/fotboll/osk/forum/7122.aspx/fotboll/osk/forum/7122.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro 0REBR0
2008-04-06 17:16
Ämne: SkoBe// Jo vi vet at....när vi ändå är inne på att skapa egna privata hyllningssektioner här på sv.fans så kan vi göra en www.svenskafans.com/fotboll/E.Shams (åt E.Shams).
Örebro skoBe
2008-04-06 17:15
Ämne: skoBe//

Du har ti....
Hur i helvete ska Nordin vara off mitfäl när vi inte vågar spela utan Khilber,Nordback och Henriksson på mitten man kan inte spela utan forward haha:) Någon måste vara forward oxå...
Örebro rirobban
2008-04-06 17:15
Var förresten nära att sätta mitt tips. Men utan Stålhammars "offsidemål" så hade det blivit rätt. Eller kanske inte, eftersom ÖSK då hade haft uppe humöret högre och kunnat utmana om poäng.

Idag skyller jag dock mera på Westman än på den (som vanligt) usla domaren Stålhammar...
Örebro skoBe
2008-04-06 17:14
Ämne: skoBe//

Du har ti....
Hur i helvete ska Nordin vara off mitfäl när vi inte vågar spela utan Khilber,Nordback och Henriksson på mitten man kan inte spela utan forward haha:) Någon måste vara forward oxå...
Örebro Grixx
Kan tycka att de 2 första målen kan lastas lika mycket på domaren som Weggen.

Efter 3-0 så tappade alla gnistan, vill nog men självförtroendet är inte på topp efter det målet.

Många blir ängsliga och Weggen mest ängslig av alla.

Det mesta sket sig i dag och bara dumt att sätta betyg i den här sörjan.
Örebro huggorm
In med Haginge på mitten.In med RR i burn.
Örebro rirobban
2008-04-06 17:12
Ämne: och en sak jag hatar....
Om vi jämför med Walker så kommer han in och visar glöd och kämparegenskaper. Nordin gjorde inget för att vinna bollen efter att han tappat den (aa likt Halilovic förra säsongen)...

Mot Kalmar blir det ungefär samma typ av match. Alltså fysiskt och då passar inte Nordin in. Han kommer att ha flera matcher framför sig där han kommer att passa perfekt, men inte mot just Kalmar.
Örebro One¨touch
2008-04-06 17:07
SkoBe// Jo vi vet att du håller mer på Nordin än ÖSK. Kanske kan du ha ha en egen sektion på svenskafans? www.svenskafans.com/fotboll/nordingerzic

Örebro Ropesin
2008-04-06 17:07
Fy fan vad dåliga ÖSK är. Vad fan är det här? Division 6, 7? Man skäms ju och så har man betalat 139 spänn för att se detta. Jag hoppas Westman har gjort sin sista match i ÖSK-tröjan, en utespelare hade varit 10 gånger bättre idag. Såg att någon gav Näfver godkänt, för vadå? Han gjorde ingenting på plan, tappade bollar överallt. Är Porokara den enda som har sett en fotboll förut eller?
Örebro E.Shams
2008-04-06 17:06
Ämne:
Jag är helt överty....

Kul att du sågar mitt förslag med ”Det är dags att Vi börjar satsa på vinster på bortaplan”.

Ett genomtänkt sätt att kommentera andras inlägg. Mycket resonerande och så med ditt ”Tråååkigt”. Vi har inga problem med defensiven och så utan ska satsa på vinster borta mot svenska mästarna. Din styrka verkar dock inte vara fotbollskunnande då du nog är bättre på att hata Västerås eller nåt.

Sixten uppe vid sidlinjen och instruerar. Vill täppa till i mitten, ser det ut som. PPV

Göteborgs farligheter har skapats på fasta situationer. PPV

Vi måste vara mycket bättre på fasta situationer. Kihlberg i halvtid

Göteborg har varit mycket starkare på fasta situationer under första halvlek. Sammanfattning i halvtid av PPV.

Tendensen på bortaplan är densamma som i fjol. ÖSK är vekt och undfallet i närkamperna, och framför allt dessvärre i straffområdena. Lasse Wirström

nibor/ 2008-04-06 13:33:41
Ämne: Jag är helt överty
Trååååk! Det är dags att Vi börjar satsa på vinster på bortaplan och inte grisa till oss en poäng som man inte kommer få med din uppställning!

E.Shams/ 2008-04-06 13:27:35
Jag är helt övertygad om att min uppställning inte kommer att användas men jag tror att den skulle vara den bästa för ÖSK idag mot Göteborg.

Westman
Haginge-Wikström-Holgersson-Wowoah
--------------Bertin----------------
------Nordback--------Kihlberg------
Näfver----------------------------Porokara
-------------Henriksson-------------

Motivering:
I korthet. Ingen kan göra så mycket nytta på topp borta mot Göteborg som Henriksson. Med denna uppställning får ÖSK bästa möjliga huvudspel vilket är viktigt både offensivt och defensivt mot Göteborg. Göteborgs anfallare är nog bäst på huvudet i allsvenskan, Bertin kan göra mycket nytta där då han kan komplettera mittbackarna från sin defensiva mittfältposition. Fasta situationer blir mycket viktiga för ÖSK och är med denna uppställning mycket bra på huvudet. Hörnor, frisparkar och inkast ger goda chanser offensivt med denna nickstyrka. Även kontringar kommer bli mycket viktiga idag för ÖSK. Detta kan göras genom Bertins krossbollar på Porokara och Näfver och ge de möjlighet till 1 mot 1. Krossbollarna kommer även göra att Göteborgs ytterbackar inte vågar delta i anfallen och det kommer vara ett stort plus för ÖSK.
Örebro skoBe
2008-04-06 17:06
och en sak jag hatar med er på den här forumet är att ni ska kritisera Nordin efter en sådan match:)) vem fan var synlig idag??? Roni bara och ingen mer:) jag tycker att ni suger
Örebro ÖSK KRILLE
2008-04-06 17:04
Uch vad dåligt att släppa in 4 bollar! Westman får ta på sig två av målen!
Örebro skoBe
2008-04-06 17:04
Jag tycker mest synd om Nordin??? Nu får han press på sig igen:) men idag skulle inte ens Maradona kunna hjälpa till:)
Örebro Ösk tjejen
2008-04-06 17:03
ja det blev ju en kul match. dags att köpa en ny bättre målvakt kanske?
Örebro BabyKladde
2008-04-06 17:02
Westman: stort minus idag, lika instabil på fasta situationer som vanligt, spelar instabilt och håller inte om ÖSK ska sluta minst 8:a

Haginge: Godkänd, stabil på högerkanten och gjorde inga avgörande misstag, följde med upp i anfallet ibland också.

Wikström: Ingen bra match och gjorde inte mycket bra.

Holgersson: Lägger bra hörnor, men försvarsmässigt var det inte något vidare idag.

Wowoah: Följer med bra upp i anfall men lite svag bakåt och tappar markering ofta.

Nordback: Rätt osynlig men gör inga jättemisstag, har ett bra skott utifrån 60 min in i matchen rakt på IFKs målvakt.

Khilberg: Stabilt och varken bra lr dålig i matchen, får ett plus i kanten för tröstmålet på slutet.

Henriksson: Jobbar bra och gör sig synlig i anfallat och försöker, klart godkänd.

Porokara: Bäst i ÖSK idag! utmanar flera gånger och är den vassaste i anfallet, ligger bakom målet också.

Gerzic: totalt osynlig, visar att han inte är tillräckligt bra för startelvan lr mot bra motstånd. engångshändelse mot TFF känns det som.

Näfver: Spelar bra och utmanar flera gånger, inte lika vass som mot TFF men godkänd i alla fall.

- - - - -

Anttonen: spelade för kort stund för att göra något märkvärt.

Walker: Visade inte mkt men sprang en del.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Så anser jag om spelarna idag.
Känns som att Rodevåg bör få chansen mot Kalmar, eller flytta upp henriksson från start.
Örebro Marta (hane)
2008-04-06 16:59
Varför inte lyfta in Ze en sån här match sista 20? Eller vill man inte förinta självförtroendet totalt för mittbackarna som spelade.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-04-06 16:58
Kan man hoppas på Bassombeng till nästa match?
Örebro zxcv
2008-04-06 16:55
1. Haginge ska in centralt.
2. Alvbåge kom hem!
Örebro One¨touch
Ämne: One touch!
Sponsorn// och är du sponsor förstår jag att ÖSK inte har mer pengar.. Du kan inte ens läsa. Pajas..
Kämpa ÖSK!
alvbåge kom hem snälla!!
Örebro Ösk tjejen
2008-04-06 16:54
matchen är så trågig så att radiomannen jäspar!
Örebro Sponsorn
2008-04-06 16:53
One touch igen!
Vill du ha in Halilovic istället för Näfver visar du bara din totala okunskap om fotboll.
Örebro Sponsorn
2008-04-06 16:51
One touch!
Kolla Westmans ingripande vid inlägg och fasta situationer under de sista 2 åren så ser du att han är ute och flaxar varje gång, han kan helt enkelt inte läsa bollbanor vid inlägg, han är en clown i målvaktskläder.
Örebro skoBe
En sak är jag säker på idag...det är att Westman ställde till det för oss...hade inte han stått så skulle det vara match allt annat är bara skitsnack
Örebro MadDogSweed
Ämne: Ja ut med Näfver och....
Vilkn tr att du inte är tänare!!! :)
Kämpa ÖSK!
vi behöver en vass målvakt tack!
Örebro Ösk tjejen
varför ta hem alven? hur bra är han igentligen?
ngn som vet hur det går för honom?
Örebro ÖSK KRILLE
2008-04-06 16:50
Kul med ett mål i allafall! man får vara glad för det lilla!
Örebro skoBe
2008-04-06 16:49
Ja ut med Näfver och Westman men aldrig i livet skulle jah låta Walker spela inte ens i div 4 om jag var tränare:)
Örebro Ösk tjejen
2008-04-06 16:49
jag tycker vi kör med rickardsson mot kalmar, har inget att förlora!
Annons: