/fotboll/osk/forum/7126.aspx/fotboll/osk/forum/7126.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2008-04-07 19:09
skoBe// Håller med Toro där att det hänger mycket mer på domaren under mål 1 och 2.

På det första så blåser domaren normalt i 999 fall av 1000 för ruff på målvakten och på det andra så ska domaren glänsa med att han kan reglerna, tyvärr har han inte ögonen med sig vid något av målen.

Tror snarare att det var Weggens rutin som gjorde att han missade bollen vid offsideläget, det satt i ryggmärgen att huvudomaren skulle blåsa när alla andra visade offside....och fel agerat blev det från Weggens sida....en orutinerad hade gjort allt för att stoppa bollen.

Forza svartvitt.
Örebro skoBe
2008-04-07 18:23
vi hade allt på våran sida men förstörde allt på 20 minuter... IFK hade press på sig, och vi kommer med en vinst...och så sabbar Westman allt...jag tror inte ens att Real skulle komma tillbaka efter sådana misstag:)
Men det är dags att glömma den matchen och gå vidare...det är ju för fan match på torsdag...
Örebro Grohl
2008-04-07 18:14
Kan tipsa alla som är intresserade av allsvenska mål att på www.viasatsport.se så ligger alla mål från senaste omgången alltid uppe. Dessutom uppdaterar dom löpande under matcherna. Så man behöver inte vänta tills efter matchslut för att se målen.

Gillar egentligen inte att göra reklam för en betalkanal, men den tjänsten är faktiskt förjävla schysst =)
Örebro Toro
2008-04-07 18:13
Ju mer jag tittar på 1-0 och 2-0 målet ju mer irriterad blir jag.

1-0 målet föregås av att Westman vräks omkull, markerande GBGare borde möjligtvis haft en gubbe på sig. Men hur som så går han enbart på målvakten och rör sig med densamma utan tillstymmelse att göra en ansats mot bollen. Alltså en solklar frispark för Westman.

2-0 målet: 1 GBGare korsar bollbanan, solklar och således borde även detta mål dömmas bort. Allt enligt regelboken.

Noterbart:

-ÖSKs mål var matchens snyggaste.

-Om GBG inte skärper sig kommer dom knappt ens bli Top5, med det riktigt dåliga spel de uppvisade mot ÖSK kommer inte ens domaren kunna rädda poäng åt dem mot "storlagen".

-Porokara kommer bli årets lirare i ÖSK, helvete vad jag gillar hans spel =)

-Westman "borde" tagit 2-0 målet, men SÅ dålig som många,inklusive mig själv, skrek om direkt efter matchen var han faktist inte. Man märker att han är rädd för att gå ut å plocka bollar, men ge gossen tid hos en psykolog =)

Ajja, nya krafkttag för mot Kalmar blir de SvartVit målfest!
Örebro skoBe
2008-04-07 18:09
Ärligt talat så har jag ingetin imot Walker men fotboll är en hel annan värld för honom:)
Men det finns inget i ösk som kan förvana mig:)
allt är möjligt i våran lilla örebro:) ha ha
ÖSK2008
2008-04-07 18:08
Bastard on Parade/

Tack för länken!
Örebro Raketen
2008-04-07 18:03
Dagens understatement: Vi behöver en ny målvakt. Gårdagen var riktigt, riktigt pinsam.
Örebro Bastard on Parade
2008-04-07 18:00
ÖSK2008//

Testa länken ovan!
ÖSK2008
2008-04-07 17:52
TV4-Sporten under söndagskvällen visade INTE Kihlbergs 4-1-mål.

SVT-Sportspegeln visade INTE Kihlbergs 4-1-mål.

TV4.se/Fotbollskanalen.se har INGA klipp från matchen på Ullevi igår.

Svt.se har INGA bilder från målen.

Fråga: Vart någonstans på nätet kan jag finna klipp från Magnus Kihlbergs 4-1-mål? Tack på förhand.
Örebro E.Shams
2008-04-07 17:37

Och så var förlusten glömd. Nu ser vi fram emot 28 nya matcher!
AIK Saywee
2008-04-07 16:02
rirobban//
Jag "tror" att skoBe blir nervös för att Robert presterar och visar takter. Tror nog att RoWa´n närmar sig en plats i startelvan.

FORZA WALKER!
Örebro mustard
2008-04-07 16:00
kan Green spela på vänsterposition undrar jag?

För övrigt slog vi ju faktiskt TFF som i sin tur spöade GAIS ganska rejält. Med orubblig logik innebär det att vi har dem båda bakom oss när serien är klarspelad!

Forza svart-vit!
AIK Saywee
2008-04-07 15:54
Sekt. E//
Jag gillar din outgrundliga anledning och vi är i alla fall två som tror. Vi kanske anses som galna, men det underlättar. Nu rycker jag i "Tippaligan"

Blod, svett och tårar,
vi är alla fotbollsdårar!

Å då menar jag att det kan göra ont att kämpa, man kan dessutom bli svettig och känslorna kan klämma fram en tår ...

FORZA SVARTVITT!!!!!
AIK Saywee
2008-04-07 15:43
Förresten det var fler tranor som besökte Hornborgasjön igår (drygt 12.000) - än besökare i den så kallade fotbollens huvudstad, när de hade så fint besök. KLENT!

Edit hälsar att jag gjorde en hemsk felstavning ...

FORZA Edit!
AIK Saywee
2008-04-07 15:39
Yeah//
Sådant gör mig glad, vilken underbar inställning!

(Fast tyvärr var det bara en reducering, men, men bara tre mål till en kvittering, typ en "Frölunda")

"PS. Gårdagens bästa var när vi kvitterade till 4-1 och kubanerna stämmer upp i: SM-Guld! SM-Guld! SM-Guld! DS."

Helt rätt av en klack, när det verkar toktorskat, ge aldrig upp, aldrig!

Det är riktiga supportrar.

FORZA KUBANERNA!
Örebro Mittåt
2008-04-07 15:23
Nikki Six// Det verkar att vara samma kille som provspelade med Degen.

Chipset// Jag tror inte att han är tänkt någonstans än så länge. Han har kontaktat ÖSK med en begäran att få visa upp sig och ÖSK har gett honom chansen att göra det genom att träna en vecka med talangtruppen.

Att han åker med till Gävle skall man nog inte dra alltför stora växlar på. ÖSK har fått skrapa rätt långt ner i sin talangtunna för att få ihop till en 16-mannatrupp, så det passade bra att dryga ut det hemvävda med en provspelare.

Killen (om det nu är samma spelare) spelade drygt en timme med Degerfors mot Djugården i deras U21-möte. Utan att lämna några större spår efter sig, verkar det som. Men det är klart - förutsättningarna är olika. Degen var nog på jakt efter en spelare för A-truppen, medan ÖSK kan parkera honom i talangtruppen om man ser potential. Han är bara 19 år.
Örebro rirobban
2008-04-07 15:19
Ämne: Ämne: Det bäs....
Skobe-do//
Vad var din lilla tanke med det inlägget?
Örebro skoBe
2008-04-07 15:17
Ämne: Det bästa med gårdag....
Jag går på gym och kan säkert ta in målvakten och 2-3 backar in i målet:) jag har ännustarkare kompisar vi kanske ska spela i ösk allihopa:) haha
Örebro Nikki Sixx
2008-04-07 15:14
Det bästa med gårdagens match var nog när Robert Walker försökte ta med sig boll och målvakt in i mål. Skönt att se någon ÖSK:are med inställning iallafall. Förstår att det är tungt att ligga under med flera mål borta mot svenska mästarna men så jävla huvudlöst som det såg ut i slutet igår är inte acceptabelt. Man måste försöka kämpa.
Örebro Yeah
2008-04-07 14:51
Jag hoppas Alven längtar hem, jag längtar efter honom iaf!
Men det är inte bara weggen som förlusten ska skyllas på, hela laget spelade oroligt. Ingen rörelse, man verkade riktigt rädda och mesiga. Henriksson ska ha plus för hans otroliga löpande och slitande, men det var inte samspelt på nån position. Dock klart sämst var wowwen och weggen.

Åter till något roligare!
Blir det någon rapportering från u-21 matchen? Vore guld!

PS. Gårdagens bästa var när vi kvitterade till 4-1 och kubanerna stämmer upp i: SM-Guld! SM-Guld! SM-Guld! DS.
Örebro Nikki Sixx
2008-04-07 14:48
Har denne Miladinovic spelat/provspelat för Degen eller är det en namne?
Örebro Rojas
2008-04-07 14:37
Jag lutar nog mot att ge Richardsson chansen efter sommaruppehållet
Örebro Rojas
2008-04-07 14:36
Angående målvaktsfrågan , vad tror ni ???, Richardsson känns väl jävligt oprövad räcker han till ? Fortsätta med Westman ? Eller köpa in nytt blod ?
Örebro pemo
2008-04-07 14:09
Ämne: Varför är inte Nedim....
Han är kanske på väg till Assyriska trots allt.
Örebro pemo
2008-04-07 14:04
Det är svårt att ha en åsikt om matchen med tanke på hur media ( TV ) vinklar inslagen. Men alla målen ( utom möjligen 2 - 0 ) var väl enkla markeringsmissar? Med en tuffare målvakt så sprids det väl ett större lugn i backlinjen, men det såg bra taffligt ut. Mittfält och anfall fick jag ingen uppfattning om. Följde matchen via NA:s sida och där verkade det inte som om vi var helt utspelade. Frågan är väl nu om matchen i kväll har någon betydelse för den trupp som for till Götet eller om matchen bara var en plump i protokollet. Byten tror jag bara sker när ordinarie trupp är utsatt för skador/avstängningar,
Nå, nu samlar vi ihop laget och spöar skiten ur Kalmar istället.
Örebro Chipset
2008-04-07 13:45
Är kroaten tänkt för ungdom?
Örebro Chipset
2008-04-07 13:44
Varför är inte Nedim med i U21? Utfryst, bortprioriterad eller skadad?
Örebro Sekt. E
2008-04-07 12:30
Jag tror av någon outgrundlig anledning att vi vinner på torsdag. Forza Sport.
Örebro Gooner86
2008-04-07 12:30
"Storförlusten" i går gör mig väldigt nervös inför Torsdagens match. Kalmar möter LSK i dag och deras självförtroende kommer säkert att vara maximalt efter den matchen. ÖSK får se upp på Torsdag.

ALLA till Vallen!
AIK Saywee
2008-04-07 12:14
Hoppet är det sista jag överger, men nu väntar tre guldkandidater, Kalmar, Elsborg och Djurgården, puuuuh ...

MEN, skulle sitta fint med en 3-poängare på torsdag, och på borta-BA har vi aldrig förlorat och Djurgården är väl inte omöjliga att spöa heller?
Annons: