller:) vill ni spela med åsnor livet ut eller??
Roni och Nordin är enda 2 spelare med kreativitet i hela ösk och det gör ont när ni jämför en travhäst med dom:)
Örebro E.Shams
2008-04-06 18:07

rirobban// Sant. Porokara var dagens +.
Örebro Sogen
2008-04-06 18:06
Ämne: Jag satt och såg dag....
ÖSK-Karl
Är du redan hemma från götet???

Eftersom att du satt och kollade med sportchefen som befann sig på Ullevi, det verkar som att du ljuger en hel del om att du är en sponsor och en av höjdarna inom spelarinvest. Hur var det inte med Emra pengarna vi skulle få massa massa miljoner??
Örebro rirobban
2008-04-06 18:06
Ämne:
Vi har fokuserat m....
"Dagens plus: ?"

Porokara?
Örebro E.Shams
2008-04-06 18:05

Vi har fokuserat mycket på anfallarna och det har låtit som att det är ÖSK:s svagaste lagdel. Frågan är om inte målvaktssidan är ÖSK:s akilleshäl?

Dagens minus: Westman, laguppställningen (tränarna) med Nordin på topp och Stålhammar.

Dagens plus: ?
Örebro rirobban
Varför ens diskutera med "skobe"?
Han är ju endast här för att prata om Nordin. Liksom "ara" var/är kär i Kuhi så är "skobe" detsamma i Nordin.

Fatta att detta är ett lagspel och det finns elva man på planen. Nordin var bland de sämre idag, acceptera det bara...
Örebro skoBe
Ja ja...
Jag har aldrig hört någon kritisera Rodevåg här...alltid kom ni med att han kämpar mkt oj vilken kondis killen har och bla bla...men att han rörde bollen knappt spelar ingen roll sedan är ni experter att kritisera Nedim och Nordin...
ja ja...jag vet att ni har svar på det här oxå men ni vet i allafall vad jag menar:)
Örebro 0REBR0
2008-04-06 18:03
Ämne: Finns ett samband me....ang. guterstam det är väl nytt år nån gång i sommar enligt UEFA/FIFA, eller? någon som har bättre koll?
Örebro DaSa
2008-04-06 18:03
Kanske borde flytta in Hagge i mitten igen, han är grym som högerback men han behövs bätter i mitten nu. Anttonen eller Green kan ju ta högerbcaken , sen hoppas jag att Axen har börjat drilla Berra som defensiv mitt. Då jag fortfarande tycker att Nobbe inte håller allsvesnk klass, även han är för långsam.
Örebro Besserwissern
2008-04-06 18:02
skoBe//Vi har förståt att du avgudar Nordin nu...Tycker du själv att han fick mycket uträttat idag?Förövrigt var Westman en katastrof,han måste petas nu.
Örebro ÖSK-Karl
2008-04-06 18:00
skoBe//

Vem på vårt forum är Nordin-hatare? Förstår du inte att du gör honom en otjänst genom ditt tjat, som t.ex idag när han bevisligen inte gör många rätt?
Örebro Grixx
2008-04-06 17:58
Det är inte nya spelare som behövs...det är flaggor på Norra läktaren som ska köpas...sedan vänder det;-)
Örebro DaSa
2008-04-06 17:58
Finns ett samband mellan de utespelare som var sämst idag. Nordin och Wikström är båda så långsamma så att det är skrämmande. Wikström måste bort från laget kanske to.m. truppen då han är klapprutten. Nordin skall flyttas ned ett snäpp i banan, target är han för klen/kort/långsam för. Han skall slå djupledsbollarna inte springa efter dem.

Sen så hoppas jag att Uddling drar på stora rasist-kampanjen nu då jag tyckte mig höra ap-ljud från IFK klacken i första halvlek när Wovven var med upp i ngt anfall. Han kan ju även ge en känga till de i ÖSK klacken som sjung i början av den tysta minuten (om de nu uppfattade att det var en tystminut?!)

Har inte Guterstam represenrat två klubbar redan senaste kalenderåret? Eller hur räknar man? Annars tror jag han skulle vara ett perfekt nyförvärv, helt klart en svag länk i ÖSK.
Örebro One¨touch
2008-04-06 17:56
Ämne: One touch!
Sponsorn// Jo då.. Jag såg att du skrev det. Men jag är inte här för att kasta sand. Nu lägger vi ner det där..
Örebro -=joth=-
2008-04-06 17:56
Helsingborg har tydligen börjat ladda upp för en pungspark på HBK. ;-)
Örebro Grixx
2008-04-06 17:55
skoBe// Vi ser alla olika saker och tycker olika. Är man sedan känlomässigt knuten till lag eller SPELARE så överreagerar man mot orättvisor som igentligen inte finns.

Alla spelare kritiseras även Nordin. Tänk själv hur jäkla sur DU varit på andra spelare!!!!!
Örebro gendish
Jag ska inte säga vad var det jag skrev, men min förra analys av Westman som given målvakt i ÖSK går att ifrågasätta. Han är delaktig i Göteborgs två första mål och den största orsaken till ÖSK's förlust idag. Hur i helvete kan man få ryggen emot spelet på hörna som målvakt? Hur kan släppa in mål på frispark där bollen går 3km/h även om sikten är skymd och domaren höjer flaggan. Det bevisar bara att Westman inte är ÖSK's första alternativ. Vill vi vinna matcher så ut med Westman.
För övrigt var det bra att Nordin fick börja matchen.
Örebro Sponsorn
Med en målvakt som går ut och säkert plockar ned inlägg runt målgården får hela backlinjen och därmed hela laget en helt annan trygghet. Finns inget värre som back (även på låg nivå) än att behöva vara orolig för att målis missar enkla inlägg.
Örebro -=joth=-
2008-04-06 17:54
Hoppas nu att övriga "bottenlag" åker på rejäla pungsparkar i still med 5-0 eller mer så att media får något annat än ÖSK att analysera...

*För övrigt vill jag ha en ny målvakt!*
Örebro ÖSK-Karl
2008-04-06 17:54
Sami Hyypiä//

Håller med dig om att Nordin inte är startfärdig ännu, men lag tycker han är en spelare som kan komma in och vända en match som gått i stå. Så helt klart skall han vara med på bänken. Nedim har jag gett upp med för länge sedan.
Örebro Evigt ÖSK
2008-04-06 17:53
Dagens IFK:are: Peter Westman.

Går inte Alvbåges kontrakt med Viborg ut efter denna danska säsong? Kanske dags att öppna plånboken och erbjuda Alvbåge ett bra kontrakt! Vi är i desperat behov av en BRA målvakt. Tror dessvärre inte att RiRi håller måttet. Känns osäker på en hel del...

RiRi (tills vidare)
Anttonnen, Haginge, Bertin, Holgersson
Nordback, Wowah, Kihlberg
Halilovic, Henriksson, Porokara

Bänk: Westman
Näfver
Green
Rodevåg
wikström
Örebro skoBe
2008-04-06 17:52
Ämne:
Roni var bästa spe....
Till alla er som är Nordin hatare ska ni ha klart för er att så länge Axen är i laget ska Nordin alltid spela!!! var var ni för några dagar sedan att kritisera Nordin?? det är ännu en bevis att ni dyker upp nu eftersom ni hatar Nordin:)
Örebro -=joth=-
2008-04-06 17:52
SkoBe//Missförstå mig rätt. Jag har inget emot Nordin... men han måste utnyttjas på rätt sätt och vid rätt tillfälle. Se på Näfver... det tar ett tag innan man är en 90 minuters man.
Nordin är perfekt att slänga in i slutet på TFF matcher. Däremot ska han inte starta GBG matcher. Där ska vi istället ha fjolårets snabbaste kontringspelare på topp.
Annons: