/fotboll/osk/forum/7130.aspx/fotboll/osk/forum/7130.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pencing
2008-04-06 18:35
Såg min första ÖSK-match i år live och det här är mina reflektioner.

* Det såg inte snyggt ut när ÖSK-klacken vrålade under den tysta minuten. Antar att de inte förstod vad som hände.

* Westman kändes riktigt virrig. Även om det va offside på andra målet, så ska han ta den bollen. Hans spel i luftrummet är otroligt darrigt.

* Fasta situationer emot oss. Vid varje IFK-hörna blev det farligt. Det va de som kom till att nicka varje gång. Vi hade tur som bara fick ett mål emot oss på hörna.

* Fasta situationer offensivt. Där hände ingenting!

* Roni Porokara va grym! Han kom gång på gång runt på kanten, även när han spelade till höger. Men det fanns aldrig nån inne i boxen att passa in till. Men helt klart har vi där en kanonspelare.

* Näver. Han misslyckades med det mesta. Han halkade, tappade boll och slog hål i luften och halkade igen.

* Nordin. Han va bra på att möta boll och passa vidare. Men alldeles för tam och ofarlig framåt. Vi behöver en tyngre kraft framåt. Men har vi det?
Örebro DaSa
2008-04-06 18:35
Ngn som har en åsikt om ÖSK skulle haft straff vid när Porokara trillade i straffområdet samt handsen i första halvlek?

Känns lite konstigt också att Stålhammar gick emot sin assisternade ang offside målet. Han borde väl straffas om det nu skulle visa sig att han hade fel i efterhand? De kan väl bli avstängda?
Örebro skoBe
2008-04-06 18:33
JAg ber om ursäkt till all som brukar vara på forumet hela tiden och diskutera...men jag står inte ut med dom här som väntar på någt dåligt för att dyka up här... idag ska man diskutera om våra fel och det vet ni alla att endast Roni var godkänd och alla andra var samma skit förrutom Westman somvar största skit:) och det jag blir förbannad över är att efter en sådan match kommer fol hit och kritiserar Nordin mest som varken var bättre eller sämre än någon annan:)
Örebro Grixx
2008-04-06 18:31
Oj, är det möjligt.

Svenska Cupen: Bäckhammar-Karlslund 0-18!

Magsjuka/förkylning???
Örebro ÖSK-Karl
2008-04-06 18:29
[OP]Andreaz//

Tack för din ärlighet. Angående RR så kan han nog inte vara sämre än Westman, men vi är i skriande behov av en helt ny målvakt.
Örebro skoBe
2008-04-06 18:27
Ämne:
"Skobe" ....
vi måste nog medela alla spelare att dom inte gör mål i en öppen kasse för att en get kan göra det oxå:)
Örebro DaSa
2008-04-06 18:26
Ingen mer som hörde ap-ljuden? Kanske var jag som hörde fel annars...
Örebro Grixx
2008-04-06 18:26
Sami Hyypiä// I liknande lägen så har jag sett ett OTAL ÖSK:are missa genom åren.
Örebro skoBe
2008-04-06 18:24
Ämne:
"Skobe" ....
du måste vara Hitlers kusin ha ha
Örebro ÖSK-Karl
2008-04-06 18:24
Johan Emdemalm//

Din regeltolkning är helt rätt, däremot var Wernblom både offside och skymde Westman, därför skulle målet ogillas.

Att du blir påhoppad här inne beror nog mest på att du skrev: Heja Erkan, det skulle vara intressant att höra din förklaring till?
Örebro Grixx
2008-04-06 18:21
Johan Emdemalm// "påhoppad", det kan bero på några helt vansinniga inlägg som du ännu inte bett om ursäkt för!!!
Matchpuls Fotboll Sami Hyypiä
2008-04-06 18:19

"Skobe" //

Lägg ner nu. Hela forumet har tröttnat på ditt gullande med Nordin.

Roni och Nordin är olika kvalitémässigt. Roni var matchens man för ÖSK medans Nordin var den sämsta och osynligaste.

Nordin gjorde mål i öppen kasse, man behöver inte hypa någon för det. Det målet hade en get slagit in.
Örebro One¨touch
2008-04-06 18:19
Min 11:a mot Kalmar.

--------Weggen---------
Hagge-Wiken-Holger-WoWo
---Nobbe--Zeb--Kilen---
PaAn-----Robbo----Porok

Jag har sett för få träningar i år för att riktigt kunna stå för en bra motivering av Robbo där uppe, men både Halo och Gerzic har försökt utan att leverera nämnvärt.
Med den trupp vi har tror jag Robbo kan vara ett bra alternativ där framme.

Örebro ÖSK-Karl
2008-04-06 18:18
Sogen//

ÖSK bjöd på middag på O,lerys. Visserligen var vi rätt många där, men nog tyckte jag att Lennart satt bakom mig, annars var det en annan man i ÖSK-tröja som måste se ut som en kopia av honom. Jan Karlsson och Björn Åqvist hade jag i direkt närhet, även Björns barn om du tycker det spelar någon roll?

Då ber jag om ursäkt, men ljuger gör jag ALDRIG.

Mig veterligen så sitter väl Emra-pengarna på de olika kontona som de skall nu. ÖSK-ungdom, ÖSK-fotboll, ÖSK-elitfotboll och Spelarinvest, eller vad allt nu heter nu för tiden.
Örebro Besserwissern
2008-04-06 18:18
Johan Emdemalm//Din totala idiot och bonnjävel.Vem har bett om din åsikt?Håll dig till blåbärs-serien...
Örebro Besserwissern
2008-04-06 18:16
[OP]Andreaz//Ja,vi undrar det samma...Tack för en ödmjuk analys i framgångens stund.Stort.
Degerfors Johan Emdemalm
2008-04-06 18:15
Med risk för att bli påhoppad som vanligt vid inlägg här... men ändå, inget negativ mot ÖSK blir det i alla fall!

Har inte sett matchen eller situationen. Men tänkte bara upplysa om att huvuddomaren avgör alltid om det är offside eller inte. Assisterande vinkar bara för att visa att han tycker att det är det, sedan är det upp till huvuddomaren att blåsa eller ta ner den assisterande. Den assisterande domaren har aldrig någon form av beslutanderätt, utan alla slutgiltiga beslut tas av huvuddomaren.
Om nu huvuddomaren inte dömt offside i den situation som var i dagens match måste han ha ansett att spelaren assisterande domaren vinkade på inte påverkade spelet. Ibland ser man det bättre inne i banan än ute på kanten. Därmed inte sagt att han gjorde rätt...
IFK Göteborg [OP]Andreaz
2008-04-06 18:12
Blev lite väl stora siffror i dag. Vi hade tur som fick 2-0-målet när ni pressade, utan det hade det lika gärna kunnat sluta 1-1. Ni lär nog klara er i år också, men hur kan Westman få förtroendet hela tiden? Rickardsson måste väl vara bättre?
Örebro Aspen
2008-04-06 18:12
Helt klart problem med backlinjen och målvakten. Det visst vi redan förra året. Kanske måste tränarna känna ett större ansvar att få Berra fungera. Berra har ett betydligt bättre huvudspel än Wikström.
Örebro rirobban
2008-04-06 18:11
Ämne: Ja ja...
Jag har al....
Men snälla skobe...
Var "vi" inte lika tidiga med att berömma och hylla Nordin för målet senast?

Det är ju såhär det fungerar inom sportens värld. Ena stunden så är en spelare lagets hjälte medan han nästa gång kan vara syndabocken. Få spelare gör kanonmatcher varje match, Nordin har gjort en kanonmatch såhär långt i ÖSK-tröjan (Mot Trelleborg).

Örebro Grixx
2008-04-06 18:11
skoBe// Kolla ditt tangentbord det har hakat upp sig;-)
Örebro Sogen
2008-04-06 18:10
SkoBe det folk säger är att det är orättvist mot Nordin själv att spela honom på topp då han är bäst som en offensiv mitt, när han får komma rättvänd med bollen.

Örebro Bastard on Parade
2008-04-06 18:10
Jag förstår inte varför man spelar Näfver till vänster. Han är en utpräglad inläggsspelare som allt som oftast slår dåliga sådana. Hur många inlägg slog han bort idag? Dessutom har vi ingen forward som kan förvalta inläggen, Henriksson behövs på mitten och något säger mig att Robbo inte är aktuell som forward.

Nej, över med Näfver till högerkanten alternativt bänken. Roni SKA vara vänsterytter!

Sedan blev även jag imponerad av den där göteborgsspelaren, vet inte riktigt vad han hette då han sprang runt i en tröja utan nummer.

En plattmatch överlag. ÖSK var lite på gång i första halvlek men sen kommer det andra skitmålet. Egentligen är alla mål skitmål sett med svartvita ögon, försvarsmissar straffar sig alltid för ÖSK.
Örebro skoBe
2008-04-06 18:09
rirobban//

Jag lever för fotboll, fotboll är mitt liv och jag blir förbannad på orättvisa...
I ösk finns det 30 arbetshästar som spelar och 2 kreativa spelare och ni vill inte ha dom heller:) vill ni spela med åsnor livet ut eller??
Roni och Nordin är enda 2 spelare med kreativitet i hela ösk och det gör ont när ni jämför en travhäst med dom:)
Örebro E.Shams
2008-04-06 18:07

rirobban// Sant. Porokara var dagens +.
Örebro Sogen
2008-04-06 18:06
Ämne: Jag satt och såg dag....
ÖSK-Karl
Är du redan hemma från götet???

Eftersom att du satt och kollade med sportchefen som befann sig på Ullevi, det verkar som att du ljuger en hel del om att du är en sponsor och en av höjdarna inom spelarinvest. Hur var det inte med Emra pengarna vi skulle få massa massa miljoner??
Örebro rirobban
2008-04-06 18:06
Ämne:
Vi har fokuserat m....
"Dagens plus: ?"

Porokara?
Örebro E.Shams
2008-04-06 18:05

Vi har fokuserat mycket på anfallarna och det har låtit som att det är ÖSK:s svagaste lagdel. Frågan är om inte målvaktssidan är ÖSK:s akilleshäl?

Dagens minus: Westman, laguppställningen (tränarna) med Nordin på topp och Stålhammar.

Dagens plus: ?
Örebro rirobban
Varför ens diskutera med "skobe"?
Han är ju endast här för att prata om Nordin. Liksom "ara" var/är kär i Kuhi så är "skobe" detsamma i Nordin.

Fatta att detta är ett lagspel och det finns elva man på planen. Nordin var bland de sämre idag, acceptera det bara...
Örebro skoBe
Ja ja...
Jag har aldrig hört någon kritisera Rodevåg här...alltid kom ni med att han kämpar mkt oj vilken kondis killen har och bla bla...men att han rörde bollen knappt spelar ingen roll sedan är ni experter att kritisera Nedim och Nordin...
ja ja...jag vet att ni har svar på det här oxå men ni vet i allafall vad jag menar:)
Annons: