/fotboll/osk/forum/7119.aspx/fotboll/osk/forum/7119.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Gooner86
2008-04-10 09:19
Min startelva mot Kalmar FF

Porokara-Henriksson-Rodevåg
Nordin
Wowoah-Khilberg
Holgersson-Wikström-Hagge-Anttonen
Westman

Bänken: Richardsson, Berra, Nordback, Halilovic, Walker
Örebro Sekt. E
2008-04-10 09:11
_Adde_ / Håller med dig om Näfver. Lite för mycket frökentakter där för min smak på en fotbollsspelare. Tror och hoppas dock att tillgången till Kilen gör att fler kommer att anamma hans lite mer hjärtliga spelstil, så det kanse blir bättre framöver.

För övrigt är det snart match. Uppladdning med en öl eller två och sedan en seger.
Örebro örebrow
2008-04-10 07:39
Ämne: VISITATION KOMMER SK....
om man av någont skäl vill undslippa visitation så är det bara att gå in på nån annan ingång än västra.
Örebro BabyKladde
2008-04-10 07:03
VISITATION KOMMER SKE HELA SÄSONGEN..

vill bara påpeka detta, kommunen har stallt dit massa grindar för att få ordning på köerna vid insläppet, och min källa är morsan som jobbar på tekniska förvaltningen och "tar emot" sådana uppdrag från "kunder" som har olika arragemang..
Örebro Aspen
2008-04-10 06:30
Vi får se om det är någon bredd på årets trupp och det blir några nya spelare i startelvan. Sixten verkar ha svårt att bestämma sig för startelvan eller är han bara tystlåten?
Örebro 0REBR0
2008-04-10 00:32
cabrera försöker sälja in sig och sina spelare... =)
Örebro rirobban
2008-04-09 23:31
Blir en målrik match imorgon:)
2-2 får vi se som en seger mot ett så pass starkt lag som Kalmar (trots hemmaplan).

Och vi får absolut inte dra på oss några fasta siuationer runt eget straffområde. Varken inkast, hörnor, frisparkar eller straffar. Det är nämligen det enda Kalmar gör mål på. Spelmål görs väl ibland, men de är sällsynta. Tycker att de jämnt gör mål på fasta.

Aja fyra mål får vi bevittna imorgon. Hoppas dock att ÖSK har kraft och mod och slå Kalmar...
Örebro jappel
2008-04-09 23:18
Ämne: Ämne: bra att....
hjälper det, har på känn att ni spelar bäst på leråkrar i alla fall.
Hoppas ÖSK kan spela ut imorgon!
Kalmar Redtrue
2008-04-09 23:06
Ämne: bra att Peking, TFF,....
KFF har tränat på konstgräs hela vintern
Örebro Einar B
2008-04-09 23:05
Gäller att inte dra på sig för många inkast mot KFF imorrn. Dom är förmodligen bäst i världen på det......Nanne har nog gnuggat geniknölarna hela vinter för att komma på några nya fräscha varianter. Näh, usch, pallar inte med Kalmar!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-04-09 22:20
Full fart framåt! In med Anttonen (som har mer fart än Nävfer) och Rodevåg istället för Nedim. Porokara på vänsterkanten.
Örebro MadDogSweed
2008-04-09 22:14
tyvärr är det väl så att medicnen för att slå kalmar är väl att låta dom föra spelet (vilket historskt sätt är deras svaghet). Och det är väl inte våran filosofi numera?
Örebro _Adde_
2008-04-09 22:08
Kanske kommer Näfver "komma tillbaka"... även om jag alltid tyckt han vart för vek! Just nu tycker jag att Anttonen och Porokara ska starta... men Näfver får gärna motbevisa mig!! :)
Örebro jappel
2008-04-09 22:00
vet vi något om draget kring biljetterna till morgondagens fight?
kommer vi upp i 9000 imorgon? fint väder, vårsol (kl 2000?????? :-) experternas favoriter till AS, ska vi bara slå!!!
Örebro jappel
2008-04-09 21:58
Ämne: Ämne: Oms/ Gå....
kanske innan hans skada.. förhoppningsvis kommer modet tillbaka för varje match som går.
Näfver är bra nog för att spela. och ska han hitta storformen måste han få spela.
Men jag kan hålla med om att han blandar och ger lite väl mycket. jag skulle önska att han hade en något högre lägsta nivå, då skulle han kunna sitta säkert på sin vänsterkantsplats..
Örebro MadDogSweed
2008-04-09 21:56
Ämne: Oms/ Gå till kyrkan ....
Är helt enig om att Näver känns aldeles för tunn. Har glömt sisst jag inte såg honom vika ner sig i en närkamp.

för övigt anse jag att Kung Alvbåge ska komma hem!
Örebro jappel
2008-04-09 21:56
bra att Peking, TFF, GIF, HBK och IFK tappade poäng idag....hoppas att vi får se ett ÖSK som är taggat till tusen imorgon. Etta på varje boll och med ett snabbt vägvinnande passningsspel.
KFF är väl inte helt vana vid konstgräs (än)
Örebro _Adde_
2008-04-09 21:43
Oms/ Gå till kyrkan ifall lite gap och skrik stör dig så...

Är det bara jag som tycker att Näfver är för vek för allsvenskan? Kollade just HBK-IKF och alla HBK spelare offrade sig hänsynslöst (förutom Ajsel Kujovic förstås!), man undrar när man kommer få se Näfver göra det... Ibland behöver det inte se så snyggt ut.

Tänkte ni dessutom på Anelj Raskaj, en Nordin typ, är redan bättre än Nordin och killen är bara 18 år!!! De du skoBe! ;)
Örebro Henry Fiat
2008-04-09 21:27
Någon som har några indikationer på en startelva imorgon?
Örebro oms
2008-04-09 21:25
Nu väntar jag på matchen torsdag, hoppas bara att jag inte hamnar framför kärringen som vill samla pengar till Nedim Hallilovic´s hemresa. "När gjorde han något bra för ÖSK" var hennes uttalande vid flera tillfällen. Du tant som hela tiden gapade under matchen, vi betalar också och vill analysera den själva utan din hjälp. Så Käft i morgon, om din gubbe låter dig gå, vilket jag betvivlar
Örebro loudspeaker (1908)
2008-04-09 21:00
Chipset/ Det är på gång med ngn form av anmälningsbarometer alldeles snart...
Örebro Aspen
2008-04-09 20:57
Inför matchen ???
Örebro Rommel
2008-04-09 20:13
NA skriver om facebook gruppen "Alvbåge till ÖSK".
Kerenskij
2008-04-09 19:54
DaSa//

Det är pga att canalplus visar matchen.
Örebro DaSa
2008-04-09 19:49
Varför är matchen kl 20 imorgon? Brukar de inte spelas kl 19 på vardagar?
Örebro Chipset
2008-04-09 19:43
Vi är fyra sneåkare förövrigt. Klart i detta nu.
Örebro Chipset
2008-04-09 19:42
Invasion Peking borde ha någon slags anmälanbarometer. Sånt borde locka. Dessutom borde det finnas en slags alternativ barometer för antalet sneåkare.
Örebro Mittåt
2008-04-09 19:41
ÖrebroSK.// Nej.
Örebro ÖrebroSK.
2008-04-09 19:23
Är den nya brassen aktuell för spel imorn ?
Örebro Grixx
2008-04-09 19:10
Förutom att flaggorna ska köpas till norra
läktaren så ska....

1....hela jäkla laget träna NICKAR, det är ju för mjäkigt att titta på våra nickar...usch usch usch.

2 Hörnläggarna TRÄNA hörnläggning....för sjutton varför slutade man slå stenhårda strama, skruvade hörnor. Abbe visade hur hörnorna skulle slås...livsfarligt jämnt. Man fortsatte första träningsmatchen...men sen tog det slut....och man började slå höga bollar på Berra, eller mediokra hörnvarianter, eller för långa höga hörnor(kanske oxå en missad variant?)
Annons: