/fotboll/osk/forum/7115.aspx/fotboll/osk/forum/7115.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro rirobban
2008-04-08 14:52
ÖSK!//
Men när har Rickardsson fått chansen på riktigt egentligen?

Att stå i b-laget är en helt annan sak. Sämre försvar har han framför sig och ett lag som kanske inte håller i bollen så mycket...

I Rickardsson får vi en målfarlig målvakt också... alltid bra att lagets alla elva spelare kan göra mål:)
Örebro yx
2008-04-08 14:51
Jag tror inte RR är bättre eller sämre. Det jag vet att han inte fått en ärlig chans (typ 5 matcher i rad). Westman har fått orimligt många chanser. Eller för att använda en floskel "Vad behöver Westman göra för att ersättas egentligen?"
Örebro ÖSK!
2008-04-08 14:47
Chipset// jag tackar dig! yx// om han nu gjorde så många tabbar föra året varför stod han då mot TFF, du har rätt de är jämnlika men Westman har mer rutin, och som ''Chipset'' säger RR tar aldrig chansen
Örebro yx
2008-04-08 14:42
ÖSK!/Du resonerar på ett mycket svagt sätt. "Men vad är det som säger att Richardsson gör samma sak" säger du. Westman har gjort många tabbar. Gör man misstag så får man ta konsekvenserna. Jag kan vrida på ditt sätt att argumentera och säger "Ge Richardsson chansen, han kan ju inte vara sämre". Genom att slänga sånna floskler till vänster och höger kommer vi ingen vart. Istället bör man komma överens om regler. Har man fått chanser och gjort misstag så kommer andra och få chanser. Det är ju inte så att Westman har gjort få misstag (se förra säsongen). Sen tycker jag inte att RR är varken bättre eller sämre än Westman men rent principiellt så bör man andra också få chansen efter upprepade misstag.
Örebro Chipset
2008-04-08 14:37
Ämne: ÖSK KRILLE// '....
Jag röstar också på Peter. Rickardsson tar ju aldrig chansen.
Örebro yx
2008-04-08 14:33
Jag tänkte tippa nästa match. Det verkar som att man inte börjar på ny rulle för denna säsong utan fortsätter på förra? Ska det vara så eller kommer det att ändras? Vet någon? Admin?
Örebro ÖSK!
2008-04-08 14:30
ÖSK KRILLE// ''att Richardsson ska stå tycker jag är självklart'' men vad är det som säger att Richard inte gör samma sak, man kan inte byta målvakt bara för att Westman gjorde EN skitmatch, alla målvakter har gjort skitmatchen inklusive Richardsson. jag känner mig mer säker med gamle Peter
Örebro loudspeaker (1908)
2008-04-08 14:18
VARNING: Norrköping mobiliserar inför invasionen! VIKTIG information till alla örebroare på www.invasionpeking.se
Örebro Brinkewall
2008-04-08 13:48

Och vi som bor i Stockholm borde dra ihop någon gemensam resa ner till Norrköping. Det borde vara ett helt gäng exilörebroare som vill ner till matchen. Eller?

Örebro Chipset
2008-04-08 13:36
Ämne: Chipset//

Man kan....
Funkar det så är det ju kanon. Då kan man dessutom locka med sig lite löst folk, s.k semianhängare.
Örebro skoBe
2008-04-08 13:35
Ämne: Av någon anledning s....
Jag skriver på din start 11. men om Nordin spelar istället för Walker som jag inte ens vill ha på bänken:)
Örebro Bastard on Parade
2008-04-08 13:07
Chipset//

Man kan ju exempelvis boka biljett idag, då måste man hämta ut den inom fem dagar. Bokar du den 23:e hinner du få pengarna innan biljetten måste hämtas ut om jag har förstått det hela rätt.
Örebro Chipset
2008-04-08 13:05
...fast iofs går matchen den 28:e så det är inte omöjligt att det kan funka ändå.
Örebro Chipset
2008-04-08 13:03
Hade sista betalningsdag/anmälningsdag varit den 25:e hade nog invasion Peking dragit några extra hundra. Mycket fattiga studenter och annat kung-i-baren-folk som inte vågar riskera familjefriden. Men det är ju inte Kubanera som planerar spelprogrammet...tyvärr.

rirobban// Mittfältet och anfallet skriver jag under på. Däremot vill jag hellre se Hagge-Holgersson i mitten och Wowoah fortsatt till vänster i backlinjen. Green får tar hand om Santin, en utmaning honom värdig.

Örebro nibor
2008-04-08 13:02
Jag tror det är mot Norrköping ÖSK har sin traditionella medlemsresa så där kan vi nog räkna in ett par bussar till!
Örebro Sekt. E
2008-04-08 12:46
Det blir nog en hel del sneresande till Peking utöver, förhoppningsvis, många bussar. Jag och kompisar fyller en bil, kan inte komma ifrån tidigare, därmed inte bussresa.
Örebro Hlynur
2008-04-08 12:28
Guterstam skulle ju vara en klockren targetplayer i ÖSK. Hoppas verkligen att vi kan värva honom till sommaren!

"ALLA TILL NORRKÖPING!"
Örebro MejjA
2008-04-08 12:22
Nu toksatsar vi mot NKPG, ryck tag i alla ni känner och dra med dom, ruskigt billigt pris för resan. Nu gör vi denna resa till den största genom tiderna för oss ÖSK supportrar
Örebro Bastard on Parade
2008-04-08 12:15
Alla domslut till ÖSK:s favör är korrekta, alla domslut emot ÖSK felaktiga.

Jag trodde ni redan visste det här. Det är ju en oskriven regel som skall gälla i alla tillfällen men Förbundet gör sitt bästa för att få en motsatt effekt.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-04-08 12:00
Alvbåge tycker jag ösk ska försöka värva i sommar!
Örebro Sersant
2008-04-08 11:57
Håller helt med Romano en ny målis till sommaren tack! Vill se en centertank och en ny målis när serien återupptar efter EM.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-04-08 11:57
Jag tycker att Rodevåg ska spela mot Kalmar. Att Rickardsson ska stå tycker jag är självklart!

Sedan borde vi få ihop runt 1000 – 1500 mot Norrköping!
Örebro Romano
2008-04-08 11:46
Ämne: många har frågat Wes....
Jag vill inte se varken Westman eller Rickardsson i ÖSK målet. Jag vill se en bra målvakt, en som får spelarna att känna trygghet!!!!
Örebro ÖSK!
2008-04-08 11:40
många har frågat Westman ''är du rädd för att förlora platsen som första'' är det någon av er som vill se Richardsson? inte jag, alla målvakter gör skit matcher, och domaren vinkade ju med flaggan:D
Örebro -=joth=-
2008-04-08 10:47
Apskallen//Jag tolkade tv bilderna som att Westman blev störd av framrusande offside spelare. Dvs enligt regeltolkningen så borde detta gälla: "Göra gester eller rörelser som, enligt domarens uppfattning, vilseleder eller stör en motspelare."
Men å andra sidan så är det ju domarens uppfattning som gäller och det kan det ju gå hur som helst... vilket det också gjorde. ;-)

För övrigt så går jag inte igång på inlägg. :-P

För övrigt borde Westman ha tagit bollen vid 2-0 målet.

För övrigt ska jag upp och köpa min peking biljett idag.

För övrigt så blir det Mitt Andra Hem på torsdag.
AIK Saywee
2008-04-08 10:43
Sersant, jag tror att detta mål diskuteras så mycket eftersom det blev lite matchavgörande, själv hoppades jag på och tyckte nästan att en kvittering hängde i luften (med lite tur kanske) innan paus.

Men jag har ältat färdigt, annars finns i dagens pappers-NA ytterligare diskussioner om detta "skitmål".

Nu är det, som tidigare skrivet, Kalmar som gäller, matchen mot dom förstås, å då är det tätt bakåt som gäller, nu håller vi nollan!

Roni spelar från vänster hela matchen, "snurrar runt" och sätter matchens enda mål i andra halvlek!
Örebro Sersant
2008-04-08 10:34
Varför disuteras andra målet så mycket?

Tycker det e uppenbart att både linjedomaren och Westman gjorde fel. De har ju tillochmed båda erkännt.

linedomaren lyfte flaggan för tidigt, och westman ska plocka bollen offside eller inte.
Örebro apskallen
2008-04-08 10:20
Ämne: apskallen//
"s....
joth//
Du får ju gärna läsa hela inlägget innan du går igång.

"Stör en motspelare betyder att förhindra en motspelare från att spela eller kunna spela bollen genom att tydligt skymma motspelarens siktlinje eller hindra hans rörelser eller göra gester eller rörelser som, enligt domarens uppfattning, vilseleder eller stör en motspelare."

Kom inte och säg att han tydligt skymmer Westmans sikt eller hindrar hans rörelser. Att han springer 7 meter från Westman ses INTE som att tydligt skymma honom.
AIK Saywee
2008-04-08 10:09
2-0 målet i söndags tänker jag älta en enda gång till sedan är det framtid och Kalmar som gäller!

Oavsett om det var ett fel av domaren enligt regelboken eller ett fel av Westman att sluta spela några sekunder för tidigt så tycker i alla fall jag att en proffsig målvakt tar bollen eller sparkar bort den eller ser i alla fall till att den relativt enkla bollen i hans omedelbara närhet inte så snöpligt rullar in över mållinjen.

Han kan ju inte vänta och hoppas på att domaren dömer till hans fördel, det har vi väl sett tillräckligt med exempel på att det inte alltid händer.

En målvakt måsta agera för att ge motståndare och domare respekt samt sina egna medspelare lite trygghet!

Snälla Alven, tänk till, du blir en uppskattad hemvändare! Vi vill fira detta år på övre halvan i höst!
Örebro rirobban
2008-04-08 10:08
Ämne: Törs du spela med Be....Om jag ska vara ärlig så tror jag att vi släpper in mindre mål med Zé på planen. Visst kanske vi får en straff emot oss (kanske tar Westman den!?). Men Kalmar gör målen ungefär som Göteborg gör dem. Alltså på fasta situationer och där behövs en otroligt stark huvudspelare.

Därför tror jag att vi släpper in mindre mål med Zé på planen trots att vi får straff emot oss. Alternativet är att ha honom högre upp i banan som defensiv mittfältare och ta ned han vid inkast, hörnor eller frisparkar för motståndarna.

Hellre en straff emot oss än kanske tre mål på fasta situationer...
Annons: